مجله گردشگری

در این وبلاگ به معرفی جاذبه های گردشگری ایران و دنیا می پردازیم

۶۸ مطلب در خرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

مراکز تفریحی قزوین ؛ مجموعه‌ای از رفاه، زیبایی، شادی و هیجان

شهر قزوین، از جمله شهرهای نزدیک به تهران است که با جاذبه‌های متنوع، بسیاری از گردشگران را به خودش می‌خواند. قزوین شهری تاریخی است با فرهنگی دیرین و بناهای به جای مانده قدیمی. ساختمان‌های تاریخی این شهر، آنقدر زیبا و چشم‌نواز است که می‌توان به جرئت گفت محال است به شهر قزوین سفر کنید و پشیمان از آنجا بازگردید.

این شهر علاوه‌بر جاذبه‌های دیدنی‌اش، به خوراکی‌های منحصر به فرد و عطر به یادماندنی آن‌ها معروف است. از طعم شیرین و ماندگار شیرینی قزوینی گرفته تا عطر بی‌نظیر قیمه‌نثار. برای آشنایی بیشتر با مراکز تفریحی قزوین و لذت بردن از آن‌ها، همراه مجله گردشگری سفرزون سری به قزوین بزنید:

پارک جنگلی باراجین؛ بام قزوین


پارک ملی باراجین در شهر قزوین را می‌توان بام این شهر دانست. وقتی به این پارک بزرگ و زیبا می‌روید، می‌توانید کل شهر را زیر پایتان ببینید. پارک ملی باراجین ، یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های جنگلی کشور است که از سال‌ها پیش تا کنون به محل تفریح و تفرجگاه مردم و محلی و گردشگران تبدیل شده‌است. این پارک با مساحتی در حدود ۱۵۰۰ هکتار، در منطقه باراجین شهر قزوین قرار دارد. آب‌و‌هوای خنک و مطبوع این پارک، ویژگی برجسته‌ای است که هر ساله در فصل بهار و تابستان، گردشگران را سمت خودش می‌کشاند.

تله اسکی کامان؛ خاطره یک روز برفی

تله اسکی کامان به عنوان یکی از مراکز تفریحی قزوین، امکان انواع تفریحات زمستانی از جمله برف‌بازی و ورزش‌هایی مانند اسکی را فراهم کرده‌است. همچنین گردشگران می‌توانند با سوار شدن تله‌کابین و تله‌سی‌یژهای این منطقه، زیبایی‌های این ناحیه را از بالا تماشا کنند.


تله اسکی کامان، به دلیل طبیعت بکر و زیبای خود، علاوه‌بر فصل زمستان، در فصول بهار و تابستان نیز گردشگران را به سمت خودش می‌خواند. این مرکز تفریحی، افزون بر زیبایی طبیعی، به دلیل دسترسی راحت و آسان پرطرفدار است. برای رفتن به تله اسکی کامان ، باید از قزوین به سمت باراجین حرکت کنید و سپس وارد مسیر الموت غربی شوید و جاده بهرام آباد را انتخاب کنید. با طی این مسیر، پس از حدود ۲۰ دقیقه به تله اسکی کامان می‌رسید.

موزه مردم‌شناسی حمام قجر؛ نگین بی‌مثال قزوین

شهر قزوین از نظر تعداد مراکز گردشگری، یکی از غنی‌ترین شهرهای ایران است. درمیان مراکز تفریحی قزوین ، حمام قجر یکی از معروف‌ترین زیباترین بناهای این شهر است که از حیث زیبایی و معماری بنا مثال‌زدنی است. این حمام در سال ۱۰۵۷ و به دستور شاه عباس دوم ساخته شده‌است و هم‌اکنون به عنوان موزه مردم شناسی قجرمورد بهره‌برداری قرار گرفته‌است.

موزه مردم شناسی حمام قجر ، در شهر قزوین، نمایانگر آداب و رسوم، مشاغل، آیین‌ها و دیگر ابعاد زندگی مردم قزوین است. موزه مردم‌ شناسی حمام قجر از سه بخش تالار اقوام، مشاغل و آیین‌ها تشکیل شده‌است. در قسمت اقوام این موزه، زندگی اقوام غالب در قزوین، همچون: تات، مراغی، کرد، لر و ترک با ظرافت و زیبایی به نمایش درآمده‌است.


در قسمت میانی، سه مراسم مهم سیزده‌بدر، پنجاه‌بدر و مراسم سوگواری امام‌ حسین (ع) با تمام جزییات و اطلاعات کاملی از این آیین‌ها در معرض دید است.

برای دریافت راهنمای سفر به قزوین کلیک کنید.

برای آشنایی بیشتر با دیدنی های قزوین کلیک کنید.

۲۹ خرداد ۹۸ ، ۱۷:۰۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سفرزون تراول

غذاهای رشت ، خطر راه افتادن آب از لب و لوچه، شکموها با احتیاط وارد شوند!

غذاهای رشت ، با آن رنگ و بوی منحصر به فرد و آن تنوع فوق‌العاده‌شان، به عنوان یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر زیبا شناخته می‌شوند. امکان ندارد به فکر سفر به گیلان بیفتید و دلتان نرود برای کباب ترش و باقلا قاتقی که قرار است از دست محلی‌ها بگیرید. همین است که یونسکو رشت را به عنوان شهر خلاق غذا انتخاب کرده است. علاوه بر تنوع غذاهای رشت، که از طبیعت پر برکت و خلاقیت مردمانش ریشه می‌گیرد، خوشمزگی و سلامتی این غذاها هم همیشه زبانزد بوده است.

