پاییز با خودش هزاران رنگ همسفر کرده تا به گونه‌ی شهرها سرخی تازه‌ای بپاشد. پاییز در تهران یکی از زیباترین هنرنمایی‌های طبیعت در فضای شهری است. در مجله گردشگری سفرزون می‌خواهیم یکی یکی جاذبه‌های تهران را که سحر پاییز در دل خود دارند، بشناسیم و خش خش برگ‌های طلایی رنگ را بنوازیم. با ما در فصل طیف‌های نارنجی همراه باشید.

 باغ فردوس ، قاب با شکوه تاریخ و فرهنگ

یک مسیر سنگ‌چین که دو طرفش را درختان بلند قامت و نیمکت‌های چوبی فرا گرفته اند، اولین تصویری است که در ورود به محوطه‌ی باغ فردوس می‌بینید. باغ فردوس که میراث معماری پر نقش قجری است در فصل پاییز رختی نو به تن می‌کند. این عمارت بزرگ در سه طبقه بنا شده است و کاربرد موزه سینما را دارد.

در فضای موزه باغ قدم بزنید، از معماری پر ظرافت آن لذت ببرید، از فروشگاه‌ها بازدیدکنید، لحظاتی را در کافه‌های باغ فردوس سپری کنید و عصر پاییزتان را با عطر یک فنجان قهوه گره بزنید. فراموش نکنید که پاییز در تهران را با یک عکس از باغ فردوس ثبت کنید.

همچنین می‌توانید یکی از فیلم‌هایی را که در سالن سینمای این مجموعه اکران می‌شود، به تماشا بنشینید.

چطور به باغ فردوس برویم؟

برای دسترسی به باغ فردوس خود را به خیابان ولیعصر برسانید سپس به سمت سه راه زعفرانیه حرکت کرده، بالاتر از سه راه زعفرانیه در انتهای خیابان باغ فردوس در ضلع شرقی خیابان این باغ، قابل رؤیت است.

پارک جمشیدیه ، بهشت سنگی تهران

پاییز در تهران - عکس از: معین باقری

یک کوهنوردی پاییزی در جمشیدیه

پارک جمشیدیه برای طبیعت‌دوستان تهرانی نامی آشنا است. این پارک وسیع، بهشتی است که پاییزی‌ترین رنگ‌ها در شاخ و برگ درختانش جاری است. اگر می‌خواهید پاییز در تهران را به  آغوش بکشید حتما به پارک جمشیدیه بروید و در مسیرهای سنگچین آن پیاده روی کنید.

در پارک جمشیدیه درختان بید مجنون، نارون، سرو، افرای سیاه، چنار، زبان گنجشک، اقاقیا و چندین درخت دیگر ، قد برافراشته‌اند و برگ‌هایشان را فرش زیر پای مردم می‌کنند. از دیگر جذابیت‌های این پارک ادامه مطلب...

خرید بلیط هواپیما خارجی و بلیط هواپیما داخلی و رزرو هتل خارجی و رزرو هتل داخلی به سایت سفرزون مراجعه کنید.