شاید کمتر کسی باور کند که در نزدیک تهران بزرگ پر از دود، جایی وجود داشته باشد که بتوان چشم‌اندازی به جز ساختمان‌های بلند و ماشین‌های پیچیده در هم دید. جایی منحصر به فرد، رویایی و جدید!

دشتی وسیع و بزرگ در ۷۰ کیلومتری پایتخت با منظره‌ای بی‌نظیر که بیشتر شبیه به کارت پستال است تا یک دشت واقعی! دشتی که با گرم شدن هوا، از شقایق پر می‌شود و انگار مخملی قرمز رنگ روی دشت کشیده‌اند.

شقایق دشت لار در نزدیکی تهران، یکی از مکان‌های دیدنی و دوست‌ داشتنی ایران است که با یک تور یکروزه می‌توان سفری کوتاه اما خاطره‌انگیز را در آن رقم زد. هوای خنک منطقه برای تماشای شقایق دشت لار، زیبایی خیره کننده دشت و نفس کشیدن در هوای بی‌نظیر این مکان دست به دست هم داده است تا گردشگران زیادی این تور جذاب یکروزه را انتخاب کنند.

دشت لار کجاست؟

دشت لار، با زیبایی خیره کننده خود در در کوهپایه قله دماوند و در استان مازندران، بخش لاریجان در شهرستان آمل قرار دارد.

تور دشت لار شما را به ۷۰ کیلومتری تهران در کوهپایه‌های دماوند می‌برد. مکانی با آب و هوای خنک و زیبایی بی‌مثال که با گل‌های شقایق پر شده است.

اگر با تور شقایق دشت لار به این منطقه سفر کنید، می‌توانید مجموعه‌ای از تنوع گیاهی و جانوری فوق‌العاده‌ای را در آنجا ببینید.

از جمله جانورانی که در این منطقه پیدا می‌شود، پلنگ، گرگ، عقاب طلایی، خرس قهوه‌ای، بزمجه، گراز، افعی البرزی، مارمولک و…است.

ماهی قزل‌آلای خال قرمز هم در این منطقه تحت حفاظت قرار دارد و به راحتی یافت می‌شود.

گیاهان این منطقه متنوع و فراوان هستند. از جمله این گیاهان که بسیاری از آن‌ها خاصیت خوراکی و دارویی نیز دارند می‌توان از گون، خرگوشک، آویشن، لواش، سیرک، پیازک، قارچ وحشی، کاسنی، گلپر، شیرین بیان، باریجه، چای کوهی، بارهنگ و والک نام برد.

اگر در اواخر فصل بهار با تور شقایق دشت لار به دیدن این دشت زیبا بروید، می‌توانید ترکیب چشم‌نوازی از زنبق وحشی بنفش و ارغوانی، مرغک و گل زرد و شقایق‌های دشت لار ببینید و از رنگین‌کمان گل‌ها و منظره پیش رویتان شگفت‌زده شوید.

در تور شقایق دشت لار، می‌توانید پیوندهای عجیبی میان تنوع گیاهی، جانوری و آب و هوایی ببینید و همین مساله باعث محبوبیت این تور یکروزه و ارزان قیمت در میان گردشگران داخلی و خارجی شده است.

چه زمانی با تور شقایق دشت لار به این منطقه سفر کنیم؟

از آنجایی این دشت زیبا در کوهپایه‌های دماوند و در منطقه خوش آب و هوای ایران قرار دارد، با رسیدن فصل گرما با شروع بهار، تورهای گردشگری روانه این منطقه می‌شوند و گردشگران زیادی برای تماشای این منظره فوق‌العاده به آنجا سفر می‌کنند. بهترین زمان سفر با تور شقایق دشت لار، فصل بهار و تابستان است که دشت از شقایق‌های بی‌نظیر پر می‌شود و ترکیب آن با گل‌های زنبق بنفش و ارغوانی و گل‌های زرد چشم‌انداز حیرت‌آوری را می‌سازد.

از چه مسیری به تماشای شقایق دشت لار برویم؟

اگر با تور شقایق دشت لار به دیدن این منطقه کمیاب می‌روید، دو مسیر پیش روی شماست. اولین مسیر جاده آبعلی، از تهران به سمت آمل است. این مسیر از سه راهی پلور تا ورودی محیط‌بانی دلیچای امتداد می‌یابد و از سمت ورودی شرقی پارک ملی لار، دسترسی به این منطقه را از طریق جاده آسفالته ممکن می‌سازد‌.

مسیر دوم، از سمت منطقه لواسان بزرگ است. این مسیر از روستای ایرا تا پاسگاه محیط‌بانی قوشخانه ادامه دارد و به ورودی جنوبی پارک ملی لار دسترسی پیدا می‌کند. روستای ایرا با یک جاده آسفالته از یک طرف به رودهن و از طرف دیگر به جاجرود متصل می‌شود و دو مسیر دیگر به لواسان می‌رسد. با گذشتن از این راه و عبور از سد لتیان، رسیدن به روستای ایرا ممکن می‌شود.

برای سفر با تور شقایق دشت لار چه نکاتی را باید بدانیم؟

تور یک روزه شقایق دشت لار، از آن دسته تورهای کوتاه مدت و جذابی است که نیازمند ملزومات سفری یک روزه به طبیعت است. برای سفر با تور شقایق دشت لار به یک کوله پشتی مناسب برای سفر یکروزه به این منطقه نیازمندید. یادتان باشد وسایل سفرتان را سبک و حجم انتخاب کنید تا در پیاده‌روی و گشت و گذار در منطقه اذیت نشوید. حتما کفش مناسب برای پیاده‌روی به پا کنید تا راحت‌تر و با سرعت بیشتری حرکت کنید. در سفر با تور شقایق دشت لار با گروه حرکت کنید و از مسیرهای شناخته شده‌ای که تور حرکت می‌کند عبور کنید.

یادتان باشد منطقه شقایق دشت لار زیستگاه گونه‌های متنوع و فراون گیاهی و جانوری است. در سفر به این منطقه مراقب زیستگاه آن‌ها باشید. شقایق دشت لار، دیدنی و منحصر به فرد است، حواستان به گل‌های حساس شقایق باشد تا این موهبت زیبای الهی باقی بماند.

اگر طرفدار تورهای یکروزه و ارزان قیمت هستید، همین حالا برای تهیه تور شقایق دشت لار دست به کار شوید.

با سفرزون همراه باشید.