استانبول شهر فوق‌العاده‌ای‌ست. کم‌تر کسی پیدا می‌شود که به این شهر سفر کرده باشد و مجذوب آن نشده باشد. اما جذابیت سفر به استانبول فقط خود آن شهر نیست، بلکه یک از خصوصیات جالب توجه سفر به استانبول این است که به‌راحتی این امکان را دارید تا از شلوغی و همهمه‌ی شهر رها شوید و به دامان طبیعت اطرافش و آرامش پناه ببرید و مکان های دیدنی استانبول را ببینید. فقط کافی‌ست چند ساعت را در راه بگذرانید تا از قلب شلوغ شهر دور شده و با منظره‌ی کشاورزان در حال کار دل‌تان را آرام کنید.

شاید تعجب کنید اگر بدانید برخی از مهم‌ترین مساجد، بناهای بازمانده‌ی حکومت روم، میادین جنگ‌های و بازارهای مشهور خارج از شهر استانبول و بسیار نزدیک به آن قرار دارند. پس با سفرزون همراه باشید تا بتوانید یک برنامه‌ی سفر جذاب و متفاوت به استانبول داشته باشید و ۶تا از مکان‌های دیدنی استانبول روی نقشه را در مجله‌ گردشگری سفرزون ببینید.

تروی: سفر به افسانه اسب چوبی

اگر به استانبول می‌رود Troy را فراموش نکنید

اگر به استانبول می‌رود Troy را فراموش نکنید

حتما شما هم افسانه‌ی معروف هومر، که به نام همین شهر نام‌گذاری شده، را شنیده‌اید. هومر در شاهکارش ایلیاد داستان جنگ تروی را نقل می‌کند که در آن دشمنان برای نفوذ به دیوارهای نفوذ ناپذیر این شهر، اسب چوبی بزرگی را پشت درهای آن گذاشتند و خود در شکم آن پنهان شدند. با این ترفند تروی نفودناپذیر فتح شد.

شهر تروی از زمان تاسیسش، ۳ قرن قبل از میلاد مسیح، تا به‌حال چندین بار به‌طور کامل تخریب شده است، اما باز شهر جدیدی بر مخروبه‌هایش بنا شد. هنوز هم تحقیقات باستان‌شناسی در گوشه و کنار و اطراف این شهر با جدیت در حال انجام است. سفر به این شهر فرصت کم‌نظیری برای سفر به تاریخ و افسانه‌ها را به شما می‌دهد. این شهر هم یکی از مکان های دیدنی استانبول ( اطراف استانبول) است.

 ادیرنه: تاریخ جنگ و پزشکی و کشتی

Edirne نمایی از دوران جوانی امپراتوری عثمانی است

Edirne نمایی از دوران جوانی امپراتوری عثمانی است

ادیرنه نزدیک مرز یونان و بلغارستان واقع شده است. ادیرنه هم یک منطقه‌ی تاریخی و نظامی است و در طی قرن‌ها حدود شانزده جنگ مهم در این منطقه به وقوع پیوسته است. همچنین مسجد سلیمیه در این شهر واقع شده است. این مسجد بلندترین مناره را در کل ترکیه دارد. موزه‌ی پزشکی بایزید دوم، تاریخ پزشکی در ترکیه و همچنین ادامه‌ی مطلب...

برای خرید بلیط هواپیما تهران استانبول و رزرو تور استانبول به سایت سفرزون مراجعه کنید.