مواد غذایی درجه یکی که هنرمندانه با هم ترکیب و با سلامت کامل پخته می‌شوند دلیل این سلامت است. استفاده حداقلی از سرخ کردن، استفاده زیاد از سبزیجات و گوشت سفید، ترکیب مواد غذایی با طبیعت گرم و سرد در کنار یکدیگر، استفاده از چاشنی‌ها و دورچین‌هایی که خواص غذا را تعدیل می‌کند، پخت برنج به صورت کته و … همه باعث سلامتی هر چه بیشتر غذاهای رشت می‌شود. با مجله گردشگری سفرزون همراه باشید تا چند تا از معروف‌ترین غذاهای خوشمزه رشت را به شما معرفی کنیم:

معرفی غذاهای رشت

کباب ترش


کباب ترش یکی از آن غذاهای خاصی است که در سفر به رشت حتما باید امتحان کنید. کبابی با طعمی ترش و به یاد ماندنی که در کنار کته سرو می‌کنند. برای درست کردن کباب ترش گوشت تازه راسته گوسفندی را در آب انار، رب انار، پیاز و سیر رنده شده، گردوی خرد شده و سبزی محلی چوچاق می‌خوابانند تا حسابی مزه بگیرد و بعد از چند ساعتی به سیخ می‌کشند و روی ذغال کباب می‌کنند.

مرغ ترش گیلانی


یکی از غذاهای رشت که حسابی وسوسه‌انگیز است، خورش مرغ ترش گیلانی است. خورشتی با مرغ، حبوبات و سبزیجات معطر که کنار برنج گیلان شاهکار است. برای طبخ این خورش ابتدا پیاز را خرد می‌کنند و بعد از تفت دادن، تکه‌های مرغ را به آن اضافه می‌کنند، سپس مرغ نیم‌پز را به همراه لپه و آب می‌گذارند تا خوب بپزد. سیر له شده و سبزیجات معطر خرد شده را هم با هم تفت می‌دهند و با آب نارنج و زعفران آب شده به مرغ پخته اضافه می‌کنند. در مرحله آخر هم تخم مرغ همزده را به خورشت جا افتاده اضافه می‌کنند تا آب خورش را بگیرد.

شوید قرمه


غذایی با طعمی ترش و بویی خوش. برای درست کردن شوید قرمه، مثل قرمه سبزی پیاز را با ادویه تفت می‌دهند و تکه‌های گوشت گوسفندی را به آن اضافه می‌کنند. سپس گوشت را می‌گذارند تا با آب خوب بپزد. لوبیا را هم جداگانه می‌پزند. در ظرفی شوید تازه ساطوری شده را تفت می‌دهند و وقتی گوشت به خوبی پخت، شوید، گوجه سبز، لوبیا و نمک را به آن اضافه می‌کنند و می‌گذارند خوب جا بیفتد. این خورشت ترش در کنار کته از خوشمزگی غوغا می‌کند.

میرزا قاسمی


شاید یکی از پرفایده‌ترین کارهایی که محمد قاسم خان والی، حاکم گیلان در زمان ناصرالدین شاه، انجام داد، ابداع غذای خوشمزه میرزاقاسمی بود. غذایی با بادمجان و سیر فراوان که از فرط خوشمزگی پخت آن بین غیرمحلی‌ها هم بسیار رایج است. برای پخت میرزا قاسمی، بادمجان را کبابی می‌کنند و بعد پوست می‌کنند و می‌کوبند. سیر را هم می‌کوبند و خوب در روغن سرخ می‌کنند سپس بادمجان را به همراه گوجه و کمی رب به مواد می‌افزایند و آخر کار هم چند تا تخم مرغ در این مخلوط خوشمزه می‌شکنند. میرزا قاسمی را هم کنار کته و هم با نان سرو می‌کنند.

برای دریافت راهنمای سفر به رشت کلیک کنید.

برای آشنایی بیشتر با دیدنی های رشت کلیک کنید.

۲۹ خرداد ۹۸ ، ۱۶:۳۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سفرزون تراول

رستوران های زنجان ؛ طعم‌های بی‌نظیر از ایران تا استانبول

زنجان، از جمله شهر تاریخی و دیدنی ایران است که بیشتر به چاقوهای فرد اعلا و ظروف مسی زیبایش معروف شده و هر ساله علاقه‌مندان زیادی از میان گردشگران به این شهر زیبا سفر می‌کنند. در میان تمامی امکانات رفاهی این شهر، رستوران های زنجان طرفداران زیادی دارد. رستوران های باکیفیت و غذاهای متنوع این شهر، خیال گردشگران را برای وعده‌های غذایی‌شان راحت کرده‌است. مسافران زنجان، با شناحت رستوران های زنجان و ویژگی هر کدام از آن‌ها می‌توانند آن را از شهر محل زندگیشان انتخاب کنند در کوتاه‌ترین زمان در سفر به این شهر، خودشان را به رستوران برسانند.

اگر به زودی مسافر این شهر تاریخی هستید، برای آشنایی بیشتر با رستوران های زنجان با مجله گردشگری سفرزون همراه باشید:

رستوران صدف


رستوران صدف از جمله رستوران های زنجان است که خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی را طبخ می‌کند و به سبب طعم خوب غذاهایش معروف است. محیط رستوران خانوادگی و بسیار شیک است و غذاها با تزیینی فوق‌العاده و اشتهاآور سرو می شوند. در رستوران صدف می‌توانید انواع سالادها و مخلفاتی که دوس دارید پیدا کنید. این رستوران برای تمام سلیقه‌ها با ذائقه‌های مختلف مناسب است و تمام اعضای یک خانواده با علایق متفاوت، راضی از آن بیرون می‌آیند.

