مجله گردشگری

در این وبلاگ به معرفی جاذبه های گردشگری ایران و دنیا می پردازیم

۸۹ مطلب در آذر ۱۳۹۷ ثبت شده است

هتل های مشهد ، آرامشی ناب در دیار خراسان

سفر به مشهد ، پر از حس‌وحال دوست‌داشتنی است که علاوه بر خوشحالی‌های حاصل از تفریح و گردشگری، رنگی عرفانی هم دارد. برای رفتن به این شهر خوش‌اتمسفر، باید به تمامی جنبه‌های آرامش بیندیشید و بهترین را انتخاب کنید. اقامت در مشهد را باید اصل اساسی سفر به این منطقه در نظر بگیرید و با یک انتخاب هوشمندانه در بین هتل‌های مختلف شهر، آرامش خود را تأمین کنید. با مجله گردشگری سفرزون همراه شوید تا با چند نمونه از بهترین هتل های مشهد آشنا شویم.

هتل الماس ۲ ، اقامتی لوکس در میان هتل های مشهد

این هتل با تمام قوانین و استاندارهای به روز هتل‌داری، حوالی مرقد امام هشتم بنا شده و از نامدارترین اقامتگاه‌های لوکس در بین هتل های مشهد است. علاوه بر نزدیک بودن به مرقد، هتل الماس ۲ دسترسی خوبی به بازار رضا و گوهرشاد دارد. این هتل که شعبه دوم هتل الماس محسوب می‌شود، با استاندارد ۵ ستاره فعالیت می‌کند. هتل الماس ۲ در مشهد یکی از مرتفع‌ترین ساختمان‌هاست که دارای ۲۶ طبقه است و عمری دو ساله در شروع به کارش دارد و بنابراین از تازه تأسیس‌ترین هتل‌های مشهد است. در این هتل انتخاب متنوعی در سبک هتل‌ها وجود دارد و هر سلیقه‌ای را پوشش می‌دهد. تمام امکاناتی که یک هتل برای اقامتی لوکس نیاز دارد، الماس ۲ از آن غنی است؛ رستوران گردان، مجموعه‌های ورزشی و تفریحی، روف گاردن، مجموعه‌ی آبی، سالن ماساژ و… از نمونه‌ی این امکانات رفاهی است. در این هتل لحظه‌های آرامش‌بخشی را سپری خواهید کرد و هر آن‌چه که برای رفاه یک مسافر نیاز است در این هتل پیدا می‌شود.

هزینه یک اتاق دو تخته: ۴۰۵ هزار تومان

آدرس: مشهد، خیابان امام رضا

تلفن: ۰۵۱۳۱۴۱۴۰۰۰

قصر طلایی مشهد ، اقامتی در نزدیکی حرم مطهر

در حوالی حرم ساختمان خوش قد و بالایی رخ نمایی می‌کند. هتل قصر طلایی مشهد ، ساختمانی ۲۰ طبقه است که در حدود ۶۰۰ اتاق، سوییت و آپارتمان برای اقامت مسافران دارد و کلیه امکانات یک هتل ۵ ستاره را با بهترین کیفیت ممکن داراست. اگر طرفدار هتل‌های لوکس هستید، قصر طلایی مشهد یک انتخاب راضی کننده برای شما خواهد بود. طبقات بالای این ساختمان، قابی زیبا از شهر را جلوی چشمتان قرار می‌دهد و دلنشینی اقامت را چندین برابر می‌کند. قصر طلایی در بین هتل های مشهد ، تازه تأسیس است و بهترین امکانات رفاهی همچون استخر، سونا، جکوزی، حمام ترکی، مجموعه‌های ورزشی، سالن زیبایی، ماساژ و… را در زمره‌ی ویژگی‌های خود قرار داده است. دسترسی راحت به بسیاری جاذبه‌‎های شهر همچون مسجد گوهرشاد و موزه آستان قدس رضوی و نزدیکی به مراکز خریدی مثل بازار رضا، از دیگر ویژگی‌های اقامت ادامه مطلب...

می‌شناسید؟ روستای گلستان، روستای زشک، روستای اخلمد، روستای مج،روستای مارشک، روستای ابرده، روستای جاغرق و... از روستای های نزدی به مشهد هستند که به راحتی می‌توانید به اینآبادی های سرسبز سری بزنید.

برای دریافت راهنمای سفر به مشهد کلیک کنید.

برای آشنایی بیشتر با دیدنی های مشهد کلیک کنید.


