مجله گردشگری

در این وبلاگ به معرفی جاذبه های گردشگری ایران و دنیا می پردازیم

۱۷۹ مطلب در آبان ۱۳۹۷ ثبت شده است

آذر جشن ، میهمانی ایرانیان برای استقبال از زمستان

تقویم ایران باستان پر از جشن و پایکوبی بود. امروزه از آن همه جشن و سرور تنها نوروز و چهارشنبه سوری برای ما به ارث مانده است. در این روزهای میانه‌ی پائیز، هر چه روزها پیش می‌روند به آذر جشننزدیک‌تر می‌شویم.

بد نیست درباره‌ی این جشن بیشتر بدانیم تا در آذر، دوست و آشنا را دور هم گرد آوریم، گل بگوئیم، گل بشنویم، از میوه‌ها و غذاهای پائیری تناول کنیم، لذت ببریم و جشن بگیریم. فردا، روز برگزاری «آذر جشن»، یکی دیگر از جشن‌های ایرانیان است که در پیوند با آتش قرار دارد و به مناسبت فرارسیدن ماه آذر و برافروختن نخستین شعله زمستانی گرامی داشته می‌شود.

فصل خوب میوه‌های پاییزی

فصل خوب میوه‌های پاییزی

پس اگر شما هم دنبال بهانه‌ای اصیل ریشه‌دار برای مهمانی گرفتن هستید برای مهیا شدن برای جشن آذر با مجله گردشگری سفرزون  همراه باشید.

ریشه‌ی تاریخی آذر جشن

جالب است بدانید، نیاکان ما بسیار شاد بودند و در هر ماه بهانه‌ای برای دور هم جمع شدن و جشن گرفتن دست و پا می‌کردند. مثلا هر وقت عدد ماه و عدد روز با هم یکی می‌شدند، شادی می‌کردند. در این میان نوروز یکی از این جشن‌های ماهیانه و از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین آن‌هاست.

جشن مهرگان و شهریورگان هم جشن‌های شناخته شده و معروفی بودند که به ترتیب در مهر و شهریور برگزار می‌شدند. آذر جشن هم از جشن‌هایی است که در آن به استقبال زمستان می‌رویم.

ابوریحان بیرونی گفته است که وقتی روز آذر با ماه آذر کنار هم قرار بگیرد، آن روز جشن آذر است. این جشن را با نام‌های آذرگان و آذرخش هم می‌شناسند. البته در برخی متون، روز سوم آذر هم به نام آذرگان  نام‌گذاری شده است.

اما آذر جشن را باید جشن آغاز آخرین ماه پاییز  ادامه مطلب...

خرید بلیط هواپیما خارجی و بلیط هواپیما داخلی و رزرو هتل خارجی و رزرو هتل داخلی به سایت سفرزون مراجعه کنید.

۳۰ آبان ۹۷ ، ۱۲:۱۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سفرزون تراول

مسجد شیخ لطف الله ، در ستایش رنگ

دیدنی‌های اصفهان، شهر فرهنگ و هنر می‌تواند بخش بزرگی از خاطرات سفر ما را به خود اختصاص دهد. گشت و گذار در دنیای تاریخ، فرهنگ و بناهای شگفت انگیز آنقدر جذبتان می‌کند که زمان را فراموش خواهید کرد. مسجد شیخ لطف الله یکی از شاهکارهای کارنامه‌ی معماری صفویان در ایران است که از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری به حساب می‌آید؛ آنقدر که لوئی کان، معمار برجسته جهان، درباره‌ی آن گفته است: من فقط در عالم خیال و با جوهری از طلا و نقره می‌توانم چنین اثری را تصور کنم. با  مجله گردشگری سفرزون همراه شوید تا از راز زیبایی‌های این بنای لاجوردی آگاه شوید.

مسجد شیخ لطف الله در دالان تاریخ

مسجد شیخ لطف الله

مسجد شیخ لطف الله در میدان عالی قاپو از جاهای دیدنی اصفهان

مسجد شیخ لطف الله شهرتی جهانی دارد. بسیاری از گردشگران خارجی که برای دیدن اصفهان به ایران می‌آیند در لیست مهم‌ترین دیدنی‌های سفر خود این مسجد خوش آب و رنگ لاجوردی را در اولویت خود قرار می‌دهند. این زیبایی اما به حدود ۳۰۰ سال پیش بازمی‌گردد. یعنی درست زمانی که صفویان در حال معماری بناهای مختلف برای آبادانی ایران و زنده نگه داشتن نام خود بودند.

