مجله گردشگری

در این وبلاگ به معرفی جاذبه های گردشگری ایران و دنیا می پردازیم

۸۶ مطلب در مهر ۱۳۹۷ ثبت شده است

جاهای دیدنی همدان ، سفر به پایتخت تمدن ایران

اولین‌ها همیشه هیجان انگیزترین هستند. همدان، اولین پایتخت ایران و خانه‌ای بود که مادها برای زندگی در فلات ایران آن را انتخاب کردند. البته نام اولیه‌ی این شهر هگمتانه بود و بعدها توسط سلسله‌های دیگری هم به عنوان پایتخت انتخاب شد. در این مطلب مجله گردشگری سفرزون بهترین جاهای دیدنی همدان ، این شهر باستانی و زیبا را به شما معرفی می‌کنیم.

غار علیصدر ، سرآمد جاهای دیدنی همدان

جاهای دیدنی همدان - غار علیصدر

غار علیصدر ، تالارهایی شگفت انگیز داخل کوه

درست است که عبور از دل کوه وهم انگیز است و ترسی در دل ما ایجاد می‌کند، اما اگر پا به غار علیصدر بگذارید بعد از مدتی متوجه می‌شوید که وهم و ترس جای خود را به لذت و هیجان داده است. این غار را شگفت‌انگیزترین غار آبی کشور می‌دانند که نام همدان به آن گره خورده است.

طولانی‌ترین غار آبی ایران

بعد از تحقیقات زمین شناسی مشخص شد که غار علیصدر حدود ۲۰۰ میلیون سال سن دارد. پس جلیقه‌ی نجات را به تن کنید، سوار قایق‌ها شوید و جستجو در این غار آبی را آغاز کنید. طول غار بسیار زیاد است و ارتفاع آب در بعضی از قسمت‌های آن به ۵۰ متر هم می‌رسد. دیدن غار علیصدر در هر فصلی ممکن است. فقط باید به این نکته توجه کنید که اختلاف دمای داخل غار با بیرون آن کاملا قابل لمس است. پس حتما لباس گرم همراه خود داشته باشید.

سفر بر فراز عروس کوه‌های ایران

رشته کوه‌های الوند دارای طبیعت بکر و زیبا هستند. حالا که زمان بازدید از همه‌ی این طبیعت را ندارید، فرصت دیدن آن‌ها را از ارتفاع زیاد از دست ندهید. تله کابین گنج نامه با امنیت بسیار بالا شما را به دیدن عروس کوه‌های ایران دعوت می‌کند. اما اگر به دنبال کمی هیجان هستید، سورتمه و بانجی جامپینگ دهکده گنجنامه می‌تواند تصویر هیجان انگیزتری را از جاهای دیدنی همدان به شما ارائه کند.

غار آکواریوم گنجنامه ، تلفیق علم و سرگرمی

جاهای دیدنی همدان - غار آکواریوم

شگفتی‌های طبیعی دنیا در غار آکواریوم گنجنامه

شاید دیدن نمونه‌های نادر اقیانوسی و ماهی‌های کمتر دیده شده مانند سفره ماهی در همدان، کمی عجیب و دور از ذهن باشد. اما برای اینکه این تصور را به چشم ببینید قبل از خروج از دهکده گنجنامه ادامه مطلب...

خرید بلیط هواپیما خارجی و بلیط هواپیما داخلی و رزرو هتل خارجی و رزرو هتل داخلی به سایت سفرزون مراجعه کنید.

۳۰ مهر ۹۷ ، ۱۳:۰۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سفرزون تراول

جاهای دیدنی مشهد ، جاذبه‌هایی که تا به‌حال ندیده‌اید

شاید تصور نکنید که پایتخت مذهبی ایران دارای انواع جاذبه‌های گردشگری است. مجله گردشگری سفرزون در این مطلب همراه شماست تا لیست جذابی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی مشهد که نمی‌شناسید، به شما معرفی کند. بعد از بازدید از این جاذبه‌ها مطمئن خواهید شد که مشهد، بهشت زیارت و سیاحت برای گردشگران است.