رستوران پلو؛ برای کباب‌دوستان

ی از برجسته‌ترین و باکیفیت‌ترین رستوران های زنجان است. این رستوران انواع غذاهای ایرانی را طبخ می‌کند و از نظر کیفیت و خوشمزگی، حرف اول را می‌زند. رستوران پلو برای کسانی مناسب است که عاشق کباب هستند؛ چرا که آوازه کباب‌های این رستوران در همه جا پیچیده است. محیط این رستوران گرم و صمیمی و مناسب برای یک دورهمی خانوادگی است.


در روزهای تعطیل، رستوران پلو مملو از جمعیت و گاهی برای داخل شدن نیاز به ایستادن در صف است. اما نکته مثبت این است که زیاد معطل نمی‌شوید و به سرعت کارتان راه می‌افتد. این رستوران همچنین برای برگزاری مراسم‌های خاص مناسب است و به نسبت کیفیت بالای غذاهایش، قیمت مناسبتی دارد.

اگر تا به حال غذاهای خوش‌طعم رستوران پلو در شهر زیبای زنجان را نوش جان نکرده‌اید، حتما در اولین فرصت اقدام کنید. آدرس رستوران پلو را همین الان یادداشت کنید: زنجان، خیابان خرمشهر، خیابان معلم، روبروی کوچه اول.

رستوران گلریز؛ منوی متنوع ایرانی_ایتالیایی

رستوران گلریز با منوی متنوع از انواع غذاهای ایرانی و سالادهای ایتالیایی، از آن دسته رستوران های زنجان است که مورد توجه مسافران قرار گرفته. این رستوران با انواع غذاهای خوشمزه و متنوع، پاسخگوی همه سلیقه‌هاست و می‌توانید با رضایت کامل دسته جمعی به انجا بروید.

آدرس رستوران گلریز را به خاطر بسپارید: زنجان، خیابان خرمشهر، جنب بانک تجارت

برای دریافت راهنمای سفر به زنجان کلیک کنید.

برای آشنایی بیشتر با دیدنی های زنجان کلیک کنید.

۲۹ خرداد ۹۸ ، ۱۶:۲۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سفرزون تراول

رستوران های گیلان ، معرفی جاهایی برای یک شکم‌گردی لذت‌بخش در استان باران و دریا

بخش بزرگی از لذت سفر به گیلان، شکم‌گردی است. این استان زیبا و سرسبز انقدر غذاهای خوشمزه و متنوع دارد که نمی‌شود از خیر خوردن غذا در رستوران هایش گذشت. می‌توان به جرأت گفت با وجود وفور نعمت در جای جای این استان همیشه پربرکت، اکثر رستوران های گیلان هم با مواد اولیه درجه یکی که استفاده می‌کنند، غذاهای خوبی به مردم ارائه می‌دهند. در این مقاله، مجله گردشگری سفرزون به شما چند تا از بهترین رستوران های گیلان را معرفی می‌کند:

رستوران رازقی رشت

رستوران رازقی در شهر رشت، گلسار ، بلوار سمیه، نبش خیابان ۱۲۳ قرار دارد. رستورانی بسیار شیک در دو طبقه با چیدمانی بی‌نقص که از همان ابتدای ورود دلتان را می‌برد. خدمه بسیار کار بلد و مؤدب رستوران از شما با نوشیدنی خوش‌آمدگویی استقبال می‌کنند و منو پر و پیمان رستوران را برای انتخاب تقدیمتان می‌کنند. در رستوران رازقی از غذاهای محلی گیلان تا غذاهای رسمی ایرانی و غذاهای فرنگی هر کدام را که بخواهید می‌توانید سفارش دهید. انواع سوپ، سالاد، دسر و نوشیدنی هم مهیاست. مشتری‌ها از بوفه صبحانه عالی رستوران رازقی هم حسابی تعریف می‌کنند. موسیقی زنده پیانو هم لذت نوش جان کردن غذاهای خوشمزه را دوچندان می‌کند. خلاصه اگر در رستوران های گیلان دنبال رستورانی شیک و باکیفیت می‌گردید و قیمت هم زیاد برایتان مهم نیست حتما به رستوران رازقی سر بزنید. این رستوران با پارکینگ اختصاصی‌اش نگرانی جای پارک را هم از مشتری‌هایش گرفته است.

رستوران نیلوفر آبی بندر انزلی

یک بندر انزلی هست و یک تالاب انزلی، یک تالاب انزلی هست و یک رستوران دریایی نیلوفر آبی. یک رستوران زیبا وسط تالاب انزلی با منظره‌ای فوق‌العاده از تالاب. برای رسیدن به رستوران باید به خیابان استادیوم روبروی دادگستری بندر انزلی بروید و از آنجا سوار قایق‌های خود رستوران در تالاب بشوید. قایق‌ها شما را به رستورانی زیبا و ساده وسط آب می‌برند که با انواع غذاهای دریایی خاص، کباب‌ها و غذاهای گیلکی از شما پذیرایی می‌کند. رستوران، کافی شاپ و سرویس چای و قلیان هم دارد. در بین رستوران های گیلان، غذا خوردن در نیلوفر آبی حتما برایتان تجربه ای متفاوت خواهد بود. مخصوصا اگر سوار اتوبوس‌های دریایی رستوران هم بشوید و در تالاب انزلی گشتی بزنید.

رستوران و سفره‌خانه سنتی بامداد

باز هم روستای پلکانی ماسوله که قدم زدن در زیبایی‌هایش حسابی اشتهای آدم را باز می‌کند. چه برسد به اینکه در طبقه سوم بازار، روی نیمکت‌های زیبای تراسی سنتی با منظره‌ای حیرت‌انگیز بنشینی و غذاهای ناب ایرانی و سنتی را برای ناهار یا شام انتخاب کنی. رستوران و سفره‌خانه سنتی بامداد هم در بین رستوران های گیلان یکی از بهترین منظره‌ها را با اتمسفری فوق‌العاده به شما هدیه می‌دهد. طعم خوب غذاها و سرویس چای و قلیان هم نکات مثبت دیگر این رستوران زیباست.