مسجد شیخ لطف الله

مسجد شیخ لطف الله در گذر زمان

هنگامی که طرح ساخت میدان نقش جهان اصفهان در حکومت صفویان پایه ریزی شد، مسجدی نه چندان بزرگ در طرح اولیه‌ی آن وجود داشت. اجرای این طرح در سال ۱۰۱۱ هجری قمری به دستور شاه عباش اول شروع شد و ۱۷ سال بعد یعنی در سال ۱۰۲۸ هجری قمری، گنبدی چند رنگ و زیبا از میدان زیبای اصفهان سربرآورد.البته اسناد تاریخی نشان می‌دهند که مسجدی کوچک در همان مکان قرار داشته و بنای تازه به دست استاد محمدرضا اصفهانی بر آن ساخته شد تا پازل خوش‌طرح و رنگ بناهای اصفهانی با آن ادامه مطلب...

خرید بلیط هواپیما خارجی و بلیط هواپیما داخلی و رزرو هتل خارجی و رزرو هتل داخلی به سایت سفرزون مراجعه کنید.

۳۰ آبان ۹۷ ، ۱۲:۰۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سفرزون تراول

روستای گرمه ، هم آسمان زیبای کویر مصر

فصل پائیز یکی از زمان‌هایی است که باید برای آن کلی وقت خالی داشته باشیم تا به مهمانی بی‌تکرار استان‌های کویری برویم. شهرها و روستاهای کوچک و بزرگی که معماری خاص خود و روحیات گرم و صمیمی‌شان خاطراتی بی‌نظیر برای‌ ما می‌سازند. در میان همه‌ی این زیبایی‌ها برخی روستای کویری هستند که به سبب ویژگی‌های خاص تاریخی خود در میان گردشگران بسیار معروف و محبوبند. یکی از این روستاهای زیبا، روستای گرمه است که در استان اصفهان قرار دارد. این روستا در شرق استان اصفهان از توابع نائین و خور و بیابانک و در کویر مرکزی ایران واقع شده است. ارتفاع روستای گرمه از سطح آب‌های آزاد ۷۵۰ متر و آب‌وهوای آن در اثر همنشینی کویر خشک و گرم است. برای شناخت بیشتر این روستای زیبا با  مجله گردشگری سفرزون  باشید.

روستای گرمه ، زیبایی‌های مهربان کویر

روستای گرمه

کویر مصر ، همسایه‌ی روستای گرمه

نام این روستای شگفت‌انگیز به دلیل اینکه بر سر راه جاده‌ی ابریشم قرار دارد در متون تاریخی بسیاری آمده است و همیشه مورد توجه بوده. روستای گرمه مجموعه‌ای از زیبایی‌های طبیعی است که هر سوی آن‌را تماشا کنید چیزی برای شگفتی دارد. از چشمه‌های آب معدنی پربار آن تا کویر و نخلستان‌های پر نعمت آن، همه و همه هدیه‌هایی هستند که زمین به ساکنان این روستا بخشیده است. علاوه بر این جاذبه‌‌های طبیعی، ردپای تاریخ را می‌توان در دل روستای گرمه جستجو کرد. آثاری ارزشمند که روزگاران بسیاری در این منطقه شاهد بوده‌اند.

قدم به قدم با تاریخ روستای گرمه

روستای گرمه

رد پای تاریخ در دل قلعه‌ی باستانی روستای گرمه

در ابتدای ورودتان به روستای گرمه آنچه که نظر شما را به خود جلب می‌کند شیوه‌ی ساخت خانه‌های این روستا است. خانه‌هایی ساده و صمیمی که بر روی تپه‌های خاره بنا شده‌اند. این خانه‌ها مانند بسیاری از آثار معماری کویری‌اند و برای خنک ماندن فضای داخلی آن‌ها از مصالح و معماری خاصی شکل گرفته‌اند. علاوه بر شکل خانه‌های روستای گرمه ، کوچه‌های این روستا که حالتی قدیمی و رازآلود دارند شما را مجذوب می‌کنند. سابات‌های این روستا نمونه‌ای عالی از معماری کویری ادامه مطلب...

خرید بلیط هواپیما خارجی و بلیط هواپیما داخلی و رزرو هتل خارجی و رزرو هتل داخلی به سایت سفرزون مراجعه کنید.

