کاشان شهری تاریخی و دیدنی در ایران است که در منطقه‌ی کویر ایران جا خوش کرده و قسمتی از استان اصفهان است. این شهر زیبایی معماری اصفهان را به ارث برده و پر از تصویرهای جذاب مسافرانی است که این شهر را مقصد خود کرده‌اند. در این مطلب با مجله گردشگری سفرزون برای آشنایی با جاهای دیدنی کاشان همراه شوید.

خانه‌ بروجردی ها ، معماری هوشمندانه در جاهای دیدنی کاشان 

جاهای دیدنی کاشان - خانه بروجردی ها

جاهای دیدنی کاشان – خانه بروجردی ها

کاشان که رسیدید، حتماً سراغ محله‌ی سلطان امیراحمد هم بروید و از خانه بروجردی ها دیدن کنید. این خانه نگین جاهای دیدنی کاشان است و نمی‌شود بدون تماشای آن این شهر را ترک کرد. این بنا سوغات دوره‌ی قاجار در ایران است و از شاهکارهای هوشمندانه‌ی تاریخ ایران در قرن ۱۳ محسوب می‌شود. این خانه‌ی وسیع با دو حیاط بیرونی و اندرونی، حوضی بزرگ، سردر زیبا، درهای چوبی و خط و نقوش دیوارها، چشم شما را هعمراه خود می‌کند تا از لحظه‌لحظه‌ی حضور در این محل لذت ببرید. اما ویژگی بی‌نظیری که در خانه بروجردی ها شما را شگفت‌زده می‌کند، بادگیرهای آن و هوای مطلوب و خنک آن در تابستان است که شما را از آب‌وهوای گرم منطقه‌ی کویری ایران نجات می‌دهد. این خانه نمونه‌ی منحصربه‌فردی در سبک معماری نوی ایران است.

باغ فین ، شکوه سبز کاشان

جاهای دیدنی کاشان - باغ فین

جاهای دیدنی کاشان – باغ فین

یکی دیگر از جاهای دینی کاشان که حسابی شیفته‌اش خواهید شد، باغ فین است که در خیابان امیرکبیر قرار دارد و به‌عنوان یکی از باغ‌های به‌نام ایران در دنیا شناخته شده است. سرسبزی این باغ در کنار معماری خاص عمارت آن، نقش مهمی در جذابیت توریستی کاشان دارد. روی سنگ‌فرش‌های خواستنی این باغ قدم ادامه مطلب...

خرید بلیط هواپیما خارجی و بلیط هواپیما داخلی و رزرو هتل خارجی و رزرو هتل داخلی به سایت سفرزون مراجعه کنید.