طرقبه ، شروعی سبز از جاهای دیدنی مشهد

جاهای دیدنی مشهد - طرقبه

طرقبه ، نمایشگر پاییز هزار رنگ

طرقبه می‌تواند بهترین شروع برای گردش در میان جاهای دیدنی مشهد باشد. این منطقه‌ی ییلاقی در امتداد دره‌ای با صفا قرار گرفته و باغ‌های میوه در اطراف آن برای ساعاتی زندگی شهری را از خاطر شما می‌برد. محلی‌ها می‌گویند که طرقبه به معنی آبادی بزرگ است و چشم‌اندازهای طرقبه همگی معنی اسم آن را تایید می‌کنند. دیدن این منطقه در فصل پاییز حتما به شما توصیه می‌شود.

زیبایی‌های طرقبه

پارک جنگلی از آن دسته جاهای دیدنی مشهد است که نباید بدون دیدن آن طرقبه را ترک کنید. دیدن این حجم از منطقه‌ی سبز و پر درخت در شهر مشهد باورنکردنی است. بند گلستان هم یکی از مهم‌ترین دیدنی‌هایی است که روی رود گلستان ساخته شده و به خصوص در فصل‌های پر آب منظره‌ای زیبا را ایجاد می‌کند.

از غذاهای طرقبه نگذرید

وجود باغ‌های فراوان گردو باعث شده تا فسنجان به مهم‌ترین غذاهای محلی این منطقه تبدیل شود. اما با وجود اینکه فسنجان و دیزی اصیل‌ترین غذاهای این محل هستند، بسیاری از گردشگران برای تجربه‌ی طعم لذیذ شیشلیک به طرقبه سفر می‌کنند. شیشلیک‌های این منطقه بره بریانی و گوشت و استخوان گاو هستند.

آرامگاه فردوسی، برمزار شاعر حماسی ایرانی

آرامگاه فردوسی مثل شاهنامه‌ شکوه و زیبایی خاص خودش را دارد. مقبره‌ی شاعر پرطرفدار فارسی زبان در محوطه‌ای زیبا با حدود ۳۰ دقیقه فاصله از مرکز شهر مشهد قرار گرفته است. هوشنگ سیحون معمار این بنای مرمری ادامه مطلب...

بجز آرامگاه فردوسی و طرقبه ، آرامگاه نادرشاه افشار، مقبره الشعرای توس، برج نادری، مجموعه روستاهای کلات،باغ گیاه شناسی و منطقه ییلاقی شاندیز از دیگر جاهای دیدنی مشهد هستند که در این مطلب اونارو بررسی و براتون آماده کردیم.

برای دریافت راهنمای سفر به مشهد کلیک کنید.

برای آشنایی بیشتر با دیدنی های مشهد کلیک کنید.

خرید بلیط هواپیما خارجی و بلیط هواپیما داخلی و رزرو هتل خارجی و رزرو هتل داخلی به سایت سفرزون مراجعه کنید.

۳۰ مهر ۹۷ ، ۱۳:۰۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سفرزون تراول

جاهای دیدنی خوزستان ؛ سرزمین نخلستان های ایران

خوزستان؛ قدیمی ترین منطقه فلات ایران، زیارتگاه پیامبران، قلب انرژی ایران. سرزمینی با مردمانی خونگرم و دوس داشتنی که در مهمان نوازی یگانه اند. منطقه ای با خاکی مقدس و پربرکت که از خوبی و سخاوت چیزی کم ندارد. منبع ثروت ایران است و همواره به کم راضی است. میزبان کارون است و بر کرانه خلیج فارس جا خوش کرده. هم دریا دارد و هم کوهستان، هم جلگه هم بیابان، زیارت بخواهید یا سیاحت، تاریخگردی یا ماجراجویی؛ فرقی نمی کند. هر آنچه از یک سفر می خواهید را در خوزستان به دست خواهید آورد.اگر قصد سفر به خوزستان را دارید با مجله گردشگری سفرزون همراه باشید تا گذاری به این استان جنوبی کشورمان داشته باشیم. در این مطلب ۸ تا از جاهای دیدنی خوزستان را معرفی می‌کنیم که می‌تواند مقصد بعدی سفر شما باشد.

