شاید بهترین مکان برای فرار از شلوغی و یا یک قرار ملاقات دوستانه در دل شهر، یک کافه دنج، ته کوچه‌ای بن بست باشد که با میز و صندلی چوبی، آرامش را مهمان دل شما می‌کند. همین که نام کافه به گوش ما می‌رسد، ناخودآگاه بوی چای و قهوه را می‌توانیم در مشام خود حس کنیم. فضایی نسبتا کم نور و با موسیقی لایت، که برای فرار از یک روز خسته کننده جان می‌دهد. شاید هیچ چیز بیش از این لذت نداشته باشد که روی صندلی میز کنار پنجره یک کافه کوچک بنشینیم و شاهد عبور و مرور و هرج و مرج شهر باشیم و در همان حال که قهوه خود را آرام می‌نوشیم، سر خود را بر می‌گردانیم و به سراغ کتاب نیمه‌کاره‌مان می‌رویم. با سفرزون همراه شوید تا کافه های مرکز تهران و آرامشی در دل طوفان را تجربه کنید.

کافه تهرون

کافه تهرون یکی از کافی شاپ های مرکز تهران است و در خیابان ویلا قرار دارد. این کافه در اغلب مواقع شلوغ است. به خاطر وجود فضای باز داخل کافه، امکان استعمال سیگار نیز وجود دارد. فضای این کافه بسیار دلپذیر و دوست‌داشتنی است. این کافه با سرو غذاهای ایرانی و خوشمزه مامان‌پز، مشتریان زیادی را جلب خود کرده است. اگر به این کافه سری زدید، بهتر است کشک بادمجان، املت و عدسی آن را حتما امتحان کنید. داخل این کافه به شکل حیاط خانه مادربزرگ‌ها ساخته شده و با حوضی آبی، صفایی وصف نشدنی دارد.

آدرس کافه تهرون : خیابان ویلا ، کوچه خسرو ، پلاک ۳۹

شماره تماس: ۰۲۱۸۸۹۰۶۸۱۳

ساعت کار: ۸:۳۰ الی ۲۲

محدوده قیمتی: مقرون به صرفه و اقتصادی

کافه گل رضاییه

چه اهل تهران باشید چه نه، حتما در مورد خیابان سی‌تیر زیاد شنیده‌اید. کافه گل رضاییه، یکی از کافه‌های این خیابان است که با برخورد دوستانه و فضای زیبا، مشتریان دائمی خودش را دارد. در این رستوران امکان سیگار کشیدن وجود ندارد، اما در عوض می‌توانید از دست‌پخت آشپز این کافه نهایت لذت را ببرید. در مراجعه به این کافه زیبا، حتما کتلت و ماست و خیار را سفارش دهید.

آدرس کافه گل رضاییه : خیابان جمهوری، خیابان سی تیر، بالاتر از موزه آبگینه پ ۱۷۲

شماره تماس: ۰۲۱۶۶۷۰۷۲۹۰

ساعت کار: ۸:۳۰ تا۱۰:۳۰و ۱۲ تا ۱۶

محدوده قیمتی: مقرون به صرفه و اقتصادی

کافه بروژ

کافه بروژ در نزدیکی پارک دانشجو قرار دارد. به همین دلیل پاتوق بسیاری از دوست‌داران هنر شده است و در این محیط هنری همیشه موسیقی زنده پخش می شود. محیط داخل کافه دقیقا شبیه به کافه‌های دهه هفتاد اروپا طراحی شده و به شما اجازه داده می‌شود تا حتی داخل محیط کافه نیز سیگار بکشید. در این کافه منوی فرنگی بیشتر شهرت دارد و سفارش پنه آلفردو را حتما به شما توصیه می‌کنیم.

آدرس کافه بروژ : چهارراه ولیعصر، خیابان بزرگمهر، پلاک ۱۶

شماره تماس: ۰۲۱۶۶۴۵۱۹۸۵

ساعت کار: ۹ تا ۲۳

محدوده قیمتی: مقرون به صرفه و اقتصادی

کافه هرمان

خرید در میدان هفت تیر قطعا هر انسانی را گرسنه می‌کند. این بار اگر گرسنه شدید و یا به دنبال محلی برای استراحت بودید، می‌توانید کافه رستوران هرمان را انتخاب کنید. این کافه در دو طبقه ساخته شده و باید بدانید که آسانسور ندارد. دیزاین داخلی آن کاملا به روز و مدرن است. همچنین استعمال دخانیات در آن ممنوع شده تا خانواده‌ها با آرامش غذای خود را میل کنند. استیک‌های این کافه زبان زد خاص و عام است. این کافه جزء کافه های مرکز تهران به حساب می‌آید که طرفداران زیادی دارد.

