خوزستان؛ قدیمی ترین منطقه فلات ایران، زیارتگاه پیامبران، قلب انرژی ایران. سرزمینی با مردمانی خونگرم و دوس داشتنی که در مهمان نوازی یگانه اند. منطقه ای با خاکی مقدس و پربرکت که از خوبی و سخاوت چیزی کم ندارد. منبع ثروت ایران است و همواره به کم راضی است. میزبان کارون است و بر کرانه خلیج فارس جا خوش کرده. هم دریا دارد و هم کوهستان، هم جلگه هم بیابان، زیارت بخواهید یا سیاحت، تاریخگردی یا ماجراجویی؛ فرقی نمی کند. هر آنچه از یک سفر می خواهید را در خوزستان به دست خواهید آورد.اگر قصد سفر به خوزستان را دارید با مجله گردشگری سفرزون همراه باشید تا گذاری به این استان جنوبی کشورمان داشته باشیم. در این مطلب ۸ تا از جاهای دیدنی خوزستان را معرفی می‌کنیم که می‌تواند مقصد بعدی سفر شما باشد.

کاخ آپادانای داریوش در شوش؛ بازنمای شکوه ایران کهن

 نمی توان از تاریخ تمدن صحبت کرد و اسمی از شوش نیاورد. شهری باستانی و از قدیمی ترین سکونتگاه های شناخته شده جهان که فعالیت های باستان شناسی در آن هنوز ادامه دارد. شوش از جاهای دیدنی خوزستان است که هزاران سال مرکز تمدن مهم ایلامیان و در دوره هخامنشیان نیز پایتخت سیاسی بوده است. داریوش بزرگ در حدود ۵۰۰ سال پیش از میلاد دستور ساخت کاخ بزرگی به سبک کاخ های تخت جمشید را در شوش صادر کرد. کاخی که بعدها به کاخ زمستانی شاهان هخامنشی تبدیل شد.

کاخ آپادانا متعلق به دوره هخامنشیان در شوش

کاخ آپادانا متعلق به دوره هخامنشیان در شوش

دیوارهای بخش‌ داخلی این کاخ با استفاده از آجر لعابدار ساخته شده است. آجرهایی که توسط هنرمندان ایران باستان به نقوش سپاه جاویدان، شیر بالدار و گل نیلوفر آبی تزئین شده‌اند. تالار بارعام، دروازه، حرمسرا و کاخ پذیرایی تنها گوشه ای از بخش های کشف شده این کاخ باشکوهند که در حدود ۱۴۰ سال پیش از زیر خاک بیرون کشیده شده اند. اگر هوس گشت زنی در دل تاریخ را داشتید حتمن به این کاخ باستانی سری بزنید.

رودخانه کارون؛ مهد پیدایش تمدن

 اولین، بزرگ ترین و پرآب ترین رود ایران. محل شکل گیری اولین تمدن های بشری و سودآورترین رودخانه ایران زمین؛ همه و همه جملاتی بدون اغراق در وصف رودخانه دوست داشتنی کارون اند. این رودخانه که با طولی نزدیک به ۱۰۰۰ کیلومتر طولانی ترین رود ایران نیز هست از ارتفاعات زردکوه بختیاری سرچشمه گرفته، از استان ها و شهرستان های زیادی عبور کرده و نهایتن در مرز ایران و عراق به اروند پیوسته و روانه خلیج فارس می شود.

رودخانه کارون ؛ اولین، بزرگ ترین و پرآب ترین رود ایران.

رودخانه کارون ؛ اولین، بزرگ ترین و پرآب ترین رود ایران.

اما در این بین استان خوزستان پیوند عمیق تری با کارون دارد. این پیوند تنها به گذر از شهرهایی نظیر شوشتر، مسجدسلیمان و اهواز محدود نمی شود. تأمین آب شرب شهر اهواز، تولید برق، مصارف کشاورزی، کشتیرانی و حمل و نقل کالا تنها گوشه ای از مواهب بی شمار کارون برای استان خوزستان ادامه مطلب...

خرید بلیط هواپیما خارجی و بلیط هواپیما داخلی و رزرو هتل خارجی و رزرو هتل داخلی به سایت سفرزون مراجعه کنید.