کاخ آپادانای داریوش در شوش؛ بازنمای شکوه ایران کهن

 نمی توان از تاریخ تمدن صحبت کرد و اسمی از شوش نیاورد. شهری باستانی و از قدیمی ترین سکونتگاه های شناخته شده جهان که فعالیت های باستان شناسی در آن هنوز ادامه دارد. شوش از جاهای دیدنی خوزستان است که هزاران سال مرکز تمدن مهم ایلامیان و در دوره هخامنشیان نیز پایتخت سیاسی بوده است. داریوش بزرگ در حدود ۵۰۰ سال پیش از میلاد دستور ساخت کاخ بزرگی به سبک کاخ های تخت جمشید را در شوش صادر کرد. کاخی که بعدها به کاخ زمستانی شاهان هخامنشی تبدیل شد.

کاخ آپادانا متعلق به دوره هخامنشیان در شوش

کاخ آپادانا متعلق به دوره هخامنشیان در شوش

دیوارهای بخش‌ داخلی این کاخ با استفاده از آجر لعابدار ساخته شده است. آجرهایی که توسط هنرمندان ایران باستان به نقوش سپاه جاویدان، شیر بالدار و گل نیلوفر آبی تزئین شده‌اند. تالار بارعام، دروازه، حرمسرا و کاخ پذیرایی تنها گوشه ای از بخش های کشف شده این کاخ باشکوهند که در حدود ۱۴۰ سال پیش از زیر خاک بیرون کشیده شده اند. اگر هوس گشت زنی در دل تاریخ را داشتید حتمن به این کاخ باستانی سری بزنید.

رودخانه کارون؛ مهد پیدایش تمدن

 اولین، بزرگ ترین و پرآب ترین رود ایران. محل شکل گیری اولین تمدن های بشری و سودآورترین رودخانه ایران زمین؛ همه و همه جملاتی بدون اغراق در وصف رودخانه دوست داشتنی کارون اند. این رودخانه که با طولی نزدیک به ۱۰۰۰ کیلومتر طولانی ترین رود ایران نیز هست از ارتفاعات زردکوه بختیاری سرچشمه گرفته، از استان ها و شهرستان های زیادی عبور کرده و نهایتن در مرز ایران و عراق به اروند پیوسته و روانه خلیج فارس می شود.

رودخانه کارون ؛ اولین، بزرگ ترین و پرآب ترین رود ایران.

رودخانه کارون ؛ اولین، بزرگ ترین و پرآب ترین رود ایران.

اما در این بین استان خوزستان پیوند عمیق تری با کارون دارد. این پیوند تنها به گذر از شهرهایی نظیر شوشتر، مسجدسلیمان و اهواز محدود نمی شود. تأمین آب شرب شهر اهواز، تولید برق، مصارف کشاورزی، کشتیرانی و حمل و نقل کالا تنها گوشه ای از مواهب بی شمار کارون برای استان خوزستان ادامه مطلب...

خرید بلیط هواپیما خارجی و بلیط هواپیما داخلی و رزرو هتل خارجی و رزرو هتل داخلی به سایت سفرزون مراجعه کنید.

۳۰ مهر ۹۷ ، ۱۲:۱۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سفرزون تراول

ده حقیقت جالب درباره شهر سنگی کاپادوکیا ترکیه

کاپادوکیا ترکیه شهری سنگی در قلب این کشور است. و از بهترین جاهای دیدنی ترکیه به شمار می رود. این شهر از جمله شهرهایی است که زیبایی منحصر‌به‌فرد و بکر بودن آن را بطور کامل می‌توانید حس می‌کنید. کاپادوکیا در مرکز منطقه آناتولی ترکیه واقع شده است. این منطقه که ارزش تاریخی فراوانی دارد توریستی‌ترین منطقه تاریخی کشور است و باستان شناسان علاقه زیادی به آن دارند. در این مطلب مجله گردشگری سفرزون ۱۰ حقیقت جالب را درباره این شهر می‌خوانیم.