۳۰ آبان ۹۷ ، ۱۲:۰۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سفرزون تراول

جاهای دیدنی گلوگاه ، نمایی دلنشین از طبیعت و تاریخ

جایی در جنوب شرقی دریای مازندران، منطقه‌ی گلوگاه قرار گرفته که پیشینه‌ی تاریخی پر باری دارد و در آن نشانه‌هایی برای ادراک قدمتش یافت می‌شود. این ناحیه در دوره‌ی اسلامی با نام کبود و نامیه شناخته می‌شده است و متاسفانه بعد از حمله‌ی تلخ مغول‌ها، این شهر با ویرانی‌های عظیمی روبه‌رو شده و اقوام آن پراکنده شدند. خرابه‌ها و اشیای یافت شده در این منطقه قدمت این شهر را به سال ۱۲۵۴ برمی‌گرداند و وجود خندق کلباد در شرق گلوگاه، تپه گراودین در شمال غربی و بقایای جاده شاه عباسی در جنوب آن، ارزش تاریخی این منطقه از مازندران را نشان می‌دهد. اهالی گلوگاه به اقوام کلبادی، طبری، گلو و عمرانلو تقسیم می‌شوند و سایر افراد این منطقه مهاجرینی هستند که ساکن آن شده‌اند. برای سفر به جاهای دیدنی گلوگاه با مجله گردشگری سفرزون همراه شوید.

جاهای دیدنی گلوگاه ، بازمانده‌های تاریخی در دل طبیعت

توسکا چشمه ، طبیعتی ناب در بین جاهای دیدنی گلوگاه

عکس از معصومه یاری

عکس از معصومه یاری

یکی از جاهای دیدنی گلوگاه که طبیعت آن بسیار خواستنی است، منطقه‌ی توسکا چشمه است که در قسمت جنوبی شهر و حد فاصل دامغان و دریای آرام گلوگاه قرار گرفته است. چشمه‌ی زلال و درختان خوش نقش‌ونگار توسکا، زینت‌بخش این منطقه هستند که هرساله در فصل‌های بهار و تابستان، مسافران بسیاری که بیش‌تر از گلستان و استان خراسان ادامه مطلب...

خرید بلیط هواپیما خارجی و بلیط هواپیما داخلی و رزرو هتل خارجی و رزرو هتل داخلی به سایت سفرزون مراجعه کنید.

۳۰ آبان ۹۷ ، ۱۲:۰۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سفرزون تراول

جنگل حرا ؛ جنگلی که از اشک روییده

جنگل حرا از آن دسته جنگل هایی است که تصور شما را نسبت به مفهوم جنگل و آب عوض می کند. این جنگل به تنهایی خود می تواند معجزه الهی به شمار بیاید. نام جنگل حرا معلوم نیست از کجا می آید ولی بی ارتباط با غار حرا، غار نزول قرآن نیست. چرا که همه چیز در اینجا به طرز عجیب و غریبی نشان از معجزه می دهد. البته روایت شایع تری وجود دارد و آن اینکه حرا از اشک ادم روییده شده است. با مجله گردشگری سفرزون همراه باشید.

رمز جنگل حرا : زنده باد نمک!

رمز به وجود آمدن جنگل در میانه دریا واقعا هنوز که هنوزه معلوم نیست، آب شور خلیج فارس تحت مکانیزمی عجیب برای درختان این جنگل شیرین می شود. این درخت ها آب را جذب کرده و نمک درون آن را دفع می کند. مشابه جنگل حرا در دنیا وجود دارد ولی حرا یکی از جنگل های بزرگ از این نوع جنگل ها به شمار می آید.

جنگل حرا از پوشش گیاهی مانگرو بهره می برد، مانگرو از انواع گیاهانی است که شور زی هستند.

از این نوع جنگل ها در کشورمان وجود دارد. جنگل نای بند استان بوشهر هم شبیه به جنگل حرا است. از این دست جنگل ها در مناطق جنوبی چون سیستان و بلوچستان و چند نقطه از استان هرمزگان دیده می شود ولی بزرگترین جنگل دریایی همین جنگل حرای قشم است.

بهترین قسمت جنگل از نظر دیداری، رشد و ارتفاع در ناحیه قشم و مابین بندر پل و بندر خمیر به چشم می خورد. فاصله این منطقه تا جزیره قشم حدودا پنجاه کیلومتر دریایی است. زیبا ترین قسمت دیداری آن مابین بندر لافت، منطقه گازی گورزین و روستای کوران است. در وسط این قسمت جزیره های زمرد، نگین، مروارید ادامه مطلب...

