مجله گردشگری

در این وبلاگ به معرفی جاذبه های گردشگری ایران و دنیا می پردازیم

۴۰ مطلب در مرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

با تور دنا سی سخت پای در قلمرو چشم‌نواز زیباترین آبشارها و بلندترین قله‌ها بگذارید

تا به حال به کوهستان زیبای دنا سفر کرده‌اید؟ سفر با تور دنا سی سخت ترکیبی هیجان‌انگیز و دوست‌داشتنی از کوهنوردی، طبیعت‌گردی، دیدن از یکی از بکرترین مناطق طبیعی ایران و بازدید از روستاهایی فوق‌العاده با مردمانی مهمان‌نواز است. روزهایی به‌یاد‌ماندنی در دل طبیعتی سبز، با‌شکوه و بی‌کران را در سفر به دنای سرفراز تجربه خواهید کرد. با سفرزون همراه باشید:

دنا و سی سخت کجا هستند؟


رشته کوه‌های دنا، چند تا از بلدترین قله‌های ایران را در دل خود جای داده است. مرتفع‌ترین گردنه ایران، زیاترین آبشارها، دلرباترین دریاچه‌ها و چند تا از مهم‌ترین گونه‌های گیاهی و جانوری جهان در رشته کوه دنا در دل زاگرس بزرگ جای گرفته است. در تور دنا سی سخت چند تا از جذاب‌ترین و زیباتربن جاذبه‌های گردشگری این منطقه را تماشا خواهید کرد:

سی سخت در دل پارک ملی دنا در ۳۰ کیلومتری یاسوج قرار گرفته است. در تور دنا سی سخت از دیدنی‌های مسحورکننده اطراف سی سخت و دامنه‌های دنا دیدن می‌کنید. چشمه میشی یکی از این جاذبه‌هاست. از جاده کوهستانی گردنه بیژن در کنار مسیری رودخانه‌ای که از چشمه میشی سرچشمه می‌گیرد به سمت چشمه می‌روید و می‌توانید از دستفروش‌ها گیاهان کوهی بخرید یا در رستوران‌ها و سفره‌خانه‌های کنار جاده غذا بخورید. آبشار و دریاچه کوه گل هم با مسیر فوق‌العاده‌اش هوش از سرتان می‌برد. در مسیر دریاچه و آبشار باید کمی پیاده‌روی و کوهپیمایی کنید. آبشار با نمای بی‌نظیرش و دریاچه‌ای که در میان کوه‌ها، در دل دریایی از گل‌های رنگارنگ کوهی خانه دارد لذت سفر به دنا و سی سخت را چند برابر می‌کند.

برنامه‌های تورهای ترکیبی دنا سی سخت


اطراف سی سخت پر است از باغ‌های سیب، گردو و انگور که از آب رودخانه چشمه میشی سیراب می‌شوند و قدم زدن در این کوچه‌باغ‌ها دنیایی بهشتی را برایتان تداعی خواهد کرد. دیدن از روستای خفر و مارگون هم بخشی از سفر اکثر تورهای دنا و سی سخت است. روستای مارگون با آبشار بلند و دیدنی‌اش در دل تنگه مارگون که درختان جنگلی احاطه‌اش کرده‌اند یکی دیگر از زیباترین دیدنی‌های منطقه است. روستای خفر هم با خانه‌های زیبای روستایی، مردم مهربان و مهمان‌نواز، طبیعت کوهپایه‌ای و آبشار زیبایش حسابی حالتان را جا می‌آورد. برنامه‌های تور دنا سی سخت بسیار متنوع است چرا که دیدنی‌های این منطقه بسیار زیاد و زیباست. کوهنوردی، پیاده‌روی در دل جنگل‌های بلوط، اقامت در اقامتگاه‌های بوم‌گردی سنتی و رویایی و… همه می‌تواند بخشی از برنامه‌های این تور ترکیبی باشد.

بهترین زمان سفر


منطقه دنا بسیار خوش آب و هواست. بهار‌ها و تابستان‌ها بهترین زمان سفر به این منطقه ییلاقی است. زمستان‌های دنا بسیار سرد و برفی می شود و ممکن است گردش را کمی سخت کند.

نکاتی درباره سفر با تور دنا سی سخت


سفر با این تور چند روزه ، ترکیبی است از طبیعت‌گردی ، کوهنوردی و دیدن از جاذبه‌های طبیعی متنوع. پیاده‌روی در جنگل، کنار آبشار و دریاچه و در دل کوه‌ها را در پیش خواهید داشت پس آمادگی لازم را داشته باشید.

لباس مناسب، یک دست لباس اضافی، کفش مناسب، کوله‌ای سبک، عینک و کلاه آفتاب‌گیر و کرم ضدآفتاب به همراه داشته باشید. اگر قرار است شب را در طبیعت استراحت کنید کیسه خواب و زیرانداز شخصی فراموشتان نشود. از دیگر وسایل ضروری، کارت شناسایی و داروهای شخصی است.

دوربین عکاسی‌تان را جا نگذارید. قرار است در این سفر شاهکارهایی از طبیعت ببینید که فکرش را هم نمی‌کردید.

منطقه‌ای که به آن سفر می‌کنید بسیار بکر و مهم است. یکی از ذخایر زیست‌کره که نباید کوچکترین آسیبی از سمت ما به گونه‌های گیاهی و جانوری‌اش وارد شود. هر قدمی که در این طبیعت برمی‌دارید احتیاط کنید. بردن یک کیسه زباله و جمع‌آوری زباله‌های خود و سایر افرادی که ممکن است اهمیتی به طبیعت ندهند، می‌تواند یک راهکار بسیار عالی برای حفظ این سرمایه جهانی باشد.

با سفرزون همراه شوید.


۰۹ مرداد ۹۸ ، ۱۴:۵۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سفرزون تراول

تور کوهرنگ

می‌خواهیم شما را به یک سفر رویایی دعوت کنیم. سفری به یکی از باستانی‌ترین مناطق ایران که با طبیعت منحصر به فرد و مسحور‌کننده‌اش هوش از سرتان خواهد برد. در سفر با تور کوهرنگ ، هر آنچه از سفر کردن انتظار دارید نصیبتان می‌شود. جاذبه‌های تاریخی فراوان، دیدنی‌های هنری بسیار، طبیعتی سرسبز و خاص، آب و هوایی لطیف و دلچسب و مردمانی پاک و مهمان‌نواز، از ویژگی‌های کوهرنگ زیباست. با سفرزون همراه باشید:


کوهرنگ کجاست؟


کوهرنگ یکی از شهرستان‌های چهار محال و بختیاری، به بام ایران معروف است. ارتفاع این منطقه، زمستان‌های سرد و برفی و تابستان‌هایی خنک و دلچسب را با این منطقه هدیه می‌دهد. در چلگرد پیست اسکی کوهرنگ در تابستان‌ها هم به فعالیت خود ادامه می‌دهد و مسابقات تابستانه اسکی در این منطقه برگزار می‌شود. کوهرنگ که در میان رشته‌کوه‌های زاگرس قرار دارد، طبیعتی بکر و بی‌نظیر دارد که در هر فصل سال با جاذبه‌هایی فوق‌العاده میزبان گردشگران تور کوهرنگ است. مراتع سرسبز و باشکوه، آبشارها و رودهای فراوان، چشمه سارهای خنک و گوارا، دشت لاله‌های واژگون و… طبیعت کوهرنگ را دیدنی و قدم زدن در آن را به رویای طبیعت‌گردان تبدیل کرده‌است.