۲۸ آذر ۹۷ ، ۱۴:۰۶ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سفرزون تراول

جنگل دالخانی یک قدم بعد از بهشت

می گویند آدمها به مفهوم زیبایی روز به روز وابسته می شوند چرا که زیبایی همیشه قدمی از آنها جلو تر است. در اینجا می خواهیم مکانی زیبا را به شما معرفی کنیم که خود مصداق زیبایی است. در مورد جنگل دالخانی حرف میزنیم. جنگلی که که نه تنها مصداق زیبایی است بلکه می تواند مصداق موفقیت طبیعت در این دنیا به شمار برود. معرفی جنگل دالخانی را در مجله گردشگری سفرزون آغاز می کنیم با این توصیه که اگر جای زیباتری از اینجا می شناسید حتما به ما معرفی کنید.

جنگل دالخانی یکی از جنگل هایی است که لقب دالان بهشت را یدک می کشد. این جنگل تنها سی کیلومتر با رامسر فاصله دارد و مزیت های بیشماری می توان برای آن شمرد. همانند دیگر مکان های شمال، نام هر مکان با نام یک روستا گره خورده است، جنگل دالخانی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و نامش به روستای دالخانی یا دالیخانی بر می گردد. این روستا در جنوب شرقی رامسر قرار دارد و فاصله اش همانطور که گفته شد حدودا سی کیلومتر از رامسر است. این جنگل هشتصد متر از سطح دریا ارتفاع دارد و پیوند نزدیکی با سیر جنگل های انبوه رامسر دارد.

چرا باید به جنگل دالخانی رفت؟

شما باید به جنگل دالیخانی یا دالخانی بروید، چرا که این جنگل یکی از زیباترین و بکترین جنگل های شمال ایران است. هوایش عموما مطبوع است گرچه شاید در تابستان کمی شرجی روی اعصابتان برود. بهترین نحوه رفتن به این جنگل این است که صبح زود به جنگل بروید. بیشتر روزها مه غلیظی جنگل را می پوشاند که صحنه های رویایی همین مه به وجود می آورد. جاده این جنگل در دو طرف محاصره شده با درخت است و قشنگ سفر به بهشت را برایتان باز سازی می کند.

کلبه ها و آلاچیق ها کنار جاده بسیارند که می توانید ناهار خود را به آنجا ببرید ولی واقعیتش این است این جاها را پیشنهاد نمی کنیم، پیک نیک تان را به دل جنگل ببرید، جنگل با شما حرف بسیار دارد. دکه های بیشماری در مسیر خود می بینید که دو چیز را پیشنهاد می کنیم حتما از آنها بگیرید، یک عسل و دو ماهی. عسلی که می خرید عسل واقعی است و بسیار با آن چیزی که از فروشگاه ها می خرید تفاوت دارد. خرید ماهی را انجام بدهید تا خود را در دل جنگل به یک ماهی دودی مهمان کنید.

جنگل دالخانی کارکنان بسیاری دارد که مسئول نظافت جنگل هستند، برای همین است این جنگل ورودی ناچیزی از شما می گیرد تا جنگل همچنان تمیز باشد. در جنگل دالیخانی تنوع درخت ها بسیار بالا است، بلوط ازگیل، فندق و زرشک درختهایی هستند که شما احتمالا آنها را ببنید. قبل از سفر پیشنهاد می کنم دوره کوتاهی از درخت نگاری ادامه مطلب...

۲۸ آذر ۹۷ ، ۱۰:۵۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سفرزون تراول

جاهای دیدنی پراگ ، گشتی در قلب پر قصه‌ی عروس اروپا

سی سال پیش پراگ بزرگترین شهر کشور جمهوری چک برای اروپاییان شهری معماگونه بود و کمتر کسی به این شهر سفر می‌کرد. اما امروزه این شهر به یکی از محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری اروپایی تبدیل شده که هرساله ۴میلیون نفر به این شهر زیبا سفر می‌کنند. پراگ مرکزی سرشار از تاریخچه شگفت‌انگیز با بناهایی باشکوه از سبک رومی، گوتیک، باروک، رنسانس و سبک نوین معماری است. در پراگ همچنین تعداد زیادی از کاخ‌ها، کلیساها، پارک‌ها و میادین جذاب با غذاهای محلی چک با قیمت مناسب وجود دارد. مجله گردشگری سفرزون در این مطالب مروری بر جاهای دیدنی پراگ خواهد داشت:

پل چارلز اصلی‌ترین نماد شهر پراگ

اتصال شهر قدیمی و دهکده لِسِر بر روی رودخانه والتاوا با پل قدیمی ۶۰۰ ساله چارلز است که برجسته‌ترین نماد شهر پراگ است. پل قدیمی چارلز پلی بزرگ و سنگ‌فرش شده است که سه منطقه در پراگ (شهر قدیم، شهر کوچک و محله قلعه) را بهم ارتباط می‌دهد.

