زمیر یکی از زیباترین شهرهای ترکیه است و توریست‌های زیادی هستند که دوست دارند این شهر را ببینند. جاهای دیدنی ازمیر زیاد است و ترکیبی از ساحل‌ها، بناهای باستانی، شگفتی‌های طبیعی و تفریح‌های شبانه است. برای شناختن جاهای دیدنی ازمیر این مطلب را بخوانید. اگر هم دوست دارید به ترکیه و سواحل زیبای آن سفر کنید به سایت مجله ی گردشگری سفرزون مراجعه کنید.


جاهای دیدنی ازمیر ، هیراپولیس-پاموکاله

Hierapolis-Pamukkale مکانی باستانی در شهر ازمیر که توریست‌ها علاقه زیادی به آن دارند


بیش‌تر مردم و توریست‌ها این مکان را با نام «پاموکاله» می‌شناسند تا «هیراپولیس». هیراپولیس، اسم شهری قدیمی در کناره‌ی رود «لایکوس» است که به‌خاطر بهار زیبایش مشهور است. یکی از جاذبه‌های مهم این شهر وجود آب گرم کربنات‌دار میان آثار تمدن رومی به‌جای مانده از دوران باستان است که این مقصد را در لیست مهم‌ترین جاهای دیدنی ازمیر قرار می‌دهد.

بی‌نظیر است که در آب گرمی شنا کنید که املاحی به قدمت ۲۰۰ سال پیش از میلاد دارد. در سال‌های بسیار دور زمین‌لرزه‌ای شهر را ویران می‌کند و آن را به آب می‌ریزد.


افه‌سوس ، تاریخ فراموش شده رومیان

[caption id="attachment_4185" align="aligncenter" width="720"]Ephesus یک مکان باستانی برای ملاقات با زیبایی‌های 3 هزار ساله Ephesus یک مکان باستانی برای ملاقات با زیبایی‌های ۳ هزار ساله[/caption]

شهری باستانی از بقایای تمدن یونان که معماری فوق زیبا و بی‌نظیرش مسحورتان می‌کند. «افه‌سوس» به «افه‌زه» (Efeze) هم معروف است و یکی از بزرگ‌ترین شهرهای دوره‌ی روم بوده است. احتمالا این شهر دومین شهر بزرگ جهان در دوره‌ی خودش بوده است. در شرق مدیترانه، افه‌سوس بهترین بازمانده‌ی معابد باستان است که معبد «آرتمیس» را در خود جای داده است.

این معبد را جزو هفت شگفتی جهان باستان می‌دانند و بسیاری بر طبق کتاب مقدس افه‌سوس را خانه‌ی مریم، مادر حضرت عیسی مسیح می‌شمارند. این شهر باستانی چندین بخش متفاوت و بی‌نظیر دارد. کتابخانه «سلسوس»، «غار هفت‌خوابه‌ها»، «تئاتر»، «کلیسای مریم»، «خانه‌ی باکره»، «مسجد ایزابی»، «باسیلیکای سنت جان» و «معبد هادریان» از جمله این بخش‌ها هستند و ادامه ی مطلب .. 


برای خرید بلیط هواپیما تهران ازمیر و یا تور ترکیه به سایت سفرزون مراجعه فرمایید.