کوهرنگ ییلاق عشایر بختیاری نیز هست. عشایری که با فرهنگ غنی، آداب و رسوم خاص و مهمان‌نوازی ستودنی خود در دل مراتع و کوهستان‌های اطراف مثل نگینی می‌درخشند. چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ حدود ۸۵ کیلومتر با شهرکرد فاصله دارد و روستاها و شهرهای اطرافش با بناهای تاریخی، موزه‌ها و جاذبه‌های گردشگری فوق‌العاده مقصدی ایده‌آل برای سفری خوش و دوست‌داشتنی هستند.

دیدنی‌های کوهرنگ


در سفر با تور کوهرنگ ، انتخاب در بین دیدنی‌های این منطقه کار بسیار سختی است. بازدید از چشمه دیمه، یکی از آثار طبیعی ملی ایران با آب خنک و گوارایش برنامه اکثر تورهای کوهرنگ است. آب این چشمه خواص درمان زیادی دارد و با درختان و طبیعت سرسبز اطراف منظره‌ای دیدنی ایجاد کرده است. آبشار علیخان نیز که یکی از بلندترین و زیباترین آبشار‌های کوهرنگ است که با آب خروشانش نشاطی خاص به شما می‌بخشد. دیدن از دشت لاله‌های واژگون هم لذتی است که نباید از دست بدهید. این گل زیبا و کمیاب ایرانی، در فصل بهار در دشت‌های اطراف چشمه دیمه به زیبایی خودنمایی می‌کند. آبشار و تونل کوهرنگ هم یکی دیگر از دیدنی‌های طبیعی منطقه است: سرچشمه زاینده‌رود پرآب که از جوش و خروش بی‌نظیرش نفستان بند خواهد آمد.


این تنها بخشی از جاذبه‌های طبیعی شهرستان کوهرنگ بود. سفر با تور کوهرنگ تنها طبیعت‌گردی نیست. می‌توانید از شهرهای گلپایگان و خوانسار و جاذبه‌های باشکوهشان دیدن کنید. ارگ گوگد در گلپایگان بنایی خشت و گلی است که نباید بازدید از آن را در این سفر از دست داد. پل زمان خان که در دوران صفویه، بر روی زایندهرود ساخته شده است هم با معماری خاص خود یکی از دیگر دیدنی‌های تاریخی منطقه است. بازدید از قلعه‌ زیبای چالشتر را هم نباید از دست دارد. این قلعه قاجاری که بخش بزرگی از آن تخریب شده است، تلفیقی است از معماری دوران قاجار و معماری اروپایی. تزئینات فوق‌العاده دیدنی این قلعه و موزه‌هایی که در این قلعه بر پا شده است، دیدن از این جاذبه را در تور کوهرنگ واجب می‌کند.

بهترین فصل سفر با تور کوهرنگ


کوهرنگ آنقدر زیبا و خاص است که هر فصلی برای دیدن از آن مناسب است. اگر به فکر دیدن دشن لاله‌های واژگون هستید اواخر فروردین تا اواسط اردیبهشت را برای سفر انتخاب کنید. در فصل تابستان هم آب و هوای درجه یک و سرسبزی و زیبایی کوهسارها که با انواع گیاهان دارویی پوشیده شده‌اند لذت سفر را دوچندان می‌کند. پاییز، فصل کوچ عشایر، هم برای دیدن این اتفاق زیبا و سنتی بسیار مناسب است. در فصل زمستان بارش برف و سرما بسیار شدید است و کوهرنگ تبدیل می‌شود به بهشت عاشقان ورزش‌های زمستانی.

نکاتی درباره سفر با تور کوهرنگ


*بخش بزرگی از سفر با تور چند روزه کوهرنگ، طبیعت‌گردی است. قرار است در کوهسارها قدم بزنید و از رودخانه‌ها و آبشارها دیدن کنید و لذت ببرید پس آمادگی لازم برای پیاده‌روی داشته باشید.


*کفش و لباس راحت و مناسب پیاده روی به همراه داشته باشید. کرم ضدآفتاب، عینک آفتابی، کوله سفری سبک، داروهای شخصی و کارت شناسایی فراموشتان نشود.


*برنامه‌های تورهای کوهرنگ بسیار متنوع و شاد است. اگر اهل ورزش های هیجانی هستید، تورهای رفتینگ را انتخاب کنید و در مسیرهای خروشان رودخانه‌های کوهرنگ ساعاتی شاد داشته باشید.


*یکی از برنامه های مهم و البته لذت‌بخش سفر به کوهرنگ بازدید از عشایر و زندگی زیبایشان است. ممکن است بتوانید شبی را در کمپی عشایری سر کنید و از فضای باصفای زندگی عشایر لذت ببرید. زندگی و آداب و رسوم عشایر هم درست مثل طبیعت اطراف، بکر و ناب است و باید حسابی مراقب باشیم تا آسیبی به این گنجینه بزرگ و پرارزش وارد نکنیم.


*در طبیعت کیسه زباله‌ای به همراه داشته باشیم تا زباله‌هایمان را در طبیعت رها نکنیم و حتی اگر زباله‌ای دیدیم برای تشکر از طبیعت مهربان آن را نیز جمع کنیم. خلاصه حواسمان باشد که موقع ترک طبیعت هیچ ردپایی از حضور ما به جا نماند.

با سفرزون همراه شوید.


۰۹ مرداد ۹۸ ، ۱۴:۵۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سفرزون تراول

سفر با تور ترکمن صحرا به سرزمین اسرارآمیز اسب‌های زیبا

سفر به منطقه‌ای بکر و زیبا در کنار ساحل خزر بی‌کران، پیشنهادی است که هر کسی را وسوسه می‌کند. سفر با تور ترکمن صحرا یعنی سفر به دیاری با مردمانی هنرمند، فرهنگی غنی، طبیعتی بکر، مناظری حیرت‌انگیز و متفاوت، جاذبه‌های تاریخی بی‌نظیر و پرتعداد و تفریحاتی که نمی‌توانید نادیده‌شان بگیرید. با سفرزون همراه باشید:


ترکمن صحرا کجاست؟


ترکمن صحرا منطقه‌ای است در شرق گلستان و غرب خراسان، در کنار ساحل زیبای دریای خزر و در همسایگی کشور ترکمنستان. ترکمن‌ها همبستگی فرهنگی زیادی با مردم ترکمنستان دارند. فرهنگ غنی ترکمن‌ها که از طبیعت روح‌بخش ترکمن صحرا الهام گرفته شده است، پر است از موسیقی و رنگ و زیبایی. در این منطقه زیبا شهرهایی مثل گنبد کاووس، بندر ترکمن و… وجود دارد. شهرهایی خاص، پرجنب و جوش و متمایز که نباید دیدن از آن‌ها را به تاخیر انداخت. پارک جنگلی گلستان و طبیعت خارق‌العاده ترکمن صحرا با جاذبه‌های طبیعی که شاید در هیچ کجای ایران نتوانید نمونه‌اش را پیدا کنید هم اهمیت و زیبایی منطقه را دو چندان می‌کند.

