گرجستان شهرت زیادی میان توریست‌های دنیا دارد. در تمام فصل‌های سال گرجستان نقطه‌ی محبوب گردشگری است و خاطره‌ی خوش آن از ذهن شما پاک نخواهد شد. سوغاتی های گرجستان را باید قبل از سفر به گرجستان خوب شناخت و با دست پر به خانه برگشت. سفرزون در ادامه‌ی این مطلب مجله گردشگری سفرزون به معرفی تعدادی از سوغاتی­‌های گرجی می‌پردازد تا سفر به کشور برای‌تان خاطره‌انگیزتر شود.

پنیرهای خوشمزه‌ی در سفر به گرجستان

پنیر از معروف‌ترین سوغاتی های گرجستان به‌حساب می‌آیند

پنیر از معروف‌ترین سوغاتی های گرجستان به‌حساب می‌آیند

تهیه‌ی پنیر از دیرباز در گرجستان رایج بوده. پنیر گرجستان را می‌­توان از فروشگاه یا بازار معمولی خرید، اما بهترین مکان برای خرید این محصول فروشگاه‌‌های پنیر است. پنیر در این فروشگاه‌­ها به مثابه یک محصول هنری به‌فروش می‌رسد و کیفیت آن هم از لحاظ ظاهر و هم از لحاظ طعم، فوق‌العاده است. بهترین پنیر در بین تمام پنیرها پنیر دودی است که فوق‌العاده خوشمزه و بسیار پرطرفدار است.

کلاه پشمی پاپاخی گرجی

papakha از کلاه‌های معروف گرجی

papakha از کلاه‌های معروف گرجی

کلاه پشمالو سنتی که استفاده از آن هنوز در قفقاز رایج است. این کلاه از پوست گوسفند کاراکول تهیه می­‌شود و مخصوص مردان و پسران است. این کلاه ظاهری استوانه‌ای شکل دارد که یک طرف آن باز است. پاپاخی سوغاتی جالبی در سفر به گرجستان است.

سوغاتی های گرجستان از هنرهای تجسمی

هنر تجسمی گرجستان عمدتا در محصولاتی مثل سفالینه‌های آن نمایان است. این سفالینه‌ها و محصولات سرامیکی هنری و گلدان‌­های مخصوص آن می­‌توانند یک سوغاتی عالی از گرجستان باشند.

سوغاتی دست‌ساز انتخابی مناسب در گرجستان

چه داخل پایتخت و چه بیرون از آن، می‌­توانید سوغاتی­‌های دست‌ساز گرجستان را در همه‌جا ببینید. بنابراین «همه‌جا» در گرجستان جایی‌ست که می­‌توانید هدایایی را برای دوستان و خانواده‌ی خود بگیرید.

خرید خود را با یک دلار آغاز کنید و مگنت یخچال بسیار مناسب ادامه مطلب...

برای خرید بلیط هواپیما و رزرو تورهای سفرزون به سایت سفرزون مراجعه کنید.