این پل در سال ۱۳۷۵ میلادی به دستور چارلز چهارم راه‌اندازی شد به جای پل جودیت که بر اثر سیل در سال ۱۳۴۲ نابود شده بود و ساخت آن تا اوایل قرن پانزدهم به طول انجامید. کناره‌های این پل جذاب و دیدنی با سی مجسمه به سبک باروک تزیین شده و همین اتفاق باعث شده که این پل محلی بسیار مناسب برای قدم‌زدن‌های عاشقانه باشد. این منطقه تقریبا هرگز خالی از مردم نیست. اما اگر در صبح و یا شب در این منطقه حضور پیدا کنید جمعیت کمتری را در آنجا خواهید دید.

قلعه پراگ هم که در بالای این پل قرار دارد در شب روشن می‌شود و چشم انداز فوق‌العاده ای به پل می‌دهد و منظره آن دراماتیک می‌شود و همین مساله بازدیدکنندگان بسیاری را جذب این پل می‌کند. در انتهای این پل یک برجی وجود دارد که چشم‌انداز وسیعی از آن می‌دهد به کسانی که از پله‌ها بالا می‌روند.

میدان قدیمی شهر پراگ جواهری جذاب از سبک‌های معماری در دل شهر

یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی پراگ ، میدان قدیمی این شهر است که بین میدان ونسِسلاس و پل چارلز قرار دارد و بزرگترین میدان شهر پراگ محسوب می‌شود. این میدان اغلب در تابستان‌ها مملو از توریست‌ها و افراد محلی است. اگر در دل این میدان قدیمی قرار بگیرید تاریخچه طولانی چک را در سبک معماری این میدان خواهید دید : رومی، باروک، روکوکو، گوتیک و رنسانس که همگی در معماری ساختمان‌ها و کلیساهای بی نظیر اطراف این میدان دیده می‌شود. این میدان یکی از زیباترین جاهای دیدنی پراگ ادامه مطلب...

۲۸ آذر ۹۷ ، ۱۰:۳۶ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سفرزون تراول

جاهای دیدنی کرمان

شهر کرمان از جمله شهرهای دیدنی ایران است که با وجود داشتن دیدنی‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی تا حد زیادی ناشناخته مانده است. شهر کرمان در چند دهه اخیر اخیر مورد توجه گردشگران قرار گرفته و در نیمه‌ی دوم سال که هوا خنک‌تر و برای سفر به این شهر مناسب‌تر است، عده‌ی زیادی برای سفر به کرمان برنامه‌ریزی می‌کنند. در این مطلب قصد داریم جاهای دیدنی کرمان را به شما معرفی کنیم. هر چند این شهر چنان دست پری از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی دارد که در یک مطلب کوتاه نمی‌توان همه‌ی آنها را آن‌طور که شایسته است، معرفی کرد. برای آشنایی با شهر کرمان و دیدنی‌هایش با مجله گردشگری سفرزون همراه شوید.

جاهای دیدنی‌ کرمان ، شهری غنی از تاریخ و طبیعت

بعد از تقسیم خراسان بزرگ به سه استان، لقب پهناورترین استان کشور به کرمان تعلق پیدا کرد. استان کرمان در جنوب شرقی ایران و در میان پنج استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس، یزد و خراسان جنوبی قرار دارد. کرمان با داشتن بیش از ۷۰۰۰ جاذبه‌ی تاریخی جزو پنج شهر تاریخی ایران است. در ادامه از جاذبه‌های کم‌نظیر این استان، به تفکیک جاذبه‌های تاریخی و طبیعی، خواهیم گفت.

جاذبه‌های تاریخی کرمان

حتی اگر به کرمان سفر نکرده باشید هم نام دیدنی‌های تاریخی مشهور این شهر و در صدر همه ارگ برایتان آشنا است. گردشگران داخلی و خارجی زیادی برای دیدن ارگ بم، باغ شازده ماهان، ارگ راین، باغ فتح آباد، موزه‌ی هنرهای معاصر صنعتی، کتابخانه‌ی ملی کرمان، گنبد جبلیه، حمام وکیل و مجموعه گنجعلی‌خان که از مشهورترین جاهای دیدنی کرمان هستند، به این شهر سفر می‌کنند.

