این بندر بارها در طول جنگ بین پادشاه‌های «گرجستان» و نیروهای متجاوز «عثمانی» دست‌به‌دست شد. در سال ۱۸۷۸ باتومی تحت سلطه‌ی امپراطوری «روسیه» شد و به‌سرعت توسعه یافت. امروزه «باتومی» بندر اصلی کشور گرجستان و انتخاب بسیاری از توریست‌هاست. در طول سفرتان به گرجستان، جاذبه‌های گردشگری باتومی را از دست ندهید. اگر قصد سفر به گرجستان دارید می توانید ارزان‌ترین بلیط هواپیما گرجستان را از سایت سفرزون پیدا کنید.

گالری هنری Aksoy ، مرکز هنر و موسیقی باتومی ، تئاتر دراما در باتومی ، استودیوی کمال تورمانیدزه ، کافه و گالری هنری راسودان پتویاشویلی و گالری TBC را می‌توان از جاذبه‌های تاریخی باتومی هستند. 

فرهنگ گرجستان یکتا و پویاست. گرجستانی‌ها به فرهنگ‌شان بسیار اهمیت می‌دهند. برای آن‌ها فرهنگ تنها برای موزه‌ها و گردشگران نیست، بلکه بخش حیاتی از هویت روزمره است. رسوم و فرهنگ گرجستان، حتی توسط جوانان و نسل جدید هم ارج نهاده می‌شود. فرهنگی که از آن سخن می‌گوییم، در طول هزاران سال دچار تحولات بسیاری شده و از سایر فرهنگ‌ها هم تأثیر پذیرفته است. فرهنگ محلی کشور گرجستان بسیار غنی‌ست، رقص‌های زیبا و پر قدرت و آوازهای پر از مفهوم ... ادامه مطلب