فصل پائیز یکی از زمان‌هایی است که باید برای آن کلی وقت خالی داشته باشیم تا به مهمانی بی‌تکرار استان‌های کویری برویم. شهرها و روستاهای کوچک و بزرگی که معماری خاص خود و روحیات گرم و صمیمی‌شان خاطراتی بی‌نظیر برای‌ ما می‌سازند. در میان همه‌ی این زیبایی‌ها برخی روستای کویری هستند که به سبب ویژگی‌های خاص تاریخی خود در میان گردشگران بسیار معروف و محبوبند. یکی از این روستاهای زیبا، روستای گرمه است که در استان اصفهان قرار دارد. این روستا در شرق استان اصفهان از توابع نائین و خور و بیابانک و در کویر مرکزی ایران واقع شده است. ارتفاع روستای گرمه از سطح آب‌های آزاد ۷۵۰ متر و آب‌وهوای آن در اثر همنشینی کویر خشک و گرم است. برای شناخت بیشتر این روستای زیبا با  مجله گردشگری سفرزون  باشید.

روستای گرمه ، زیبایی‌های مهربان کویر

روستای گرمه

کویر مصر ، همسایه‌ی روستای گرمه

نام این روستای شگفت‌انگیز به دلیل اینکه بر سر راه جاده‌ی ابریشم قرار دارد در متون تاریخی بسیاری آمده است و همیشه مورد توجه بوده. روستای گرمه مجموعه‌ای از زیبایی‌های طبیعی است که هر سوی آن‌را تماشا کنید چیزی برای شگفتی دارد. از چشمه‌های آب معدنی پربار آن تا کویر و نخلستان‌های پر نعمت آن، همه و همه هدیه‌هایی هستند که زمین به ساکنان این روستا بخشیده است. علاوه بر این جاذبه‌‌های طبیعی، ردپای تاریخ را می‌توان در دل روستای گرمه جستجو کرد. آثاری ارزشمند که روزگاران بسیاری در این منطقه شاهد بوده‌اند.

قدم به قدم با تاریخ روستای گرمه

روستای گرمه

رد پای تاریخ در دل قلعه‌ی باستانی روستای گرمه

در ابتدای ورودتان به روستای گرمه آنچه که نظر شما را به خود جلب می‌کند شیوه‌ی ساخت خانه‌های این روستا است. خانه‌هایی ساده و صمیمی که بر روی تپه‌های خاره بنا شده‌اند. این خانه‌ها مانند بسیاری از آثار معماری کویری‌اند و برای خنک ماندن فضای داخلی آن‌ها از مصالح و معماری خاصی شکل گرفته‌اند. علاوه بر شکل خانه‌های روستای گرمه ، کوچه‌های این روستا که حالتی قدیمی و رازآلود دارند شما را مجذوب می‌کنند. سابات‌های این روستا نمونه‌ای عالی از معماری کویری ادامه مطلب...

خرید بلیط هواپیما خارجی و بلیط هواپیما داخلی و رزرو هتل خارجی و رزرو هتل داخلی به سایت سفرزون مراجعه کنید.