آدرس کافه هرمان : میدان هفت تیر،خیابان قائم مقام،خیابان مشاهیر،تقاطع لطفی

شماره تماس: ۰۲۱۸۸۸۲۲۳۷۲

ساعت کار: ۱۱ تا ۲۴

محدوده قیمتی: مقرون به صرفه و اقتصادی

کافه دانته

اگر به دنبال گذراندن یک بعد از ظهر دلچسب در محیطی لوکس، دیدنی و با ویوی عالی به سمت شهر هستید، کافه دانته همان جایی است که باید انتخاب کنید. این کافه در طبقه پنجم و ششم واقع شده و ویو خارق‌العاده‌ای به سمت یوسف‌آباد و شمال تهران دارد. کافه دانته یک کافه ایتالیایی بوده و منوی منحصر به فردی دارد. فضای این کافه نیز بسیار مدرن و زیباست. انواع صندلی ساده یا مبله بر اساس سلیقه مشتری تدارک دیده شده و می‌توانید در برخی از قسمت‌ها، آزادانه سیگار بکشید. کروکت مرغ به همراه نان سیر این کافه واقعا توصیه می‌شود.

آدرس کافه دانته : خیابان یوسف آباد نبش کوچه ١٢ پلاک ١٢٢ ، طبقه ۵و ۶

شماره تماس: ۰۲۱۸۶۰۴۶۴۷۲

ساعت کار : ۹ صبح تا ۲۴

محدوده قیمتی: نسبتا گران

مون کافه

تابه‌حال اتفاق افتاده که بخواهید از شر سختی‌ها و ناملایمت‌های زندگی، به جای دنج و امنی مثل کره‌ی ماه پناه ببرید؟! مون کافه، همانقدر دنج و برای فرار از دل تنگی‌ها طراحی شده است. محیط داخلی مون کافه کاملا مدرن بوده و دارای صندلی‌های یک نفره و کاناپه‌های راحتی است که محدودیتی در استفاده از آنها وجود ندارد. به دلیل بسته بودن فضا، در اغلب موارد اجازه سیگار کشیدن به مراجعه‌کنندگان داده نمی‌شود.

آدرس مون کافه : میدان فاطمی، ساختمان فاطمی، انتهای پاساژ، طبقه همکف

شماره تماس: ۰۲۱۸۸۹۵۲۳۲۲

ساعت کار: ۸ صبح تا۲۳:۳۰

محدوده قیمتی: مقرون به صرفه و اقتصادی

کافه کوچه یوسف آباد

کافه کوچه یوسف آباد یکی از همان کافه های مرکز تهران به حساب می‌آید که از لحظه ورود، مست عطر قهوه اسپرسوی آن خواهید شد. میز‌های چوبی، محیطی با دکوراسیون قهوه‌ای و موسیقی لایتی که تمام مدت پخش می‌شود، انگار همه چیز برای یک استراحت کوتاه به اندازه نوشیدن قهوه‌ای خوش عطر، حاضر و آماده است. البته باید در نظر داشته باشید که عصرها این کافه بسیار شلوغ خواهد شد. همچنین با وجود فضای بسته کافه، اجازه سیگار کشیدن به شما داده می‌شود. کافه کوچه، هم منوی کافه و هم منوی غذاهای فرنگی را دارد. اما بستنی‌های آن محبوب بوده و مشتریان ثابت آن حتما بستنی کافه کوچه را سفارش می‌دهند.

آدرس کافه کوچه یوسف آباد : یوسف آباد، خیابان بیستون، بین خیابان ۱۶ و ۱۸

شماره تماس: ۰۲۱۸۸۷۲۸۶۸۷

ساعت کار: ۱۲-۲۳:۳۰

محدوده قیمتی: معمولی و نسبتا گران