جاذبه‌های طبیعی ترکمن صحرا


همین که با تور ترکمن صحرا همراه می‌شوید، زیبایی‌های طبیعی دست از سرتان بر نمی‌دارد. جاده‌ای سبز و دیدنی را پشت سر می‌گذارید تا به ترکمن صحرا برسید. انتخاب از بین جاذبه‌های این منطقه هم کار سختی است. در پارک ملی فوق‌العاده گلستان که بخشی از جنگل‌های معروف هیرکانی را در خود جای داده است، مسحور شکوه چشم‌نواز طبیعت خواهید شد و اگر شانس بیاورید می‌توانید گونه‌های مختلف پستانداران کمیاب جنگلی را از نزدیک ببینید. آبشار کبودوال، با آن لباس سبز مخملینی که به تن دارد، یکی از رویایی‌ترین مناظر طبیعت گردی را در دل جنگل‌های انبوه کبودوال ساخته است. در اطراف آبشار هم انواع امکانات رفاهی برای گردشگران فراهم است. آبشار پله‌ای شیرآباد هم یکی دیگر از دیدنی‌های طبیعی ترکمن صحراست. آبشارهایی که در دل جنگل‌های کوهستانی منطقه راه خود را باز می‌کنند و تصاویری ناب و خارق‌العاده می‌آفرینند.

مقبره خالد نبی


یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های با تور ترکمن صحرا که گردشگران هم مبهوت طبیعت شگفت‌انگیز اطرافش می‌شوند و هم مسحور فضای اسرارآمیز تاریخی‌اش، مقبره خالد نبی است. برای رسیدن به این منطقه باید در جاده‌ای زیبا به سمت کوهی خوش آب و هوا و سبز بروید. از یک سو منظره زیبای کوه با سبزه‌ها و گل‌های صحرایی روحتان را از لذت لبریز می‌کند و از سوی دیگر منظره هزار دره. هزار دره منطقه‌ای بدون پوشش گیاهی است که فرسایش آبی و بادی ناهمواری‌های زیادی را در آن ایجاد کرده است و منظره‌ای وصف‌ناپذیر و باشکوه دارد. در مسیر بالا رفتن از کوه تا مقبره، منطقه اسرارآمیز دیگری با سازه‌های بسیار کهن سنگی وجود دارد. سازه‌هایی بزرگ و حیرت‌انگیز با شکل‌های مختلف که هنوز نمی‌توان به قطع گفت دقیقا چه هستند. آیا اینجا گورستانی باستانی است و یا داستان عجیب و غریب دیگری پشت این سنگ‌های بزرگ خفته است؟ مقبره خالد نبی هم که از پیامبران پیش از اسلام است فضایی مقدس و ملکوتی بر فراز کوه دارد که زیارت از آن قطعا روحتان را جلا می‌دهد.

دیگر دیدنی‌های ترکمن صحرا


در سفر به ترکمن صحرا، از شهر گنبد کاووس و یکی از بلندترین سازه‌های آجری جهان که به ثبت جهانی یونسکو رسیده بازدید خواهید کرد. میل گنبد کاووس متعلق به هزار سال پیش است و دیدن از شکوه و عظمت آن قطعا مبهوتتان خواهد کرد. بندر ترکمن هم مقصد دیگر سفر با تور ترکمن صحراست. در این شهر که برای یکجانشینی اجباری عشایر ترکمن در زمان رضاشاه تاسیس شد، می‌توانید از خانه‌های دوطبقه چوبی زیبا، جزیره آشوراده به عنوان بزرگترین جزیره ایرانی دریای خزر و بازار هیجان‌انگیزش با صنایع دستی خیره‌کننده ترکمن دیدن کنید. در این شهرهای زیبا یادتان باشد که چکدرمه، غذای لذیذ ترکمن را هم از دست ندهید. در سفر با تور ترکمن صحرا حتما اسب‌های زیبای ترکمن را که در صحرا رها هستند مشاهده خواهید کرد. برنامه بعضی از تورها، سر زدن به مجموعه‌های پرورش اسب ترکمن و آشنایی با این نژاد برتر اسب در دنیا خواهد بود.

بهترین زمان سفر


بهترین زمان سفر با تور ترکمن صحرا اوایل بهار است. در این فصل طبیعت خیره‌کننده و بسیار زیباست. اواخر تابستان و اوایل پاییز هم آب و هوا مساعد است و نمی‌توانید از نفس کشیدن در طبیعت بکر اطراف دل بکنید.

نکاتی درباره سفر به ترکمن صحرا


*حتما در این سفر آماده پیاده‌روی و لذت بردن از طبیعت باشید. برای دیدن بسیاری از جاذبه‌های طبیعی منطقه باید چند دقیقه‌ای در دل کوه و جنگل پیاده‌روی کنید.

*کفش و لباس مناسب پیاده‌روی، کلاه آفتاب‌گیر، کرم ضدآفتاب، داروهای شخصی و کارت شناسایی به همراه داشته باشید.

*اگر ماه‌های اول پاییز یا بهار را برای سفر با تور ترکمن صحرا انتخاب کرده‌اید و یا زمستان به این منطقه رویایی می‌روید لباس گرم فراموشتان نشود. خصوصا برای رفتن به آرامگاه خالد نبی بر فراز کوه لباس گرم به همراه داشته باشید.

*دوربین عکاسی حتما در آن مناظر بکر به کارتان می‌آید.

*از مردم محلی و بازار محلی سوغات و صنایع دستی زیبای ترکمن را خریداری کنید و با خود به یادگار ببرید تا پشیمان نشوید. لباس‌ها و روسری‌های زیبای ترکمن، قالی و گلیم ترکمن و ظروف نقره‌ای ترکمن از جمله صنایع دستی این منطقه‌اند. خاویار بندر ترکمن هم که شهرت زیادی دارد.

*در طبیعت زیبای ترکمن صحرا که می‌گردیم و لذت می‌بریم، حواسمان به زباله‌ها هم باشد. کیسه‌ای کوچک به همراه داشته باشیم و علاوه بر زباله‌های خودمان اگر زباله‌ای آن اطراف دیدیم جمع کنیم تا این منطقه چشم‌نواز به همین زیبایی باقی

با سفرزون همراه شوید.


۰۹ مرداد ۹۸ ، ۱۴:۵۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سفرزون تراول

سفر با تور گندم بریان به رویای طبیعت‌گردان جهان

عاشق کارهای جدید و هیجان‌انگیزید؟ دلتان می‌خواهد زندگی را تجربه کنید و به کشف زمین بپردازید؟ پس تا دیر نشده با تور گندم بریان به یکی از گرم‌ترین نقاط کره زمین سفر کنید. سفری ماجراجویانه به دل کویر لوت ایران با زیبایی‌های طبیعی بی‌نظیری که همه طبیعت‌گردان جهان آرزوی دیدنش را دارند. با سفرزون همراه باشید:


گندم بریان کجاست؟


گندم بریان منطقه‌ای به وسعت ۴۸۰ کیلومتر مربع در حاشیه کویر لوت است. این منطقه که حدود ۸۰ کیلومتر با شهداد کرمان فاصله دارد، یکی از متفاوت‌ترین و زیباترین مناطق کویری ایران است که به گفته برخی دانشمندان یکی از گرم‌ترین نقاط زمین نیز محسوب می‌شود. سنگ‌های بازالتی که در منطقه گندم بریان بر اثر فعالیت‌های آتشفشانی پراکنده‌اند، با رنگ سیاه و شکل‌های متنوع و اسرارآمیزشان گندم بریان را به یکی از دیدنی‌ترین مناطق جهان تبدیل می‌کند. سیاهی سنگ‌ها باعث می‌شود در طول روز این منطقه که یکی از پست‌ترین نقاط لوت محسوب می‌شود، گرمای خورشید را بیش از هر منطقه‌ای به خود جذب کند و تفاوت دمای شب روز را در این منطقه به شدت افزایش دهد. این منطقه که در میان کوه‌های بلند پوشیده از برف سیرچ و در نزدیکی رود شور قرار دارد، تنوع زمین‌شناسی اعجاب‌انگیزی را به رخ می‌کشد. همین است که سفر با تور گندم بریان را جالب‌تر می‌کند.