در حال بارگزاری

کاپادوکیا ترکیه ، شهر بالن‌ها

ده حقیقت جالب درباره شهر سنگی کاپادوکیا ترکیه ۳

کاپادوکیا | شهر بکر بالن‌ها

کاپادوکیا برای آرایش سنگی زیبای آن و همچنین فرصت بالن‌سواری در هوای گرم شهرت دارد. جاذبه‌های طبیعی این منطقه از جمله مناظر زیبا و منحصربه‌فرد در سراسر ترکیه است. تخته‌سنگ‌های عجیب و غریب کاپادوکیا ترکیه که فلات مرکزی آناتولی را در برمی‌گیرد در طول قرن‌ها به عنوان یک پس زمینه برای تاریخ این منطقه جذاب بوده است. منطقه کاپادوکیا یکی از مناطق امپراطوری «هیتیت» است که بعدها اولین فیلسوفان مسیحیت از این منطقه آمدند. در حال حاضر این منطقه یک مقصد توریستی مهم است که حقایق جالبی برای کشف دارد.

جادوگری در کاپادوکیا

ده حقیقت جالب درباره شهر سنگی کاپادوکیا ترکیه ۲

جادوی زیبای کاپادوکیا

سه تا چهار میلیون سال پیش چندین فوران‌ آتشفشانی ناحیه آناتولی مرکزی را تکان داد و این منطقه فعلی را شکل داد که ما آن را در حال حاضر با عنوان جادوگر کاپادوکیا ادامه مطلب...

خرید بلیط هواپیما خارجی و بلیط هواپیما داخلی و رزرو هتل خارجی و رزرو هتل داخلی به سایت سفرزون مراجعه کنید.

۳۰ مهر ۹۷ ، ۱۲:۰۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سفرزون تراول

روستای فهرج یزد ، آرامش در دل کویر

کویر پر است از رمز ‌و راز، و تنها کسانی که به اندازه کافی سختکوش باشند قادر به زندگی در آن هستند. مردمان کویرنشین مهربان، مهمان‌نواز و آرامند و چشمانشان حکایت از سحر درونشان دارد. پیشینه تاریخی شهر یزد حاکی از قدمت این سکونتگاه در فلات ایران است. یکی از این سکونتگاه‌های قدیمی روستای فهرج یزد است. با مجله گردشگری سفرزون همراه شوید تا از نزدیک گشتی در روستای تاریخی فهرج بزنیم.

قدمت روستای فهرج یزد به پیش از اسلام و بنا بر روایاتی پنج هزارسال قبل باز می‌گردد و از توابع بخش مرکزی شهرستان یزد امروزی می‌باشد. فهرج در ۲۲ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد و درست در کنار جاده اصلی یزد-بافق واقع شده است. ارتفاع روستا از سطح دریا ۱۲۷۰ متر و آب‌وهوایش بیابانی است. بخاطر شرایط کویری حاکم بر روستا و خشک شدن قنات‌ها در سال‌های اخیر مردم آب موردنیاز خود را از طریق هشت چاه عمیق و نیمه‌عمیق تامین می‌کنند.

مردمان روستای فهرج یزد

فهرج۴

کوچه‌های آرام و خلوت فهرج یزد

در گذشته روستای فهرج یزد ، یکی از چهار بخش اصلی شهر تاریخی یزد و دروازه ایساتیس بوده و به آن فرافر، پهره و پهرشت و می‌گفتند که نهایتا امروزه به فهرج تغییر کرده است. زبان مردم روستا فارسی و گویششان یزدی است. روستای فهرج دارای بافت مسکونی نیمه‌متمرکز و خطی است و خانه‌های روستا در امتداد جاده دسترسی دارند و با مصالح بومی مانند خشت، گل، آجر و آهن بنا شده‌اند. معماری ساختمان‌های فهرج عمدتا سنتی است.

مردمان روستای فهرج از راه زراعت، باغداری، دامداری و فعالیت‌ در معادن امرار معاش می‌کنند. محصولات کشاورزی و باغی روستا شامل گندم، جو، ارزن، ماش، پسته، انگور، هلو، زردآلو و آلوچه می‌شود.