برای آشنایی بیشتر با دیدنی های گیلان کلیک کنید.

۲۸ خرداد ۹۸ ، ۱۲:۴۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سفرزون تراول

مراکز تفریحی لاهیجان ، خوش‌گذرانی در شهر عروس گیلان

عروس گیلان شهرتی است که به لاهیجان داده‌اند. این شهر بزرگترین شهر شرق گیلان است و سومین شهر بزرگ این استان. دیدنی‌ها و خوردنی‌های این شهر آن‌قدر زیاد است که لاهیجان را تبدیل به مقصدی مناسب برای چندبار سفر کردن می‌کند. لاهیجان به‌خاطر مناظر بی‌نظیر، غذاهای خوش‌لعاب، چای خوش‌طعم، کلوچه‌های منحصر‌به‌فرد و عطر بهشت‌آگین بهارنارنجش هم معروف است. اگر به گیلان سفر کردید، کنار همه‌ی این طعم‌ها و زیبایی‌ها مراکز تفریحی لاهیجان را هم از دست ندهید. مجله گردشگری سفرزون مجموعه‌ای از این مراکز را انتخاب کرده است تا خوش‌گذرانی را برای شما کامل کند.

باشگاه پینت بال الماس لاهیجان ، هیجان در مراکز تفریحی لاهیجان

هیجان شلیک گلوله‌های ژلاتینی رنگی را در باشگاه پینت بال الماس لاهیجان تجربه کنید. این باشگاه در ۳ کیلومتری جاده لنگرود، روبه‌روی هتل فجر آشار در مجموعه ورزشی الماس لاهیجان قرار دارد.

پینت بال، در زمینی مسطح همراه با موانع طبیعی یا مصنوعی است. این زمین میتواند در محیط‌های مختلف شهری، جنگلی و یا تاریخی انتخاب شود. باشگاه پینت بال لاهیجان، در دشتی صاف همراه با موانع مصنوعی و بدون سقف قراردارد که لذت جنگی مسلحانه اما بی‌خطر را برای بازیکنان فراهم می‌کند. هوای مطلوب لاهیجان در بهار و پاییز این باشگاه را تبدیل به یک پاتوق برای کسانی کرده است که عاشق هیجان هستند. اگر به این شهر زیبای گیلان سفر کردید و خواستید در مراکز تفریحی لاهیجان ، هیجان را تجربه کنید، باشگاه پینت بال را از دست ندهید.

زیپ لاین لاهیجان، اوج‌گیری از فراز شیطان کوه

پرواز از فراز یک کوه تا رسیدن به کنار یک استخر، چیزی نیست که هر روز آن را تجربه کنید. زیپ لاین لاهیجان از سال ۱۳۹۴ که تاسیس شده تا امروز، زادگاه خاطرات هیجان انگیزی برای مسافران این شهر بوده است. طول این زیپ لاین ۱۰۰۰ متر است و از روی استخر بزرگ لاهیجان عبور می‌کند. برخی منابع می‌گویند این زیپ لاین طولانی‌ترین زیپ لاین قاره آسیا است. زیپ‌لاین از بام سبز شیطان کوه شروع شده و تا کنار رستوران جهانگرد حاشیه استخر لاهیجان ادامه پیدا می‌کند. زیپ لاین یکی از فریبنده‌ترین مراکز تفریحی لاهیجان است.

برای رسیدن به سرآغاز این زیپ لاین باید ۱۰۰۰ پله شیطان کوه را بالا بروید. شیطان کوه خود یکی از جاذبه‌های گردشگری لاهیجان است و به خاطر بام سبز آن بسیار مشهور است. به شیطان کوه، شاه‌نشین هم گفته می‌شود. البته می‌توانید با وسیله نقلیه خودتان هم تا بام سبز بروید اما از رستوران‌ها و دکه‌های خوشمزه فروشی بین راه غافل نشوید.

باغ ملی لاهیجان «پارک بعثت»

یکی از پارک‌های قدیمی لاهیجان، پارک بعثت یا همان باغ ملی لاهیجان است. گفته می‌شود عمر این باغ به ۸۰ سال می‌رسد. باغ ملی نگین مراکز تفریحی لاهیجان است و در مرکز شهر است. این پارک ۱۲۰۰ مترمربع مساحت دارد و به خاطر مجسمه قوری میان پارک، در میان گردشگران به پارک قوری هم مشهور باشد. باغ ملی در گذشته پاتوق کسانی بوده که به سینمای رو‌به‌روی پارک می‌رفتند. اما به خاطر تغییرات نقشه شهری این کاربری را از دست داد. این روزها شهرداری تلاش می‌کند با بهبود فضای پارک، حس خوب گذشته را در مردم زنده کند.

برای آشنایی بیشتر با دیدنی های لاهیجان کلیک کنید.


۲۸ خرداد ۹۸ ، ۱۲:۳۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سفرزون تراول

سوغات کرمان یادگارهایی از شهر زیره

چه چیز لذت‌بخش‌تر از اینکه پس از بازگشت به خانه یادگارهایی با خود به همراه بیاوریم و با دیدن‌شان در گوشه و کنار خانه‌مان یاد خوش سفر را در خاطرمان زنده کنیم. در این مطلب مجله گردشگری سفرزون قصد داریم از سوغات‌های یکی از جذاب‌ترین شهرهای ایران برایتان بگوییم، سوغات کرمان که خیلی هم متنوع و هیجان‌انگیز است و طیفی است از خوشمزه‌جات تا صنایع دستی زیبا و خاص. اگر دوست دارید درباره‌های سوغاتی‌های این شهر زیبای کویری بدانید با ما همراه شوید.