دیدنی‌های سفر به گندم بریان


در سفر با تور گندم بریان، می‌توانید با کمک راهنمایان تور حرفه‌ای از یکی از اعجاب‌انگیزترین مناطق دنیا دیدن کنید. جایی که به تنهایی شاید هرگز از پس بازدید از آن بر نیایید. یافتن گندم بریان در دل کویری بی‌کران کار بسیار دشواری است. اما در تور گندم بریان همه چیز فرق می‌کند. شما با ماشین‌های آفرود، سفری لذت‌بخش و پرهیجان در میان کوه و کویر خواهید داشت و حتی موقع پیاده‌روی در منطقه‌ای که کمتر موجود زنده‌ای تاب دوام در آن را دارد، از سفر لذت می‌برید. می‌توانید از نبکاهای بی‌نظیر و بزرگ دشت لوت دیدن کنید. شاید یکی از مقاصد گردشگری‌تان در مسیر، شهر خیالی کلوت‌ها باشد. در تنگ خشک رود هم در میان دیواره‌های حیرت‌انگیز و پرشکوه قدم خواهید زد و مبهوت عظمت طبیعتی خواهید شد که دست به خلق چنین آثار باشکوهی زده است. برای رسیدن به گندم بریان باید از رود شور هم عبور کنید. تنها رود دائمی کویر لوت که یک تنه راه خود را در دل کویر می‌گشاید و هیچ وقت سال دل به خشکی نمی‌دهد. شب‌های کویری این سفر را نیز فراموش نکنید. شب می‌توانید سفری خیالی به قلب کهکشان داشته باشید و وصل شدن آسمان و زمین را به چشم ببینید.

بهترین زمان سفر


زمانی که می‌توانید به گندم بریان سفر کنید و گرمازده نشوید اواخر پاییز تا اوایل بهار است. دمای هوا در تابستان این منطقه برای کمتر موجود زنده‌ای قابل تحمل است.

نکاتی درباره سفر به گندم بریان


*در سفر با تور گندم بریان، حسابی باید کویرنوردی کنید. حتما آمادگی بالا رفتن از تپه‌های کوچک و بزرگ و راه رفتن در شن‌ها را داشته باشید. باید از رود شور هم عبور کنید پس درگیر گل و لای هم می‌شوید. همه این‌ها بخش جدایی‌ناپذیر و لذت‌بخش سفر با تور طبیعت‌گردی است. داشتن آمادگی بدنی لازم بسیار مهم است.

*کفش و لباس مناسب پیاده‌روی، کلاه آفتاب‌گیر، عینک آفتابی، کرم ضد‌آفتاب، لباس گرم برای سرد شدن هوا در شب، داروهای شخصی، کارت شناسایی، پاور بانک و قمقمه آبتان را در کوله سبک پیاده‌روی خود به همراه داشته باشید.

*داشتن کیسه زباله برای جمع‌آوری زباله‌های خود و دیگران یکی از مهم‌ترین اصول طبیعت‌گردی مسئولانه است.

*لطفا سعی کنید جز عکس‌های یادگاری چیزی از منطقه به یادگار بر ندارید. سنگ‌های زیبایی که در مسیرتان می‌بینید جزئی جدایی‌ناپذیر از زیبایی‌های کویر است که ممکن است با این‌گونه اقدامات ما پس از سال‌ها ضربه سختی به این منطقه طبیعی وارد شود. به جای یادگاری بردن سنگ‌ها، از مردمان محلی صنایع دستی بخرید و به یادگار ببرید.

*اقامت در کمپ‌های کویری و اقامتگاه‌های بوم‌گردی منطقه می‌تواند تجربه‌ای فوق‌العاده در این سفر برایتان باشد. همین‌طور خوردن غذاهای محلی که مردمان مهمان‌نواز منطقه تهیه می‌کنند را به هیچ وجه از دست ندهید.

با سفرزون همراه شوید.

۰۹ مرداد ۹۸ ، ۱۴:۴۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سفرزون تراول

تور کویر مصر ، آمیزه‌ای هیجان‌انگیز از طبیعت‌گردی و تفریح

اگر اهل طبیعت‌گردی باشید، می‌دانید که سفر به کویر چقدر می‌تواند لذت‌بخش و دل‌انگیز باشد. سفر با تور کویر مصر علاوه بر طبیعت‌گردی در مناطق بکر و دوست‌داشتنی، تفریحی مهیج و پرنشاط نیز هست. دیدن از جاذبه‌های طبیعی منحصر به فرد کویر مصر، بازدید از روستاهایی اصیل با مردمانی مهمان‌نواز و فرهنگی غنی، استفاده از امکانات تفریحات پرهیجانی که در دل کویر برای گردشگران فراهم شده است و خلوتی تفکربرانگیز زیر آسمان پرستاره کویر، هر یک به خودی خود می‌تواند انگیزه‌ای خوب برای سفر به تور کویر مصر باشد. با سفرزون همراه باشید:

کویر مصر کجاست؟

کویر مصر ، بخشی از کویر لوت در نزدیکی روستای مصر است. استان اصفهان، بین مسیر دامغان به نائین، درست در ۵۰ کیلومتری شهر جندق و ۳۰ کیلومتر خور، روستایی آباد به نام مصر وجود دارد. در نزدیکی این روستای کویری، می‌توانید جلوه‌هایی دیدنی از دشت لوت را ببینید و لمس کنید.

دیدنی‌های کویر مصر

در سفر با تور کویر مصر، طبیعت پرشکوه کویر مبهوتتان خواهد کرد. دیدن کویر بی‌کرانی که با ماسه‌های روان پوشیده شده است هوش از سرتان خواهد برد. منظره خاکی رنگ بی‌پایانی که روبرویتان است و دیدن تپه‌های بلندی که همه را دست‌های قدرتمند باد بی‌ادعا ساخته است شما را به تعجب خواهد انداخت. در سفر به کویر مصراز دریاچه نمک خور هم بازدید خواهید کرد. بزرگترین دریاچه نمک فصلی ایران که با پلی‌گون‌های زیبایش منظره‌ای بدیع و فوق‌العاده خلق می‌کند. پلی گون، پنج ضلعی‌های نمکی هستند که در زمستان تیره رنگ و در تابستان سفید می‌شوند و چهره کویر را زیباتر می‌کنند. دیدن از نیزارهای اطراف کویر مصر، نخلستان‌های موجود در روستاهای اطراف، دریاچه نمک سلکنون، تخت عروس با منظره دیدنی و زیبایش و دیگر آثار طبیعی که هر کدام برای خود دنیایی از زیبایی، شکوه و البته دانایی است همه بخش مهمی از سفر با تور چند روزه کویر مصر است.

تفریح در تور چند روزه کویر مصر

بسیاری از مردم، به خاطر شب‌های سحرانگیز کویر، دل به جاده می‌سپارند. شب‌ها، آسمان کویر به قدری جادویی و خیال‌انگیز است که نمی‌توان از آن چشم برداشت. ناگهان سرتان را بالا می‌گیرید و می‌بینید به دل کهکشان پرتاب شده‌اید. دورهمی در کنار آتش و خوردن چای ذغالی و خوردنی‌های محلی یکی از لذت‌بخش‌ترین تفریحات در تور کویر مصر است. در کویر مصر انواع امکانات برای ورزش‌های هیجانی هم وجود دارد. آفرود، موتور چهارچرخ، شترسواری و دوچرخه‌سواری در کویر هیجان، لذت و نشاطی وصف‌ناپذیر به شما هدیه می‌دهد. در حوضچه آب سرد روستای گرمه در نزدیکی مصر نیز، ماهی‌های سیاه کوچک منتظرتان هستند تا شما را به یک فیش اسپای لذت‌بخش دعوت کنند. پیاده‌روی و قدم زدن در شن‌های روان، عکاسی از طبیعت بی‌نظیر و خوردن غذاهای خوشمزه محلی در اقامتگاه‌های بوم‌گردی درجه یک منطقه هم بخش دیگری از سفر با این تور خواهد بود.

