برای دیدن زیباترین و بکرترین جاذبه‌های گردشگری اردبیل، باید طولانی بودن راه را به جان بخرید و راهی سفر شوید. این‌جا فقط هوای خنک تابستانی، برف سنگین زمستانی و نمای زیبای طبیعی حرف نمی‌زند، بلکه اردبیل با وجود «چشمه‌های آب‌گرم سرعین»، بزرگ‌ترین مرکز «توریست-درمانی» در کل ایران است. بعد از گذشتن از جاده‌ی کارت پستالی «اسالم-خلخال» در مسیر اردبیل، به سرعین می‌رسید. جاذبه‌های گردشگری اردبیل را در مجله‌ی سفرزونبخوانید.

چشمه‌های آب‌گرم سرعین

از مهم‌ترین دلایلی که باعث پیشرفت صنعت گردشگری، افزایش ویژگی‌های بهترین هتل‌های اردبیل و بالا رفتن کیفیت رستوران‌هایش شده، وجود چشمه‌های آب‌گرم سرعین است که شهرت جهانی دارند. چشمه‌های آب‌گرم و طبیعت بکر «کوه‌های سبلان»، از جاهای گردشگری و دیدنی سرعین‌اند که هرسال توریست‌های بسیاری را جذب می‌کنند. وجود همین چشمه‌های ارزشمند، علت نام‌گذاری سرعین شده‌اند؛ سرعین در لغت به‌معنی سرچشمه است. خاصیت درمانی مواد معدنی این چشمه‌ها، سرعین را به مرکز توریست-درمانی اردبیل تبدیل کرده است.

اردبیل ۱۱۸ دهانه‌ی چشمه‌ی معدنی دارد. گرم‌ترین آب مربوط به چشمه‌ی «شابیل اردبیل» در «لاهرود»، اسیدی‌ترین آب مربوط به چشمه‌ی «قورتورسویی» در جنوب «مشکین‌شهر» و بلندترین چشمه ادامه‌ی مطلب ...

بلیط چارتری ارزان