مجله گردشگری

در این وبلاگ به معرفی جاذبه های گردشگری ایران و دنیا می پردازیم

۸ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

جاهای دیدنی ساوه ، از مسجد سرخ تا باغ‌های سبز انار

ساوه، دومین شهر بزرگ استان مرکزی، شاید بیشتر به خاطر انارهای خوشمزه و سرخش مشهور باشد اما باید بدانید که مکان های دیدنی ساوه که شهری باستانی است برایتان بسیار جذاب خواهد بود. قدمت این شهر به دوران ساسانیان بازمی‌گردد و اماکن تاریخی زیادی دارد. در ساوه می‌توانید به تفریحگاه‌های زیادی سر بزنید و با خانواده از روزی شاد لذت ببرید. معاشرت با مردم خونگرم و مهربان ساوه که با لهجه ساوه‌ای، فارسی را شیرین‌تر صحبت می‌کنند لذتی فوق‌العاده دارد. در بازار ساوه نیز می‌توانید سفال و گلیم‌هایی که همه هنر دست مردمان خوش‌ذوق‌ این شهرستان است بخرید. روستاها و شهرهای دیگر این شهرستان را هم دست کم نگیرید. خلاصه، جاهای دیدنی ساوه بسیار است و سفرزون شما را با دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر آشنا می‌کند:

دریاچه مصنوعی ساوه جزء بهترین جاهای دیدنی ساوه

اگر به دنبال جایی مناسب برای کمپ زدن در ساوه هستید و یا می‌خواهید بعد از ظهری دلنشین را در ساوه زیبا بگذرانید به دریاچه مصنوعی این شهر در بلوار تختی بروید. دریاچه مصنوعی ساوه با ۳۳ هزار متر مربع سطح آبگیر، گنجایش ۶۰ هزار متر مربع آب را دارد. در کنار دریاجه مصنوعی بزرگ و زیبای این شهر، فضای سبز و دلنشینی در نظر گرفته‌اند تا بتوانید لحظه‌های دل‌انگیزی را در کنار آب تجربه کنید. دریاچه مصنوعی برای تفریح یکی از بهترین جاهای دیدنی ساوه است. در کنار دریاچه شهربازی و پارک آبی خوبی وجود دارد که می‌تواند برای بچه‌ها و حتی بزرگترها مناسب باشد. اگر هم وقتی اسم دریاچه می‌آید، قایق‌سواری وسوسه‌تان می‌کند، انواع قایق‌های پدالی، پارویی و موتوری در این دریاچه وجود دارد که می‌توانید با سوار شدن بر آن لذت ساعاتتان را چند برابر کنید. فضای اطراف دریاچه برای پیاده‌روی و ورزش کردن هم بسیار مناسب است. سرویس بهداشتی و آبخوری به همراه پارکینگ از امکانات دیگر این مجموعه است.

ساعت بازدید : دریاچه مصنوعی ۲۴ ساعته است ولی شهربازی و قایق‌سواری از عصر به بعد آغاز به کار می‌کند.

قیمت بلیط : ورود به دریاچه مصنوعی رایگان است اما برای بازی در شهربازی و قایق‌سواری باید هزینه جداگانه پرداخت کنید که برای هر بازی و قایق متفاوت است.

آدرس دریاچه مصنوعی ساوه : ساوه، بلوار تختی

پارک جنگلی شهید چمران

یکی از زیباترین جاهای دیدنی ساوه که مثل جواهری در این شهر می‌درخشد، پارک جنگلی ساوه است. یک پارک جنگلی که علاوه بر اینکه با محیط دنج و دوست‌داشتنی و درختان سبز و بلندقامت آرامش را به شما هدیه می‌دهد، با امکانات تفریحی، به لذت و هیجان هم دعوتتان می‌کند. درختان این پارک از گونه‌های متنوعی هستند که هر کدام زیبایی خاصی به پارک می‌بخشند. عرعر، سرو خمره‌ای، سرو نقره‌ای، اقاقیا، گل ابریشم، زبان گنجشک، کاج تهران، ارغوان، توت، پسته و … هر کدام با زیبایی منحصر به فرد خود، پارک را باصفاتر می‌کند. می‌توانید با خانواده در آلاچیق‌های متعددی که برای راحتی حال شما فراهم شده است اطراق کنید. آلاچیق‌ها منقل هم دارند تا راحت‌تر بتوانید غذای مورد علاقه‌تان را درست کنید یا یک فنجان چای آتشی بخورید. پیست اسکیت و دوچرخه‌سواری، زمین بدمینتون و والیبال و پینت‌بال امکاناتی است که جوانان را سر شوق می‌آورد. کودکان هم با وجود تاب و سرسره و قصر بادی می‌توانند ساعت‌ها در پارک شاد باشند و بازی کنند. پارک جنگلی ساوه سرویس بهداشتی و دکه تنقلات هم دارد.

ساعت بازدید : از ۶ صبح تا ۱۲ شب

قیمت بلیط : رایگان

آدرس پارک جنگلی شهید چمران ساوه : ساوه، بلوار تختی

مسجد جامع ساوه

یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی ساوه که در سفر به این شهر نباید بازدید از آن را از دست بدهید، مسجد جامع ساوه است. این مسجد زیبا و دیدنی یکی از اولین مساجدی است که در ایران ساخته شده است. شواهد نشان می‌دهد که بنای اولیه این مسجد، در دوران پیش از اسلام آتشکده بوده است که پس از سال‌ها مسلمانان آن را به مسجد تبدیل کرده‌اند. از سه مقطع تاریخی پیش از اسلام، دوران اولیه اسلامی و دوره صفویه آثاری در مسجد جامع ساوه وجود دارد. بنای اولیه این مسجد از خشت و گل بوده است و در طی سال‌ها این بنا انقدر توسط معماران مختلف بازسازی شده است که در واقع اثری از بنای اولیه باقی نمانده است. قدیمی‌ترین شیء در مسجد کتیبه‌هایی متعلق به قرن چهارم هجری یعنی نزدیک به هزار سال پیش است. در این مسجد امروز صحن و گنبدی در جنوب، یک مناره، شبستان، محراب‌هایی که با خطوط کوفی تزئین شده‌اند، محراب‌های عهد صفویه با خطوط ثلث و دو ایوان وجود دارد که دیدن هر کدام لذت خاص خود را دارد. گنبدخانه مسجد، قدیمی ترین بخش آن است که تاریخ احداث آن به قرن چهارم  و پنجم بازمی‌گردد. مناره مسجد جامع ساوه که به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است متعلق به دوران سلجوقی است و آجرکاری فوق‌العاده‌ای دارد. خلاصه هر قسمت از مسجد جامع ساوه را که نگاه می‌کنید هنر معماران ایرانی را بیشتر می‌ستایید و البته برای این همه هنری که بارها آسیب دیده‌است بیشتر دل می‌سوزانید.

ساعت بازدید : صبح تا ۶ عصر

قیمت بلیط : ۳ هزار تومان

آدرس مسجد جامع ساوه : ساوه، سلمان ساوجی ۱۸

موزه گنبد چهارسوق

گنبد چهارسوق یا تکیه چهارسوق یکی از جاهای دیدنی ساوه است که این روزها موزه مردم‌شناسی و باستان‌شناسی ساوه را نیز در خود جای داده است. یعنی بازدید از گنبد چهارسوق یک تیر و دو نشان است. گنبد این بنا بسیار بزرگ با ارتفاعی ۱۴ متری تا کف و قطر ۱۱/۱ است و باعث می‌شود تکیه چهارسوق درون بافت قدیمی شهر ساوه واقعا به چشم بیاید. این بنا متعلق به دوران صفویان و حدود ۵۰۰ سال پیش است. بنا دوازده ضلعی است که از چهار سمت اصلی یعنی شمال، جنوب، شرق و غرب چهار دالان داشته است که هر چهار دالان به بازار ساوه منتهی می‌شده است. این روزها فقط دالان شمالی به بازار ساوه و دالان غربی به بازارچه‌ای کوچک منتهی می‌شود. در هشت ضلع دیگر، از داخل حجره‌هایی وجود داشته است که در محرم تکیه در آن برپا می‌شده است. گنبد چهارسوق در سال ۱۳۵۶ به ثبت ملی رسیده و در سال ۱۳۸۶ به موزه جالب و دیدنی مردم‌شناسی ساوه تبدیل شده است. در این موزه شما می‌توانید اشیای مختلفی از جمله انواع ظروف سفالی، کتب خطی و دست‌نویس، سکه‌های تاریخی، قفل‌های قدیمی،سنگ قبرهایی مربوط به دوران قاجار و… را ببینید و لذت ببرید. یکی از جذابیت‌های این موزه پیکره‌های زیبا و طبیعی است که برای آشنایی با پوشش مردم ساوه در دوران قاجارو مشاغل مختلف و اقوام و تیره‌های متفاوتی که در ساوه زندگی می‌کرده‌اند ساخته شده و به نمایش درآمده است.

ساعت بازدید : به جز دوشنبه‌ها ۸ تا ۲۰

قیمت بلیط : ۳۰۰۰ تومان

آدرس موزه گنبد چهارسوق : ساوه، خیابان سلمان ساوجی

بام ساوه

بام ساوه، یکی دیگر از جاهای دیدنی ساوه در شمال شرقی این شهر و در بلندترین منطقه ساوه منتظر شماست تا ساعاتی رویایی برایتان بسازد. می‌توانید دقایی لذت‌بخش را در بام ساوه به همراه خانواده و حتی به تنهایی تجربه کنید. درختان زیبای زیتون فضا را سرسبز و باطراوت می‌کند و استخر، حوضچه، آبنما و جوی‌های پلکانی زیبا، هوای گرم ساوه را لطیف و دلپذیر می‌سازد. پیاده‌راه‌ها با چراغ‌های زیبا شب‌های این مجموعه را نیز دیدنی کرده است. این مجموعه هنوز جای پیشرفت دارد و تا سال ۹۹ به طور کامل احداث می‌شود ولی این روزها هم امکانات کافی برای لذت بردن اعضای خانواده در کنار هم دارد. یک شهربازی سرپوشیده بزرگ، سینما و آمفی تئاتری ۶۰۰ نفره از امکانات درجه یک این مجموعه است. رستوران سنتی و فست فود و همین طور بوفه برای اینکه دلی از عذا در بیاورید هم وجود دارد. اگر می‌خواهید لذت و زحمت پیک نیک و غذا پختن را به خودتان بدهید، بام ساوه آلاچیق‌های متعدد و منقل هم دارد. زمین بازی برای کودکان و وسایل ورزش برای بزرگترها به همراه میز پینگ پنگ، امکان بازی و ورزش را برای همه اعضای خانواده فراهم می‌‌کند.

