وان نه‌تنها بزرگ‌ترین دریاچه ترکیه است بلکه نواحی اطرافش مناظری شگفت‌انگیز را در خود جای داده‌‌اند که حتی امروزه برای بسیاری از گردشگران خارجی ناآشنا هستند. آب این دریاچه توسط چشمه‌های کوچکی در کوه‌های اطرافش تامین می‌شود.دریاچه وان یکی از بزرگ‌ترین دریاچه‌های محصور دنیاست که جریان آب از آن خارج نمی‌شود. با آن‌که زمستان‌های دریاچه بسیار سرد و سخت است و دمای هوا بین -۳ تا -۳۰ درجه سانتی‌گراد تغییر می‌کند، اما آب دریاچه وان بخاطر شوری بالایش هرگز یخ نمی‌زند. در ادامه،سفرزون تعدادی از زیباترین دیدنی‌هایی که در اطراف این دریاچه می‌توان یافت را به شما معرفی خواهد کرد.

دیدنی های دریاچه وان

بهترین جاهای دیدنی وان ترکیه و دریاچه وان ۲سفر به وان | یک سفر مقرون‌به‌صرفه و هیجان‌انگیز

دریاچه وان تنها یک دریاچه با فضای سبز و ساحل جنگلی نیست. در این منطقه علاوه بر اینکه از ساحل دریاچه و منطقه‌ی آبی لذت خواهید برد، می‌توانید جاذبه‌های دیگری را هم ببینید. به این ترتیب با یک تیر چند نشان را زده‌اید و از وقت خود در وان به خوبی استفاده کرده‌اید. ما لیستی از زیباترین جاذبه‌های منطقه را برایتان آورده‌ایم.

شهر اهلات ، جزیره‌ی تاریخی وان

بهترین جاهای دیدنی وان ترکیه و دریاچه وان ۲شهر اهلات

این شهر در ساحل شمالی دریاچه و در فاصله ۴۲ کیلومتری شمال شرقی شهر تاتوان قرار دارد که زمانی یک پل ارتباطی مهم بین شرق و غرب بوده است. امروزه بقایای مسجدها، مقبره‌ها و قلعه‌های سلجوقی و عثمانی، آثار دیدنی اصلی این شهر فراموش شده را تشکیل می‌دهند. بخشی از شهرت شهر اهلات به‌خاطر قبرستان مشهور قرون وسطایی و مجموعه دیدنی مقبره‌های تاریخی‌اش است. یک موزه کوچک در ناحیه تاریخی اسپراولینگ مجموعه‌ای از آثار فلزی و سفالی اورارتیانی را به‌نمایش می‌گذارد.


آدرس شهر اهلات روی نقشه گوگل

جزیره آختامار ، متروک شگفت انگیز

بهترین جاهای دیدنی وان ترکیه و دریاچه وان ۲جزیره آختامار

جزیره‌ای غیر مسکونی، آرام و ساکت که پوشیده از درختان زیتون و بادام وحشی است. در جزیره آختامار بقایای صومعه‌ای مسیحی بنام صلیب مقدس قرار دارد که در سال ۹۲۱ میلادی ساخته شده است. این بنا در ابتدا بخشی از یک کاخ بوده، اما بعدها به صومعه تبدیل شده که اصلی‌ترین ادامه مطلب...

خرید بلیط هواپیما خارجی و بلیط هواپیما داخلی و رزرو هتل خارجی و رزرو هتل داخلی به سایت سفرزون مراجعه کنید.