کسی هست با این جمله مخالف باشد که سوغاتی خریدن یکی از لذت‌های سفر است؟ حتی اگر اهل خرید نباشیم و ترجیح دهیم در سفر زمان‌مان را صرف دیدنی‌های مقصد کنیم بازهم از سر زدن به فروشگاه‌های سوغاتی لذت می‌بریم. پربیراه نیست که سوغات هر منطقه بخشی از فرهنگ بومی هر منطقه‌ای هستند. سوغات چه از نوع خوردنی باشد و چه از نوع ساختنی‌های بومی و صنایع دستی، نشان‌دهنده سبک زندگی و آداب و رسوم مردمان ساکن در آن منطقه است و آشنایی با سبک زندگی و عادت‌ها و رسوم‌ مردم شهر یا کشور مقصد بخشی از برنامه سفر است.

وقتی از سوغات کرمان حرف می‌زنیم از چه حرف می‌زنیم

وقتی از سوغاتی‌های کرمانی حرف می‌زنیم از کلی خوراکی‌های خوشمزه و صنایع‌دستی خوش‌ آب‌ورنگ حر‌ف می‌زنیم که خاص این شهر هستند. خوراکی‌هایی مثل قاووت، کلمپه، کماج، فالوده کرمانی و خرمای مشهور بم و خوردنی‌هایی مثل گردو و پسته و صنایع‌دستی منحصربه‌فردی مثل پته‌دوزی و ظرف‌های مسی نوستالژیک و گلیم و قالی‌های خاص کرمانی و خیلی چیزهایی دیگر که همه‌شان را با جزئیات معرفی خواهیم کرد.

منبت کاری

منبت‌کاری، هنر کنده‌کاری نقوش روی چوب است. این هنر که هنر بسیار ظریف ایرانی است در کرمان هم از گذشته‌های دور رواج داشته و دارد و هنرمندان منبت‌کار کرمانی محصولات بسیار زیبا و منحصربه‌فردی تولید می‌کنند. استادان کرمانی بزرگی که در این زمینه فعال هستند، در تمام کشور صاحب‌نام‌اند. محصولات منبت یک سوغات سنتی و اصیل خاص و ماندگار است.

گیوه دوزی

گیوه‌‌دوزی از هنرهای سنتی کرمان است. در این استان یک نوع خاص از گیوه بافته می‌شود که گیوه آجیده نام دارد و به دلیل خواص طبی‌اش بسیار مشهور شده و طرفداران زیادی حتی در بین گردشگران خارجی دارد. شهر بافت در استان کرمان یکی از مراکز بافت این نوع گیوه است . اگر علاقه به پوشش‌های سنتی دارید و یا یکی از عزیزان‌تان علاقه‌ به این نوع پوشش دارد، گیوه آجیده به عنوان سوغات کرمان انتخابی بسیار دقیق و عالی است. این هنر در حال فراموش شدن بود و در سال‌های اخیر سازمان صنایع دستی کرمان کوشیده با برگزاری کارگاه‌های گیوه‌دوزی برای نسل جوان در شهر بافت آن را احیا کند.

برای آشنایی بیشتر با دیدنی های کرمان کلیک کنید.

۲۸ خرداد ۹۸ ، ۱۲:۳۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سفرزون تراول

مراکز خرید زنجان ، هم‌نشینی زیبای سنت و مدرنیته

یکی از خاطره‌انگیزترین لحظات هر سفر، قسمت خریدها و تهیه سوغات است. بسیاری از افراد، خصوصا گردشگران خارجی، علاقه زیادی به خرید کردن و پرسه زدن در مراکز خرید دارند. مراکز خرید هر شهر، نمایانگر اجتماع کوچکی از مردم آن شهر و فرهنگ و سنت جاری در محیط آنجاست. در میان شهرهای ایران، یکی از متنوع‌ترین مکان‌های خرید متعلق به شهر زنجان است. مراکز خرید زنجان با تنوع بالا پاسخگوی همه سلیقه‌ها است و خواسته‌های مختلف هر فرد را برآورده می‌کند.

مسافران و گردشگران، با گشت و گذار در مرکز‌های خرید، می‌توانند با بومیان آن شهر هم‌صحبت شوند و بابی از آشنایی باز کنند. بهترین کار برای رفتن به سفر و صرفه‌جویی در وقت و زمان، شناخت مراکز خرید آن شهر است که کمک می‌کند بدون اتلاف وقت دقیقا به همان جایی بروید که می‌خواهید! در این بخش می‌توانید با مراکز خرید زنجان آشنا شوید و آنچه را که مورد علاقه یا نیازتان است انتخاب کنید. در ادامه با مجله گردشگری سفرزون همراه باشید:

بازار تاریخی زنجان؛ طولانی‌ترین بازار جهان

بازار تاریخی زنجان، بزرگترین و طولانی‌ترین بازار در ایران و جهان است و می‌توان آن را به عنوان شناسنامه شهر زنجان در نظر گرفت. این بازار تاریخی در میان مراکز خرید زنجان ، شاخص و برجسته است و مانند نگینی در این شهر می‌درخشد. کار ساخت بازار تاریخی زنجان در زمان آغا محمد خان قاجار آغاز شد و در زمان فتحعلی شاه قاجار به پایان رسید.

این بازار قدیمی و زیبا بعدها در سال ۱۳۲۴ تکمیل و مجموعه‌ای از سراها، مساجد و گرمابه به آن اضافه شد. بازار تاریخی زنجان به شکل یک خط مستقیم در دو بخش شرقی و غربی، با عنوان بازار بالا و پایین است. این بازار زیبا، از جمله مراکز خرید زنجان است که علاوه‌بر اجناس و سوغات این شهر، نمونه‌ای از شکوه معماری ایرانی در گذشته را به نمایش درآورده‌است.