بهترین زمان سفر

بهترین زمان برای این سفر پرنشاط اواسط پاییز و اوایل بهار است. گرمای زیاد تابستان‌های کویر و سرمای سخت و خشک منطقه در زمستان ممکن است آزاردهنده باشد گرچه چیزی از زیبایی‌های کویر مصر کم نمی‌شود.

نکاتی درباره سفر با تور کویر مصر


*شما به کویر می‌روید. این سفر جان می‌دهد برای پیاده‌روی و لذت بردن از مناظر. پس حتما کفش و لباس مناسب پیاده‌روی بپوشید. کلاه آفتاب‌گیر، عینک آفتابی، کرم ضدآفتاب و قمقمه آب به همراه داشته باشید و داروها و کارت شناسایی‌تان فراموشتان نشود.

*دوربین عکاسی‌تان را به همراه داشته باشید تا از دیدن این همه زیبایی که به وجد آمدید راهی برای ثبت کردنش داشته باشید.

*یک پلاستیک زباله به همراه داشته باشید تا اگر در طبیعت بکر کویر مصر زباله‌ای دیدید، دامان طبیعت را پاک کنید.

*اگر سرمایی هستید، همراه داشتن لباس گرم باعث می‌شود شب‌های سرد کویر اذیتتان نکند.

با سفرزون همراه شوید.


۰۹ مرداد ۹۸ ، ۱۴:۴۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سفرزون تراول

تور قلعه کنگلو؛ سفر به دل عقاب مازندران

ایران کشوری است که میزبان قلعه‌های فراوان، زیبا و تاریخی است. قلعه‌هایی که یادآور روزگاران کهن ایران و مقاومت‌هایی است که برای حفظ وطن صورت گرفته.

قلعه‌های تاریخی زیادی در کشور وجود دارند که دیدن آن‌ها همراه با یک تور ارزان قیمت بهترین سفری می‌شود که تجربه آن فراموش نشدنی است. قلعه کنگلو در استان خوش آب و هوا و زیبای مازندران قرار دارد و یادگار دوران ساسانیان است. قلعه‌ کنگلو، بنایی بزرگ، مدور و خیره کننده است که در کنار طبیعت بی‌نظیر مازندران، منظره‌ای مثال زدنی را پیش روی گردشگران به نمایش در می‌آورد که باعث تحسین آن‌هاست.

قلعه کنگلو کجاست؟


قلعه کنگلو یکی از آبادترین و زیباترین قلعه‌های سوادکوه است که در استان مازندران و ۲۰ کیلومتری جنوب شرقی دوآب، شرق شهر پل سفید و در اراضی دهستان راستوپی و خطیر کوه قرار گرفته است.

تور قلعه کنگلو شما را به دیدن قلعه‌ای قدیمی و به یادگار مانده از دوران ساسانیان می‌برد. قلعه‌ای با طراحی عجیب و زیبا که در نگاه اول شما را به یاد عقابی می‌اندازد که بال‌هایش را بر روی تپه گسترانیده! اگر با تور قلعه کنگلو به این منطقه زیبا سفر کنید، می‌توانید نمای خارجی این قلعه را از بیرون ببینید که دیواره بیرونی آن در دو ردیف قرینه و رو به روی هم قرار گرفته و در وسط و طرفین دیواره‌ها برج‌‌های دیده‌بانی خودنمایی می‌کنند.

آنچه از قلعه تاریخی کنگلو باقی مانده‌است، نشان می‌دهد که این قلعه در سه طبقه و به شکل مدور ساخته شده است. در سفر با تور قلعه کنگلو، می‌توانید سبک زیبای معماری اشکانی_ساسانی را ببینید. مواد به کار رفته در ساخت قلعه کنگلو شامل سنگ لاشه با ملات آهک و سنگ ریزه است و در استتاری طبیعی در بالای دره باستانی آرم واقع شده که همین امر دسترسی دشمن و تجاوز بیگانگان به این قلعه را محدود می‌کرده است. برخی معتقدند در زمان ساسانیان این قلعه محل عبادت بوده و به عنوان عبادتگاه مورد استفاده قرار می‌گرفته.

تور قلعه کنگلو، علاوه‌بر آشنا کردن شما با بخشی از تاریخ و معماری عصر ساسانی، طبیعت منحصر به فرد و زیبای اطراف قلعه را نیز به شما نشان می‌دهد.

سفر با تور ارزان قیمت قلعه کنگلو، یکی از تورهای تاریخ‌گردی و طبیعت گردی جذاب و دیدنی است که لحظات به یادماندنی و خاطره‌انگیزی را برای شما همراه با خانواده و یا دوستانتان می‌سازد.

بهترین زمان سفر با تور قلعه کنگلو


هوای منطقه خطیر کوه، به طور کلی آب و هوای مطلوب است. زمستان‌های این منطقه پوشیده از برف است و ممکن است شما را برای رسیدن به قلعه اندکی به زحمت بیندازد. سفر تابستانی با تور یک روزه یا دو روزه قلعه کنگلو، می‌تواند زمانی مناسب‌تر برای شما باشد تا به راحتی از این قلعه زیبا دیدن کنید و از هوای مطبوع این منطقه لذت ببرید.

چگونه خودمان را به قلعه کنگلو برسانیم؟


برای رسیدن به این قلعه و بازدید از آن، باید ابتدا به استان مازندران سفر کنید و در حدود ۷۰ کیلومتر از قائمشهر به سمت فیروزکوه حرکت کنید. سپس از دوآب و سه راهی خطیرکوه عبور کنید تا به یک راه فرعی ۱۴ کیلومتری برسید که از خطیرکوه آغاز و به دو راهی روستای چاشم_کنگلو ختم می‌شود. پس از طی این مسیر، راه پر پیچ و خم و جذاب روستای کنگلو آغاز می‌شود. شما باید این مسیر را پیاده طی کنید. پیاده‌روی در این مسیر آنقدر هیجان‌انگیز است که خستگی راه را فراموش می‌کنید.

اگر خسته بودید، می‌توانید در نزدیکی روستای کنگلو و جایی که قلعه از دور خودنمایی می‌کند، اندکی استراحت کنید و دوباره به مسیرتان ادامه دهید. این مسیر با یک شیب ملایم ۴۰۰ متری آغاز می‌شود و پس از عبور از سربالایی ۱۰۰ متری به قلعه منتهی می‌شود.

برای سفر با تور قلعه کنگلو به چه نکاتی توجه کنیم؟


سفر با تور قلعه کنگلو از جمله تورهای طبیعت‌گردی به حساب می‌آید که علاوه‌بر ارزان بودن آن، توری یکروزه و یا دو روزه شناخته می‌شود. از آنجایی که برای سفر به این قلعه زیبا و دیدنی، باید مسیری را پیاده طی کنید و از شیب‌ها و سربالایی‌ها بگذرید، نیازمند وسایل اولیه و ضروری برای آن هستید. برای سفر به قلعه کنگلو، حتما یک کوله استاندارد با سایزی متناسب با جثه خود و مدت زمان سفر تهیه کنید. یادتان باشد وسایلتان را سبک و کم‌حجم ببندید و از به همراه آوردن وسایل سنگین و یا جا گیر پرهیز کنید تا هم راحت‌تر حرکت کنید و هم حمل کوله‌تان آسان‌تر باشد. دومین چیزی که در سفر با تور قلعه کنگلو به شدت ضروری است، پوشیدن کفش راحت و مناسب پیاده‌روی است. از آنجایی که باید مسیری را پیاده به سمت قلعه بروید، پوشیدن کفش مناسب می‌تواند به حرکتتان سرعت ببخشد و کمترین آسیب را به زانوهایتان وارد کند. علاوه‌بر اینها، کفش راحت و مناسب باعث می‌شود تا دیرتر خسته شوید و مسافت‌های طولانی یا سخت را به آسانی طی کنید.

