مجله گردشگری

در این وبلاگ به معرفی جاذبه های گردشگری ایران و دنیا می پردازیم

۳۵ مطلب در تیر ۱۳۹۷ ثبت شده است

جاهای دیدنی استانبول را در ۴ روز ببینیم و لذت ببریم

استانبول شهری‌ست که باید به آن سفر کرد، در کوچه پس کوچه‌هایش قدم زد. از جاذبه‌های دیدنی استانبول باید لذت برد و از عطر و طعم غذاها گرفته تا کافه‌ و دریا و شکل خاص مسجدهایش کِیف کرد و آن را به خاطر سپرد. مجله‌ی سفرزون در این مطلب جاهای دیدنی استانبول را به شما معرفی می‌کند تا از سفرتان خاطره بسازید.


مسجد سلطان احمد، از بناهای باشکوه استانبول


مسجد «سلطان احمد» را باید یک بنای باشکوه در میان جاهای دیدنی استانبول به شمار آورد. این مسجد که جایی زیبا در بین جاذبه های گردشگری استانبول است، به علت تزیین با کاشی‌های آبی به «مسجد آبی» هم مشهور است. مسجد آبی با قدمتی ۴۰۰ ساله، یکی دیگر از بناهای باشکوه استانبول است که نزدیک ایاصوفیا قرار دارد.

بعد از دیدن ایاصوفیا و مسجد آبی به «آب‌انبار تاریخی بازیلیکا» بروید. این آب‌انبار نزدیک این دو مسجد است و در زمان امپراتوری «بیزانس»، زمانی‌که به استانبول «قسطنطنیه» ادامه‌ی مطلب ...

برای خرید بلیط هواپیما تهران استانبول، رزرو هتل در استانبول، تور لحظه آخری استانبول به سایت سفرزون مراجعه کنید.



۳۰ تیر ۹۷ ، ۱۴:۴۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سفرزون تراول

جاهای دیدنی استانبول را در ۴ روز ببینیم

استانبول شهری‌ست که باید به آن سفر کرد، در کوچه پس کوچه‌هایش قدم زد. از جاذبه های دیدنی استانبول باید لذت برد و از عطر و طعم غذاها گرفته تا کافه‌ و دریا و شکل خاص مسجدهایش کِیف کرد و آن را به خاطر سپرد. سفرزون در این مطلب جاهای دیدنی استانبول را به شما معرفی می‌کند تا از سفرتان خاطره بسازید.

روز اول: ایاصوفیا ، از معروف‌ترین جاهای دیدنی استانبول

مسجد «ایاصوفیا» اولین جایی‌ست که در سفر به استانبول باید دید. این مسجد در بخش اروپایی استانبول قرار دارد و به مدت هزار سال کلیسای امپراتوری روم شرقی بوده، اما درقرن پانزدهم توسط معمار عثمانی، «سینان»، به مسجدی با‌شکوه در میان جاهای دیدنی استانبول تبدیل شده است.
مسجد «سلطان احمد» را باید یک بنای باشکوه در میان جاهای دیدنی استانبول به شمار آورد. این مسجد که جایی زیبا در بین جاذبه های گردشگری استانبول است، به علت تزیین با کاشی‌های آبی به «مسجد آبی» هم مشهور است. مسجد آبی با قدمتی ۴۰۰ ساله، یکی دیگر از بناهای باشکوه استانبول است که نزدیک ایاصوفیا قرار دارد.
بعد از دیدن ایاصوفیا و مسجد آبی به «آب‌انبار تاریخی بازیلیکا» بروید. این آب‌انبار نزدیک این دو مسجد است و در زمان امپراتوری «بیزانس»، زمانی‌که به استانبول «قسطنطنیه» ادامه‌ی مطلب...
برای خرید بلیط هواپیما تهران استانبول به سایت سفرزون مراجعه کنید.
۲۷ تیر ۹۷ ، ۱۳:۵۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سفرزون تراول

چشمه‌های آب‌گرم سرعین و اردبیل

برای دیدن زیباترین و بکرترین جاذبه‌های گردشگری اردبیل، باید طولانی بودن راه را به جان بخرید و راهی سفر شوید. این‌جا فقط هوای خنک تابستانی، برف سنگین زمستانی و نمای زیبای طبیعی حرف نمی‌زند، بلکه اردبیل با وجود «چشمه‌های آب‌گرم سرعین»، بزرگ‌ترین مرکز «توریست-درمانی» در کل ایران است. بعد از گذشتن از جاده‌ی کارت پستالی «اسالم-خلخال» در مسیر اردبیل، به سرعین می‌رسید. جاذبه‌های گردشگری اردبیل را در مجله‌ی سفرزونبخوانید.