ساعت بازدید : ۲۴ ساعته

قیمت بلیط : رایگان

آدرس بام ساوه : ساوه، بلوار طراوت

مسجد سرخ، جاهای دیدنی ساوه

مسجد سرخ، مسجدی متعلق به دوران شاه اسماعیل صفوی، یکی از دیدنی‌ترین بناهای تاریخی ساوه است. این مسجد تزئینات زرشکی رنگ و کتیبه‌هایی به رنگ سرخ دارد و به همین دلیل هم به آن مسجد سرخ می‌گویند. پس از دیدن بازار ساوه و گنبد چهارسوق خوب است سری هم به این مسجد قدیمی بزنید چرا که یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی ساوه است. مسجد سرخ شامل سردر ورودی، صحن، ایوان، گنبدخانه، شبستان، رواق، مناره، دو مدرسه و یک مسجد تازه ساخت است. یکی از دیدنی‌ترین بخش‌های مسجد سرخ محراب آن با کتیبه‌های گچ‌بری و نقاشی‌های بسیار زیباست. مناره آجری مسجد سرخ هم بسیار دیدن دارد. این مسجد پر از کتیبه‌های تاریخی است که با تنوع بی‌نظیرشان قطعا مبهوت‌تان خواهد کرد. یکی دیگر از دیدنی‌ترین مسجد نیز گنبدخانه آن است که با کتیبه‌های دیدنی و تزئینات ظریف، شما را به بهشتی رویایی از رنگ و هنر دعوت می‌کند. اگر به ساوه می‌روید، حال و هوای دلنشین و دیدن تزئینات زیبا و متفاوت مسجد سرخ را از دست ندهید.

ساعت بازدید : ۲۴ ساعته

قیمت بلیط : رایگان

آدرس مسجد سرخ ساوه : ساوه، میدان انقلاب

۲۵ آذر ۹۸ ، ۱۲:۱۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سفرزون تراول

جاهای دیدنی اراک ، شهرستانی با طبیعت منحصر‌به‌فرد، بناهای تاریخی دیدنی و فرهنگی غنی

جاهای دیدنی اراک را می‌شناسید؟ اصلا تا به حال به این شهرستان زیبا و دیدنی که کمتر از چهار ساعت با تهران فاصله دارد سفر کرده‌اید؟ استان مرکزی و به خصوص شهر اراک، دیدنی‌های بسیاری دارد که بازدید از هر کدام برای خود دنیایی از تجربه و لذت است. با سفرزون در این مطلب همراه باشید تا جاهای دیدنی اراک و به طور کلی این شهرستان بزرگ و زیبا را به اختصار به شما معرفی کنیم:

اراک کجاست؟

کمی بیش از دو قرن پیش، درنزدیکی روستای کرهرود، هشت یا ۱۰ قلعه وجود داشت که یکی از آن‌ها قلعه‌ای نظامی به نام سلطان‌آباد بود. همیشه جنگ و نزاع بین ساکنان این قلعه‌ها وجود داشت تا اینکه فردی به نام یوسف خان گرجی، معروف به سپهدار، که از خوانین دوران قاجار بود، به فرمان فتحعلی‌شاه قاجار قلعه‌ها را تخریب و شهری را بنیان‌گذاری کرد که امروزه اراک نامیده می‌شود. در شهر، تمام تاسیسات شهری مانند: قنات، آب‌انبار، حمام، سقاخانه، ارگ و بازار ساخته شد و به مرور زمان و با پیشرفت اقتصادی شهر و عبور راه‌آهن سراسری در آن مهاجرت به آن افزایش یافت. بسیاری از جاهای دیدنی اراک که امروز برای ما جذاب است، به همین دوران باز می‌گردد.

این روزها، اراک با بیش از ۵۰۰ هزار نفر جمعیت و وجود صنایع مادر در آن، پایتخت استان مرکزی و پایتخت صنعتی ایران است. گرچه زمستان‌های اراک سرد و تابستان‌های آن گرم و خشک است، اما با وجود ییلاقات و روستاهای سرسبز و کوه‌های اطراف، تالاب میقان و دشت فراهان، طبیعتی خواستنی دارد. ترخینه، باسلوق، کشمش سبز و … سوغات خوشمزه اراک است. صنایع دستی این شهر نیز قالی‌بافی، گلیم‌بافی، سفالگری، کتابت و نگارگری و …. است که همه این‌ها را می‌توانید از بازار سنتی این شهر برای عزیزان‌تان تهیه کنید. گر چه بازار سنتی این شهر یکی از زیباترین مکان های دیدنی اراک است که خرید از آن لذت ویژه‌ای دارد، اما مرکز خرید خاتم، پاساژ اسلامی و مرکز خرید گلستان هم از مراکز خرید خوب این شهر هستند که می‌توانید برای خرید به آن‌ها هم سری بزنید.

حمام چهارفصل یا موزه مردم‌شناسی، یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی اراک

محمد ابراهیم خوانساری به فرمان احمد شاه قاجار، بزرگترین حمام ایران را با مساحت حدود هزار و ۶۰۰ متر مربع ساخت که شامل چهار بخش زنانه، مردانه، حمام ویژه اقلیت‌های دینی و حمام خصوصی است. در چهار جهت حمام و در بخش سربینه مردانه، تابلوهای کاشی‌کاری که چهار فصل سال را به تصویر کشیده‌اند قرار دارد که یکی از زیباترین آثار معماری و کاشی‌کاری دوره ی قاجار است. نام چهار فصل برگرفته ازاین تابلوهاست. آب مورد نیاز حمام از قنات تامین می‌شده است و برای گرم نگهداشتن آن ارتفاعش را حدود ۳/۵ متر پایین‌تر از خیابان‌های اطرافش ساخته‌اند. امروزه بخشی از حمام به موزه مردم‌شناسی اختصاص یافته است. از آثار شاخص این موزه می‌توان به محراب تاریخی مسجد جامع ساوه اشاره کرد.

ساعت بازدید: ۹ تا ۱۹

قیمت بلیط: ۲/۵۰۰ تومان

آدرس: اراک، خیابان بهشتی، حمام چهار فصل

مدرسه سپهداری یا مدرسه امام خمینی

این بنای تاریخی که در واقع نخستین مرکز علوم دینی در اراک است به سبک معماری مدارس دوره صفویه و به همت یوسف خان گرجی در زمان حکومت فتحعلی شاه قاجار احداث شده است. این بنا دربافت قدیمی و مرکزی شهر و در مجاورت بازار اراک ساخته شده است. سال‌ها بعد در سال ۱۳۳۳ هجری قمری آیت‌الله حائری یزدی این مدرسه را به یکی از بزرگترین مدارس علمیه کشور تبدیل کرد. آیت‌الله خمینی، نورالدین عراقی و آیت‌الله گلپایگانی در این حوزه علمیه درس تحصیل کرده‌اند.

ساعت بازدید:  ۲۴ ساعته

قیمت بلیط : رایگان

آدرس : اراک، جنب بازار بزرگ

قلعه حاج وکیل یا عمارت کلاه فرنگی

یک شرکت تجاری انگلیسی به نام زیگلر، در اواخر دوره قاجاریه، بنایی شامل حیاط، ایوان، شبستان و بالاخانه در محوطه‌ای به مساحت سه هزار و ۸۰۰ متر مربع ساخت. پس از منحل شدن شرکت، یکی از متمول‌ترین افراد شهر اراک به نام حاج محمد حسین میثمی وکیل، آن را خریداری کرد و از آن پس به نام قلعه حاج وکیل معروف شد. قسمت شمالی عمارت کلاه فرنگی وکیل اراک برونگرا و بخش جنوبی آن نیمه درونگرا است. ستون‌ها و قسمت‌هایی از خارج عمارت با  کاشی‌های لعابدار مزین شده است ولی در داخل بنا تزئینات خاصی دیده نمی‌شود. پنجره‌های قلعه نیز از شبکه‌های چوبی زیباست. در بالای طبقه همکف این بنا کلاه فرنگی زیبایی دیده می‌شود. مساحت کل عمارت حدود ۹۰۰ متر مربع است. اکنون این بنا دانشگاه جامع علمی کاربردی صنایع دستی اراک است.

ساعت بازدید : ۲۴ ساعته

قیمت بلیط : رایگان

دسترسی : اراک، خیابان چمران، کوچه وکیل

بقعه پیرمرادآباد

در ۱۴ کیلومتری جنوب شرقی اراک، د‏ر روستای مرادآباد، بنای تاریخی پیر مرادآباد قرار دارد که قدمت بنای اصلی آن مربوط به قرن هفتم و هشتم هجری است. بقعه پیرمرادآباد عمارتی چند ضلعی منتظم روی دوازده پایه با ارتفاع ۱۴متر است و گنبد دواری از جنس گل با ارتفاع پنج متر جلوه خاصی به این عمارت می‌بخشد. از ویژگی‌های خاص معماری آن می‌توان به طاق‌نماهایی با گره چینی و تزئینات آجرنما اشاره کرد. موزه این مجموعه هم بسیار دیدنی است.

ساعت بازدید : ۸ تا ۱۸

قیمت : رایگان

آدرس : کیلومتر ۱۴ اراک، شهر کارچان، روستای مرادآباد

دسترسی : از اراک وارد جاده اراک فرمهین شوید. به مشهد میقان که رسیدید وارد جاده فرعی شوید و پس از عبور از روستا جاده را ادامه دهید تا به مرادآباد برسید.

کاروانسرای شاه عباسی از جاهای دیدنی اراک

در کناره غربی رشته کوه‌های هفتادقله، در ۳۵ کیلومتری شهرستان اراک، کاروانسرایی قدیمی  با سبک معماری چهار ایوانی وجود دارد. این بنا یکی از جاهای دیدنی اراک و متعلق به دوران حکومت صفویان است. این کاروانسرا به صورت مربع با چهار ایوان در چهار جهت اصلی است و یک حیاط مرکزی دارد. نمای داخلی کاروانسرا به گونه‌ای است که در هر ضلع اصلی، در وسط، یک ایوان رفیع تعبیه شده است و در دو طرف آن سه حجره با ایوان‌های کوچک در نظر گرفته شده است. خصوصیات منحصر به فرد کاروانسرای شاه عباسی اراک، باعث شده است این بنا به عنوان یکی از آثار ملی ایران در سال ۱۳۷۸ به ثبت برسد.