اگر در تابستان به این منطقه سفر می‌کنید، کلاه یا نقاب، کرم ضد آفتاب و عینک آفتابی را فراموش نکنید. به همراه داشتن یک بطری آب و مقداری خوراکی سبک و مقوی می‌تواند شما را برای طی مسیر آماده‌تر کند.

اگر قصد شب ماندن در طبیعت اطراف قلعه و برپایی کمپ را دارید، حتما مکانی ایمن را به تشخیص تور لیدر و همرا با گروه انتخاب کنید. کیسه خواب، زیرانداز، چراغ قوه و دیگر وسایل کمپینگ را به همراه داشته‌باشید تا با خیال راحت شب را زیر آسمان و در طبیعت بمانید.

در طی مسیر به سمت قلعه، مراقب طبیعت و محیط‌زیست باشید و در بازدید از قلعه، مثل یک گردشگر حرفه‌ای، از این اثر تاریخی و زیبا نگهداری کنید.

اگر علاقه‌مند به تورهای طبیعت‌گردی و یا بازدید از قلعه‌های تاریخی جذاب هستید، برای خرید تور قلعه کنگلو، همین حالا اقدام کنید.

با سفرزون همراه باشید.

۰۹ مرداد ۹۸ ، ۱۳:۱۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سفرزون تراول

تور یاسوج ؛ سفر به پایتخت طبیعت ایران

شهر یاسوج، مرکز استان کهکیلویه و بویراحمد است که با عنوان یکی از زیباترین شهرهای ایران از نظر طبیعت خاص و بی‌نظیر خود معرفی می‌شود.

شهر یاسوج را به دلیل وجود مناظر زیبا و خیره‌کننده در آن، پایتخت طبیعت ایران نامیده‌اند. اگر با تور یاسوج به این شهر سفر کنید، می‌توانید شگفت‌انگیزترین مناظر طبیعی و خیره‌کننده‌ترین چشم‌اندازها را در آنجا ببینید.

بسیاری از افراد که علاقه‌مند به طبیعت و گشت و گذار در آن هستند، شهر یاسوج را به عنوان مقصد خود انتخاب می‌کنند.

در سفر با تور یاسوج به سرزمینی قدم می‌گذارید که طبیعت بکر و بی‌نظیرش، روحتان را به پرواز درخواهد آورد و پس از اتمام سفر، مطمئن باشید که تکه‌ای از قلبتان را در این منطقه جا می‌گذارید.


یاسوج کجاست؟

یاسوج شهری قدیمی، زیبا و کوهستانی در استان کهکیلویه و بویراحمد است که به عنوان مرکز این استان انتخاب شده‌است. در یاسوج می‌توانید بسیاری از مناظر طبیعی همچون مناطق کوهستانی، دشت‌ها، پارک‌ها، تاکستان‌ها، رودخانه و چشمه و آبشارهای بی‌نظیر و همچنین روستاهای خاص و زیبا را ببینید و از آن لذت ببرید.

زیبایی‌های طبیعی شهر یاسوج


در سفر با تور یاسوج، بیش از آنکه در داخل خود شهر باشید، بیشتر در اطراف شهر هستید، چرا که اکثر مکان‌های دیدنی آن خارج از شهر قرار دارند.

اگر با تور یاسوج به این منطقه سفر می‌کنید، می‌توانید پدیده‌های بی‌نظیری را همچون آبشار یاسوج، پارک‌های ساحلی و جنگلی، تنگه مهریان، تنگه گنجه‌ای، دریاچه سد شاه قاسم، پیست اسکی دنا و آبشار تنگه تامرادی در آن بیابید و با تماشای هر یک از آن‌ها، چشمانتان را از زیبایی پر کنید.

بهترین زمان سفر با‌ تور یاسوج به این منطقه چه زمانی است؟


از آنجایی که یاسوج در گروه شهرهای سردسیری و کوهستانی جای می‌گیرد، در دو فصل بهار و تابستان در بهترین حالت آب و هوایی خود قرار می‌گیرد و برای سفر با تورهای ارزان قیمت و دسته جمعی بسیار مناسب است. هوای خنک و دلپذیر این منطقه، مسافران تور یاسوج را به وجد خواهد آورد.

بنابراین اگر قصد سفر به یاسوج را دارید، حتما برنامه‌ریزی سفرتان را با تور یاسوج در بازه زمانی اردیبهشت ماه تا اواخر شهریور انجام دهید.

چگونه به یاسوج سفر کنیم؟


برای سفر به یاسوج می‌توانید یکی از وسایل نقلیه ماشین، اتوبوس و هواپیما را انتخاب کنید.

بهترین مسیر سفر از تهران به یاسوج به صورت زمینی، این است که وارد اتوبان تهران_قم‌ شوید و پس از‌ گذشتن از شهرهای کاشان و و اصفهان به یاسوج برسید.

مدت زمان سفر زمینی به یاسوج در حدود ۹ ساعت و مدت زمان سفر هوایی به این شهر زیبا، نزدیک به ۲ ساعت است.

دانستنی‌های سفر با تور یاسوج


در سفر با تور یاسوج، باید بدانید که سفر شما یک سفر طبیعت‌گردی است. بنابراین به مناطقی از طبیعت خواهید رفت که نیازمند طی مسیر به صورت پیاده است.

برای سفر به این منطقه، حتما یک کوله پشتی مناسب برای تور چند روزه به همراه داشته باشید و وسایلتان را سبک و حجم انتخاب کنید. داشتن یک کفش مناسب و راحت برای پیاده‌روی در طبیعت، از ملزومات اساسی سفر با تور یاسوج است. اگر قصد شب ماندن در طبیعت و برپایی کمپ دارید، کیسه خواب، زیرانداز، چراغ قوه و دیگر وسایل کمپینگ را فراموش نکنید.

حتما یک یا چند کیسه زباله به همراه داشته باشید تا طبیعت بی‌نظیر این منطقه آلوده نشود. از روشن کردن آتش تا حد امکان خودداری کنید و از خوابیدن و اتراق در حریم رودخانه‌ها بپرهیزید.

در سفر با تور یاسوج حتما با گروه همراه باشید و به توصیه‌های تورلیدر توجه کنید.


اگر به سفرهای طبیعت گردی و کشف مکان‌های جدید و دیدنی علاقه‌مند هستید و یا اگر به دنبال هیجان و یک سفر دسته‌جمعی بانشاط می‌گردید، هر چه زودتر برای خرید تور یاسوج اقدام کنید.

با سفرزون همراه باشید.

۰۹ مرداد ۹۸ ، ۱۳:۰۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سفرزون تراول

سفر با تور همدان گردی به پایتخت تاریخ و تمدن ایران

قصد دارید به اولین پایتخت ایرانیان سفر کنید؟ با تور همدان گردی همراه شوید. سفر با تور همدان گردی، شما را به دیدن از کهن‌تربن آثار تاریخی و زیباترین جاذبه‌های طبیعی ایران دعوت می‌کند. همدان خوش آب و هوا، وطن چند تن از بزرگترین مشاهیر ایران و یکی از قدیمی‌ترین شهرهای جهان است که هنوز پابرجا مانده است. خلاصه سفر با تور همدان گردی هر کسی با هر سلیقه را خشنود خواهد کرد.