چشمه‌های آب‌گرم سرعین

از مهم‌ترین دلایلی که باعث پیشرفت صنعت گردشگری، افزایش ویژگی‌های بهترین هتل‌های اردبیل و بالا رفتن کیفیت رستوران‌هایش شده، وجود چشمه‌های آب‌گرم سرعین است که شهرت جهانی دارند. چشمه‌های آب‌گرم و طبیعت بکر «کوه‌های سبلان»، از جاهای گردشگری و دیدنی سرعین‌اند که هرسال توریست‌های بسیاری را جذب می‌کنند. وجود همین چشمه‌های ارزشمند، علت نام‌گذاری سرعین شده‌اند؛ سرعین در لغت به‌معنی سرچشمه است. خاصیت درمانی مواد معدنی این چشمه‌ها، سرعین را به مرکز توریست-درمانی اردبیل تبدیل کرده است.

اردبیل ۱۱۸ دهانه‌ی چشمه‌ی معدنی دارد. گرم‌ترین آب مربوط به چشمه‌ی «شابیل اردبیل» در «لاهرود»، اسیدی‌ترین آب مربوط به چشمه‌ی «قورتورسویی» در جنوب «مشکین‌شهر» و بلندترین چشمه ادامه‌ی مطلب ...

بلیط چارتری ارزان

۲۴ تیر ۹۷ ، ۱۴:۵۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سفرزون تراول

جاذبه‌های گردشگری اردبیل

مکان‌های تاریخی و باستانی، طبیعت بکر و آب و هوای کوهستانی، از جاذبه‌های گردشگری اردبیل محسوب می‌شوند. «هتل لاله»، «هتل دریا» و «هتل سبلان»، از بهترین هتل‌های اردبیل هستند که در تمام اوقات سال پذیرای میهمانان داخلی و خارجی هستند. رستوران «بره سفید»، رستوران مجلل «اردبیل» و رستوران «شب‌های اردبیل» از جمله بهترین رستوران‌های اردبیل هستند. مکان‌های تاریخی و طبیعی این استان کم نیستند. در مجله‌ی سفرزون تعدادی از این جاذبه‌های گردشگری اردبیل را با هم بررسی می‌کنیم.

بقعه‌ی شیخ صفی‌الدین اردبیلی

این بقعه که مجموعه‌ای بی‌بدیل از هنر کاشی‌کاری، خطاطی، منبت‌کاری و… است، در میدان «عالی‌قاپوی» شهر قرار گرفته و ساعت‌ها چشم بازدیدکنندگان را به خود خیره می‌کند. مقبره‌ی شیخ صفی‌الدین، مقبره‌ی «شاه اسماعیل صفوی» و همسرش و کشته‌شدگان جنگ «چالدران» در دل این بقعه جای دارند که از دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری اردبیل محسوب می‌شوند.

بازار اردبیل

بازار بزرگ و قدیمی اردبیل که یادگار معماری دوران «صفویه» هستند، در میانه‌ی شهر و در طرفین خیابان امام خمینی قرار دارند. تیمچه‌ها، حمام، مسجد و سراهای زیادی در این بازار قرار گرفته‌اند که تاریخچه‌ای بس طولانی دارند. تاریخچه‌ای که به سده‌های ۷ و ۸ هجری قمری بازمی‌گردد. قمست عمده‌ی بازار در ۵۰ سال گذشته ادامه‌ی مطلب...

ارزانترین بلیط هواپیما

۲۴ تیر ۹۷ ، ۱۲:۲۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سفرزون تراول

جاذبه‌های گردشگری کرمان

جاذبه‌های گردشگری کرمان، دومین استان پهناور ایران، شامل مکان‌های طبیعی و باستانی‌ست. چشمه‌­های آب معدنی، مناطق حفاظت شده، چشمه‌­های آب­ گرم، ارتفاعات و قله­‌های مرتفع، جاذبه­‌های کویری و همچنین آثار باستانی «ارگ بم»، «ارگ راین»، «باغ شازده» و تعداد بسیاری کاروان‌سرا، کرمان را به یکی از قطب­‌های گردشگری ایران تبدیل کرده است؛ معماری و تاریخچه‌ای بی‌­نظیر که نمایانگر فرهنگ بومی کرمان از گذشته تا امروز است.

ارگ بم

«بم» از کهن‌­ترین شهرهای استان کرمان است. «ارگ قدیم بم»، «ارگ جدید بم»، «کوه هزار»، «کوه قدمگاه» و «ییلاق دهکردی» از آثار تاریخی کرمان هستند که در این شهر قرار دارند. ارگ تاریخی بم با قدمتی بیش از دو هزار و پانصد سال، در «فلات مرکزی ایران» و در مسیر «جاده‌ی ابریشم» قرار گرفته و بزرگ‌­ترین بنای خشتی جهان به‌حساب می‌آید.