میدان گنجعلی خان

که در بخش قدیمی شهر کرمان واقع شده، مجموعه‌ای است شامل بازار سنتی، حمام، ضرابخانه، آب انبار، مدرسه و سرا. بازار که از میدان ارگ شروع می‌شود و تا خیابان میرزا رضای کرمانی  ادامه دارد، مانند تمام بازارهای سنتی ایران معماری جذابی دارد و قدم زدن در آن و سرکشیدن به گوشه و کنارهایش از جمله لذت‌های سفر به کرمان است. یکی از جذاب‌ترین بخش‌های بازار کرمان بازار مسگرها در چارسوی دوازدهم بازار است. در این بخش از بازار می‌توانید از کارگاه‌های تولید ظروف مسی هم دیدن کنید. حمام مجموعه گنجعلی خان به موزه مردم شناسی و ضرابخانه به موزه سکه تبدیل شده‌اند.

حمام وکیل

که امروز به چایخانه‌ی سنتی تبدیل شده است، بنایی بسیار زیبا و باشکوه متاثر از معماری قاجاری-زندی است و در سال ۱۲۸۰ شمسی ساخته شده. در چایخانه و گرمخانه خوردنی‌ها و نوشیدنی‌های سنتی و محلی کرمانی به گردشگران ادامه مطلب...

۲۷ آذر ۹۷ ، ۱۲:۱۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سفرزون تراول

آبشار بیشه لرستان ، زیبایی بزرگتر از نام

می خواهیم در این مقاله از سفر زون شما را به دل طبیعت لرستان ببریم، جایی که آب با سنگ آشتی می کند و آبشار عظیمی به وجود آمده است. از آبشار بیشه لرستان حرف می زنیم، آبشاری که شاید به اندازه آبشار نیاگارا آفریقا بر سر زبان ها نیامده است ولی قطعا زیبایی ای که به شما عرضه می کند بزرگتر از نامش است. آبشار بیشه از جاهای دیدنی لرستان به شمار می‌آید. 

شاید بزرگترین مشکل آبشار بیشه لرستان این است که نامش آنقدرها هم سخت نیست و معمولی به نظر می رسد وگرنه این آبشار پتانسیل این را داشت که در اطرافش بزرگترین دهکده های گردشگری بنا شود. با مجله گردشگری سفرزون همراه باشید تا بیشتر در مورد آبشار بیشه لرستان و زیبایی هایش بدانید.

یک قدم آشنایی با آبشار بیشه لرستان

آبشار بیشه

لقب دیگر لرستان در بین طبیعت روها و آنهایی که طبیعت گردی را به صورت حرفه ای دنبال می کنند سرزمین آبشارها است. لرستان آبشارهای متعددی دارد ولی معروفترین و سرشناس ترین آنها، آبشار بیشه است. نزدیک به پنجاه متر ارتفاع آبشار است. این آبشار در انتها به رود سزار می رسد. عرض تاج آبشار تا نقاطی بالای پانزده متر اندازه گیری شده است، این آبشار به روستای بیشه و شهر سپید دشت نزدیک است.

راههای رسیدن به آبشار بیشه لرستان

فاصله آبشار بیشه لرستان از شهر درود سی وپنج کیلومتر و از شهر خرم آباد ۶۵ کیلومتر است. برای رسیدن به این مکان دو نوع روش وجود دارد.

روش قطار، یک تجربه کوتاه

آبشار-بیشه-لرستان

 

راه آهن لرستان یکی از زیبا ترین و تماشایی ترین خط آهن هایی است که در کشور وجود دارد، سرعت قطار در این منطقه آنقدر بالا نیست ولی لذت تماشای مناظر و چشم انداز های طبیعی برای شما انچنان محیا نیست.

شما می توانید از ایستگاه درود به قصد ایستگاه بیشه قطار سوار شوید بعد از پیاده شدن از ابشار بیشه به راحتی می توانید با طی فاصله کمی به آبشار بیشه لرستان برسید. این شیوه رفتن بیشتر به درد افرادی می خورد که قصد دارن تجربه قطاری داشته باشند و از داشتن ماشین بی بهره هستند. اگر وسایل زیادی همراه خود دارید واقعا این مسیر پیشنهاد ادامه مطلب....

