جاهای دیدنی آذربایجان کم نیستند و در این مقاله مهم‌ترین آن‌ها را معرفی می‌کنیم. آذربایجان؛ کشوری است در منطقه‌ی قفقاز، جایی که شرق و غرب (اروپای شرقی و آسیای غربی) به هم پیوند می‌خورند. انتظار این برخورد را در دیدارتان از آذربایجان داشته باشید؛ چون چیزهای زیادی برای لذت بردن کشف خواهید کرد. همجواری با دریای خزر، مناطق ساحلی با آب‌وهوای نسبتا مرطوب نزدیک به آب‌و‌هوای مدیترانه‌ای را خواهید یافت.

مجله گردشگری سفرزون شما را به دیدن کشور آتش «یانار داغ» می‌برد، جایی‌ که آتش همیشه در نزدیک باکو روشن است! پدیده‌ای شگفت که به‌واسطه خروج گاز طبیعی رخ می‌دهد. شهرهای کوهپایه‌ای بسیاری را در آذربایجان خواهید یافت، شهرهایی با مسجدها و مناره‌های زیبا، آن هم درکنار یکی از جالب‌ترین معماری‌های مدرن دنیا که در برج‌های «شعله‌ی باکو»، آن را مشاهده خواهید کرد.

جاهای دیدنی باکو

جاهای دیدنی آذربایجان | نمایی از شهر قدیم و جدید باکو

جاهای دیدنی آذربایجان | نمایی از شهر قدیم و جدید باکو

باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان، کنار دریای خزر و به‌طرز جالبی ترکیبی از شهر قدیمی «ایچری» شهر (Icheri sheher) و آسمان‌خراش‌های مدرن است که بسیاری از آن‌ها با صفحه‌های ال‌سی‌دی پوشانده شده‌اند، می‌توانید تصور کنید که نورها در شب، شما را مفتون خود خواهند کرد. اگر قصد سفر به باکو را دارید، برج‌های شعله را که یکی از جاهای دیدنی آذربایجان است که نباید از دست بدهید. برج‌هایی با سطحی از ال‌سی‌دی که شهر را رنگارنگ و بی نهایت زیبا می‌کنند و در شب در ذهن شما ماندگار خواهند شد.

باکو پر از شگفتی برای توریست‌های علاقه‌مند از سراسر دنیاست. برای مثال موزه‌ی هنرهای معاصر یکی دیگر از جاهای دیدنی باکوست. جایی که می‌توانید نزدیک به ۹۰۰ اثر از هنرمندان منطقه را در آن ببینید و برای کسانی که به فرهنگ مدرن علاقه‌مندند بسیار ارزشمند است. «تزه بازار» (Teze bazar) هم می‌تواند مقصد بعدی شما باشد. آن‌جا به پنیر‌ها و فلفل‌هایش معروف است که هم خوش‌بوست و هم ارزش امتحان کردن دارد. اگر هیچ‌کدام از این دو را نخواستید می‌توانید یک کباب درجه یک در یکی از رستوران خوب باکو نوش جان کنید؛ پس منتظر اتفاق‌های جالب در آذربایجان باشید.

شهر قدیم (Icheri seher) از جاهای دیدنی آذربایجان

جاهای دیدنی آذربایجان | کوچه‌پس‌کوچه‌های شهر قدیم باکو

جاهای دیدنی آذربایجان | کوچه‌پس‌کوچه‌های شهر قدیم باکو

همان‌طور که گفته شد یکی از جاهای دیدنی آذربایجان ، شهر قدیم باکو است. در مرکز باکو، منطقه‌ای با معماری بی‌نظیر و برج‌های متعلق به سده‌ی دوازدهم میلادی قرار دارد که بخشی از شهر قدیمی باکو به‌حساب می‌آید. این منطقه با دیوار محصور شده است. آن‌جا می‌توانید به دیدن کاخ «شیروان‌ شاه» (Shirvanshah) بروید که قدمتش ادامه مطلب...

برای خرید بلیط هواپیما خارجی و رزرو تورهای سفرزون به سایت سفرزون مراجعه کنید.