خرید بلیط هواپیما خارجی و بلیط هواپیما داخلی و رزرو هتل خارجی و رزرو هتل داخلی به سایت سفرزون مراجعه کنید.

۳۰ آبان ۹۷ ، ۱۲:۰۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سفرزون تراول

بناهای تاریخی تهران ؛ پرسه زدنی در کوچه های تاریخی

در این مطلب از سفرزون قصد داریم شما را با مطرح ترین بناهای تاریخی تهران آشنا کنیم. بناهایی که می توانند در دسته زیباترین بناهای تاریخی تهران قرار بگیریند. با مجله گردشگری سفرزون همراه باشید تا این سفر شهری در تهران را با یکدیگر به انجام برسانیم.

یک پاراگراف در ستایش تهران

وقتی صحبت از تهران می شود همه یاد شلوغی، گرانی، ترافیک و هزار و یک بلای طبیعی و انسانی می افتند. شهروندانش از آن گریزان هستند و مسافرانش در آن هراس و وحشت دارند. همه فراموش کرده اند  این شهر پایتخت کشوری است که چندین هزار سال تمدن و فرهنگ را به دوش می کشد، امن ترین پایتخت منطقه است و فراموش کرده اند که این شهر حدودا سیصد سالی هست که پایتخت ایران بوده و حوادث و دوره های مختلف تاریخی را در خود دیده است. در این سال‌ها وضعیت مردمان تهران شاید خوب نشده باشد ولی هر چه که هست این شهر پایتخت ایران است. پایتختی که تاریخ در آن رخ می دهد و جهت تاریخ یک کشور در آن عوض می شود. شاید تهران را دوست نداشته باشید ولی نمی توانید نسبت به آن بی اهمیت باشید. آنچه که در ادامه می آید. کوششی است برای معرفی بناهای تاریخی در تهران. هر قدم که به پیش می روید بنای تاریخی مهمتری خواهید دید.

خانه ظهیرالاسلام ؛ تلفیفی از معماری ایرانی و خارجی از جاهای دیدنی تهران

اولین بنای تاریخی از مجموعه بناهای تاریخی که به شما معرفی می کنیم خانه ظهیرالاسلام است. این خانه در منطقه بهارستان کنونی قرار دارد. معماری این خانه تلفیفی از معماری ایرانی و خارجی است. این تلفیق سبب شده تا ظاهر و ساختار خانه شیوه تقریبا نوینی به خود داشته باشد.

این خانه محل اسکان یکی از با نفوذ ترین افراد تاریخ معاصر ایران یعنی سردار ولی خان تنکابنی ریس الوزرای ایران است. شما می توانید این خانه را در منطقه بهارستان تهران، خیابان هدایت، چهاراه ولی آباد می توانید ادامه مطلب...

خرید بلیط هواپیما خارجی و بلیط هواپیما داخلی و رزرو هتل خارجی و رزرو هتل داخلی به سایت سفرزون مراجعه کنید.

۳۰ آبان ۹۷ ، ۱۲:۰۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سفرزون تراول

۵ تا از جاهای دیدنی اوکراین ، سرزمینِ گل‌های آفتابگردان

چند سال قبل، اوکراین در بین مسافرانِ جهان چندان شناخته شده نبود. اما از حدود ده پانزده سال پیش این کشور به منظور گسترش صنعت توریسم سرمایه گذاری‌های کلانی انجام داد. به ‌طوری‌ که طی سال‌های گذشته، بیش از یک و نیم میلیون توریست از سراسر جهان از اوکراین زیبا و تاریخی دیدن کردند. به همین دلیل، در  مجله گردشگری سفرزون  به فکر معرفی جاهای دیدنی اوکراین افتادیم. اگر به زودی مسافر این کشور زیبای اروپائی هستید یا در آینده‌ی نزدیک قصد سفر به این کشور بی‌نظیر را دارید، با ما همراه شوید.