این بازار آنقدر بزرگ است که می‌توانید هر آنچه در سلیقه شماست، در آن پیدا کنید‌. در بازار زنجان تنوع گسترده‌ای از سراها و مساجد وجود دارد که چشم بیننده را به خودش خیره می‌کند. این بازار تاریخی به هشت راسته تقسیم می‌شود که هر کدام به فعالیتی خاص شهره است و از میان آن‌ها می‌توان سرای زرگرها، کفاش‌ها، بزازها، سراج‌ها و … را نام برد.

در بازار تاریخی زنجان می‌توانید انواع محصولات سنتی، صنایع دستی، تولیدات روستایی و سوغات این شهر را خریداری کنید. مساجدی که در بازار تاریخی زنجان وجود دارند، مکان‌هایی دیدنی و زیبا هستند که از نظر هند معماری، کاشی‌کاری و آینه‌کاری بی‌نظیراند.

این بازار جزو آن دسته از مراکز خرید زنجان هستند که علاوه‌بر خرید و تهیه سوغات، می‌توانید از زیبایی بازار، بافت سنتی و معماری منحصر به فرد آن لذت ببرید و در واقع با یک تیر دو نشان را هدف بگیرید. اگر تا به حال این بازار تاریخی زیبا را از نزدیک ندیده‌اید، هر چه سریعتر اقدام کنید.

فروشگاه هالیدی (تعطیلات)؛ همراه ۲۰ ساله مردم زنجان

فروشگاه هالیدی (تعطیلات) بهترین فروشگاه اسپرت‌فروشی زنجان است که با بیش از ۲۰ سال قدمت در این شهر قرار دارد. این فروشگاه با داشتن بیش از صد مدل پوشاک و کیف اسپرت یکی از محبوب‌ترین مراکز خرید زنجان است.

فروشگاه هالیدی با تنوع محصولی بالا در طرح و رنگ و کیفیت بسیار خوب محصولات، جزو فروشگاه های محبوب و پرطرفدار زنجان است که مورد توجه مردم بومی و همچنین گردشگران قرار گرفته. در سفرتان به شهر تاریخی و زیبای زنجان، فروشگاه هالیدی را فراموش نکنید.

آدرس: زنجان، خیابان سرباز، نرسیده به چهارراه سعدی.

اگر قصد رفتن به شهر زیبای زنجان را دارید، بهترین زمان سفر، از اردیبهشت تا تیرماه است. در این زمان هوای زنجان در مطبوع‌ترین حالت خودش است و می‌توانید از سفر به این شهر زیبا و آب و هوای بی‌نظیرش لذت ببرید.

در سفر به این شهر حتما از مراکز خرید و خیابان‌های پر از صنایع دستی آن دیدن کنید.

آیا تا به حال از مراکز خرید زنجان دیدن کرده‌اید؟

آیا هیچ یک از سوغات این شهر از جمله ظروف مسی و چاقوی معروفش را برای خود یا عزیزانتان خریداری کرده‌اید؟

تجربه‌های خودتان را از سفر به زنجان و تهیه سوغات این شهر و مراکز خرید آن با سفرزون در میان بگذارید و دوستانتان را برای خرید هر چه بهتر راهنمایی کنید.

برای آشنایی بیشتر با دیدنی های زنجان کلیک کنید.

۲۸ خرداد ۹۸ ، ۱۲:۳۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سفرزون تراول

هتل های رشت ؛ تجربه‌ای خاطره‌انگیز در سفر به گیلان

برای شروع هر سفر و پیش از آن که سفر آغاز شود، یکی مهم‌ترین موارد بررسی، محل اقامت است. شهر رشت ، به عنوان یکی از پر توریست‌ترین شهرهای کشور، هتل‌های زیادی با کیفیت بالا و امکانات کامل فراهم آورده که مورد انتخاب بسیاری از گردشگران است. هتل های رشت با امکانات رفاهی سطح بالا و قیمت‌های مناسب،برای استفاده گردشگران در این شهر بنا شده‌اند و هر فرد می‌تواند بسته به سلیقه و نیاز خود و هزینه هتل‌ها، با خیالی آسوده یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. مسافران می‌توانند هر یک از این هتل‌ها را در شهر محل زندگی‌شان رزرو کنند و با خیال راحت به رشت سفر کنند.

انتخاب محل اقامت چند نوع دارد و فرد به فرد بر اساس سلیقه، نوع شخصیت و هزینه‌ها متفاوت است. بسیاری از افراد علاقه‌مند به سفرهای هیچهایکی و اقامت در هاستل‌های ارزان قیمت هستند. دسته‌ای دیگر اقامتگاه‌های بومگردی و سنتی را ترجیح می‌دهند و دسته سوم که عموما محل اقامت‌شان را پیش از سفر انتخاب می‌کنند، طرفدار هتل‌ها هستند.

در ادامه برای آشنایی با هتل های رشت ، شرایط و امکانات آن‌ها، با مجله گردشگری سفرزون همراه باشید:

هتل شبستان؛ انتخابی به یادماندنی

هتل شبستان رشت، هتلی ۴ ستاره با موقعیتی عالی در این شهر است. این هتل مساحتی در حدودی ۱۵۰۰ متر مربع دارد و در سال ۱۳۹۱ افتتاح شده‌است. محیط هتل آرام است و اتاق‌ها از نظر بهداشت و پاکیزگی عالی هستند. تمامی اتاق‌های هتل مجهز به جکوزی هستند و در برخی اتاق‌ها نیز وسایل ورزشی قرار دارد. منظره هتل شبستان در میان هتل های رشت زبانزد است و پنجره اتاق‌ها به چشم‌اندازی فوق‌العاده زیبا از شهر باز می‌شود.

