پاریس عروس زیبای شهرهای دنیاست. کم‌تر کسی‌ست که این حرف را قبول نداشته باشد و عاشق سفر کردن به پاریس نباشد. یکی از مهم‌ترین جاذبه های دیدنی پاریس ، میدان‌ هایش است. در این متن زیباترین میدان های پاریس را برای‌تان جمع کردیم تا تمام و کمال برای‌تان از آن‌ها سخن بگوییم. اگر شما هم مثل ما عاشق سفر کردن به پاریس هستید، این متن را از دست ندهید و با مجله گردشگری سفرزون همراه شوید.

خیابان شانزلیزه؛ بلواری در تاریخ

Avenue des Champs-Élysées ییک از زیباترین میدان های پاریس

Avenue des Champs-Élysées ییک از زیباترین میدان های پاریس

شانزلیزه تا پیش از آن‌که در قرن شانزدهم توسط لینوتر به یکی از زیباترین میدان های پاریس تبدیل شود، ناحیه‌ای باتلاقی و مخروبه بود. شانزلیزه در تقاطع خود به‌وسیله میدان شانزلیزه به دو بخش تقسیم می‌شود. قسمت پایینی شانزلیزه از کنار کاخ کنکورد می‌گذرد و شامل یک پارک بزرگ، باغ شانزلیزه و موزه هنرهای زیبای کاخ پتیت است. بخش بالایی تا طاق پیروزی پیش رفته و در کنارش فروشگاه‌های لوکس، هتل‌ها، رستوران‌ها، کافه‌ها، سینماها و تئاترها قرار دارند. این منطقه شلوغ توریست‌های بسیاری را به سمت خودش می‌کشاند و یکی از معابر شهر پاریس برای گردهمایی مردم است.

شانزلیزه به‌خاطر داشتن موسسات و اماکن با اعتباری همچون مایسون لادور در خیابان ۷۵ شانزلیزه، فروشگاهی شیرینی‌پزی که به‌خاطر داشتن سالن چایخوری مربوط به قرن هجدهم و شیرینی‌های عالی‌اش از جمله ماکارونز مشهور است. بوتیک‌های اعیانی و شیکی همچون بوتیک تیفانی در خیابان ۶۲ شانزلیزه، بوتیک لوییس وویتون در خیابان ۱۰۱ شانزلیزه و کارتیر در خیابان ۱۵۴ شانزلیزه، شهرت پیدا کرده است. بهترین انتخاب برای صرف غذایی عالی رستوران افسانه ای برازری دلوکس در فوکویت و رستوران و غذاخوری گرانقیمت لاتلیر دجوئل روبوچون در خیابان ۱۱۳ شانزلیزه که دو ستاره میشلن ادامه‌ی مطلب...

برای خرید بلیط هواپیما تهران پاریس و رزرو تورهای سفرزون به سایت سفرزون مراجعه کنید.