توریست‌های حرفه‌ای همیشه به‌دنبال بهترین زمان سفر به جذابه‌ها و شهرهای رویایی‌شان هستند. از میان همه‌ی شهرهای زیبای دنیا، استانبول یکی از آن جاهایی‌‌ست که حتما باید در زمان مناسب به سراغش بروید. مجله گردشگری سفرزون بهترین زمان سفر به استانبول را برای‌تان در این مقاله جمع کرده‌ است.

بهترین زمان سفر به استانبول برای گشت‌و‌گذار

بهترین زمان سفر به استانبول | بهار و پاییز

بهترین زمان سفر به استانبول | بهار و پاییز

بهار و پاییز بهترین موقع از سال برای گشت‌و‌گذار در استانبول است. آب‌و‌هوا خوشایند و دمای هوا در حدود ۱۵ درجه‌ی سانتیگراد و بسیار مطلوب است. با این‌که بهار فصل پر رفت‌و‌آمدی است، جمعیت گردشگران تا اواخر ماه می (اردیبهشت) به اوج خود نمی‌رسد. در پاییز تعداد توریست‌ها رو به افول می‌گذارد و تا اوایل اکتبر (مهر) کاهش آن‌ها ادامه دارد، به همین‌خاطر بسیاری معتقدند که بهار بهترین فصل سال است. در بهار و ماه آوریل (فروردین) تمام شهر استانبول برای جشنواره‌ی بین‌المللی لاله، غرق در گل است. با این وجود پاییز فصلی است که در آن شهر در خُم رنگرزی پاییزی جان تازه‌ای می‌گیرد، در حالی‌که باران نم‌نم و غروب‌های دل‌انگیز جلوه‌های شهر را شبیه نقاشی‌های «امپرسیونیستی» می‌کند.

چه در بهار به دیدار استانبول بیایید، چه در تابستان و چه در پاییز، لذت بخش‌ترین زمان تجربه‌ی مناظر دیدنی استانبول صبح زود بلافاصله پس از طلوع آفتاب و عصر و نزدیک غروب است. بهترین وقت برای بازدید از کاخ مشهور «توپ‌قاپی» صبح روز دوشنبه است که معمولا در آن در آرام‌ترین حالت خود قرار دارد. در زمستان هر زمانی آن‌جا بروید، بدون منتظر ماندن در صف یا شلوغی وارد خواهید شوید. تابستان برعکس است و به‌خاطر گرمای زیاد و حجم عظیم مردم که وارد شهر می‌شوند، صف‌های طولانی برای بازدید از مکان‌های گردشگری راه می‌افتد. با این حساب تابستان بدترین زمان برای دیدن توپ‌قاپی است. از آن‌جایی‌که بیش‌تر مکان‌های توریستی در استانبول روزهای تعطیل و ساعات کاری متفاوتی دارند، بهتر است از زمان بازدید و باز بودن آن‌ها مطمئن شوید و قبل از اقامت هر کدام از جاذبه‌های توریستی را چک کنید.

بهترین زمان سفر به استانبول برای سواری بر روی قایق تفریحی

بهترین زمان قایق‌سواری روی بسفر مهر و اردیبهشت است

بهترین زمان قایق‌سواری روی بسفر مهر و اردیبهشت است

ماه سپتامبر (مهرماه) می‌تواند بهترین زمان سال برای سواری بر روی قایق تفریحی باشد. در مهرماه هوا معمولا گرم است و سرمای زمستان هنوز فرا نرسیده است. پس از آن ماه می (اردیبهشت) بهترین زمان است، چرا که در آن می‌توانید سه نژاد مختلف «دلفین» را در آب‌های «بسفور» ببینید. با تمام این اوصاف، سواری روی قایق تفریحی جاذبه‌ای برای تمام فصول ادامه مطلب...

برای خرید بلیط هواپیما و رزرو تورهای سفرزون به سایت سفرزون مراجعه کنید.