۲۷ آذر ۹۷ ، ۱۲:۱۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سفرزون تراول

رستوران های امارات ؛ جایی برای تمام سلیقه‌ها

در هرکجای دنیا اگر از کسی بخواهید کشور امارات را توصیف کند احتمالا آن را با آسمانخراش‌های مرتفع، تکنولوژی‌های نوظهور، تفریحات هیجان‌انگیز و خیابان‌های مملو از خودرو‌های گران‌قیمت و شیخ‌های متمول سوار بر آن‌ها بیان خواهد کرد. بواسطه همین جذابیت‌ها امروزه امارات به مقصدی جذاب برای گردشگران تبدیل شده که تعطیلات خود را در سواحل زیبا و اقامتگاه‌های لوکس آن سپری می‌کنند. همین موضوع سبب شده تعداد زیادی رستوران با انواع غذاهای ژاپنی، ایتالیایی، لبنانی، هندی، ایرانی، فرانسوی و هر غذایی که فکرش را بکنید در این کشور در حال توسعه افتتاح شوند. در این نوشتار قصد داریم به چهار شهر بزرگ این کشور یعنی دبی، ابوظبی، شارجه و العین سفر کنیم و با بهترین رستوران های امارات آشنا شویم. با مجله گردشگری سفرزون همراه باشید.

بیلیونیر منشن دبی Billionaire Mansion Dubai

تجربه غذا خوردن در این رستوران تازه تاسیس که توسط رئیس اسبق فرمول یک فلاویو بریاتوره اداره می‌شود بیشتر به سفری هیجان‌انگیز شباهت دارد. کارکنان شیک‌پوش رستوران با نظمی حیرت‌انگیز در هر گوشه این مجموعه لوکس که در برج تاج واقع شده فعالیت می‌کنند. معمولا بعد از ساعت ۹ شب رستوران پر از مشتری می‌شود و همزمان با صرف شام اجراهایی مانند رقص با روبان ابریشمی و آوازهای پرشور جاز برای حاضرین اجرا می‌گردد. منو بیلیونیر منشن به دو بخش غذاهای ژاپنی و غذاهای ایتالیایی تقسیم شده است. بشقاب‌های غذای رستوران مثل ماهی تن تارتار با سس ترافل سفید و یا ماهی دریایی پخته شده در نمک، معمولا انتظار شما را به بهترین نحو برآورده می‌کنند.

غذاهای سفارش داده شده در ساعات پایانی شب را کارکنان فشفشه به دست و یا کارکنان هاوربرد سوار که بالماسکه به صورتشان دارند بروی میزتان خواهند آورد که هیجان خوردن خوراکی‌ها را دوچندان خواهد کرد. پیشنهاد می‌کنیم حتما غذای میگو و واسابیهمراه با سس سالسای انبه و پشن فروت رستوران را امتحان کنید. این غذای کم چرب و پرنمک، شیرین و برشته از پنج میگوی بزرگ تشکیل شده و ۴۰ دلار قیمت دارد. البته در منوی بیلیونیر منشن می‌توان غذاهای گران‌قیمتی مانند خاویار بلوگا وولژنکا را نیز پیدا کرد که ۶۴۰ دلار برایتان آب می‌خورد. در نهایت باید گفت غذا خوردن در این مجموعه بی‌نظیر و لوکس تجربه‌ای تکرار نشدنی و مطمئنا لذیذ خواهد بود. بیلیونیر منشن که یکی از بهترین رستوران های امارات است، در هتل تاج شهر دبی در بلوار برج خلیفه قرار ادامه مطلب...

۲۷ آذر ۹۷ ، ۱۲:۰۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سفرزون تراول

ورزشگاه های امارات ، هیجان و نشاط بازی‌های جام ملت‌های آسیا

اول ژانویه زمان آغاز جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ است؛ هفدهمین دوره این جام که میزبان این دوره از مسابقات کشور امارات است. اگرچه رقابت نهایی برای کسب میزبانی این تورنمنت فوتبالی بین دو کشور ایران و امارات بود در نهایت به تشخیص کارشناسان AFC، کشور امارات که شرایط بهتری برای میزبانی داشت انتخاب شد. در ابتدا ۱۱ کشور آمادگی خود را برای میزبانی این مسابقات اعلام کرده بودند اما نام ۳کشور لبنان، مالزی و میانمار در همان ابتدا از این فهرست خارج شد. کشورهای چین، عربستان، عمان، بحرین، کویت و تایلند هم از بین کشورهای خواهان امتیاز میزبانی جام ملت‌های ۲۰۱۹ آسیا انصراف دادند و در ادامه تنها بین دو کشور ایران و امارات رقابت برای گرفتن امتیاز میزبانی شکل گرفت. مجله گردشگری سفرزون در این مطلب شما را با ورزشگاه های امارات که میزبان مسابقات در این تورنمنت مهم فوتبالی در آسیا هستند آشنا می‌کند:

ورزشگاه محمد بن زاید

یکی از ورزشگاه های امارات در جام ملت‌های آسیا ورزشگاه محمد بن زاید ، استادیوم چند منظوره واقع در امارات متحده عربی است. این استادیوم به طور عمده برای مسابقات کریکت و فوتبال استفاده می‌شود. این استادیوم ورزشگاه خانگی برای باشگاه فوتبال الجزیره است. ظرفیت این ورزشگاه ۴۲۰۶۵ نفر است. این ورزشگاه در سالهای ۱۹۷۹ تا ۱۹۸۰ با نام الجزیره افتتاح شد. این استادیوم در ابتدا ۱۵۰۰۰ ظرفیت داشت. در بین سالهای ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹ بازسازی شد و به نام استادیوم محمد بن زاید تغییر پیدا کرد. چمن این استادیوم طبیعی است.

