اولین‌ها همیشه هیجان انگیزترین هستند. همدان، اولین پایتخت ایران و خانه‌ای بود که مادها برای زندگی در فلات ایران آن را انتخاب کردند. البته نام اولیه‌ی این شهر هگمتانه بود و بعدها توسط سلسله‌های دیگری هم به عنوان پایتخت انتخاب شد. در این مطلب مجله گردشگری سفرزون بهترین جاهای دیدنی همدان ، این شهر باستانی و زیبا را به شما معرفی می‌کنیم.

غار علیصدر ، سرآمد جاهای دیدنی همدان

جاهای دیدنی همدان - غار علیصدر

غار علیصدر ، تالارهایی شگفت انگیز داخل کوه

درست است که عبور از دل کوه وهم انگیز است و ترسی در دل ما ایجاد می‌کند، اما اگر پا به غار علیصدر بگذارید بعد از مدتی متوجه می‌شوید که وهم و ترس جای خود را به لذت و هیجان داده است. این غار را شگفت‌انگیزترین غار آبی کشور می‌دانند که نام همدان به آن گره خورده است.

طولانی‌ترین غار آبی ایران

بعد از تحقیقات زمین شناسی مشخص شد که غار علیصدر حدود ۲۰۰ میلیون سال سن دارد. پس جلیقه‌ی نجات را به تن کنید، سوار قایق‌ها شوید و جستجو در این غار آبی را آغاز کنید. طول غار بسیار زیاد است و ارتفاع آب در بعضی از قسمت‌های آن به ۵۰ متر هم می‌رسد. دیدن غار علیصدر در هر فصلی ممکن است. فقط باید به این نکته توجه کنید که اختلاف دمای داخل غار با بیرون آن کاملا قابل لمس است. پس حتما لباس گرم همراه خود داشته باشید.

سفر بر فراز عروس کوه‌های ایران

رشته کوه‌های الوند دارای طبیعت بکر و زیبا هستند. حالا که زمان بازدید از همه‌ی این طبیعت را ندارید، فرصت دیدن آن‌ها را از ارتفاع زیاد از دست ندهید. تله کابین گنج نامه با امنیت بسیار بالا شما را به دیدن عروس کوه‌های ایران دعوت می‌کند. اما اگر به دنبال کمی هیجان هستید، سورتمه و بانجی جامپینگ دهکده گنجنامه می‌تواند تصویر هیجان انگیزتری را از جاهای دیدنی همدان به شما ارائه کند.

غار آکواریوم گنجنامه ، تلفیق علم و سرگرمی

جاهای دیدنی همدان - غار آکواریوم

شگفتی‌های طبیعی دنیا در غار آکواریوم گنجنامه

شاید دیدن نمونه‌های نادر اقیانوسی و ماهی‌های کمتر دیده شده مانند سفره ماهی در همدان، کمی عجیب و دور از ذهن باشد. اما برای اینکه این تصور را به چشم ببینید قبل از خروج از دهکده گنجنامه ادامه مطلب...

خرید بلیط هواپیما خارجی و بلیط هواپیما داخلی و رزرو هتل خارجی و رزرو هتل داخلی به سایت سفرزون مراجعه کنید.