تاریخ کهن و جاهای دیدنی فهرج

روستای فهرج یزد - مسجد علاقوندی

مسجد علاقوندی روستای فهرج یزد

روستای فهرج یزد از جاهای دیدنی یزد ، تاریخی کهن دارد و از آن در کتاب‌های قدیمی مانند تاریخ جامع مفیدی نام برده شده است. علاوه بر این بناهای قدیمی روستا نیز خبر از گذر دوران پر فراز و نشیب در آن می‌دهند. مسجد جامع فهرج معروف‌ترین بنای باستانی روستاست که در کانون آن واقع شده و اطرافش را بافت مسکونی ادامه مطلب...

خرید بلیط هواپیما خارجی و بلیط هواپیما داخلی و رزرو هتل خارجی و رزرو هتل داخلی به سایت سفرزون مراجعه کنید.

۳۰ مهر ۹۷ ، ۱۲:۰۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سفرزون تراول

کاروانسرای قصر بهرام ، آرامشی تاریخی در دل کویر

در استان سمنان و جنوب شهر گرمسار بنایی باستانی وجود دارد که هرچه از زمان ساخت آن می‌گذرد، زیبایی آن در چشم گردشگرها بیش‌تر می‌شود. کاروانسرای قصر بهرام شاهکار معماری دوره‌ی ساسانیان است که بهرام گور بانی ساخت آن بوده است. با مجله گردشگری سفرزون همراه شوید تا با هم سری به این بنای جذاب، زیر آسمان پرستاره‌ی کویر ایران بزنیم.

کاروانسرای قصر بهرام ، اقامتگاهی در جاده سنگفرش

کاروانسرای قصر بهرام ، اقامتگاهی در جاده سنگفرش

کاروانسرای قصر بهرام ، اقامتگاهی در دل کویر

شگفتی هنر معماری ایران را می‌توانید در جنوب گرمسار، در محدوده‌ی پارک ملی کویر ببینید. کاروانسرای قصر بهرام در جاده‌ی قدیمی سنگفرش و حوالی دریاچه‌ی نمک جا خوش کرده است. این محدوده از گرمسار، به‌واسطه‌ی این بنای یادگار مانده از بهرام ساسانی و آسمان پر ستاره‌ی کویر، فضایی کاریزماتیک دارد و پای هر کاوشگری را سمت خود می‌کشاند. کاروانسرای قصر بهرام آرامشی از جنس آسمان بی‌غل‌وغش کویر، سکوتی خواستنی و رازآلودگی تاریخ دارد.

اهمیت بنا در گذر از تاریخ ساسانی و صفوی

جذابیت بنا در گذر از تاریخ ساسانی و صفوی

اهیت بنا در دوره‌های مختلف تاریخ

کاروانسرای قصر بهرام در محل جغرافیایی مهمی واقع شده؛ جایی که گذرگاه کاروان‌های اصفهان، گرمسار و کاشان بوده است. شواهد تاریخی یسیاری از جمله نوع مصالح به کار برده شده، نشان می‌دهد که این بنا متعلق به دوره‌ی ساسانی است، اما در دوره‌ی صفوی مرمت شده و اهمیت فوق‌العاده‌ای داشته است. کاروانسرای قصر بهرام به نام‌های کاروانسرای عباس آباد، کاروانسرای شاه عباسی و رباط سیاه‌کوه هم در طول تاریخ معرفی شده است. مورخان به پشتوانه‌ی شواهد موجود معتقدند، این کاروانسرا در ابتدا قصری برای اقامت شاه ساسانی در زمان شکار و مکانی برای اتراق و آسایش بازرگانان ادامه مطلب ...

خرید بلیط هواپیما خارجی و بلیط هواپیما داخلی و رزرو هتل خارجی و رزرو هتل داخلی به سایت سفرزون مراجعه کنید.

۳۰ مهر ۹۷ ، ۱۲:۰۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سفرزون تراول

پاییز در تهران ، سمفونی باشکوه پادشاه فصل ها در پایتخت

پاییز با خودش هزاران رنگ همسفر کرده تا به گونه‌ی شهرها سرخی تازه‌ای بپاشد. پاییز در تهران یکی از زیباترین هنرنمایی‌های طبیعت در فضای شهری است. در مجله گردشگری سفرزون می‌خواهیم یکی یکی جاذبه‌های تهران را که سحر پاییز در دل خود دارند، بشناسیم و خش خش برگ‌های طلایی رنگ را بنوازیم. با ما در فصل طیف‌های نارنجی همراه باشید.