همدان کجاست؟


همدان کوهستانی در کنار الوند باشکوه، یکی از مهم‌ترین شهرهای غرب ایران است. پایتخت مادها،هخامنشیان، اشکانیان، سلوکیان و ساسانیان با قدمتی چندین هزار ساله که شکوه آثار تاریخی کشف شده در آن حتما مسحورتان خواهد کرد. سفر با تور همدان گردی به پایتخت تاریخ و تمدن ایران فقط محدود به دیدن آثار تاریخی نمی‌شود چرا که طبیعت همدان هم با آبشارها، کوهسارها و جاذبه‌های طبیعی خارق‌العاده‌اش قطعا شگفت‌زده‌تان خواهد کرد. علاوه بر این در همدان انواع تفریحات هیجان‌انگیز و لذت‌بخش را هم می‌توانید تجربه کنید.

دیدنی‌های همدان


در تور همدان گردی، یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری هگمتانه است. وسیع‌ترین تپه‌های باستانی ایران که بقایای تاریخی شهر متمدن هگمتانه را در خود به یادگار نگه داشته است. دیدن از کتیبه‌های تاریخی گنجنامه در کنار آبشار باشکوهش را هم نباید در سفر با تور همدان گردی از دست بدهید. کتیبه‌هایی که به دستور داریوش و خشایارشاه هخامنشی در دل یکی از صخره‌های کوه الوند حکاکی شده است. تله کابین گنجنامه و انواع ورزش‌های پرهیجان در ارتفاع هم می‌تواند روزتان در کنار گنجنامه را پرنشاط‌تر کند. آرامگاه باباطاهر عریان، عارفی که شعرهایش ورد زبان خیلی از ماست، با معماری قابل تحسین و فضایی زیبا هم خالی از لطف نیست. آرامگاه بوعلی سینا و دیدن از موزه نزدیکش هم خالی از لطف نیست.


دیدن از طولانی‌ترین غار آبی جهان را هم نباید از قلم انداخت. گشت و گذار در غار علیصدر با قایق، شما را ساعت‌ها محو تماشای اشکالی می‌کند که طبیعت هنرمند به مرور زمان در غار ایجاد کرده است و دیدن از غار علیصدر همدان یک دنیا خاطره خوش برایتان به یادگار می‌گذارد. گشت‌زنی در بازار تاریخی همدان، دیدن از گنبد علویان با معماری مبهوت‌کننده‌اش، تفریح در کنار دریاچه سد اکباتان، دیدن از موزه مردم‌شناسی و موزه مفاخر و مشاهیر همدان هم از دیگر تجربه‌های لذت‌بخش سفر با تور همدان گردی است.

بهترین زمان سفر با تور همدان گردی


بهترین زمان سفر به همدان کوهستانی، بهار و تابستان است. شما هم به پیروی از پادشاهان هخامنشی که آب و هوای روح‌انگیز تابستان‌های همدان را می‌پسندیدند، در تابستان به این شهر زیبا سفر کنید. گرچه پاییز رنگارنگ و زمستان‌های برفی همدان هم برای خود حکایتی از زیبایی و شکوه دارد.

نکاتی درباره سفر با تور همدان گردی


*در سفر با تور همدان گردی قرار است که به جاهای مختلف و متنوعی سر بزنید: غار آبی، آبشار، تپه‌های باستانی و… پس کفشی مناسب به پا کنید و اگر سرمایی هستید حتی برای شب‌های تابستانی همدان هم لباس گرم به همراه داشته باشید.


*کوله‌تان را از وسایل غیرضروری خالی کنید و فقط مقداری آب و خوراکی، داروها و لوازم شخصی، عینک آفتابی و کرم ضدآفتاب و دوربین عکاسی‌تان را به همراه بیاورید.


*در سفر با تور همدان گردی، از خرید سوغات زیبا و خوشمزه این شهر غافل نشوید. انگشت‌پیچ، کماج و سفال‌های زیبا و رنگارنگ بهترین سوغات همدان است. خوردن غذاهای سنتی این شهر هم در رستوران‌های درجه یکش خاطره‌ای خوشمزه برایتان می‌سازد.

با سفرزون همراه شوید.


۰۹ مرداد ۹۸ ، ۱۳:۰۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سفرزون تراول

سفر با تور کویر لوت به دنیایی از شگفتی‌های ایرانی

برای طبیعت‌گردها و کسانی که عاشق ایران‌گردی‌اند، سفر با تور کویر لوت خاطره‌ای به‌یادماندنی خواهد بود. یک چهارم ایران بزرگ ما، بیابانی است و بزرگترین بیابان دنیا و گرم‌ترین منطقه جهان هم در وطن ما جای گرفته است: بیابان لوت که به اشتباه به آن کویر لوت می‌گوییم.

کویر لوت کجاست؟


کویر لوت، با مساحت حدود ۴۰ هزار کیلومتر مربع، اولین جاذبه طبیعی ایران بود که در یونسکو به ثبت رسید. به باور برخی زمین‌شناسان، این بیابان قبلا دریایی به نام تیس بوده است که گرمای هوا باعث خشکی‌اش شده است. باستان‌شناسان نیز توانسته‌اند آثاری از سکونت انسان در حدود ۶۰۰۰ هزار سال پیش و اشیایی متعلق به سه هزار سال پیش از میلاد را در دشت لوت پیدا کنند. بسیاری از مهم‌ترین آثار طبیعی بیابانی در دشت لوت وجود دارد. مرتفع‌ترین هرم‌های ماسه‌ای جهان در دشت لوت به ثبت رسیده است، بزرگترین نبکاها یا گلدان‌هایی طبیعی در دل بیابان را هم در دشت کویر می‌توان یافت. در دشت کویر، بزرگترین شهر کلوخی جهان هم که معروف به شهر لوت یا شهر خیالی است وجود دارد. همین‌طور چندین و چند مخروط آتشفشانی کواترنر، پهنه‌های ماسه‌ای به رنگ‌های متنوع و ثبت بیشترین دمای هوا در سال‌های متعدد، همه، خاصیت‌های بی‌نظیر دشت لوت است.

سفر با تور کویر لوت ، تجربه‌ای بیشتر از یک طبیعت‌گردی ساده


در سفر با تور کویر لوت، شاید نتوانید همه مناظر خیره‌کننده و شگفتی‌های بی‌نظیر دشت لوت را ببینید اما مطمئنا از تماشای شکوه زیبای کویر در روز و آسمان مسحورکننده کویر در دل شب لذت خواهید برد. انگار سفر با تور کویر لوت فقط یک تجربه طبیعت گردی نیست بلکه تجربه‌ای عرفانی در زندگی هم هست. اگر خودت را تنها در میان کوه‌های ماسه‌ای خوشرنگی ببینی که باد به تنهایی ساخته است، یا زیر آسمان شب، در هجوم بی‌پروای ستارگان، یک آن خودت را روی کره‌ای ناچیز معلق در فضایی چنین بزرگ بیابی، انگار به درک جدیدی از مفهوم انسانیت می‌رسی. دیدن صخره‌هایی که طبیعت هنرمند خود به تنهایی چنین باشکوه تراشیده است و درختچه‌هایی که خود به تنهایی در این بیابان گرم گلیم خود را از آب بیرون می‌کشند برایمان انگار آموختنی‌های بسیاری دارد.