در این هتل انواع غذاهای ایرانی، فرنگی و محلی سرو می‌شود و کافی‌شاپ نیز در طبقه همکف قرار دارد. اینترنت پرسرعت نیز یکی دیگر نکات مثبت این هتل است. پرسنل هتل شبستان رشت، کادری مجرب و آموزش‌دیده‌اند که با برخوردی مناسب و محترمانه به استقبال‌تان می‌آیند.

نکته مهم درباره این هتل قرارگیری در مکان مناسب و نزدیک به مکان‌های دیدنی از جمله موزه رشت ، عمارت کلاه‌فرنگی ، آرامگاه میرزا کوچک‌خان جنگلی و … است. اگر مسافر رشت بودید، حتما برای اقامت این هتل زیبا را انتخاب کنید.

آدرس هتل ۴ ستاره شبستان را در دفترچه سفرتان یاددداشت کنید و به همراه داشته‌باشید: رشت، فلکه گلسار، ابتدای خیابان بنت‌الهدی.

هتل پردیس؛ هتلی که از انتخاب آن پشیمان نخواهید شد

هتل پردیس رشت، هتلی با قدمت زیاد است که به دلیل امکانات خوب و خدمات عالی در میان گردشگران این شهر محبوب است. هتل پردیس از آن دسته هتل های رشت است که می‌تواند مسافران را راضی نگاه دارد و آن‌ها را از انتخابشان خرسند کند. این هتل ۳ ستاره، با ۵۰ باب اتاق در بهترین منطقه رشت قرار دارد و به بسیاری از مکان‌های دیدنی این شهر دسترسی دارد.

رستوران هتل پردیس با انواع غذاهای ایرانی‌اش معروف است و کافه تریای این هتل، محبوبیت زیادی در بین گردشگران دارد. اگر برای اقامت در رشت به دنبال هتلی آرام، با امکانات کامل و دسترسی عالی هستید، هتل پردیس رشت انتخاب رضایت‌بخشی برایتان خواهد بود.

برای رسیدن به هتل پردیس باید به رشت، بلوار امام خمینی (ره)، نبش بلوار آزادی بروید.

برای آشنایی بیشتر با دیدنی های رشت کلیک کنید.

۲۸ خرداد ۹۸ ، ۱۲:۳۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سفرزون تراول

رستوران های قزوین ، جایی برای لذت بردن از روزهایی خوشمزه در قزوین زیبا

به نظر من یکی از لذت‌بخش‌ترین انواع گردشگری شکم‌گردی است. در هر سفری شناخت بهترین رستوران‌های شهر مقصد می‌تواند لذت سفر را دوچندان کند. در این مطلب به شما بهترین رستوران های قزوین را معرفی می‌کنیم تا روزهایی خوشمزه را در قزوین سپری کنید. بهترین رستوران های قزوین که هم غذایی با کیفیت و خوشمزه به شما ارائه می‌دهند و هم لحظاتی مفرح و دلچسب هدیه‌تان می‌کنند. با مجله گردشگری سفرزونهمراه باشید:

رستوران نمونه

قزوین یک قیمه نثار دارد و البته دو شعبه از رستوران نمونه. اسم رستوران نمونه قزوین با اسم قیمه نثار، غذای محلی و فوق‌العاده قزوین گره خورده است. این رستوران که یکی از شعبه‌هایش در خیابان بوعلی قزوین و شعبه دیگرش در فردوسی شمالی، مجتمع نارون است، محیطی دنج، کلاسیک و تر و تمیز دارد که حسابی انتظارتان را از یک رستوران خوب برآورده می‌کند. با اینکه رستوران نمونه به خاطر کیفیت عالی‌اش از شلوغ‌ترین رستوران های قزوین است اما کارکنان وظیفه‌شناسش خواسته‌هایتان را در اسرع وقت برآورده می‌کنند.

ممکن است برای خوردن غذاهای خوب رستوران نمونه مدتی در صف منتظر بمانید، و ممکن است اگر دیر برسید قیمه نثار گیرتان نیاید اما مطمئن باشید همه غذاهای رستوران نمونه به اندازه قیمه نثارش درجه یک است. نکته مثبت دیگر اینکه، اکثر مشتری‌های رستوران، قیمت غذاها را به نسبت کیفیت و حجم غذاها مناسب می‌دانند. این رستوران خوب پارکینگ هم دارد که نگرانی برای جای پارک را از شما می‌گیرد.

رستوران سنتی تالار شهر قزوین

تالار شهر قزوین یک مجتمع باشکوه در بوستان باراجین در منطقه ویژه گردشگری استان قزوین است. این مجتمع هتلی بین‌المللی، مجموعه بین‌المللی ورزشی، انواع رستوران‌های لوکس و زیبا و فضای سبزی دلنواز دارد. یکی از بهترین و زیباترین رستوران‌های مجتمع تالار شهر قزوین، رستوران سنتی این مجموعه است. این رستوران با معماری سنتی به سبک دوران صفویه، با میز و صندلی‌های زیبای چوبی و رومیزی‌های ترمه شما را به دیدن رویایی سنتی فرا می‌خواند. فضای سبز بیرون رستوران و منظره زیبای کوه‌های باراجین که از پنجره‌های رستوران به چشم می‌خورد آرامش را در این رستوران چند برابر می‌کند.

در این رستوران بزرگ و زیبا انواع غذاهای سنتی ایرانی را با بهترین کیفیت در وعده‌های ناهار و شام به مشتریان تقدیم می‌کنند. در روزهای پنجشنبه و جمعه هم موسیقی زنده با اجرای هنرمندانی درجه یک فضای رستوران را دلنشین‌تر می‌کند. سرویس‌دهی منظم و سریع کارکنان رستوران هم حتما شما را خشنود خواهد کرد. مشتریان رستوران سنتی تالار شهر از کیفیت خدمات در مقایسه با قیمت آن بسیار راضی‌اند.. خلاصه هر چه که بخواهید در تالار شهر قزوین که چند تا از بهترین رستوران های قزوین را در خود جای داده است برای لذت بردن شما مهیاست.