باغ شازده

همانند بسیاری از باغ‌­های ایرانی از دیوارهای بلند، استخر، عمارت، جوی آبی از استخر به عمارت، درخت‌های کهنسال و باغچه­‌های فراوان تشکیل شده. قدمت «باغ شازده» مربوط به اواخر دوران قاجار است. معماری با هندسه‌ی منظم از ویژگی­‌های این بناست. بخشی از دیوارها و قسمتی از این باغ تزیین نشده­‌اند و دلیل آن مرگ حاکم کرمان و رها شدن کار ساخت بناست. ویژگی اصلی و دیدنی این باغ،ادامه‌ی مطلب...

بلیط هواپیما چارتر

۲۴ تیر ۹۷ ، ۱۲:۰۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سفرزون تراول

بازارهای کرمان کجاست و چه دارند؟

تنوع فروشگاه‌ها و بازارهای کرمان بسیار جذاب است. این شهر مقصد سفرهای زمستانی‌ست و بازارهای سنتی با بافت قدیمی و تاریخی و همچنین فروشگاه‌های مدرن با ساختاری به‌روز دارد. بازار‌های کرمان مانند بازار‌های شهر‌های دیگر، نشان‌گر فرهنگ بومی و باستانی مردم شهر هستند. در مجله‌ی سفرزون چندتا از مهم‌ترین فروشگاه‌ها و بازارهای کرمان را به‌تان معرفی می‌کنیم.

بازارهای کرمان

معروف‌ترین بازارهای کرمان، سنتی‌اند. در گذشته بازارهای کرمان به‌خاطر آن‌که در مسیر کاروان‌های راه ابریشم بودند، موقعیت فوق‌العاده‌‎ای داشتند، تا حدی‌که یک‌سری از معروف‌ترین تاجرهای ایرانی که در تجارت قاره‌ی هند برو و بیا داشتند، متعلق به «بازار قدیمی کرمان» بودند. این تاجرها تاثیر بسیاری بر رشد اقتصادی و فرهنگی کرمان گذاشتند.

بازار گنجعلی‌خان

بازار قدیمی کرمان از «میدان ارگ» شروع شده و تا میدان «مشتاقیه» ادامه دارد. این بازار از طولانی‌ترین بازار‌های ایران و از تاریخی‌ترین بناهای کرمان است. این بازار به بازار «گنجعلی‌خان» هم معروف است. بیش‌تر آثار تاریخی کرمان در این مکان قرار دارند. نگاره‌ها و گچبری‌های زیبای ادامه‌ی مطلب...

رزرو بلیط هواپیما


۲۴ تیر ۹۷ ، ۱۱:۴۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سفرزون تراول

جاذبه‌های گردشگری ایروان

اگر به پایتخت تاریخی و فرهنگی ارمنستان سفر کنید، غیر‌ممکن است که حوصله‌تان سربرود؛ سرگرمی‌های بسیاری منتظرتان است. جاذبه‌های گردشگری ایروان به‌حدی متنوع است که شاید برنامه‌ریزی برای روزهای سفرتان گیج‌کننده باشد. برای این‌که راحت‌تر برنامه‌ریزی کنید، لیست چند جای تاریخی، مذهبی و رستوران‌های شهر را برای‌تان آماده کرده‌ایم.

تئاتر اپرای ایروان

این بنا که از شاهکارهای معماری شوروی به‌حساب می‌آید، بر اساس مکتب معماری فرمالیست‌های روسی بنا شده و شباهت بسیاری به سالن اپرای لندن دارد. از زمان افتتاحش در سال ۱۹۳۳ تا امروز نمایش‌های کلاسیک و مدرن معروفی در آن اجرا شده؛ از «دریاچه‌ی قو» و «فندق‌شکن» اثر «چایکوفسکی»ادامه‌ی مطلب... 
۲۳ تیر ۹۷ ، ۱۶:۴۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سفرزون تراول

جاهای دیدنی باتومی را از دست ندید

«باتومی»، شهر بندری گرجستان، روی کرانه‌ی «دریای سیاه» قرار گرفته؛ فضاهای سبز، دریاچه‌ها و دیگر جاهای دیدنی شهر، بیش‌تر حال و هوای اروپایی دارد. باتومی به میدان‌های زیبایش معروف است؛ میدان‌هایی که هرکدام به‌تنهایی جذب‌کننده‌ی توریست هستند. در کنار ساختمان‌های زیبا و مدرن، ساختمان‌هایی قدیمی با سبک معماری قرن نوزدهم هم، وجود دارند؛ یک شهر مدرن و در عین حال نوستالژیک‌. اگر قصد سفر به گرجستان دارید، جاهای دیدنی باتومی را از دست ندهید. گشت‌وگذار در این شهر، فراموش نشدنی‌ترین روزهای سفر به گرجستان را برای‌تان می‌سازد. برای رزرو تور گرجستان به سایت سفرزون مراجعه کنید.