ساعت بازدید : ۲۴ ساعته

قیمت بلیط : رایگان

آدرس : ۳۵ کیلومتری شهرستان اراک، روستای کاروانسرا

دسترسی : از اراک وارد جاده اراک خمین شوید. سپس به جاده رودباران بپیچید و تا روستای کاروانسرا جاده را ادامه دهید. این مسیر حدود ۴۵ دقیقه طول می‌کشد.

کلیسای مسروپ مقدس

در سال ۱۹۱۴ میلادی، به کمک ارامنه شهر اراک، کلیسایی به نام کلیسای مسروپ مقدس در این شهر احداث شد که شامل مدرسه مختص ارامنه، تالار اجتماعات، منزل کشیش و اقامتگاه سرایدار بود. این کلیسا دو ورودی در قسمت‌های جنوبی و غربی دارد. نقشه بنا، بازیلیک مستطیل شکل و شرقی غربی است که در چهار جهت نورگیرهای متعددی دارد. در جلوی ورودی غربی برج، ناقوس کلیسا واقع شده است. این بنا در سال ۱۳۷۹ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

ساعت بازدید : ۲۴ ساعته

قیمت بلیط : رایگان

آدرس : استان مرکزی، اراک، خیابان چمران

مجموعه تاریخی بازار اراک

در زمان حکومت فتحعلی شاه قاجار، با توجه به نیازهای زندگی شهری، مجموعه بازار اراک شامل مسجد، مدرسه، سقاخانه، حمام و آب‌انبار دراین شهرساخته شد که از هر سو به دروازه‌های اصلی شهر متصل بود. امروزه با اینکه فقط مسجد و سقاخانه باقی مانده‌اند ولی هنوز از مراکز مهم  و پررونق خرید این شهر و یکی از جاهای دیدنی اراک محسوب می‌شود. این مکان بازاری سرپوشیده است به طول کمتر از یک کیلومتر و دیوارهایی بلند که در بعضی جاها به هفت متر هم می‌رسد. همچنین راه‌های ورود و خروج متعددی در این بازار تعبیه شده است که در مواقع حادثه یا آتش‌سوزی موجب بالا رفتن سرعت خروج مردم می‌شود. در بازار اراک بعد از گذر ملاقاسم، سرای کاشانی با معماری بسیار نفیس و منحصربه‌فرد، قراردارد. در انتهای سرا، موزه سلطان‌آباد که اولین موزه خصوصی در اراک است و یکی از زیباترین جاهای دیدنی اراک محسوب می‌شود قرار دارد. این موزه شامل مجموعه‌ای بسیار نفیس از آثار هنری خوشنویسان و کاتبان مشهور دوره اسلامی، تابلوهای نقاشی قهوه‌خانه‌ای، آثار فلزکاری با کتیبه‌ها و خطوط اسلامی است.

ساعت بازدید : ۸ تا ۱۳ و ۱۵ تا ۹:۱۵

قیمت بلیط : رایگان

آدرس : اراک، میدان شهدا

۲۵ آذر ۹۸ ، ۱۲:۱۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سفرزون تراول

رستوران های گیاهی تهران ، نزدیک‌تر از آنچه تصور می‌کنید

چند صباحی است که سبک‌های جدیدی از تغذیه در ایران نیز به چشم می‌خورد. یکی از مهم‌ترین سبک‌های خوراک، سبک گیاه خواری یا همان وگان است. وگان‌ها اصولا به دو دسته تقسیم می‌شوند. دسته اول کسانی که تنها گوشت مصرف نمی‌کنند. اما دسته دوم افرادی هستند که علاوه بر گوشت، به هیچ وجه محصولاتی که منشا حیوانی داشته باشند را نیز میل نمی‌کنند. به این ترتیب زمانی که یک فرد وگان باشد، حتی شیر، عسل، کره، تخم مرغ، خاویار و از این قبیل خوراکی‌ها را نیز کنار می‌گذارد. در اینجا قصد نداریم این سبک را قضاوت کنیم، اما کسانی که چنین سبکی را برای زندگی انتخاب کرده‌اند، معمولا نمی‌توانند غذای مناسب خود را در رستوران‌های تهران پیدا کنند. به همین دلیل ما در اینجا به شما سفرزونی گیاه خوار عزیز، بهترین رستوران های گیاهی تهران را معرفی می‌کنیم. پس با سفرزون همراه باشید و این رستوران‌ها را بهتر بشناسید.

 رستوران های گیاهی تهران ، مکانی برای تغییر سبک زندگی و داشتن سلامت بیشتر

با گسترش این نوع سبک خوراک و شیوه زندگی، به تدریج رستوران‌ها و برند‌های مختلف تصمیم گرفتند که خدمات مرتبط با گیاه‌خواری را در تهران ارائه دهند. به همین دلیل امروزه شاهد حضور رستوران های گیاهی تهران هستیم. متاسفانه پیش از این، اکثر افرادی که به دلایل شخصی وگان شده بودند، خارج از منزل در تهیه غذای مناسب دچار مشکل می‌شدند. حتی به دلیل اینکه دستور پخت غذاهای وگان در ایران خیلی متنوع نیست، این عزیزان مجبور بودند تا غذاهای تکراری میل کنند.

اما امروزه شاهد گسترش منوی غذاهای مخصوص این عزیزان هستیم. به همین ترتیب، مکان‌های مختلفی نیز در سطح شهر برای ارائه غذاهای خوشمزه گیاهی به این افراد احداث شده. خوشبختانه تعداد این رستوران‌ها روز به روز افزایش می‌یابد. حال ما قصد داریم تا به شما عزیزان تعدادی از برترین رستوران های گیاهی تهران را معرفی کنیم تا بتوانید با خیال آسوده از خانه بیرون بیایید و نگران گرسنگی یا میل کردن یک سالاد ساده با قیمت گزاف نباشید!

رستوران آناندا از معروف‌ترین رستوران های وگان تهران

در این رستوران برای تهیه غذا، هیچ خونی ریخته نشده و جان هیچ حیوانی را نگرفته‌اند. به جرات می‌توان آنادا را یک پیشرو در احداث رستوران های گیاهی تهران دانست. آنادا دارای محیط بسیار خاص، صمیمی و سرسبز است. رستوران به دو بخش داخلی و خارجی تقسیم شده. پس شما می‌توانید برای بیشتر لذت بردن از غذای گیاهی خود، در فضای باز بنشینید و هوای تازه را در ریه‌های خود دم و بازدم کنید. با دیدن منوی این رستوران شاید در لحظه اول کمی شوکه شوید. در منوی رستوران آنادا، غذاهایی همچون سوسیس، همبرگر، کالباس، پیتزا و لازانیا به چشم می‌خورد! خب این کاملا خلاف انتظار است. باید بدانید که رستوران آنادا از سوسیس و کالباس گیاهی و سویا برای طبخ غذاهای خود استفاده می‌کند. پس باید گفت که آنادا با این کار توانسته هم به هوس مشتریان خود پاسخ مثبت دهد و هم از ریختن خون حیوانات جلوگیری کند.

آنادا در میان رستوران های گیاهی تهران جزء برترین‌ها به شمار می‌آید. کیفیت و تنوع غذاها واقعا بدون ایراد است. بهتر است در مراجعه به این رستوران، حتما لازانیای اسفناج آن را تجربه کنید. همچنین اگر برای مراجعه حضوری فرصت ندارید، می‌توانید به صورت تلفنی سفارش خود را ثبت کنید و غذای گیاهی خود را درب منزل تحویل بگیرید.

آدرس رستوران آنادا : خیابان پاسداران، بهستان دهم، اختیاریه جنوبی، جنب مخابرات، پلاک ۱۸

شماره تماس : ۰۲۱۲۲۵۵۶۷۶۷

ساعت کار : ۱۲-۲۳

محدوده قیمتی : متوسط

رستوران زمین

رستوران زمین را قطعا می‌توان جزء ارگانیک‌ترین رستوران های گیاهی تهران دانست. منظور از ارگانیک بودن تنها غذاهای گیاهی نیستند. بلکه حتی طراحی این رستوران نیز ارگانیک و همسو با طبیعت است. رستوران زمین در فضایی کاملا متفاوت و خواستنی ساخته شده. دکور آن تماما چوب است و بخش عمده میزهای آن در فضای باز قرار دارند. به همین دلیل از همان بدو ورود احساس می‌کنید که در یک محیط کاملا طبیعی و دوستدار طبیعت قدم گذاشته‌اید. این رستوران برای وگان‌های عزیز ساکن غرب بسیار مناسب است. علاوه بر فضای عالی، رستوران زمین تلاش می‌کند تا به وگان‌ها ثابت کند که تنوع غذایی آنها نیز می‌تواند بالا باشد و وگان بودن یک محدودیت نیست.

به همین منظور جالب است بدانید که این رستوران حتی خورش‌‌های سنتی گیاهی را نیز در منوی خود گنجانده. در این خورش‌ها خبری از گوشت نیست و همان طعم خوشمزه همیشگی را دارند. همچنین تمام فست‌فودها و غذاهای فرنگی نیز با سوسیس و کالباس گیاهی تهیه می‌شوند. نکته جالب توجه در مورد این رستوران آن است که یک فروشگاه نیز در اختیار مشتریان خود قرار داده. یعنی اگر به عنوان مثال از طعم سوسیس‌های گیاهی آن خوشتان آمد، می‌توانید به صورت آزادانه برای خانه خود از آنجا خرید کنید!

آدرس رستوران زمین : شهرک غرب، فاز پنج، خیابان سیمای ایران، مجتمع مسکونی پردیسان

شماره تماس : ۸۸۳۷۳۹۲۴ ۰۲۱

ساعت کار : ۷-۲۳

محدوده قیمتی : متوسط

رستوران گیاهی خانه هنرمندان

معمولا روح هنرمندان بسیار لطیف است. پس نمی‌توانند تحمل کنند که برای سیر کردن شکم آنها، حیوانات کشته شوند. پس چه جایی بهتر از خانه هنرمندان در خیابان طالقانی می تواند برای احداث یک رستوران گیاه خواری مناسب باشد؟ رستوران گیاهی خانه هنرمندان یکی از بهترین فضاها را در بین رستوران های گیاهی تهران دارد. این رستوران در باغی دلباز قرار گرفته و دکوراسیون بسیار منحصر به فردی دارد. شما به محض ورود، متوجه می شوید که در یک رستوران گیاهی قدم گذاشته‌اید. منوی این رستوران بسیار متنوع، خوش طعم و باکیفیت است. همچنین رستوران خانه هنرمندان را به رفتار خوش پرسنل آن می‌شناسند. پس به صورت خانوادگی حداقل یک بار طعم غذاهای ارگانیک این رستوران هنری را بچشید.