 باغ فردوس ، قاب با شکوه تاریخ و فرهنگ

یک مسیر سنگ‌چین که دو طرفش را درختان بلند قامت و نیمکت‌های چوبی فرا گرفته اند، اولین تصویری است که در ورود به محوطه‌ی باغ فردوس می‌بینید. باغ فردوس که میراث معماری پر نقش قجری است در فصل پاییز رختی نو به تن می‌کند. این عمارت بزرگ در سه طبقه بنا شده است و کاربرد موزه سینما را دارد.

در فضای موزه باغ قدم بزنید، از معماری پر ظرافت آن لذت ببرید، از فروشگاه‌ها بازدیدکنید، لحظاتی را در کافه‌های باغ فردوس سپری کنید و عصر پاییزتان را با عطر یک فنجان قهوه گره بزنید. فراموش نکنید که پاییز در تهران را با یک عکس از باغ فردوس ثبت کنید.

همچنین می‌توانید یکی از فیلم‌هایی را که در سالن سینمای این مجموعه اکران می‌شود، به تماشا بنشینید.

چطور به باغ فردوس برویم؟

برای دسترسی به باغ فردوس خود را به خیابان ولیعصر برسانید سپس به سمت سه راه زعفرانیه حرکت کرده، بالاتر از سه راه زعفرانیه در انتهای خیابان باغ فردوس در ضلع شرقی خیابان این باغ، قابل رؤیت است.

پارک جمشیدیه ، بهشت سنگی تهران

پاییز در تهران - عکس از: معین باقری

یک کوهنوردی پاییزی در جمشیدیه

پارک جمشیدیه برای طبیعت‌دوستان تهرانی نامی آشنا است. این پارک وسیع، بهشتی است که پاییزی‌ترین رنگ‌ها در شاخ و برگ درختانش جاری است. اگر می‌خواهید پاییز در تهران را به  آغوش بکشید حتما به پارک جمشیدیه بروید و در مسیرهای سنگچین آن پیاده روی کنید.

در پارک جمشیدیه درختان بید مجنون، نارون، سرو، افرای سیاه، چنار، زبان گنجشک، اقاقیا و چندین درخت دیگر ، قد برافراشته‌اند و برگ‌هایشان را فرش زیر پای مردم می‌کنند. از دیگر جذابیت‌های این پارک ادامه مطلب...

خرید بلیط هواپیما خارجی و بلیط هواپیما داخلی و رزرو هتل خارجی و رزرو هتل داخلی به سایت سفرزون مراجعه کنید.

۳۰ مهر ۹۷ ، ۱۱:۴۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سفرزون تراول

غذاهای اردبیل ، طعم به‌یادماندنی ترکی

غذاهای اردبیل همان مزه‌ی فراموش نشدنی است که می‌تواند شما را به سمت اردبیل ببرد. بعضی از سوغات اردبیل نیز خوراکی‌های خوشمزه‌ای هستند. برای اینکه بیشتر با این طعم‌ها آشنا شویم و مزه‌ی آن‌ها را مرور کنیم با ما در مجله گردشگری سفرزونهمراه شوید.

آش میوه ، یک کاسه‌ی خوش رنگ و بو

غذاهای اردبیلدر سفر به اردبیل آش میوه را فراموش نکنید

با شنیدن اسم آش میوه در میان غذاهای اردبیل همه‌ی رنگ‌های هیجان انگیز را می‌توانیم تصور کنیم. آش میوه اردبیل ترکیبی از نخود، لوبیا، آلو، آلوچه، زردآلو، آلبالو، زغال اخته، هویج، کلم‌برگ، پیاز، رشته‌ی آشی، رب، گوجه‌فرنگی، تره و جعفری است که سطح آن را گوشت قلقلی و گردو می‌پوشاند. در سفر به اردبیل حتما خود را به یک کاسه‌ی بزرگ از آش میوه دعوت کنید.

