جاذبه‌های گردشگری کرمان، دومین استان پهناور ایران، شامل مکان‌های طبیعی و باستانی‌ست. چشمه‌­های آب معدنی، مناطق حفاظت شده، چشمه‌­های آب­ گرم، ارتفاعات و قله­‌های مرتفع، جاذبه­‌های کویری و همچنین آثار باستانی «ارگ بم»، «ارگ راین»، «باغ شازده» و تعداد بسیاری کاروان‌سرا، کرمان را به یکی از قطب­‌های گردشگری ایران تبدیل کرده است؛ معماری و تاریخچه‌ای بی‌­نظیر که نمایانگر فرهنگ بومی کرمان از گذشته تا امروز است.

ارگ بم

«بم» از کهن‌­ترین شهرهای استان کرمان است. «ارگ قدیم بم»، «ارگ جدید بم»، «کوه هزار»، «کوه قدمگاه» و «ییلاق دهکردی» از آثار تاریخی کرمان هستند که در این شهر قرار دارند. ارگ تاریخی بم با قدمتی بیش از دو هزار و پانصد سال، در «فلات مرکزی ایران» و در مسیر «جاده‌ی ابریشم» قرار گرفته و بزرگ‌­ترین بنای خشتی جهان به‌حساب می‌آید.

باغ شازده

همانند بسیاری از باغ‌­های ایرانی از دیوارهای بلند، استخر، عمارت، جوی آبی از استخر به عمارت، درخت‌های کهنسال و باغچه­‌های فراوان تشکیل شده. قدمت «باغ شازده» مربوط به اواخر دوران قاجار است. معماری با هندسه‌ی منظم از ویژگی­‌های این بناست. بخشی از دیوارها و قسمتی از این باغ تزیین نشده­‌اند و دلیل آن مرگ حاکم کرمان و رها شدن کار ساخت بناست. ویژگی اصلی و دیدنی این باغ،ادامه‌ی مطلب...

بلیط هواپیما چارتر