تبریز یکی از جذاب‌ترین شهرهای ایران است و جاهای دیدنی‌اش چند روزی وقت می‌خواهد، ولی متاسفانه این روزها بیش‌تر مردم زمان چندانی برای گردش ندارند. بنابراین، اگر قبل از سفر یک برنامه‌ی حساب شده داشته باشید، بیش‌تر از گردش‌تان لذت می‌برید. در مجله‌ی گردشگری سفرزون، با هم سفر به تبریز را در ۳ روز تجربه می‌کنیم. در این برنامه‌ی سفر کوتاه، بیش‌تر جاذبه‌های گردشگری تبریز را برای‌تان قرار داده‌ایم.

روز اول

روز اول حسابی وقت دارید و سرحال‌اید، پس وقت‌تان را به گشت‌وگذار در «بازار تبریز» بگذرانید. قبل از تبریزگردی هتلی خوب برای اقامت پیدا کنید. اگر خیلی اهل هتل‌های گران نیستید، اما جای تروتمیزی می‌خواهید، «مهمانسرای تبریز» را امتحان کنید. در غیر این‌صورت هتل‌های مدرن و البته گرانی، مطابق سلیقه‌تان پیدا می‌شود .

بازار تبریز

همان‌طور که گفتیم، معمولاً در روز اول انرژی بیش‌تری دارید و هیجان دیدن شهر جدید باعث می‌شود کم‌تر احساس خستگی کنید. روز اول‌، روز پیاده‌روی و بازارگردی‌ست. این بازار بزرگ‌ترین بازار سقف‌دار تاریخی جهان است و قسمت‌های مختلفی مانند: بازار «طلافروشان»، «فرش‌فروشان»، «شیشه‌گرخانه» و «کفاشان» ادامه‌ی مطلب...