اگر از تهران به سمت قزوین و در آزاد راه تهران-قزوین قبل از میدان ورودی شهر قزوین(میدان مینودر) به سمت راست جاده حرکت کنید به ابتدای جاده‌ای می‌رسید که به یکی از جاهای دیدنی ایران که نام آن با اسماعیلیه پیوند خورده ختم می‌شود. نام این مکان دیدنی قلعه الموت است. در بسیاری از منابع عنوان شده است که از این قلعه در گذشته به عنوان زندان استفاده می‌شده اما بعدها مشخص شد که افرادی نه از بین مردم عادی بلکه افرادی با جایگاه اجتماعی خاص هم در آن‌جا زندگی می‌کردند. در این مطلب سفرزون از قلعه الموت برای شما نوشته‌ایم و امیدواریم که لذت ببرید. با مجله گردشگری سفرزون همراه باشید.

قلعه الموت ، یک سفر دلچسب و متفاوت

قلعه الموتقلعه الموت علاوه بر آب و هوای بی‌نظیر جاذبه‌های طبیعی زیبایی دارد

قلعه الموت در بین رشته‌کوه‌های البرز قرار گرفته و به همین دلیل حتی در فصل تابستان هم آب و هوایی خنک و معتدل دارد به قدری که حتی گاهی در میانه‌ تابستان هم فراموش می‌شود که در فصلی گرم قرار گرفته‌ایم.

قلعه الموت علاوه بر آب و هوای بی‌نظیر آن جاذبه‌های طبیعی فراوانی همچون دریاچه اوان و قلعه سیلان را دارد که برای طبیعت‌گردان و کوهنوردان هم جذابیت‌های بسیار ایجاد می‌کند. یکی دیگر از دلایل سفر به الموت وجود قلعه اسماعیلیان در این منطقه است.

برای رسیدن به الموت می‌توان از طریق جاده‌ای زیبا از سمت قزوین به این منطقه رسید؛ جاده ای زیبا که در ابتدا مسیری سربالایی در کوه‌های البرز قرار دارد و سپس به سوی الموت سرازیر می‌شود. برای رسیدن به الموت از قزوین چیزی در حدود یک ساعت و نیم در راه خواهید بود و به دلیل چشم‌نواز بودن مسیر و داشتن مناظر زیبا خستگی راه را احساس نخواهید کرد. از مهم‌ترین نکات درباره معماری این قلعه ساخت و طراحی بی نظیر بناها و دیوارهای آن است که یکی از غیرقابل نفوذترین قلعه‌ها در زمان خود بوده است. قلعه الموت که در بین مردم محلی به نام قلعه حسن مشهور بوده از دو قسمت غربی و شرقی تشکیل شده است. قسمت غربی آن به نام جورقلا(قلعه بزرگ) و قسمت شرقی آن با نام جیرقلا(قلعه کوچک) خوانده می‌شود. از بین برج‌های این قلعه تنها برج‌های گوشه شمالی و جنوبی و شرقی پا برجا هستند اما برج گوشه شرقی از بقیه سالم تر است. تنها راه ورود به قلعه هم از طریق ضلع شمال شرقی است. سیستم پیچیده آب‌رسانی یک از عجایب قلعه الموت است که ادامه مطلب...

خرید بلیط هواپیما خارجی و بلیط هواپیما داخلی و رزرو هتل خارجی و رزرو هتل داخلی به سایت سفرزون مراجعه کنید.