شما تا به حال در کدامیک از رستوران های قزوین غذا خورده‌اید؟ ترجیح می‌دهید در سفر، در رستوران‌های پرطرفدارتر قدیمی غذا بخورید یا رستوران‌های جدیدتر و لوکس‌تر را امتحان کنید؟ اگر در این مقاله بین رستوران های قزوین رستوران خوبی را جا انداخته ایم شما این رستوران را به مخاطبان سفرزون معرفی کنید.

برای آشنایی بیشتر با دیدنی های قزوین کلیک کنید.

۲۸ خرداد ۹۸ ، ۱۲:۳۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سفرزون تراول

تور رفتینگ ، مزه مزه کردن ترس و هیجان !

اگر اهل هیجان‌های شدید هستید و می‌خواهید آدرنالین خون‌تان تکانی بخورد، تور رفتینگ یک پیشنهاد عالی است! رفتینگ تجربه‌ای لذت‌بخش است که محال است فراموشش کنید. امروزه، رفتینگ به یکی از تفریحات مورد علاقه‌ی گروه‌های مختلف تبدیل شده است. شما هم اگر یکبار با این هیجان همراه شوید، این تفریح در لیست علایق‌تان قرار می‌گیرد.

رفتینگ چیست؟

رودخانه‌های خروشانی را در نظر بگیرید که در مسیرشان به سنگ‌های بزرگ و کوچکی برخورد می‌کنند؛ حتی تصور کردن این موضوع هم، حال دل‌تان را عوض می‌کند!

در رفتینگ، گروه‌هایی به همراه سرپرستی حرفه‌ای، دل به رودخانه‌های پر آب می‌زنند. این ماجراجویی ممکن است چند ساعت طول بکشد. جریان آب شما را با خود همراه می‌کند، اما در بعضی مواقع که سطح آب یا خروش آن کم می‌شود، شما به پارو نیاز دارید. یک راهنمای حرفه‌ای، پیش از شروع، همه‌ی موارد لازم را به شما آموزش می‌دهد. پس جای نگرانی نیست! شما فقط سر جای‌تان بنشینید و لذت ببرید.

رفت ، یک قایق امن

شما برای عبور از سطح رودخانه، به یک قایق مخصوص نیاز دارید. این قایق‌های رفت، نوعی مخصوصی از قایق‌های بادی هستند که با کیفیت بالا تولید شده‌اند و در مقابل صخره‌ها استحکام دارند. قایق‌های رفتنیگ ظرفیت‌های متفاوتی دارند، این عدد بین ۴ تا ۱۸ نفر متغییر است، اما به تناسب رودخانه، تعدا نفراتی که در قایق‌ها می‌نشینند متفاوت است.

زمانی که با یک بلد راه همسفر شوید، امنیت این تور رفتینگ دو چندان می‌شود. همچنین، هر چیزی که در این سفر نیاز داشته باشید، تورها در اختیار شما قرار می‌دهند. پس در انتخاب تور دقت کافی داشته باشید. بهترین زمان برای تور رفتینگ از اویل تابستان تا اواسط پاییز است. در نظر داشته باشید که سختی سفرتان به تناسب رودخانه‌ها، بین ۱ تا ۶ ، دسته بندی می‌شود.

رودخانه‌های معروف رفتینگ در ایران

چهار محال و بختیاری، رودخانه ارمند: مسیر این رودخانه حدود ۲۰ کیلومتر است و درجه سختی آن بین ۲ تا ۴ است.

چهارمحال و بختیاری، زاینده رود: بیشتر مناسب فصل بهار است.. کمترین مسیر آن ۳ کیلومتر است و درجه سخی آن بین ۳ تا ۴ است.

مازندران، رودخانه هراز: مسیر این رودخانه معمولا دو ساعت طول می کشد که درجه سختی آن ۴ به بالا (بستگی به فصل) است..

گیلان، سفیدرود: این رودخانه همچنین برای کایاک سواری نیز مناسب است. درجه سختی آن بین ۲ تا ۳ است..

کردستان، رودخانه سیروان: رودخانه سیروان در ناحیه هورامان کردستان است که مسیر آن هم برای افراد مبتدی و هم برای حرفه‌ها مناسب است. درجه سختی آن بین ۳ تا ۴ است.

لرستان و خوزستان، رودخانه دز: این رودخانه نیز در بین رفتینگ سواران بسیار محبوب است و درجه سختی آن بین ۳ تا ۵ است..

رودخانه های معروف رفتینگ در جهان

رودخانه نیل، اوگاندا: این رودخانه که یکی از خروشان ترین رودخانه ها می باشد در اوگاندا واقع است. بهترین زمان رفتن به این رودخانه ژانویه می باشد.

رودخانه مگپای، انتاریو، کانادا: این رودخانه که در میان جنگل های کاج و صنوبر قرار دارد، در اونتاریو کانادا قرار دارد و بهترین زمان رفتن به این رودخانه اوت و سپتامبر می باشد.

رودخانه سان کسی، نپال: رودخانه سان کسی در نپال قرار دارد و مقصد بسیار محبوبی برای رفتینگ به حساب می آید. بین ماه های سپتامبر و ژانویه می توانید در این رودخانه رفتینگ کنید.

رودخانه فرانکلین، تاسمانی، استرالیا: رود فرانکلین در تمام فصل تابستان برای رفتینگ مناسب است. در انتهای مسیر رودخانه می توانید با یک قایق بادبانی تورتان را به انتها برسانید.

با سفرزون همراه باشید.

۲۶ خرداد ۹۸ ، ۱۱:۴۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سفرزون تراول