طرح بازسازی این ورزشگاه در سال ۲۰۰۹ توسط راجر تایلیبرت کشیده شد و بازسازی آن توسط معماران  AFL انجام گرفت. این ورزشگاه به عنوان یک پروژه برجسته در منطقه محسوب می‌شود و برای برای طراحی منحصر به فرد آن در سراسر جهان شناخته شده است.

طبقه همکف این استادیوم شامل ورودی VIP، سالن سخنرانی، ۳ اتاق پزشک ، باشگاه بدنسازی و دفاتر مجموعه است. طبقه اول شامل ۳۲ اتاق برای حضور تیم‌های مختلف و برگزاری کمپ و حضور مهمانان مختلف است. طبقه دوم شامل ۴ اتاق رختکن برای بازیکنان و ۲ اتاق رختکن برای داوران و یک اتاق برای تست دوپینگ است. سالن VIP  در طبقه سوم قرار دارد که فضای آن برای حدود ۱۰۰نفر درنظر گرفته شده است. طبقه چهارم ورزشگاه شامل اتاق خبرنگاران،گزارشگران فوتبال و مرکز رسانه‌ و اتاق نظارت است که گنجایش آن برای بیش از ۲۰۰۰ نفر درنظر گرفته شده است.

تیم ملی فوتبال ایران در اولین بازی خود در جام ملت‌های آسیا در ورزشگاه محمدبن زاید ابوظبی در تاریخ ۱۷ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۳۰ به مصاف تیم ملی فوتبال یمن ادامه مطلب...

۲۶ آذر ۹۷ ، ۱۲:۰۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سفرزون تراول

دشت لوت جذاب تر از صحرای آفریقا

وقتی از دشت لوت حرف میزنیم، احتمالا اولین چیزی که به ذهنتان می آید مقداری شن  است ولی واقعیت این است که دشت لوت همانند یک فرش است هر قسمت از آن پدیده ای در دل خود دارد. در این مطلب از مجله گردشگری سفرزون می خواهیم روی شن های دشت لوت پا بگذاریم و شما را به دل این دشت ببریم که حرفهای زیادی برای شما دارد.

دشت لوت، کویر لوت، یا بیابان لوت

دشت لوت

دشت لوت

دشت لوت از آن جاهایی در ایران است که نام های زیادی بر روی آن گذاشته شده است، دشت لوت بیابان است و به اشتباه به آن کویر می گویند، دشت لوت در دل خود کویر دارد و بخشی کوچک از آن کویر است. لوت درجنوب شرقی کشورمان و در محدوده‌ای بین استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمان میباشد این دشت خالی از سکنه نیست، بزرگترین ناحیه جمعیتی دشت لوت ، شهداد میباشد که در گذشته‌های دور به آن خبیص نیز می گفتند. دره سیرچ و ناحیه مسکونی که با این نام شناخته می شود یکی از زیبا ترین قسمت های دشت است.

یک پرانتز باز تفاوت بین بیابان و کویر چیست

در باور عامه اصطلاح کویر و بیابان یکی است اما در واقعیت بین این دو تفاوت های بسیاری وجود دارد. بیابان به جایی از مناطق خشک و گرم گفته می‌شود که بارندگی در آن هر سال کمتر از پنجاه میلی متر باشد. بیابانی چون لوت شادی چندین سال آب باران به خود ندیده است و پوشش گیاهی به این خاطر در آن کم شده است. اما کویر به زمین‌های رسی که پف‌کرده و یا اینکه نمک بسیار شدید دارند گفته می شود. این قسمت شاید باران داشته باشد ولی این شوری خاک است که سبب می شود گیاه در آن رشد نکند. پس کویر به جاهای شور و نمک زار گفته می شود و درجه بارندگی در آن کمی بالا است.

کلوت در دشت لوت

یکی از شگفت انگیز ترین بخش های دشت لوت، کلوت نام دارد. این منطقه که چشم اندازی صد در صد طبیعی دارد در چهل و سه کیلومتری شهداد و سی کیلومتری ده سیف قرار دارد.

