مکان‌های تاریخی و باستانی، طبیعت بکر و آب و هوای کوهستانی، از جاذبه‌های گردشگری اردبیل محسوب می‌شوند. «هتل لاله»، «هتل دریا» و «هتل سبلان»، از بهترین هتل‌های اردبیل هستند که در تمام اوقات سال پذیرای میهمانان داخلی و خارجی هستند. رستوران «بره سفید»، رستوران مجلل «اردبیل» و رستوران «شب‌های اردبیل» از جمله بهترین رستوران‌های اردبیل هستند. مکان‌های تاریخی و طبیعی این استان کم نیستند. در مجله‌ی سفرزون تعدادی از این جاذبه‌های گردشگری اردبیل را با هم بررسی می‌کنیم.

بقعه‌ی شیخ صفی‌الدین اردبیلی

این بقعه که مجموعه‌ای بی‌بدیل از هنر کاشی‌کاری، خطاطی، منبت‌کاری و… است، در میدان «عالی‌قاپوی» شهر قرار گرفته و ساعت‌ها چشم بازدیدکنندگان را به خود خیره می‌کند. مقبره‌ی شیخ صفی‌الدین، مقبره‌ی «شاه اسماعیل صفوی» و همسرش و کشته‌شدگان جنگ «چالدران» در دل این بقعه جای دارند که از دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری اردبیل محسوب می‌شوند.

بازار اردبیل

بازار بزرگ و قدیمی اردبیل که یادگار معماری دوران «صفویه» هستند، در میانه‌ی شهر و در طرفین خیابان امام خمینی قرار دارند. تیمچه‌ها، حمام، مسجد و سراهای زیادی در این بازار قرار گرفته‌اند که تاریخچه‌ای بس طولانی دارند. تاریخچه‌ای که به سده‌های ۷ و ۸ هجری قمری بازمی‌گردد. قمست عمده‌ی بازار در ۵۰ سال گذشته ادامه‌ی مطلب...

ارزانترین بلیط هواپیما