تاس کباب اردبیل ، یک ظرف پر از نوستالژی

غذاهای اردبیلتاس کباب ، بوی خوش خاطرات

تاس کباب با عطر هویج و دارچین بیش از همه چیز را ما را پرت می‌‌کند توی خاطرات کودکی و طعم گرم دست پخت‌های مادرانه. تاس کباب اردبیل از آن غذاهای اردبیل است که می‌تواند این خاطره را با مزه‌ی فراموش نشدنی برایتان زنده ‌کند.

یرکوکی خورشی (خورشت هویج) ، ترش و شیرین اردبیلی

غذاهای اردبیلخورشت هویج ، خوشمزه‌ی نارنحی

خورشت هویج که در زبان محلی یرکوکی خورشی خوانده می‌شود، مزه‌ی ملس غذاهای اردبیل است. این خورشت که مواد اصلی‌اش را هویج تشکیل می‌دهد، با همنشینی آلو، گوشت و ادویه‌های مخصوص، طعم خوشی می‌سازد که سرشار از سلامتی است.

شیر پلو (سوتی‌پلو) ، بوی آرامش‌بخش شیر و گلاب

غذاهای اردبیلچهارشنبه سوری با طعم سوتی پلو

شب‌های چهارشنبه سوری که پر از صدا و نور است در خانه‌ی اردبیلی ها بوی خوش شیر پلو(سوتی پلو) همه جا را پر کرده. شیرپلو یکی از مناسبتی‌ترین غذاهای اردبیل است که از ترکیب برنج، شیر، هل وگلاب تهیه می‌شود. این غذای خوشمزه ادامه مطلب...

خرید بلیط هواپیما خارجی و بلیط هواپیما داخلی و رزرو هتل خارجی و رزرو هتل داخلی به سایت سفرزون مراجعه کنید.

۲۹ مهر ۹۷ ، ۱۴:۲۱ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سفرزون تراول

بهترین جاهای دیدنی قشم ؛ از ناز تا هنگام

جزیره‌ی قشم بزرگترین جزیره‌ی استان هرمزگان و بزرگترین جزیره‌ی ایران است. این جزیره در تنگه‌ی هرمز واقع شده و طبیعت خاص، بی‌نظیر و متنوع آن باعث شده که به آن لقب «جزیره‌ی عجایب هفتگانه» را بدهند. نقاط دیدنی این جزیره آنقدر زیاد است که احتمالاً قادر نخواهید بود در طول مدت اقامت خود از همه‌ی آن‌ها دیدن کنید. مجله گردشگری سفرزون شما را با ۱۰ تا از بهترین جاهای دیدنی قشم آشنا خواهد کرد تا سفر به این جزیره برای شما به تجربه‌ای فراموش‌نشدنی تبدیل شود.

جزایر ناز باریکه‌ای از خشکی و ساحل

جزایر ناز یکی از دیدنی‌ترین جزایر مجاور جزیره‌ی قشم به شمار می‌رود. فاصله‌ی این جزیره از قشم حدود ۲۲ کیلومتر است. این جزیره فاقد ساحل شنی است و اطراف آن با دیوارهای صخره‌ای احاطه شده است. هنگام جزر برای مدت زمانی کوتاه، باریکه‌ای از خشکی بین این جزیره و ساحل قشم ایجاد می‌شود. با وجود اینکه زمانِ جزر کوتاه است، اما در این فاصله می‌توانید از بالای جزیره‌ی ناز، جزیره‌ی لارک و تنگه‌ی هرمز را ببینید. این جزیره مسکونی نیست وتنها تعدادی سایه‌بان توسط صیادان بومی و محلی، برای استراحت در آنجا ایجاد شده است.

آرامش زندگی دریایی در جزیره هنگام

آرامش زندگی دریایی در جزیره هنگام

بهترین زمان برای رفتن به این جزیره اندکی قبل از غروب خورشید است تا به تماشای یک غروب رؤیایی و زیر آب رفتن نیمی از جزیره و مسیر شنی بین جزیره‌ی ناز و ساحل قشم بنشینید. اگر به قشم سفر کردید، لذت تماشای فلامینگوها و مرغان دریایی و نیز صدف‌های رنگارنگ، مرجان‌ها و عروس‌های دریایی در ساحلِ ناز را از دست ندهید. این ساحل بخش‌های بکری جهت غواصی دارد که چنانچه علاقمند به غواصی هستید می‌توانید از آن لذت ببرید.