آدرس رستوران گیاهی خانه هنرمندان: خیابان طالقانی، موسوی شمالی(فرصت)، خانه هنرمندان ایران

شماره تماس : ۰۲۱۸۸۳۱۰۴۶۲

ساعت کار : ۱۱-۲۳

محدوده قیمتی : متوسط

رستوران نوای غذای پاک

بی شک از دیدن نام این رستوران می‌توان متوجه شد که چه غذاهایی را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. رستوران نوای غذای پاک در خیابان بهشتی قرار دارد. همانطور که می‌دانید اطراف این خیابان ادارات زیادی وجود دارند. اگر شما در این حوالی مشغول به کار هستید و سبک زندگی وگان را انتخاب کرده‌اید، باید خوشحال باشید که با سفارش نهار به این رستوران، می‌توانید یک غذای گیاهی خوشمزه و سالم میل کنید. معمولا اکثر مشتریان رستوران نوای غذای پاک، کارمندانی هستند که به دلیل مشغله روزانه نمی‌توانند غذای مخصوص خود را همراه بیاورند و به ناچار باید تنها با سالاد خود را سیر می‌کردند. اما حالا با وجود این رستوران شرایط برای آنها تغییر کرده است. دکور داخلی این رستوران شبیه به کافه‌های قدیمی است. دکوراسیون تمام چوبی باعث خلق فضایی دنج و عالی شده. پس اگر زمان کافی دارید، حتما برای میل کردن غذا به اینجا بیایید و هوایی عوض کنید.

آدرس رستوران نوای غذای پاک : خیابان دکتر بهشتی، بعد از چهار راه سهروردی، پلاک ۱۸۷ (ضلع شمال خیابان، رو به روی بانک کشاورزی)

شماره تماس : ۰۲۱۸۸۷۴۸۰۹۰

ساعت کار : ۱۲-۲۳:۳۰

محدوده قیمتی : متوسط

رستوران کینوا از معروف‌ترین رستوران های گیاهی تهران

رستوران کینوا در منطقه شمال تهران قرار دارد. کینوا جزء رستوران های گیاهی تهران محسوب می‌شود. اما با این تفاوت که غذاهای غیر گیاهی هم می‌توانید در آنجا میل کنید. پس کینوا تنها منحصر به گیاه خواران نیست. اما برای رفاه حال گیاه خواران عزیز، منویی مخصوص این عزیزان نیز تعبیه کرده. پس اگر همراه یکی از دوستان خود قصد میل کردن غذا دارید اما تنها شما وگان هستید، کینوا بهترین گزینه برای شما خواهد بود. فضای داخلی کینوا کاملا دنج، مدرن و دوست داشتنی است.

آدرس رستوران کینوا : ظفر، تونل آرش شرقی، خیابان عمرانی، بن بست حسینی، پلاک ۱

شماره تماس : ۰۲۱۲۲۰۱۶۰۱۷

ساعت کار : ۱۲-۲۴

محدوده قیمتی : گران و گاهی خیلی گران

۲۵ آذر ۹۸ ، ۱۲:۰۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سفرزون تراول

بهترین کبابی های تهران ، جایی که اصلا نباید به رژیم فکر کرد!

از گذشته تا به امروز، انواع کباب همیشه مهمان سفره‌ ایرانیان بوده و خواهد بود. این غذای لذیذ، خوشمزه و مقوی، طرفداران بسیار زیادی در سطح خاورمیانه دارد. به همین دلیل در تمامی شهر‌های ایران می‌توانیم شاهد کبابی‌های معروف زیادی باشیم. با وجود اینکه گلپایگان را باید زادگاه کباب کوبیده ایران بدانیم، اما کبابی‌های تهران به نوعی از تمامی کبابی‌های ایران نیز جلو زده‌اند. پس اگر شما سفرزونی عزیز حسابی هوس کباب کرده‌اید و می‌خواهید طعم یک کباب اصیل، واقعی و خوشمزه را زیر زبان خود حس کنید، با سفرزون همراه شوید تا بهترین کبابی های تهران را بشناسید.

بهترین کبابی های تهران ، لذت چشیدن کبابی چرب، لذیذ و خوشمزه

اگر به هر کوچه و محله تهران سری بزنیم، حداقل یک کبابی خواهیم دید. اهالی پایتخت علاقه زیادی به این غذای سنتی و مقوی دارند. به همین دلیل است که در هر محله حداقل یک کبابی بزرگ وجود دارد. بیشتر ما ترجیح می‌دهیم تا بدون فوت وقت غذای خود را سفارش دهیم و مسافت‌های طولانی را برای صرف غذا طی نکنیم. اما گاهی شاید با دیدن عکس کباب‌های بزرگ و خاص، دلتان بخواهد که طعم آنها را نیز بچشید.

با وجود اینکه دستور العمل تهیه کباب بسیار ساده است، اما طعم کباب هر کبابی با کبابی دیگر بسیار تفاوت دارد. هنوز هم کمتر کسی راز خوشمزگی کباب بهترین کبابی های تهران را می‌داند. اما هرچه که هست، طعمی فراموش نشدنی را خواهید چشید که تا سالیان سال زیر زبان‌تان باقی می ماند. پس اگر به دنبال چشیدن چنین طعمی هستید، باید کبابی های معروف تهران را بهتر بشناسید.

خانه کباب شمرون

از نام این رستوران کاملا مشخص است که در منطقه شمیران و در شمال تهران قرار دارد. این رستوران یک کبابی به تمام معنا است. شما می‌توانید انواع مختلف کباب را در اینجا سفارش دهید. از کباب کوبیده گرفته تا برگ، سلطانی، شیشلیک و هر نوع غذای دیگری که به سیخ کشیده شود، در این رستوران وجود دارد! خانه کباب شمرون را به جرات می‌توان جزء یکی از بهترین کبابی های تهران دانست. شما برای میل کردن غذا می‌توانید فضای داخلی یا فضای بیرونی را انتخاب کنید. فضای بیرونی در بالکن قرار داشته و یک ویوی زیبا به سمت میدان تجریش دارد. برخورد پرسنل این رستوران بسیار عالی و مثال زدنی است. همچنین شما می‌توانید به صورت تلفنی غذای خود را سفارش دهید و در محل تحویل بگیرید.

آدرس خانه کباب شمرون: میدان تجریش، جنب کفش ملی

شماره تماس: ۰۲۱۲۲۷۴۶۰۰۸

ساعت کار: ۱۱-۲۳

محدوده قیمتی: گران

چلو کبابی مسلم

مهم نیست اهل شمال تهران، غرب، شرق و یا جنوب باشید. بسیاری از مشتریان مسلم دورترین مسافت‌ها را پشت سر می‌گذارند تا پس از انتظار در صف‌های بسیار طولانی، نهایتا بتوانند طعم غذاهای مسلم را بچشند. شاید در مراجعه به این رستوران کمی دچار مشکل شوید. زیرا رستوران مسلم در دل بازار تهران قرار دارد و با وسیله نقلیه شخصی نمی‌‌توانید به آنجا مراجعه کنید.

در ضمن ممکن است هنگام مراجعه به این رستوران متوجه ازدحام بی حد و اندازه‌ای شوید. در ایام پیک شاید صفی با حدود ۱۰۰ نفر مشتری، جلوی شما باشد! اما نگران نباشید. این رستوران نیروی انسانی زیاد و کاملا آموزش دیده‌ای دارد. پس شما در کمتر از سی دقیقه قطعا وارد رستوران خواهید شد. رستوران‌ بسیار شلوغ است و باید منتظر بمانید تا میز خالی شود. اما با همه این اوصاف کیفیت غذایی که میل می‌کنید، قطعا ارزش این همه دردسر را دارد. مسلم را به جرات می‌توان یکی از بهترین کبابی های تهران دانست که در بازار قرار دارد.

آدرس رستوران مسلم: بازار، نبش سبزه میدان ، کوچه حاج رحیم خان ، پلاک۴

شماره تماس: ۰۲۱۵۵۶۰۲۲۷۵

ساعت کار: ۱۱-۱۸

محدوده قیمتی: متوسط

رستوران نایب

قطعا اهالی پایتخت با نام رستوران نایب کاملا آشنا هستند. بسیاری اینجا را بهترین کبابی تهران می‌دانند. رستوران نایب شعب مختلفی در سراسر ایران دارد. اما شعبه اصلی کبابی نایب، در بازار بزرگ تهران قرار گرفته. برای دسترسی به این کبابی باید به بازار زرگرها و پس از آن به بازار صحاف‌ها بروید. رستوران نایب شاید حدود یک قرن سابقه داشته باشد. دکوراسیون و طراحی داخلی این رستوران بسیار زیبا و دیدنی است و شما را به یاد کاروانسراهای قجری می‌اندازد. درب‌های منبت کاری شده و پنجره‌های رنگی به این رستوران ظاهری بسیار دیدنی بخشیده‌اند. در مراجعه به رستوران نایب بازار، باید حتما کباب لقمه مخصوص گوسفندی آن را سفارش دهید تا با طعم اصیل و واقعی کباب آشنا شوید.

آدرس رستوران نایب بازار: ۱۵خرداد، بازار زرگرها، بازار صحافها، پلاک های۳۱و۳۳و۳۵

شماره تماس: ۰۲۱۵۵۸۹۵۲۰۱

ساعت کار: ۱۱:۳۰-۱۶

محدوده قیمتی: گران

رستوران شمشیری

اگر اهل خوردن کباب باشید، حتما حداقل یک بار نام کباب شمشیری به گوش شما خورده. این کبابی با دو شعبه در تهران مشغول کار است. البته شعبه اصلی آن در بازار تهران قرار دارد. شعبه اندرزگو تنها مخصوص غذای بیرون بر است. پس امکان میل کردن غذا داخل شعبه اندرزگو وجود ندارد. رستوران شمشیری با سابقه دیرینه در زمینه پخت کباب‌های خوشمزه، غذاهای بسیار باکیفیتی را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. ظاهر این رستوران در مقایسه با رستوران‌های اطراف بسیار شیک است. اما نباید انتظار یک رستوران خیلی لوکس را داشته باشید. میزها کاملا تمیز و خدمات رسانی به مشتری کاملا ایده‌آل است. سفرزون به شما پیشنهاد می‌کند که حتما طعم باقالی پلو با گوشت و دنده کباب آن را بچشید. در ضمن هنگام مراجعه به این رستوران، باید صبوری کنید و گاهی در صف بایستید تا بتوانید وارد شوید. اما کباب‌های شمشیری، ارزش این همه انتظار را دارد.