لووف ، اروپائی‌ترین شهر در میان جاهای دیدنی اوکراین

۳۰ آبان ۹۷ ، ۱۱:۵۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سفرزون تراول

کویر ورزنه بهشت شنی ایران

در این مطلب از سفرزون می خواهیم شما را با خود به کویری ببریم که فاصله چندانی از تهران ندارد و با طی مسافت سه چهار ساعته می توانید به آن برسید، درباره کویر ورزنه حرف می‌زنیم، زیباترین کویر مرکزی ایران که در دل خود بزرگترین سایت تفریحی کویری را دارد. اگر کویر تا به حال نرفته اید و نزدیک ورزنه و کویر ورزنه هستید باید بدانید در حال ظلم کردن به خود هستید، با ما در  مجله گردشگری سفرزون همراه باشید تا قدم به قدم شما را با این کویر و تفریحاتی که می توانید در آن داشته باشید آشنا کنیم.

کلیاتی در مورد کویر ورزنه

کل منطقه با عنوان بیابان خارا شناخته می شود ولی واقعیت این است تفاوت آشکاری مابین بیابان خارا و کویر ورزنه وجود دارد. تپه های بیابان خارا عموما سست هستند و مکان خوبی برای کویر گردی نیستند، مکان بیابان خارا در انتهای کویر است در صورتی که کویر ورزنه نزدیک به ورزنه است.

کویر ورزنه نام خود را از شهر ورزنه گرفته است، رمل ها و تپه های آن شنی اند و مناظر زیبا و عجبی دارد. بزرگترین سای تفریحی کویری ایران در این قسمت وجود دارد. پوشش گیاهی و جانوری در آن قابل ملاحظه است، حیواناتی چون روباه شنی و سارگپه در کنار گیاهانی چون اسکبیل و تق تقو وضعیت زیست بوم را غنی کرده است.

تفریحات کویر ورزنه

پیاده روی

اگر تا به حال در کویر پیاده روی نکرده باشید احتمالا، اینکه به شما بگویند پیاده روی در کویر یک تفریح است بیشتر به نظرتان یک شوخی بی مزه به نظر برسد، اما آنان که در کویر پیاده روی داشته اند خوب می دانند پیاده روی در کویر یک تفریح جان ادامه مطلب...

خرید بلیط هواپیما خارجی و بلیط هواپیما داخلی و رزرو هتل خارجی و رزرو هتل داخلی به سایت سفرزون مراجعه کنید.

۲۹ آبان ۹۷ ، ۱۱:۰۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سفرزون تراول

جاهای دیدنی ایذه همانند تخت جمشید جذاب

بعضی شهرها هستند که بزرگتر از نامشان جاهای دیدنی دارند. ایذه یکی از آن شهرها است. جاهای دیدنی ایذه آنقدر متنوع هستند که آدم شک می کند که نکند با اصفهان به جای ایذه روبه رو است. ایذه شهری از خوزستان است که نه با نفت و گاز شهره شده که با طبیعت و آثار تاریخی برای خود اسم و رسمی مهیا کرده است. با  مجله گردشگری سفرزون همراه باشید شما را به جاهایی از ایذه خواهیم برد که آن را با تخت جشمید بزرگ اشتباه خواهید گرفت.

مجموعه باستانی شمی

ایذه شهرستانی است که در محاصره مکانهای تاریخی و طبیعی قرار دارد. یکی از جاهای دیدنی در شمال ایذه و در فاصله نه کیلومتری از آن قرار دارد در این بخش  شما می توانید مجموعه باستانی شمی را ببینید این مجموعه عمرش به قبل از میلاد بر می گردد، سنگ های آن عموما از جنس مرمر هستند. در این مکان شما گورستانی عظیم را مشاهده خواهید کرد. مجسمه برنزی سردار پارتی و با ارتفاعی معادل ۲۸ متر در این بخش خود نمایی می کند. منطقه باستانی شمی بسیار شما را در فهم دوره پارتی و سرزمین ایلامی ها کمک می کند.

یکی از مشهورترین و برجسته ترین آثار باستانی شهر ایذه را می توانید در قسمت جنوبی این شهر پیدا کنید. از منطقه نیایشگاه تاریشا یا اشکفت سلیمان حرف می زنیم. این محوطه بسیار بزرگ در دل صخره های کوه وجود دارد. این اثر تاریخی لقب بزرگترین خط نوشته میخی دوران عیلامی ها را یدم می کشد. چهارنقش برجسته یا کتیبه در آن دیده می شود.  حکاکی ها به صورت چهارگوش و معقر شکل انجام شده اند. کارشناس ها این کتیبه ها را به حکومت شاه بومی منتسب می کنند. ر تصاویر زن هم کنار مرد مشاهده می شود. تصویر هوهین همسر و خواهر شاه، به همراه کاهن بزرگ که در یک مراسم آیینی مشاهده می شود. جلوی این کتیبه ها، قطعا به خود خواهید بالید که این کتیبه ها در ایران وجود دارد!