منظور از کلوت یا شهر لوت، تپه هایی است که با شکل های مختلفی از جنس رس هستند.

این عوارض کاملا طبیعی سطح غربی لوت مرکزی را پوشانده اند، در اثر عمل آب و باد به شکلی تغییر داده اند گویی زندگی در آنجا جریان داشته است. این منطقه ها حاصل از بارندگی های موقتی در بیابان ادامه مطلب...

۲۶ آذر ۹۷ ، ۱۱:۵۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سفرزون تراول

مراکز تفریحی تهران ، هیجان و شادی در پایتخت

تهران پر از دیدنی‌های تاریخی ارزشمندی است که بازدید از آن‌‌ها برای هر کسی جذاب و به‌یاد ماندنی است. این شهر هزار رنگ در دامن خود نقش‌های بسیاری دارد تا گردشگران و مردم خود را به گردشی فراموش نشدنی ببرد. در کنار آثار تاریخی و فرهنگی نباید مراکز تفریحی تهران را فراموش کرد. مراکزی که شما را برای لحظاتی پر از هیجان و شادی می‌کند و می‌توانید از استرس و روزمرگی‌ها دور باشید. ما در مجله گردشگری سفرزون می‌خواهیم بهترین مراکز تفریحی در این شهر را به شما معرفی کنیم. برای آشنایی بیشتر با این تفریحات لذت‌بخش همراه ما باشید.

برای دریافت راهنمای سفر به تهران کلیک کنید.

آکواریوم و موزه صلح پارک شهر ، از قدیمی‌ترین مراکز تفریحی تهران

پارک شهر را می‌توان قدیمی‌ترین بوستان تهران دانست که در حال حاضر به یکی از پر طرفدارترین مراکز تفریحی تهران تبدیل شده است. در این مجموعه‌ی گسترده و سرسبز دو مجموعه قرار دارد که بیشتر از سایر بخش‌های پارک شهر مورد اهمیت مردم است. یکی از آن‌ها آکواریوم پارک است. این آکواریوم در ایام جنگ ایران و عراقدر ضلع جنوبی پارک بنا شد تا جان‌پناهی باشد برای مردم اما پس از جنگ کاربری این مکان تغییر کرد و در حال حاضر ماهی‌های بسیاری در آن زندگی می‌کنند و رنگی تازه به پارک شهر بخشیده‌اند. همچنین اگر از طرفداران پرورش ماهی هستید در این مکان می‌توانید ماهی و آکواریوم خریداری کنید.

اما موزه صلح پارک شهر یکی از موزه‌های شبکه‌‌ی بین‌ المللی موزه‌های صلح محسوب می‌شود. این بنا در ضلعه شمالی پارک شهر قرار دارد و در آن تلاش شده تا آثاری به نمایش درآید که نتایج مخرب زیستی، انسانی، روانی، اقتصادی و جهانی پدیده‌ی زیان‌بار جنگ را به‌خوبی نشان دهد. برای لمس بیشتر این موضوع تعدادی از راهنامیان موزه از آسیب دیدگان جنگ هستند. موزه صلح پارک شهر تهران در سال ۱۳۸۶ توسط اعضای انجمن حمایت از قربانیان سلاح‌های شیمیایی تاسیس شد. از دیگر امکانات موزه صلح می‌توان به کتابخانه صلح، گالری هنر برای صلح، کارگاه های آموزشی، موزه مجازی و استودیوی ثبت تاریخ شفاهی اشاره کرد.

سورتمه دربند تهران ، ترشح آدرنالین در گلابدره


سورتمه دربند تهران یکی دیگر از مراکز تفریحی تهران است که هیجان و زیبایی طبیعت این شهر را در کنار یکدیگر به شما هدیه می‌دهد. اگر از طرفداران تفریحات هیجان‌انگیز هستید این مکان یکی از بهترین انتخاب‌ها محسوب می‌شود. بوستان گلابدره در سال ۱۳۹۲ مجهز به مسیر سورتمه سواری شد این سورتمه با سرعت ۴۰کیلومتر برساعت مسیری بیش از ۸۵۰ متر را در مسیری بالاتر از سطح زمین و پیچ در پیچ بر روی ریل های مطمئن و ایمن طی می‌کند. ماشین‌های این مسیر ظرفیتی دو نفره دارند. از دیگر امکانات سورتمه دربند تهران می‌توان به سافاری پارک وحشت، سینما پرواز و ماشین کوبنده اشاره کرد که هر کدام خاطرات فراموش نشدنی را برای شما می‌سازند. بلیط این تفریحات ادامه مطلب...
برای آشنایی بیشتر با دیدنی های تهران کلیک کنید.