آدرس کبابی شمشیری: بازار، سبزه میدان، ضلع جنوب شرقی، پلاک ۸۲۴

شماره تماس: ۰۲۱۵۵۶۲۱۰۵۱

ساعت کار: ۱۱:۳۰-۱۷

محدوده قیمتی: متوسط

کبابی ریحون جردن

نظرتان در مورد نان داغ و کباب چاق چیست؟ در کبابی ریحون جردن خبری از برنج نیست. غذاها تنها به همراه نان تافتون تازه سرو می‌شوند. برای مراجعه به این رستوران، باید چند پله به زیر همکف بروید. فضای داخلی رستوران دقیقا مشابه کبابی‌های قدیمی دوره پهلوی است. طاق‌های قوسی سفید رنگ، به این رستوران نمای بسیار زیبایی بخشیده. میز‌های بلند که کنار آن صندلی چیده شده و مشتریان باید شانه به شانه هم بنشینند و غذای خود را میل کنند. برای قرار دادن کبابی ریحون در لیست بهترین کبابی های تهران ، جای هیچ شک و تردیدی نیست. طعم و کیفیت انواع کباب این رستوران در سطح بسیار بالایی قرار دارد. یک پرس کباب کوبیده کبابی ریحون شامل دو سیخ کباب کوبیده چرب، یک سیخ گوجه، نان و دورچین است که طرفداران بسیار زیادی هم دارد.

آدرس کبابی ریحون: جردن، کاج آبادی، پلاک ۱۸

شماره تماس: ۰۲۱۲۲۰۳۷۹۶۳

ساعت کار: ۱۱:۳۰-۱۵:۳۰ ،۱۹-۲۳:۳۰

محدوده قیمتی: گران

رستوران شرف الاسلامی

رستوران شرف الاسلامی جزء رستوران‌های قدیمی تهران محسوب می‌شود که در بازار قرار دارد. این رستوران که در راهروی سمت راست مسجد شاه قرار گرفته، جزء بهترین کبابی های تهران محسوب می‌شود. سالیان سال است که شرف الاسلامی توانسته مشتریان ثابت خود را حفظ کند. این رستوران مدت ‌هاست که کوچکترین کمی و کاستی از نظر کیفی در غذاهای خود ایجاد نکرده و همیشه مشتریان از این بابت راضی و خشنود هستند. ظاهر رستوران کاملا قدیمی و همراه با دیوارهایی با نمای سنگ مرمر است. صندلی‌ها حدود ۴۰ سالی عمر دارند و با این کار، رستوران هنوز اصالت خود را حفظ کرده. در رستوران شرف الاسلامی حتما باید طعم کباب کوبیده مخصوص کاردی را بچشید.

آدرس رستوران شرف الاسلامی: بازار، به سمت مسجد شاه، داخل حیاط مسجد شاه، راهرو سمت راست

شماره تماس: ۰۲۱۵۵۶۳۴۶۲۳

ساعت کار: ۱۱-۱۷

محدوده قیمتی: متوسط

کباب سرای حاج حسین مروی

اگر به دنبال چشیدن طعم واقعی کباب ایرانی هستید، نباید به دنبال تجملات باشید. معمولا بهترین کبابی های تهران  ظاهری ساده و بی آلایش دارند. در کوچه مروی تهران و در محدوده بازار، یک کباب سرای کوچک و ساده وجود دارد که تاسیس آن به سال ۱۳۲۰ باز می‌گردد. در طی حدود ۸۰ سال، مشتریان این کبابی هنوز هم به آن وفادار هستند. برخی از مشتریان این کباب سرا، نوه مشتریان سابق آن هستند! حاج حسین مروی هنوز هم کباب را با نان سنگک تازه، ریحان و دوغ محلی سرو می‌کند. فضای داخلی کبابی بسیار قدیمی و دنج است و مزه کباب آن تا سالیان سال از ذهن شما پاک نخواهد شد.

آدرس کباب سرای حاج حسین: بازار، کوچه مروی، زیر بازارچه، نبش کوچه اختر مروی شمالی، پلاک ۴

شماره تماس: ۰۲۱۳۳۹۰۷۴۴۲

ساعت کار: ۱۱-۱۷

محدوده قیمتی: مقرون به صرفه و اقتصادی

 

۲۵ آذر ۹۸ ، ۱۱:۴۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سفرزون تراول

ایران مال تهران ، قطب گردشگری و پنجمین مرکز تجاری بزرگ جهان

اگر حتی یک بار از اتوبان خرازی تهران عبور کرده باشید، قطعا مجموعه‌ای بسیار عظیم‌الجثه و غول‌آسا توجه شما را به خود جلب کرده است. این مجموعه بزرگ، چیزی جز ایران مال تهران، بزرگ‌ترین مجتمع تجاری خاورمیانه و پنجمین مجتمع تجاری بزرگ دنیا نیست. واقعا بی‌انصافی است که ایران مال تهران را تنها یک مجتمع تجاری بدانید. زیرا در این مجموعه بسیار بزرگ، بخش‌های فرهنگی، مذهبی، تفریحی و خدماتی مختلفی وجود دارند که بر ارزش ایران مال می‌افزایند. پس با سفرزون همراه باشید تا بیشتر با این مجتمع غول آسا آشنا شوید.

ایران مال تهران یا بازار بزرگ ایران کجاست؟

مجتمع تجاری ایران مال تهران در غرب پایتخت و در منطقه ۲۲ شهرداری واقع شده. این بازار بزرگ در دو فاز مختلف ساخته شده که فاز اول آن در سال ۱۳۹۸ به بهره‌برداری رسیده است. مسئولین مربوط به ساخت پروژه ایران مال تهران امیدوار هستند تا احداث فاز دوم این پروژه عظیم نیز تا پایان سال ۱۳۹۹ به پایان برسد. جالب است بدانید که فاز اول این پروژه، در مساحتی بالغ بر یک میلیون و ۴۰۰ هزار متر مربع و فاز دوم آن در مساحتی بالغ بر ۵۵۰ هزار متر مربع ساخته شده است. بازار بزرگ ایران در نزدیکی دریاچه شهدای خلیج فارس یا همان دریاچه چیتگر قرار گرفته و دسترسی به آن برای ساکنین غرب پایتخت بسیار ساده خواهد بود.

مالک اصلی ایران مال تهران کیست و چرا اقدام به ساخت چنین مجتمع بزرگی کرده است؟

با دیدن عظمت ایران مال، قطعا اولین پرسشی که در ذهن شما ایجاد می‌شود، آن است که چه کسی این پروژه عظیم را ساخته؟ بی شک ساخت چنین مجتمع بزرگ و عظیم‌الجثه‌ای با سرمایه‌گذاری فردی امکان پذیر نیست. در حقیقت بانک آینده را باید سرمایه گذار اصلی پروژه ایران مال بدانید. پیمانکار اصلی پروژه ایران مال، آقای علی انصاری، موسس بازار فرش و بازار موبایل ایران هستند. اما واقعا چرا بانک آینده که یک سرمایه‌گذار خصوصی محسوب می‌شود، حاضر شده چنین سرمایه گذاری بزرگی را انجام دهد؟

در حقیقت آقای رسول اف، مدیریت بانک آینده بر این باور هستند که در وضعیت بد و رکود اقتصادی، بانک‌های خصوصی باید وارد بازار شده و سرمایه‌گذاری‌های بزرگی را انجام دهند. بانک آینده نیز به همین خاطر دست به کار شده و تلاشی کرده تا چرخ این اقتصاد راکد را به حرکت در بیاورد. اما از طرف دیگر آقای رسول اف بر این باور هستند که چرا باید بزرگ‌ترین مراکز تجاری و فرهنگی در کشورهای حاشیه خلیج فارس و مخصوص شیخ‌نشین‌ها باشند و ایرانیان از این مراکز بی بهره بمانند؟ به همین خاطر ایشان اقدام به ساخت یکی از بزرگ‌ترین مراکز تجاری دنیا در دل پایتخت ایران کرده‌اند تا بتوانند خدماتی درخورد مردم ایران را به آنها ارائه دهند.

معماری ایران مال تهران ، نمونه‌ای منحصر به فرد در نوع خود

اگر از بیرون به ایران مال نگاه کنیم، شاهد یک بنای بزرگ از جنس شیشه و سنگ خواهیم بود. با دیدن این مجتمع احساس می‌کنید که خارج از ایران حضور دارید و قرار است وارد یکی از پاساژهای بسیار بزرگ، لوکس و مدرن اروپایی شوید. اما این تنها پوسته بیرونی ایران مال است. ایران مال به صورت لایه لایه طراحی شده و طراحی هر بخش را به صورت کاملا مجزا انجام داده‌اند. اگر کمی در این مجتمع تجاری عظیم قدم بزنید، با انواع مختلف سبک‌های معماری رو به رو خواهید شد. اساسا یکی از وجه‌ تمایزهای ایران مال نسبت به سایر مجتمع‌های تجاری، دقیقا در تنوع سبک‌های معماری آن است.

در بخش‌هایی از ایران مال همانند مسجد جامع، طراحی ایرانی-اسلامی به خوبی دیده می‌شود. علاوه بر آن اگر به بخش تیمچه حاج علی اکبر بروید، با گچ‌کاری‌های سنتی ایرانی رو به رو خواهید شد. همچنین، سایر بخش‌های تجاری ایران مال، ظاهری کاملا لوکس، مدرن و امروزی دارند. پس معماری ایران مال از سه بخش مختلف اسلامی، ایرانی و بین المللی تشکیل شده.

جاهای دیدنی ایران مال تهران

همانطور که اشاره شد، ایران مال تنها یک مجتمع تجاری عظیم نیست. بلکه در دل خود بخش‌های تفریحی، فرهنگی، هنری و رفاهی مختلفی را جای داده که هر یک می‌توانند یک جاذبه بسیار منحصر به فرد محسوب شوند. پس باید ایران مال را جزء مهم‌ترین مراکز دیدنی تهران به شمار آورد و به تفکیک در مورد جاهای دیدنی آن صحبت کرد.