پل شالو

یکی دیگر از جاذبه های تاریخی ایذه پل شالو است. این پل قدمتی چندین هزار ساله دارد و نشان می دهد که ایذه در مسیر گذرگاه بوده است. این پل بر دو ستون رفیع ساخته شده است. این پل در زیر آب سد سه کارون است. ولی دلیل نمی شود به ادامه مطلب...

خرید بلیط هواپیما خارجی و بلیط هواپیما داخلی و رزرو هتل خارجی و رزرو هتل داخلی به سایت سفرزون مراجعه کنید.

۲۹ آبان ۹۷ ، ۱۱:۰۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سفرزون تراول

موزه زمان ، تماشاگه تیک و تاک گذر ایام

تهران قلب تپنده‌ی سرگذشتی است که در روزگاران مختلف بر ایران گذشته. این قلب تپنده از هر کدام این ایام خاطره‌ای در رگ و پی خود نگه‌داشته تا برای فرداها روایت کند. میراثی که تاریخ برای شهر تهران به‌جا گذاشته است سرشار از شگفتی‌های کمتر شناخته شده است. موزه زمان یکی از همین میراث تاریخ در شهر تهران است. این بنا با معماری قجری خود بیش از ۱۵ سال است که میزبان زمان در پایتخت است. برای اینکه درباره‌ی این موزه‌ی خوش نقش و نگار بیشتر بدانیم با  مجله گردشگری سفرزون همراه شوید تا به سمت شمال تهران سفر کنیم و تماشاگه زمان را بیشتر بشناسیم.

موزه زمان ،آرامش در لابه‌لای ساعت‌ها

موزه زمان

موزه زمان ، آرامش خوش‌رنگ پایتخت

پیدا کردن گوشه دنجی در شلوغی تهران کمی سخت به‌نظر می‌رسد اما در عمارتی اشرافی که به رنگ رویایی آبی درآمده و درختان اطراف آن‌را فرا گرفته‌اند، آرامشی نهان است که شما را برای لحظاتی از همه چیز جدا می‌کند. موزه زمان تهران همان نقطه‌ای است که شما را با ساعت‌ها پیوند می‌دهد و تاریخ سنجش زمان را برایتان مرور می‌کند. این ساختمان نخستین موزه‌ ساعت ایران است که در آن به زمان و متعلقات آن پرداخته می‌شود و تاریخ آن را زنده نگه‌داشته. در این مجموعه می‌توانید انواع ساعت‌ها، سیر تحول و پیشرفت آن‌ها و و سایر جزئیات مربوط به آن‌را ببینید و به زمان نگاهی نو داشته باشید.

موزه زمان تهران ، مهمان خانه‌ی پر ماجرای زعفرانیه

موزه زمان

تماشای زیباترین اثر قجری _ عکس از فاطمه امیدی

ساختمان موزه زمان در واقع ملکی شخصی بود که پس از انقلاب به تصرف بنیاد مستضعفان درآمد و در نهایت به موزه‌ زمان تبدیل شد. بنای ابتدایی موزه زمان ، ملکی اشرافی و وابسته به دربار قاجار بود. زمانی این باغ بخشی از اراضی باغ فردوس محسوب می‌شد و در اختیار معیرالممالک – داماد ناصرالدین شاه- قرار داشت. پس از مرگ او، پسرش دوستعلی خان معیر الممالک صاحب باغ شد و از آنجا که علاقه‌ای‌ به عمارت نداشت درختانش را یکی یکی قطع کرد تا به عنوان هیزم استفاده شوند. در سال ۱۳۰۴ خورشیدی فردی به نام عبدالله خان منصور، ملک را از دوستعلی خان خرید و این باغ تا سال ۱۳۴۶ در اختیار وراث وی بود. حسین خداداد در همین سال‌ها ملک را خرید؛ در آن زمان ساختمان داخل باغ عمارتی یک طبقه و از خشت و گل ادامه مطلب...

خرید بلیط هواپیما خارجی و بلیط هواپیما داخلی و رزرو هتل خارجی و رزرو هتل داخلی به سایت سفرزون مراجعه کنید.

۲۹ آبان ۹۷ ، ۱۰:۵۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سفرزون تراول