جزیره‌ی هنگام زادگاه کروکودیل‌های ایرانی

این جزیره که در جنوب شرقی جزیره‌ی قشم و در فاصله‌ی دو کیلومتری از آن قرار دارد از خاص‌ترین و جذاب‌ترین جاهای دیدنی قشم است. مساحت این جزیره  حدود ۳۴ کیلومتر مربع و شکل آن شبیه به یک مخروط ناقص است. جزیره‌ی هنگام هم دارای ساحل شنی و هم دارای ساحل صخره‌ای است. قسمت‌هایی از ساحل نیز به دلیل وجود نوعی کانی در ماسه‌ها، درخشان به نظر می‌رسد. با فرارسیدن شب نیز به دلیل وجود فیتوپلانکتون‌های دریایی که از خود نور ساطع می‌کنند؛ ساحل هنگام به رنگ آبی درخشان دیده می‌شود.

دلفین های بازیگوش در جزیره هنگام

دلفین های بازیگوش در جزیره هنگام

حضور دلفین‌ها در ساحل، نوعی آهوی خاص و زیبا به نام جبیر و خاردم مصری که خزنده‌ای از خانواده سوسمارها است نیز نمایانگر حیات وحش فوق‌العاده‌ی این جزیره است. اولین مزرعه‌ی پرورش کروکودیل ادامه مطلب...

پارک کروکودیل نوپک و دره‌ی ستارگان و جنگل‌های حرا و غار نمکدان ، تنگه‌ چاهکوه ، بام قشم ، از جاهای دیدنی قشم می باشد.

برای آشنایی بیشتر با دیدنی های قشم کلیک کنید.

برای دریافت راهنمای سفر به قشم کلیک کنید.

۲۹ مهر ۹۷ ، ۱۴:۰۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سفرزون تراول

کویر مصر ، خیلی دور، خیلی نزدیک

کویر مصر تابلویی بی‌نقص از طبیعتی است که دست سخاوتمندش به هر نقطه نقشی متفاوت بخشیده. با مجله گردشگری سفرزون باشید تا بی‌واسطه به دیدار ستاره‌ها برویم و در شب‌های کویر دل به آوای شب بیداری‌ها بدهیم.

 اینجا مصر ، روستایی با درهای چوبی

روستای مصر در جوار کویر

روستای مصر در جوار کویر

 

در ابتدای ورود به روستای مصر، خانه‌هایی با سقف گنبدی و درهای چوبی به استقبالمان می‌آیند و مانند ساکنان خونگرم و مهربانشان، مسافران را با روی گشاده می‌پذیرند. با عبور از مقابل این خانه‌ها می‌توانیم بوی خوش غذاهای سنتی این منطقه را به جان بکشیم. معروف‌ترین این غذا ها کباب شتر، کالجوش و آبگوشت محلی به نام لاخولی است. مردم روستا تا پیش از رونق گردشگری به زراعت و دامپروری مشغول بودند  و به مرور و با افزایش مسافران کویر به فعالیت‌های دیگر پرداختند.

آنچه از خاک مصر بر می‌آید

در دل خاک این روستا طعم‌ و رنگ‌های متفاوتی متولد می‌شوند که از محبوب‌ترین آن‌ها می‌توان به انار و خرمای روستای مصر اشاره کرد.

پیش به‌سوی تابلوی بی انتهای کویر مصر

تصویر بی انتهای شنزارهای کویر مصر

تصویر بی انتهای شنزارهای کویر مصر

از روستا و مردمانش که فاصله بگیریم، در آن نقطه‌ای که سقف خانه‌ها از نظر ناپدید می‌شوند، در مقابل چشم‌هایمان پهنه‌ای وسیع از پیوند آسمان و شن، پله پله چیده می‌شود. اینجا کویر مصر است، جادوی آرامبخش طبیعت ادامه مطلب...

خرید بلیط هواپیما خارجی و بلیط هواپیما داخلی و رزرو هتل خارجی و رزرو هتل داخلی به سایت سفرزون مراجعه کنید.

۲۹ مهر ۹۷ ، ۱۴:۰۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سفرزون تراول