باغ ایرانی

باغ ایرانی یکی از جاذبه‌های دیدنی ایران مال محسوب می‌شود که در همین مدت کوتاه، طرفداران زیادی را جذب خود کرده. اگر به باغ و بوستان علاقه‌مند هستید، باید حتما سری به این باغ بزنید. باغ ایرانی از دو بخش باغ ماهان و باغ دیدار تشکیل شده. البته در فاز اول، تنها باغ دیدار افتتاح شده و امیدواریم که تا سال ۱۳۹۹، شاهد افتتاح باغ ماهان نیز باشیم.

باغ دیدار در ایران مال تهران

باغ دیدار در طبقه دوم ایران مال قرار دارد. زمانی که در بازار سنتی ایران مال قدم می‌زنید، ناگهان به باغی بسیار زیبا، دلباز و دیدنی می‌رسید. این باغ دارای سقف شیشه‌ای است و حدود ۱۴ متر ارتفاع دارد. در این باغ حتی آبشاری زیبا نیز تعبیه شده تا روحیه بازدیدکنندگان را به صورت کلی دگرگون کند. همچنین کافه‌ای مجهز در این باغ تعبیه شده تا لذت نوشیدن جرعه‌ای قهوه‌ی ترک در این فضای دلپذیر را از دست ندهید.

بازار سنتی یا همان تیمچه حاج علی اکبر

بازار سنتی ایران مال تهران یا همان تیمچه حاج علی اکبر، دقیقا همان جایی است که معماری ایرانی به بهترین شکل ممکن معرفی می‌شود. دیوار‌های سفید، گچکاری‌های هنرمندانه، طاق‌های قوسی شکل و ترکیب رنگ‌های سفید، آبی و قرمز که همگی ما را به یاد آثار باستانی دوره قاجار می‌اندازند. همه چیز زیبا، آرام و چشم نواز است. لوسترهای بسیار بزرگ، لوکس و مجللی از سقف آویزان هستند و به فضا حالت مجلل و شاهانه‌ای بخشیده‌اند. علاوه بر آنها، لوسترهای ایستاده زیبایی در کناره‌های بازارچه به چشم می‌خورند که انگار قدمت آنها به دوران قاجار باز می‌گردد. شما از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب می‌توانید از این بازارچه زیبا دیدن فرمایید. همچنین باید بدانید که بازارچه سنتی شامل بخش‌های مختلفی است که به تفکیک آنها را معرفی خواهیم کرد:

تالار آیینه

تالار آیینه یکی از بخش‌های دیدنی بازارچه سنتی محسوب می‌شود که مخصوص پذیرایی از مهمانان ویژه است. طراحی داخلی این تالار با الگوبرداری از مجلس شورای ملی انجام شده و برای ساخت آن از حدود ۳۸ میلیون تکه آینه استفاده کرده‌اند.

شربت خانه

در دوران قاجار، خبری از کافه و کافی شاپ نبوده. مردم برای صرف نوشیدنی‌های مختلف، عازم شربت خانه‌ها می‌شدند. بنا بر طراحی سنتی تیمچه حاج علی اکبر، یک شربت خانه به جای کافی شاپ در مرکز بازار قرار گرفته. در این شربت خانه انواع چای و شربت به قیمت بسیار مناسب سرو می‌شود. دکوراسیون داخلی این شربت خانه شبیه به یک رستوران اعیانی در دوران قاجار است. با ورود به این بخش بازارچه، مات و مبهوت تزئینات داخلی، لوستر‌های بزرگ، آیینه کاری‌های هنرمندانه و گچبری‌های سنتی خواهید شد.

سرای فیروزه در ایران مال تهران

سرای فیروزه یا همان گالری فیروزه، همانند یک موزه بسیار زیبا است که در آن آثار فیروزه به فروش می‌رسند و خرید از این گالری برای عموم آزاد است. در این بخش از ایران مال تهران می‌توانید انواع اجناس آنتیک مثل خاتم کاری، تابلو فرش، قلم زنی، مینا کاری، سفال همدان، فیروزه کاری و فنجان‌هایی با طرح شاه عباس را پیدا کنید.

سرای ابریشم

همانطور که انتظار می‌رود، در این بخش می‌توانید البسه دست بافت که عموما از ابریشم بافته شده‌اند را بیابید. البته باید بدانید که اکثر لباس‌های موجود در این بخش زنانه هستند و قیمت بسیار بسیار بالایی دارند. برخی از مانتوهای ابریشم تا حدود ۳۵ میلیون تومان قیمت گذاری شده‌اند. پس در انتخاب آنها دقت کنید!

سرای عقیق

اگر به اجناس عتیقه، آنتیک و منحصر به فرد علاقه مند هستید، حتما باید سری به سرای عقیق بزنید. در سرای عقیق می‌توانید مبلمان، میز و اشیاء تزئینی بسیار زیبای اروپایی را پیدا کنید. این اجناس بسیار گران قیمت هستند. در سرای عقیق خرید برای عموم مردم آزاد است.

سرای زمرد

در سرای زمرد ایران مال تهران می‌توانید شاهد برترین و زیباترین فرش‌های دست بافت ایران باشید که نمادی از هنر ایرانیان هستند. در این بخش ایران مال نباید به دنبال خرید باشید. زیرا برخی از این فرش‌های نفیس، میلیارد‌ها تومان قیمت دارند! سرای زمرد بیشتر شبیه به یک موزه فرش‌های نفیس ایرانی است. همچنین گروهی هنرمند مشغول بافت فرشی ارزنده در سرای زمرد هستند و شما می‌توانید از نزدیک شاهد بافت این فرش باشید.

هایپراستار ایران مال

جالب است بدانید که بزرگ‌ترین شعبه فروشگاه‌های زنجیره‌ای معروف هایپر استار، در ایران مال تهران قرار گرفته. این فروشگاه با مساحت ۹ هزار و ۴۰۰ متر مربع، فضای بسیار زیادی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. به همین دلیل تنوع محصولات هایپر استار ایران مال بسیار زیاد است. همچنین می‌توانید به صورت رایگان از پارکینگ آن با ظرفیت هفت هزار خودرو استفاده کنید.

 

۲۵ آذر ۹۸ ، ۱۱:۳۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سفرزون تراول

کافه های مرکز تهران ، عطر خوش قهوه ترک و لذت خواندن کتاب مورد علاقه خود در شلوغی شهر

شاید بهترین مکان برای فرار از شلوغی و یا یک قرار ملاقات دوستانه در دل شهر، یک کافه دنج، ته کوچه‌ای بن بست باشد که با میز و صندلی چوبی، آرامش را مهمان دل شما می‌کند. همین که نام کافه به گوش ما می‌رسد، ناخودآگاه بوی چای و قهوه را می‌توانیم در مشام خود حس کنیم. فضایی نسبتا کم نور و با موسیقی لایت، که برای فرار از یک روز خسته کننده جان می‌دهد. شاید هیچ چیز بیش از این لذت نداشته باشد که روی صندلی میز کنار پنجره یک کافه کوچک بنشینیم و شاهد عبور و مرور و هرج و مرج شهر باشیم و در همان حال که قهوه خود را آرام می‌نوشیم، سر خود را بر می‌گردانیم و به سراغ کتاب نیمه‌کاره‌مان می‌رویم. با سفرزون همراه شوید تا کافه های مرکز تهران و آرامشی در دل طوفان را تجربه کنید.

کافه تهرون

کافه تهرون یکی از کافی شاپ های مرکز تهران است و در خیابان ویلا قرار دارد. این کافه در اغلب مواقع شلوغ است. به خاطر وجود فضای باز داخل کافه، امکان استعمال سیگار نیز وجود دارد. فضای این کافه بسیار دلپذیر و دوست‌داشتنی است. این کافه با سرو غذاهای ایرانی و خوشمزه مامان‌پز، مشتریان زیادی را جلب خود کرده است. اگر به این کافه سری زدید، بهتر است کشک بادمجان، املت و عدسی آن را حتما امتحان کنید. داخل این کافه به شکل حیاط خانه مادربزرگ‌ها ساخته شده و با حوضی آبی، صفایی وصف نشدنی دارد.

آدرس کافه تهرون : خیابان ویلا ، کوچه خسرو ، پلاک ۳۹

شماره تماس: ۰۲۱۸۸۹۰۶۸۱۳

ساعت کار: ۸:۳۰ الی ۲۲

محدوده قیمتی: مقرون به صرفه و اقتصادی

کافه گل رضاییه

چه اهل تهران باشید چه نه، حتما در مورد خیابان سی‌تیر زیاد شنیده‌اید. کافه گل رضاییه، یکی از کافه‌های این خیابان است که با برخورد دوستانه و فضای زیبا، مشتریان دائمی خودش را دارد. در این رستوران امکان سیگار کشیدن وجود ندارد، اما در عوض می‌توانید از دست‌پخت آشپز این کافه نهایت لذت را ببرید. در مراجعه به این کافه زیبا، حتما کتلت و ماست و خیار را سفارش دهید.

آدرس کافه گل رضاییه : خیابان جمهوری، خیابان سی تیر، بالاتر از موزه آبگینه پ ۱۷۲

شماره تماس: ۰۲۱۶۶۷۰۷۲۹۰

ساعت کار: ۸:۳۰ تا۱۰:۳۰و ۱۲ تا ۱۶

محدوده قیمتی: مقرون به صرفه و اقتصادی

کافه بروژ

کافه بروژ در نزدیکی پارک دانشجو قرار دارد. به همین دلیل پاتوق بسیاری از دوست‌داران هنر شده است و در این محیط هنری همیشه موسیقی زنده پخش می شود. محیط داخل کافه دقیقا شبیه به کافه‌های دهه هفتاد اروپا طراحی شده و به شما اجازه داده می‌شود تا حتی داخل محیط کافه نیز سیگار بکشید. در این کافه منوی فرنگی بیشتر شهرت دارد و سفارش پنه آلفردو را حتما به شما توصیه می‌کنیم.

آدرس کافه بروژ : چهارراه ولیعصر، خیابان بزرگمهر، پلاک ۱۶

شماره تماس: ۰۲۱۶۶۴۵۱۹۸۵

ساعت کار: ۹ تا ۲۳

محدوده قیمتی: مقرون به صرفه و اقتصادی

کافه هرمان

خرید در میدان هفت تیر قطعا هر انسانی را گرسنه می‌کند. این بار اگر گرسنه شدید و یا به دنبال محلی برای استراحت بودید، می‌توانید کافه رستوران هرمان را انتخاب کنید. این کافه در دو طبقه ساخته شده و باید بدانید که آسانسور ندارد. دیزاین داخلی آن کاملا به روز و مدرن است. همچنین استعمال دخانیات در آن ممنوع شده تا خانواده‌ها با آرامش غذای خود را میل کنند. استیک‌های این کافه زبان زد خاص و عام است. این کافه جزء کافه های مرکز تهران به حساب می‌آید که طرفداران زیادی دارد.

