اگرچه برخی معتقدند که پاریس در حوزه هنر و خلاقیت دیگر در برابر برلین و نیویورک حرفی برای گفتن ندارد، اما هنوز هم جایی است برای نمایش هنر و کشف استعدادهای نو. به همین خاطر بهترین موزه های  پاریس هنوز هم تلاش می کنند که نمایشگر بهترین آثار هنری باشند و عموم مردم را به تماشای آن ها فرا بخوانند. موزه های پاریس خانه ی برخی از مجموعه های مهم هنری جهان هستند که از نظر تاریخی نیز اهمیت دارند. اگر به هنر علاقه دارید، حتما با این مطلب مجله گردشگری سفرزون همراه شوید که بهترین موزه های پاریس را با هم بشناسیم.

موزه لوور؛ در تاریخ قدم بزنید

Louvre Museum یکی از بهترین موزه های پاریس و البته جهان

Louvre Museum یکی از بهترین موزه های پاریس و البته جهان

حتما اولین قدم را که به پاریس بگذارید، اول دل‌تان می‌خواهد لور را ببینید که یکی از بهترین موزه های پاریس است. لوور که کاخی عجیب و غریب است و روزگاری منزل پادشاهان فرانسه بود امروزه به موزه‌ای بسیار باشکوه برای نمایش هنرهای زیبا تبدیل شده است. بازدید‌کنندگان از طریق حیاط این قصر و هرم شیشه ای آن که توسط لئو مینگ پی در سال ۱۹۱۷ طراحی شده وارد موزه می‌شوند. موزه لوور بیش از ۳۰۰۰۰ اثر هنری را از دوران باستان تا هنر قرون وسطی به نمایش می‌گذارد و نقاشی‌هایی اروپایی از قرن پانزدهم تا قرن نوزدهم را در خودش جای داده است. دیدن تمامی آثار موجود در موزه با یکبار بازدید از آن غیر ممکن است، اما بازدید کنندگان می‌توانند بر بخش خاص از آن مثل مجسمه‌سازی کلاسیک، هنر رنسانس ایتالیا، یا نقاشی‌های قرن هفدهم فرانسه تمرکز کنند و یا بازدیدی از آثار برجسته‌ی موزه داشته باشند.

تابلوی مونالیزا در لوور

تابلوی مونالیزا معروف‌ترین اثر لئوناردو داوینچی و مهم‌ترین اثر موزه لوور پاریس

تابلوی مونالیزا معروف‌ترین اثر لئوناردو داوینچی و مهم‌ترین اثر موزه لوور پاریس

معروف ترین اثر موزه، تابلوی مونالیزا و یا لبخند ژکوند است که توسط لئوناردو داوینچی در بین سال های ۱۵۰۳ تا ۱۵۰۵ کشیده شد. برخی دیگر از شاهکارهای استثنایی این موزه عبارتند از مجسمه‌ی باستانی «ونوس د میلو»، یادبود پیروزی «ساموتراس» متعلق به دوره‌ی هلنی، نقاشی «جشن عروسی با شکوه» در کانیا اثر «ورونسا» متعلق ادامه مطلب...

برای خرید بلیط هواپیما تهران پاریس و رزرو تورهای سفرزون به سایت سفرزون مراجعه کنید.