برنامه‌های سفر با تور کویر لوت


در کنار تماشای این همه زیبایی شگفت‌انگیز کویر، انواع تفریحات هیجان‌انگیز مثل آفرود با ماشین‌های دو دیفرانسل، استراحت در کمپ‌های کویری، گشت و گذار در روستاهای حاشیه کویر مثل روستای شهداد و خوردن غذاهای اصیل این منطقه به علاوه بازدید از مکان‌های تاریخی و توریستی از لذت‌های سفر با تور کویر لوت است. تور ترکیبی کویر لوت هم انواع مختلفی دارد. تور کویر لوت و کرمان، تور کویر لوت و شهر سوخته و تور کویر لوت و میمند هر کدام می‌تواند لحظاتی مفرح را کنار کویر برایتان بسازد.

بهترین زمان سفر با تور کویر لوت


کویر لوت بسیار گرم است پس بهترین زمان سفر با تور کویر لوت پاییز و زمستان است. اوایل بهار هم لذت سفر با تور کویر لوت کم نیست.

نکاتی درباره سفر با تور کویر لوت


*در تور کویر لوت، پیاده‌روی در کویر و تماشای آثار تاریخی و طبیعی پیش روی ماست پس کفش و لباس مناسب به همراه داشته باشید.

*در کوله‌تان آب و کمی خوراکی، کرم ضدآفتاب، عینک آفتابی، کلاه آفتابگیر و پلاستیک زباله به همراه داشته باشید.

*دوربین عکاسی هم برای به یادگار بردن مناظر خارق‌العاده‌ای که می‌بینید همیشه همراهتان باشد.

با سفرزون همراه باشید.


۰۹ مرداد ۹۸ ، ۱۳:۰۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سفرزون تراول

تور ماسوله ؛ شهر پلکانی

یکی از جذاب‌ترین و زیباترین مکان‌های گردشگری در ایران شهر پلکانی ماسوله است. ماسوله به عنوان شهری محبوب در میان ایرانیان در استان گیلان قرار دارد که آب و هوای بی‌نظیر آن به همراه جنگل‌های بکر، آبشارها، طبیعت خیره‌کننده و بافت سنتی و پلکانی، این شهر را به درجه‌ای از محبوبیت رسانده که جزو اولین مقاصد گردشگری ایران در میان توریست‌های ایرانی و خصوصا خارجی جای گرفته.


شهر ماسوله با معماری پلکانی و خیره‌کننده و بافت سنتی خود، در میان گیلان مانند نگین انگشتری می‌درخشد. تور ماسوله ، از بهترین و به یادماندنی‌ترین سفرهایی خواهد بود که آن را تجربه می‌کنید.

ماسوله کجاست؟


ماسوله روستایی کهن با قدمتی در حدود ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ سال است که اخیرا به عنوان شهری مستقل شناخته می‌شود و در ۶۵ کیلومتری شهر زیبای رشت قرار دارد. ماسوله در یک موقعیت جغرافیایی بی‌نظیر در استان گیلان واقع شده است که از شمال با ماسال، از جنوب با طارم و از غرب با خلخال همسایه است.


تور ماسوله شما را به شهری قدیمی با معماری بی‌نظیر به سبک دوره زندیه می‌برد که به شهر پلکانی مشهور است. این نوع معماری به این صورت است که سقف یک خانه، پیاده‌روی خیابان پایینی را تشکیل می‌دهد! این معماری خیره‌کننده و زیبا، این امکان را می‌دهد که وقتی همزمان در پیاده‌روی خیابان شهر قدم می‌زنید، همزمان بر روی سقف خانه پایینی قدم بردارید.


نکته جالب درباره این شهر که می‌توانید در سفر با تور ماسوله آن را از نزدیک ببینید، علت ساخت چنین خانه‌هایی با این سبک است که نشان می‌دهد خانه‌های ماسوله از دو طبقه تشکیل شده‌اند. در تور ارزان قیمت ماسوله می‌توانید شاهد دو قسمت در خانه‌های این شهر مثال‌زدنی باشید. بخش زمستانی خانه که به نام سومه معروف است و در قسمت پشتی خانه قرار می‌گیرد که نور کمی دارند و در وسط آن اجاقی برای گرم‌تر شدن محیط اتاق و همچنین پخت و پز وجود دارد. قسمت تابستانی خانه‌ها اتاق پیشخوان نامیده می‌شود و این بخش است ‌که ترکیبی رنگارنگ و زیبا به شهر بخشیده است. اگر با تور ماسوله به این شهر شگفت‌انگیز سفر کنید، می‌توانید پنجره‌های ارسی اتاق پیشخوان را ببینید که از بالا تا پایین آن با شیشه‌های رنگی فوق‌العاده جذاب تزیین شده‌است.


بازار ماسوله نیز یکی از زیباترین محل‌های این شهر است که ۴ سطح کاملا مجزا از هم دارد و مورد توجه و استقبال گردشگران و مسافران تور ماسوله قرار می‌گیرد. بازار ماسوله بهترین مکان برای خرید انواع ترشی و مربا، لواشک و آلوچه‌های محلی و صنایع دستی زیبای ماسوله است.

چه زمانی با تور ماسوله به این شهر زیبا سفر کنیم؟


ماسوله از آن دسته شهرهایی است که دیدن آن در هر فصل زیبایی منحصر به فردی دارد. در فصل بهار و تابستان هوای ماسوله بسیار خنک و دلچسب است و می‌توانید از خنکای آن لذت ببرید. در فصل پاییز و زمستان که هوای این منطقه سرد و سقف خانه‌ها از برف پر می‌شوند، ماسوله نیز به شکل دیگری زیبایی خودش را نمایان می‌کند و برای مسافران دلبری می‌کند.


سفر با تور ماسوله می‌تواند در هر ۴ فصل، دلپذیر، خاطره‌انگیز و به یادماندنی باشد.

چگونه خودمان را به شهر پلکانی ماسوله برسانیم؟


برای سفر با تور ماسوله، باید ابتدا خودتان را به استان گیلان و شهر فومن برسانید. از فومن تا ماسوله نیز حدودا ۳۰ کیلومتر فاصله دارید.


مسیر جاده‌ای که می‌توانید از تهران به سمت گیلان حرکت کنید، این است که خودتان را به کرج برسانید و سپس از طریق اتوبان کرج_قزوین به سمت قزوین بروید. پس از رسیدن به قزوین، به سمت بزرگراه قزوین_رشت می‌روید و اگر مسیر بدون ترافیک باشد پس از حدود ۳ ساعت و ۴۵ دقیقه به رشت می‌رسید.

برای سفر به ماسوله به چه نکاتی توجه کنیم؟


برای سفر با تور‌ ماسوله، نیاز به وسایل خاصی ندارید. اما سعی کنید از برداشتن چمدان‌های جاگیر و سنگین که حمل سختی دارند استفاده نکنید و یک کوله پشتی سفری را جایگزین آن کنید. حتما کفش مناسب پیاده‌روی به پا کنید؛ چرا که مقداری از مسیر این شهر زیبا را باید پیاده طی کنید. برای شب ماندن در ماسوله می‌توانید از خانه‌های زیبای روستایی و یا هتل‌ها و مهمان‌خانه‌هایی که در آنجا وجود دارد استفاده کنید.


تجربه سفر به این شهر بی‌نظیر، یکی از خاطره‌انگیز‌ترین سفرهای شما خواهد شد. پس برای تهیه تور ماسوله همین حالا دست به کار شوید.

با سفرزون همراه باشید


۰۹ مرداد ۹۸ ، ۱۳:۰۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سفرزون تراول