آدرس کافه هرمان : میدان هفت تیر،خیابان قائم مقام،خیابان مشاهیر،تقاطع لطفی

شماره تماس: ۰۲۱۸۸۸۲۲۳۷۲

ساعت کار: ۱۱ تا ۲۴

محدوده قیمتی: مقرون به صرفه و اقتصادی

کافه دانته

اگر به دنبال گذراندن یک بعد از ظهر دلچسب در محیطی لوکس، دیدنی و با ویوی عالی به سمت شهر هستید، کافه دانته همان جایی است که باید انتخاب کنید. این کافه در طبقه پنجم و ششم واقع شده و ویو خارق‌العاده‌ای به سمت یوسف‌آباد و شمال تهران دارد. کافه دانته یک کافه ایتالیایی بوده و منوی منحصر به فردی دارد. فضای این کافه نیز بسیار مدرن و زیباست. انواع صندلی ساده یا مبله بر اساس سلیقه مشتری تدارک دیده شده و می‌توانید در برخی از قسمت‌ها، آزادانه سیگار بکشید. کروکت مرغ به همراه نان سیر این کافه واقعا توصیه می‌شود.

آدرس کافه دانته : خیابان یوسف آباد نبش کوچه ١٢ پلاک ١٢٢ ، طبقه ۵و ۶

شماره تماس: ۰۲۱۸۶۰۴۶۴۷۲

ساعت کار : ۹ صبح تا ۲۴

محدوده قیمتی: نسبتا گران

مون کافه

تابه‌حال اتفاق افتاده که بخواهید از شر سختی‌ها و ناملایمت‌های زندگی، به جای دنج و امنی مثل کره‌ی ماه پناه ببرید؟! مون کافه، همانقدر دنج و برای فرار از دل تنگی‌ها طراحی شده است. محیط داخلی مون کافه کاملا مدرن بوده و دارای صندلی‌های یک نفره و کاناپه‌های راحتی است که محدودیتی در استفاده از آنها وجود ندارد. به دلیل بسته بودن فضا، در اغلب موارد اجازه سیگار کشیدن به مراجعه‌کنندگان داده نمی‌شود.

آدرس مون کافه : میدان فاطمی، ساختمان فاطمی، انتهای پاساژ، طبقه همکف

شماره تماس: ۰۲۱۸۸۹۵۲۳۲۲

ساعت کار: ۸ صبح تا۲۳:۳۰

محدوده قیمتی: مقرون به صرفه و اقتصادی

کافه کوچه یوسف آباد

کافه کوچه یوسف آباد یکی از همان کافه های مرکز تهران به حساب می‌آید که از لحظه ورود، مست عطر قهوه اسپرسوی آن خواهید شد. میز‌های چوبی، محیطی با دکوراسیون قهوه‌ای و موسیقی لایتی که تمام مدت پخش می‌شود، انگار همه چیز برای یک استراحت کوتاه به اندازه نوشیدن قهوه‌ای خوش عطر، حاضر و آماده است. البته باید در نظر داشته باشید که عصرها این کافه بسیار شلوغ خواهد شد. همچنین با وجود فضای بسته کافه، اجازه سیگار کشیدن به شما داده می‌شود. کافه کوچه، هم منوی کافه و هم منوی غذاهای فرنگی را دارد. اما بستنی‌های آن محبوب بوده و مشتریان ثابت آن حتما بستنی کافه کوچه را سفارش می‌دهند.

آدرس کافه کوچه یوسف آباد : یوسف آباد، خیابان بیستون، بین خیابان ۱۶ و ۱۸

شماره تماس: ۰۲۱۸۸۷۲۸۶۸۷

ساعت کار: ۱۲-۲۳:۳۰

محدوده قیمتی: معمولی و نسبتا گران

۲۵ آذر ۹۸ ، ۱۱:۲۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سفرزون تراول

کافه های غرب تهران ، از دور‌همی‌های دوستانه تا قرار‌های کاری

زمانی که صحبت از کافه های تهران به میان می‌آید، اصلا مهم نیست که مقصود کدام بخش تهران باشد. در هر بخشی از تهران می‌توانیم شاهد حضور کافه‌های مختلفی باشیم. اما با این وجود، کافه های هر بخش تهران، حال و هوایی منحصر به فرد خود را دارند. به عنوان مثال با حضور در کافه های شمال تهران ، می‌توانید معنای واقعی یک استراحت لوکس را بچشید. اما کافه های غرب تهران چطور هستند؟ این کافه‌ها معمولا جوی بسیار دوستانه و صمیمی دارند. جوی که جان می دهد برای دورهمی‌های خودمانی! فضایی زیبا و دلنشین و افرادی که سر میز همیشگی خود نشسته‌اند. با سفرزون همراه شوید تا کافه های غرب تهران را بهتر بشناسید.

کافه های غرب تهران ، کافه‌هایی که در آنجا ساعت‌ها مثل ثانیه ای می‌گذرند

معمولا ساکنین تهران به دلیل ترافیک و شلوغی شهر، ترجیح می‌دهند که در نزدیکی محل سکونت خود یک کافه دنج پیدا کنند. اما حتی ممکن است محل کار شما در غرب و محل سکونت‌تان، شرق تهران باشد. یا حتی امکان دارد کاملا اتفاقی گذرتان به غرب تهران بیافتد. پس چه ساکن غرب هستید و چه به هر دلیلی در این منطقه حضور دارید، بهتر است با برترین کافی شاپ های غرب تهران بیشتر آشنا شوید.

کافه رستوران رنسانس

کافه رستوران رنسانس یکی از کافه‌های با سابقه تهران محسوب می‌شود. این کافه به دلیل فاصله کمی که با بیمارستان آتیه دارد، مشتریان زیادی را جذب خود کرده. کافه دارای دو بخش فضای باز و فضای داخلی است. دکوراسیون داخلی کافه بر خلاف نام آن، کاملا مدرن و اروپایی است. در فضای باز مشتریان می‌توانند آزادانه سیگار بکشند. منوی کافه رنسانس فرنگی بوده و سزار سوخاری آن واقعا تعریفی است. پیدا کردن جای پارک مناسب ، یکی از مشکلات این کافه محسوب می‌شود. البته پارک‌بان رستوران، به اندازه چند خودرو، فضای خالی برای مشتریان نگه می‌دارد.

آدرس کافه رستوران رنسانس: شهرک غرب، بلوار دادمان غرب، بعد از بیمارستان آتیه، شماره ۴۱

شماره تماس: ۰۲۱۸۸۵۶۵۶۰۰

ساعت کار: ۷:۳۰ – ۲۴

کافه رستوران لانجین ایران‌زمین

بسیاری از افراد این کافه را به نام کافه قنادی لانجین می‌شناسند. اگر اهل تست کردن شیرینی‌های تازه و خوشمزه هستید، حتما به این کافه قنادی سری بزنید. لانجین در پاساژ ایران زمین و داخل یک قنادی با همین نام قرار دارد. حدود سه الی چهار میز در این کافه وجود دارد. با اینکه خبری از یک فضای بزرگ و مجلل نیست، اما قطعا برای استراحتی کوتاه و صرف یک عصرانه خوشمزه عالیست. حتما باید تارت توت فرنگی این کافه را تست کنید.

آدرس کافه قنادی لانجین ایران زمین: شهرک غرب، مجتمع تجاری ایران زمین، طبقه همکف، واحد۲

شماره تماس: ۰۲۱۸۸۰۷۴۴۳۲

ساعت کار: ۹:۱۵-۲۲

محدوده قیمتی: متوسط

کافه لانجین بلوار دادمان

کافه‌ای دیگر با نام لانجین در بین کافه های غرب تهران به چشم می‌خورد. دکوراسیون داخلی این کافه رستوران ترکیبی از کلاسیک و مدرن است و توانسته اصول این سبک ها را به خوبی در دکور خود پیاده نماید. کافه لانجین انواع غذاهای فرنگی خوش طعمی را نیز سرو می‌کند. فضای کافه به دو بخش درونی و بیرونی تفکیک شده. به همین دلیل شما می‌توانید در بخش بیرونی و فضای باز سیگار بکشید. فضای داخلی بسیار شیک و لوکس است. همچنین باید حتما پاستا آلفرودی این کافه را تست کنید. در ضمن جای پارک جلوی کافه اکثرا وجود دارد.

آدرس کافه لانجین دادمان: شهرک غرب، بلوار دادمان، پلاک ۳۶

شماره تماس: ۰۲۱۸۸۰۷۳۲۸۳

ساعت کار: ۷:۳۰-۲۳:۳۰

محدوده قیمتی: نسبتا گران

کافه رستوران بارزیل

کافه رستوران بارزیل قطعا توانسته بین کافه های غرب تهران ، طرفداران زیادی را جذب خود کند. کافه بارزیل را به جرات می‌توان جزء لوکس‌ترین و مجلل‌ترین کافه های غرب تهران دانست. این کافه روز‌های پنجشنبه و جمعه منوی آزاد صبحانه ارائه می‌دهد. سیگار داخل فضای کافه آزاد نیست. منوی غذایی کافه بارزیل فرنگی بوده و تنوع منوی کافه بسیار بالا است. معمولا این کافه برای قرار‌های ملاقات کاری خیلی مهم، مناسب است.

آدرس کافه رستوران بارزیل: سعادت آباد، سرو غربی، بین میدان شهرداری و میدان سرو، خیابان صدف، نبش کوچه آزالیا، پلاک ۲

شماره تماس: ۰۲۱۲۶۷۶۳۳۰۶

ساعت کار: ۸-۲۴

محدوده قیمتی: گران و خیلی گران

کرپ کافه از بهترین کافی شاپ های غرب تهران

اگر رفتار پرسنل یک کافه برای شما معیار اول به شمار می‌آید، پس حتما کافه کرپ را انتخاب کنید. کافه کرپ با دو شعبه، یکی در سعادت‌آباد و دیگری در قیطریه، مدتی است که طعم جدیدی از کرپ را به مردم تهران ارائه می‌دهد. اصلا لازم به ذکر نیست که حتما باید کرپ‌های صبحانه این کافه را امتحان کنید. دکوراسیون داخلی این کافه کاملا مدرن، شیک، امروزی و دوستانه است. چه منوی غذای فرنگی و چه منوی کافه آن، بین کافه های غرب تهران زبانزد خاص و عام است. در ضمن لازم نیست نگران جای پارک باشید، در این محدوده قطعا می‌توانید جایی مناسب برای توقف وسیله نقلیه خود پیدا کنید.

