این بندر بارها در طول جنگ بین پادشاه‌های «گرجستان» و نیروهای متجاوز «عثمانی» دست‌به‌دست شد. در سال ۱۸۷۸ باتومی تحت سلطه‌ی امپراطوری «روسیه» شد. پس از آن به‌سرعت توسعه یافت. امروزه «باتومی» بندر اصلی کشور گرجستان و انتخاب بسیاری از توریست‌هاست. در طول سفر به گرجستان، جاذبه‌های گردشگری باتومی را از دست ندهید. با مجله گردشگری سفرزون همراه باشید.

باتومی ، شهر زیبا و مدرن گرجستان

شهر باتومی در حال شکوفایی‌ست. این شهر در تابستان بازدیدکننده‌های فراوانی دارد. باتومی در سال‌های اخیر پیشرفت زیادی به خود دیده‌. ساختمان‌ها اغلب بازسازی و مدرن شده‌اند، اما بازسازی‌ها بر اساس پیشینه‌ی تاریخی شهر صورت گرفته‌اند.

باتومی در طول یک بازه‌ی زمانی، در قرن ۱۹ دچار تحولات زیادی شد و بسیاری از بازسازی‌های اخیر این شهر قدیمی، در این دوران صورت گرفت. امروزه در سطح شهر شاهد تعداد زیادی ساختمان با ارتفاع کم، بالکن‌های زیبا و کار شده است. این ساختمان‌ها نماهای پر زرق و برق دارند.

در خیابان‌ها می‌توانید عطر قهوه‌ی تازه، گیاه لیمو و نسیم دریایی را استشمام کنید. با وجود پیشرفت‌های زیاد شهر، این ساخت و سازها، منتقدین خاص خودش را دارد. برخی معتقدند که هویت شهر مخدوش شده‌ است، اما همگی بر این عقیده‌اند که باتومی با صنعت گردشگری رو به رشد، روز به روز شهر را به جای دل‌پذیرتری تبدیل می‌کند.

مرکز هنر و موسیقی باتومی ، سمفونی یک شهر

جاذبه‌های گردشگری باتومی

«مرکز هنر و موسیقی باتومی» در منطقه‌ی ساحلی و زیبای باتومی قرار دارد و یکی از خاص‌ترین جایگاه‌های هنری این شهر است. اجرای سمفونی‌ها و کنسرت‌های مختلف، اپراها، نمایش‌های موزیکال و… از فعالیت‌های هنرمندها در این بنای زیباست. این مرکز ساختمان بسیاری زیبایی دارد و با نمای سفیدش از فاصله دور هم از میان باغ پدیدار است.

این‌جا یکی از جاذبه‌های گردشگری باتومی استثنایی گرجستان و باتومی ادامه مطلب...

برای خرید بلیط هواپیما و رزرو تورهای سفرزون به سایت سفرزون مراجعه کنید.