۲۶ آذر ۹۷ ، ۱۱:۲۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سفرزون تراول

جاهای دیدنی بندر گناوه ، خورشید تابان بوشهر

در این مطلب مجله گردشگری سفرزون میخواهیم شما را با جاهای دیدنی بندر گناوه و خود این شهرستان آشنا کنیم. بندر گناوه شهری از شهرهای استان بوشهر و مرکز شهرستان گناوه است. بندر گناوه مرکز شهرستان گناوه در ۱۶۰ کیلومتری شمال غربی بوشهر و در کرانه خلیج فارس قرار گرفته است. گناوه از شهر های گرم و مرطوب ایران حساب میشود و میزان بارندگی مناسبی دارد.

این شهر اقوام مختلفی را درون خود جای داده است. مردم آنجا به سه دسته تقسیم میشوند: لر، عرب و دشتی. مردم لر این شهر معمولا از روستاهای حاشیه ای مهاجرت کرده‌اند و اعراب محله‌ی مخصوص به خودشان را دارند. اقوام دشتی نیز در این شهر به صورت پراکنده سکنا گزیده‌اند. گناوه از شهرهای باستانی ایران است که گردشگران حرفه ای از وجود آن بی خبر نیستند اما به نظر ما این شهر باید مورد توجه تمام جهانیان باشد زیرا تاریخ بشر را به دوش میکشد.

آشنایی با بندر گناوه و مردمانش

این بندر در کتب قدیمی نامهای مختلفی دارد مانند گنابا، گنفه، گناوه، جنابه و جنابا که همه‌ی آنها درست هستند و در مقاطع تاریخی مختلف به یکی از این نامها آن را صدا می‌زدند. مورخ حمد الله مستوفی و جغرافیدان نام‌دار ایرانی در سفرنامه خود می‌نویسد: «جنابا را جنابه بن طهمورث دیوند ساخت» و ابن الفقیه همدانی بنیاد و ساخت گناوه را به دست نوادگان طهمورث و آن را از بی نظیرترین شهرهای ایران می‌داند. موقعیت بندر گناوه بر روی نقشه بین بندر بوشهر و بندر دیلم در سواحل خلیج فارس است.

شهر امروزی گناوه در واقع در جنوب شهر قدیمی گناوه تاسیس شده است که شهر قدیم یکی از جاهای دیدنی بندر گناوه است . از شهر قدیم گناوه نقاطی بر جای مانده که امروزه آنها را با این نام ها صدا میزنند: تیرسول (شن فشرده)، تل گنبد، تل گوری، تل مناره، و تل امام زاده.

در خرابه‌های اطراف گناوه، گوپال ( گل پخته استوانه ای شکل به صورت سفال زرد یا سرخ رنگ که آن را به عنوان گلوله با منجنیق بر سر دشمن می ریختند) فراوان به چشم می‌خورد. امروزه از گناوه‌ی قدیمی آثاری جز تاق نماهای سنگی و سنگ های که از بناهای باستانی باقی مانده چیزی به چشم نمی خورد اما باستان شناسان در زیر همین ویرانه ها گه‌گاهی به گنج های عظیمی برخورد میکنند که یادگار تمدن باستانی شهر است.

مروارید خلیج فارس

در زمان‌های قدیم جهانگردان و دریا نوردان از راه‌های مختلف به این بندر وارد می‌شدند که از بازار گرم مبادلات، اقتصاد پویا ، سواحل درخشان، صفحه‌های مرجانی زیبا ، محلی‌های مهمان نواز و مردان دلیر و دانشمند برخوردار بود . این بازدیدکنندگان داستان‌ها و مشاهدات خود را به وطن خود می‌بردند و از این بندر به عنوان مروارید خلیج فارس یاد میکردند یا شاعرانی که آن را معدن مروارید نامیدند وجاهای دیدنی بندر گناوه را یکتا می دانستند.

در طول زمانی که این بندر بنا نهاده شده تا به امروز دو بار ویران گشته است. اما هر بار پیروزمندانه تر از قبل مردمان دلیر آن این بندر را بازسازی کرده اند. ابن حوقل از اقتصاد پویای این بندر می‌نویسد و از پارچه‌های بافته و طرازهای کتانی و دستمالهای جنابه به نیکی یاد می‌کند. ناصر خسرو شاعر نامدار ایران زمین این بندر را که در سفرهای خود از آن گذشته در سفر نامه‌اش‌ ادامه مطلب...

۲۶ آذر ۹۷ ، ۱۰:۵۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سفرزون تراول