هر کسی که به این شهر سفر کند، محال است سراغ بلوار باتومی نرود. این بلوار که اولین بار سال ۱۸۸۴ ساخته شده، امروزه با مسافت حدود ۶ کیلومتر، یک بلوار ساحلی به‌حساب می‌آید. این قسمت شهر با همه‌ی درخت‌ها، کافه‌ها و جاذبه‌های گردشگری، حس‌وحال زندگی و روح شهر باتومی ادامه‌ی مطلب...


بلیط پرواز خارجی


۲۳ تیر ۹۷ ، ۱۶:۳۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سفرزون تراول

مراکز خرید یزد و لذت خرید گردی در پاساژهای بزرگ

یزد تاریخی، یکی از مقصدهای دیدنی و گردشگری‌ست که تجربه شیرینی از سفر برای‌تان رقم می‌زند؛ مسجدها، بازارها، خانه‌ها و باغ‌هایی با معماری خاص کویر، هر سال مسافرهای فراوانی را در این شهر جذب می‌کنند. یزد چیزهای جالب‌تری هم دارد که می‌توانید آن‌ها را یادگاری به خانه‌تان ببرید، بخورید و لذت ببرید یا با دیدنش یاد سفرتان را زنده کنید. باقلوا، قطاب، ارده، سوهان و بشقاب‌های نقش «خورشید خانم میبدی» همه از آن‌دسته سوغاتی‌هایی هستند که باید در سفر به یزد حتماً به سراغ‌شان بروید. در این مطلب مجله‌ی سفرزون بهترین بازار‌ها و مراکز خرید یزد را در این‌جا آورده‌ایم، حتماً سراغ‌شان بروید؛ از بازارهای سنتی و تاریخی تا مراکز خرید مدرن و پاساژهای بزرگ یزد.

مجموعه‌ی بازار‌ها و مراکز خرید یزد

یکی از بازارهای دیدنی یزد، «بازار قدیم» است که از جاذبه‌های گردشگری یزد هم به‌حساب می‌آید. بعضی از قسمت‌های بازار قدیمی به دوران «پهلوی‌» برمی‌گردد که تخریب شده‌اند؛ بازارهای «ارسی دوزها»، «پنجه‌علی»، «محمدعلی‌خان» و… از بازارهای مدفون شده در خیابان «شاه»‌اند ادامه‌ی مطلب...

اگر می‌خواهید بلیط‌ هواپیمای تهران به یزد را با قیمتی مناسب بخرید، ما به شما کمک می‌کنیم.







۲۳ تیر ۹۷ ، ۱۵:۴۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سفرزون تراول

راهنمای سفر به آلمان ، ویزا و هزینه های سفر (قسمت اول)

در تابستان مسافرت‌ها به مقصد اروپا بسیار جذاب و پر شمار است. یکی از کشورهای اروپایی وسوسه‌برانگیز و رویایی است، آلمان است. اغلب کسانی که آرزوی سفر به آلمان را در دل دارند، اطلاعات زیادی درباره‌ی اخذ ویزای آلمان ، هزینه‌های سفر به آلمان و به‌طور کلی راهنمای سفر به آلمان ندارند. برای همین در راهنمای سفر به آلمان سفرزون درباره‌ی ویزا و هزینه های سفر به این کشور خواهیم نوشت. اگر آلمان در لیست مسافرت‌های شما وجود دارد، این مطلب مجله‌ی سفرزون را از دست ندهید.

راهنمای سفر به آلمان : اخذ ویزای آلمان

راهنمای سفر به آلمان را با اخذ ویزا شروع می‌کنیم. اگرچه این کار در سال‌های اخیر در ایران بسیار سخت شده، اما همیشه راه‌هایی وجود دارد که شما را به اهداف‌تان برساند، پس ناامید نباشید.

پر کردن فرم سفارت ، اولین قدم در مسیر سفر به آلمان

برای سفر به آلمان، و تمامی کشورهای عضو شنگن، حتما باید ویزای شنگن دریافت کنید. ویزای توریستی شنگن آلمان برای سفرهای توریستی کوتاه مدت و دیدار با خانواده و دوستان، همراه با دعوت‌نامه ادامه‌ی مطلب...

بلیط چارتری

۲۰ تیر ۹۷ ، ۱۲:۱۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سفرزون تراول