آدرس کرپ کافه: سعادت آباد، میدان کاج، خیابان سرو شرقی، خیابان مجد، نبش نسترن

شماره تماس: ۰۲۱۲۲۱۴۶۸۱۰

ساعت کار: ۱۰-۲۳

محدوده قیمتی: متوسط و مقرون به صرفه

سام کافه

کافه سام را می‌توان یک گلخانه بزرگ و لوکس دانست که داخل سوله‌ای شیک با طراحی مدرن قرار گرفته! دکوراسیون سام کافه کاملا زیبا، بدیع و مبتکرانه است. همچنین سالنی بزرگ باعث شده تا صدای همهمه در فضا نپیچد. کیفیت منوی کافه و همچنین منوی غذاهای فرنگی واقعا بالا است. همچنین باید بدانید که غذاهای رژیمی همانند سالاد فیتنس در این کافه ارائه می‌شوند که بین مشتریان، طرفداران زیادی دارند. فضا برای پارک خودرو در اطراف کافه وجود دارد و همین موضوع دسترسی به آن را ساده تر کرده است.

آدرس سام کافه: شهرک غرب – سیمای ایران – ساختمان AB

شماره تماس: ۰۲۱۸۸۵۷۹۵۰۱

ساعت کار: ۸-۲۳

محدوده قیمتی: گران و خیلی گران

کافه رُستا بام لند

کافه رستا در مجموعه بام لند قرار دارد. دکوراسیون داخلی این کافه بسیار دیدنی، صمیمی و فانتزی است. ترکیب رنگی جالب آن باعث می‌شود که داخل کافه احساس ناراحتی نکنید. همچنین تفکیک فضا به دو بخش داخلی و خارجی باعث شده تا مشتریان بر اساس سلیقه خودشان مکانی مناسب را انتخاب کنند. در فضای بیرونی امکان سیگار کشیدن وجود دارد. فضای بیرون کافه بسیار دلنواز و صمیمی است. در ضمن بزرگی فضا باعث شده تا صدای همهمه کسی را آزار ندهد. همچنین منوی غذاهای کافه رستا فرنگی بوده و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

آدرس کافه رستا: بزرگراه همت، کاشان جنوب، انتهای بلوار کاشان، خیابان هوانیروز به طرف دریاچه شهدای خلیج فارس، مرکز تجاری تفریحی بام‌لند بلوکB

شماره تماس: ۰۲۱۴۰۴۴۷۴۵۴

ساعت کار: ۷:۳۰-۲۴

محدوده قیمتی: گران

 

۲۵ آذر ۹۸ ، ۰۹:۵۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سفرزون تراول

کافه های شمال تهران ، در لوکس‌ترین کافه‌های تهران قهوه بنوشید

در حال حاضر کافه‌های تهران را می‌توان مهم‌ترین مکان برای اکثر قرارهای ملاقات دانست. اما علاوه بر آن، بسیاری از افراد تنها برای فرار از دلتنگی‌ها یا خستگی‌های روزانه، به کافه می‌ روند و روی میز دو نفره همیشگی خود می‌نشینند. کافه‌‌ها همیشه یک نقطه امن و آرام برای تهرانی های غرق در تشویش و اضطراب به شمار می آیند. مهم نیست چقدر در طول روز از بابت شغل و پیشه خود اضطراب داشته‌اید، یا اینکه چقدر از ترافیک‌های بی حد و اندازه تهران خسته شده‌اید. زمانی که پا به یک کافه کم نور می‌گذارید و یک موسیقی آرامش‌بخش به گوش شما می‌خورد، انگار که هرچه استرس و اضطراب است فراموش می‌کنید. بوی قهوه شما را مست می‌کند و انگار در دنیای دیگری هستید. با سفرزون همراه شوید تا کافه های شمال تهران را بهتر بشناسید و پاتوق جدیدی پیدا کنید!

کافه های شمال تهران ، آرام، خلوت و دلپذیر

در هر چهار گوشه از این تهران بزرگ، این شهر بی حد و مرز و شلوغ، کافه های مختلفی برای خلوت کردن دو دوست قدیمی وجود دارند. مهم نیست کجای تهران باشید، همه جا آسمان همین رنگ است. اما گاهی به دلایل مختلف ترجیح می‌دهید که کافی شاپ های شمال تهران را برای نوشیدن یک فنجان قهوه اسپرسوی تلخ انتخاب کنید. اگر اینطور است، حتما با ما همراه شوید تا اکثر کافه های معروف شمال تهران را بهتر بشناسید.

کافه لمیز تجریش از پرطرفدارترین کافه های شمال تهران
 

کافه لمیز نامی آشنا برای افرادی است که به کافه‌گردی علاقه‌مند هستند. کافه لمیز چندین و چند شعبه مختلف در سراسر تهران دارد. یکی از شعب پرطرفدار این برند مشهور، شعبه تجریش است. با وجود اینکه تعداد صندلی‌های آن کمتر از شعب دیگر است، اما فضای دنج و زیبایی دارد. همچنین شما می‌توانید قهوه خود را بگیرید و آن را در فضای سبز رو به روی کافه میل کنید. بسیاری از مشتریان تنها به همین خاطر اینجا را انتخاب می‌کنند. این کافه منوی غذایی ندارد و استعمال دخانیات داخل کافه ممنوع است.

آدرس کافه لمیز تجریش : میدان تجریش، ابتدای خیابان ملکی (سعد آباد)، پلاک ۶

شماره تماس : ۰۲۱۲۲۷۰۸۰۶۱

ساعت کار : ۷ صبح تا ۲۴

محدوده قیمتی : متوسط

کافه گودو
 

اگر از مشتریان کافه گودو در مورد مزیت این کافه نسبت به سایر کافه‌ها بپرسید، قطعا به شما در مورد فضای آن خواهند گفت. فضای کافه گودو بسیار خاص و دیدنی است. همچنین همه آن را به فولکس واگن بیتل دهه ۵۰ میلادی می‌شناسند که در کنار حیاط قرار گرفته است. حوض آبی، فواره آب و حیاطی بزرگ و دلباز باعث شده همه برای آرامش بیشتر به این کافه بیایند. کافه گودو در برخی ساعت‌ها موسیقی زنده دارد و به شما اجازه سیگار کشیدن در فضای باز را می‌دهد. همچنین منوی رستوران فرنگی بوده و ژامبون و پنیر آن بسیار لذیذ است.

آدرس کافه گودو : خیابان انقلاب، چهار راه ولیعصر،جنب ایران فیلم پ ۹۱۱

شماره تماس : ۰۲۱۶۶۴۱۲۵۲۷

ساعت کار : ۷ صبح تا ۲۳

محدوده قیمتی : متوسط
 

کافه ویونا پلازا

کافه ویونا یک برند در بین کافه های شمال تهران محسوب می‌شود. کافه ویونا همیشه دارای کیفیت بالایی است. دکوراسیون داخلی این شعبه مدرن، اما کاملا راحت و دوستانه است. منوی غذایی این کافه رستوران فرنگی است و تحویل در محل نیز دارد. معمولا مشتریان این کافه، از اینجا برای قرارهای ملاقات کاری خود استفاده می‌کنند. «موکا پیر مینت» کافه ویونا، بیشترین طرفدار را در بین مشتریان دارد. پس حتما یک بار آن را تست کنید.

آدرس کافه ویونا پلازا : خیابان بهشتی، خیابان سرافراز، برج دریای نور، کافه ویونا

شماره تماس: ۰۲۱۸۸۱۷۱۹۷۷

ساعت کار: ۷:۳۰-۲۲:۳۰

محدوده قیمتی: نسبتا گران
 

امیر شکلات دارآباد

برند امیر شکلات یک مجموعه زنجیره‌ای است که در تمام تهران شعبه دارد. یکی از شعب فعال و خاص این برند جزء برترین کافه های شمال تهران به حساب می‌آید. دکوراسیون داخلی و بیرونی این کافه کاملا چوبی است و حس آرامش را به مشتری منتقل می‌کند. ترکیب فضای داخلی این کافه کاملا مدرن اما راحت و دوست‌داشتنی است. مساحت امیر شکلات دارآباد زیاد است پس معمولا خبری از شلوغی و همهمه در آن نیست. چند میز در فضای بیرونی کافه به چشم می‌خورند که برای کسانی که قصد کشیدن سیگار دارند، بسیار ایده‌آل هستند. پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها منوی باز صبحانه در این کافه برقرار است. امیر شکلات برای رفاه مشتریان خود، منوی غذایی مناسبی را نیز تعبیه کرده است که پیتزاهای آن واقعا لذیذ و خوشمزه هستند.

آدرس امیر شکلات دارآباد : دارآباد، موزه حیات وحش

شماره تماس: ۰۲۱۲۲۸۳۷۸۵۱

ساعت کار: ۸:۳۰-۲۳

محدوده قیمتی: متوسط رو به گران

 

کافه کیپ لیک

کافه کیپ لیک در دل باغ کاخ سعدآباد قرار دارد. معمولا بازدید از این کاخ و موزه بزرگ ساعت‌ها زمان می‌برد. به همین دلیل کاملا طبیعی است اگر در حین بازدید احساس گرسنگی کنید. این کافه شامل دو بخش فضای باز و فضای بسته می‌شود. بخش فضای بسته در یک کلبه چوبی زیبا قرار گرفته. سیگار کشیدن روی میز‌هایی که در فضای باز قرار گرفته‌اند آزاد است. منوی این کافه رستوران بیشتر فرنگی و فست فود است.

آدرس کافه کیپ لیک : تجریش، خیابان ولیعصر، خیابان زعفرانیه، انتهای خیابان طاهری، کاخ موزه سعدآباد

شماره تماس : ۰۲۱۲۲۷۳۵۱۲۴ و ۰۲۱۲۲۷۳۱۱۴۶

ساعت کار: ۹ صبح تا ۲۴

محدوده قیمتی: گران

۲۵ آذر ۹۸ ، ۰۹:۳۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سفرزون تراول