جاهای دیدنی مکزیک بی‌شمارند. مکزیکوسیتی میزبان موزه‌های متنوعی است که بازید از اکثر آن‌ها رایگان است. شما هم دل‌تان می‌خواهد به این سرزمین مرموز و زیبا سر بزنید؟ دوست دارید با فرهنگ مکزیک بیش‌تر آشنا شوید؟ اگر روزی عازم این کشور شدید، این مطلب می‌تواند پابه‌پای شما در مکزیکوسیتی سفر کند و راهنمای گردشگری خوبی در این شهر باشد. مجله گردشگری سفرزون ۵ تا موزه از موزه های مکزیکوسیتی را به شما معرفی می‌کند که کم‌تر شناخته شده هستند.

کوئیل‌کوئیلکو ، یک جای باستانی در میان جاهای دیدنی مکزیک

cuicuilco یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی مکزیک است

cuicuilco یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی مکزیک است

کوئیل‌کوئیلکو (Cuicuilco) یک جای باستانی است که میزبان خرابه‌های تمدنی کهن است و در نزدیکی مرکز شهر قرار دارد. این جای باستانی ۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح، توسط تمدن مایاها و آزتک‌ها پدید آمده و در سال ۱۵۰ پس از میلاد، به‌دلیل فعالیت‌های کوه آتشفشان خالی از سکنه شده و متروک باقی‌مانده و امروز یکی از جاهای دیدنی مکزیک به شمار می‌رود.

امروزه این مکان هم‌چنان زیر چندین متر مواد مذاب سرد‌شده‌ی آتشفشان، مدفون شده‌است. این‌جا بیشتر به خاطر هرم موجود در آن مشهور است؛ هرمی که گمان می‌رود یکی از اولین هرم‌های ساخته‌شده در جهان باشد. دراصل این ساختمان بخشی از یک معبد عظیم بوده‌ است اما به‌دلیل ضخامت لایه‌های مواد آتشفشانی که روی آن را پوشانده‌ است، جزو تنها بخش‌هایی از کوئیل‌کوئیلکو است که روی زمین قرار دارد. یک موزه‌ی کوچک و رایگان، تاریخ چگونگی حفاری این مکان را به نمایش می‌گذارد. برای اقامت هم می‌توانید هتل «پوئرتاس دل بُشکه» ادامه مطلب...

برای خرید بلیط هواپیما خارجی و رزرو تورهای سفرزون به سایت سفرزون مراجعه کنید.