شمال سرزمینی است که در آن جنگل ها با یکدیگر در نبرد هستند تا زیبایی خود را به رخ مسافران بکشند. یکی از این جنگل ها، جنگل الیمستان است، این جنگل یکی از جنگل های شهر آمل به شمار می آید که در نزدیکی خود قله ای دارد. جنگل الیمستان همچون شترمرغ است. در فصلی از سال تنها به درد کوه نوردی می خورد و در فصلی دیگر همه چیز در آن جذاب به نظر می رسد.

با مجله گردشگری سفرزون همراه شوید تا گشت و گذاری در این جنگل با یکدیگر داشته باشیم.

کلیاتی در مورد جنگل الیمستان

نمایی از جنگل الیمستان

یکی از رویشگاه های طبیعی الیمه یا الیما است این جنگل در بعضی جاها مه آلود می شود و در مسیر صعود به قلعه الیمستان قرار دارد. رفتن به این جنگل، مترادف است با تجربه تنفس سه روزه با دستگاه اکسیژن.

الیما پوششی شبیه پیازچه است که کنار جوبی آب رویده می شود و به صورت خوراکی در خورشت ها مصرف می شود.

راه رسیدن به جنگل الیمستان

الیمستان

برای رسیدن به این جنگل باید خود را همراه با جاده پر پیچ و خم هراز کنید، در مسیر هراز تابلو ها شما را به روستای الیمستان راهنمایی می کنند.

راه رسیدن به جنگل الیمستان بستگی به این دارد کجا باشید، از آمل حدودا سی و پنج کیلومتر و از تهران باید ۱۴۰ کیلومتر بیایید تا به فرعی در سمت راست خود برسید که ابتدای آن نوشته شده امام زاده قاسم. وارد این فرعی که شدید در اولین دو راهی که می بنید سمت چپ را دنبال کنید. این جاده فرعی آسفالته را حدودا هفت کیلومتر که ادمه بدهید به روستای لهاش می رسید، از روستای لهاش که پنج کیلومتر بگذرید به روستای الیمستان می رسید. جنگل الیمستان پشت این روستا قرار دارد.

شمال رفته ها می دانند

الیمستان

شمال رفته ها می دانند شمال رفتن یعنی به یک مسیر رفتن است. مهم نیست شما در این سفر به کجا می رسید مهم مسیری است که شما برای رسیدن به مقصد می روید.

در مسیری که به سمت روستای الیمستان می روید منطقه ای وجود دارد به نام ادامه مطلب...