تفلیس از آن شهرهایی‌ست که باید از نزدیک تجربه‌اش کنید. زنده، بانشاط و با معماری چشم‌نواز و خیرکننده؛ مخصوصا کلیساهایش. بهترین جا برای شناختن معماری تفلیس کلیساهایش است. در این شهر کلیساهای فراوانی وجود دارد. ما در این‌جا گلچینی از مهم‌ترین بناهای مذهبی و زیباترین کلیساهای تفلیس را معرفی کردیم و نزدیک‌ترین مسیر‌های دسترسی به آن‌ها را دراختیارتان گذاشتیم؛ پس اگر قصد سفر به تفلیس را دارید، این مطلب مجله گردشگری سفرزون را از دست ندهید.

یادتان نرود! اکثر کلیساها در طول روز بازاند و آئین «نماز گرجستانی» شنبه‌ها، ساعت ۱۶:۰۰، و یکشنبه‌ها، ساعت ۰۹:۰۰، برگزار می‌شود.

کلیسای آنچیسخاطی باسیلیکا (Basilica) از زیباترین کلیساهای تفلیس

کلیسای آنچیسخاطی باسیلیکا| کلیسای قدیمی به قدمت چند قرن

کلیسای آنچیسخاطی باسیلیکا| قدیمی‌ترین کلیسای تفلیس

کلیسای «آنچیسخاطی باسیلیکا»، قدیمی‌ترین کلیسای تفلیس است و قدمتش به قرن ششم میلادی می‌رسد. طراحی آن با کلیساهایی که قرن‌ها بعد در این شهر ساخته شد، تفاوت فراوانی دارد. تخمین زده‌اند که نقاشی‌های توی کلیسا، باید بیش‌تر از ۴۰۰ سال پیش کشیده شده‌ باشد. نقاشی‌های که رنگ‌و‌روی‌شان رفته، اما میلیون‌ها دلار قیمت دارند و حسابی ازشان محافظت می‌شود.

نشانی: خیابان شاوتلی (Shavteli 11)

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: میدان آزادی (Liberty Square)

کلیسای کاتولیک (Catholic)

کلیسای کاتولیک| کلیسایی به سبک معماری باروک

کلیسای کاتولیک| کلیسایی به سبک معماری باروک

کلیسای کاتولیک در سال ۱۸۰۸ میلادی ساخته شد و معماری آن ترکیبی از سبک «باروک» (Baroque) و «نئوگوتیک» (Neo-Gothic) است؛ چیزی شبیه ترکیب کلیساهای «نوردترام» و «سن دنی» پاریس، اما این‌بار در تفلیس. در زمان شوروی سابق از این کلیسا به‌عنوان «انبار غله» استفاده می‌شد و کم‌کم ویران شد، اما در سال ۱۹۹۹ میلادی برای بازدید پاپ از گرجستان دوباره بازسازی شد و مورد استفاده‌ی ادامه مطلب...

برای خرید بلیط هواپیما و رزرو تورهای سفرزون به سایت سفرزون مراجعه کنید.