افرادی که به شیراز سفر می کنند باید منتظر دیدن جاهایی باشند که با گذشت زمان زیبا تر شده اند. یکی از این مکان‌ها ارگ کریم خان شیراز است. مکانی که تقریبا در مرکز شیراز قرار دارد و به خاطر چندین دلیل مختلف مقصد گردشگری به شمار می‌آید.
جلال و شکوهی که در ارگ کریم خان متبلور شده است بسیار دلرباست. معلوم نیست زیبایی و دلنشینی مکان هایی چون حافظیه و سعدیه به این مکان سرایت کرده و یا اینکه ارگ کریمخان از حافظیه و مقبره سعدی زیبایی به عاریت گرفته است. هر چه که هست ارگ کریمخان نگین گلی شهر شیراز است که در این سال‌ها مقصد خوبی برای گشت و گذار است. در این مقاله از مجله گردشگری سفرزون قصد داریم پله پله شما را با این مکان آشنا کنیم.

ارگ کریمخان در مرکز شهر شیراز قرار دارد و یکی از جاهای دیدنی شیراز به حساب می آید.اگر مرکز شیراز را نمی شناسید باید به شما بگوییم که ارگ به طور دقیق نبش میدان شهدا یا همان میدان شهرداری شیراز قرار دارد. اگر در خیابان کریم خان شیراز باشید اگر از عابران بپرسید که ارگ کجاست شما را به پایین یا بالای خیابان راهنمایی می‌کنند چرا که میدان شهدا یا همان میدان شهرداری در خیابان کریم خان قرار دارد. این ارگ نزدیک به باغ نظر یا همان باغ موزه، باغ حکومتی نزدیک است باغی که مقبره کریم خان در آنجا حضور دارد.
پشت ارگ کریم خان بستنی و فالوده فروشی‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید بستنی و فالوده فوق العاده‌ای در آنها خورد. قبل از گشت و گزار و یا بعد از گشت و گذار فرقی نمی‌کند کی بستنی یا فالوده شیراز را امتحان کنید چیزی که مزه خواهید کرد بیاد ماندنی خواهد بود.
این نکته را هم بگوییم شاید به کارتان بیایید، هتل کریم خان به فاصله کمی از این ارگ قرار دارد که می توانید در آن شب های خوبی داشته باشید.

 

چه چیزی ارگ کریم خان را مهم می کند؟

همانطور که می دانید شیراز روی پایتخت سلسله زندیه بوده است، ارگ کریم خان محل اقامت کریم خان زند بوده است و احتمالا شما خوب بدانید که شاه جای بدی را برای اقامت خود انتخاب نمی‌کند. با اینکه این عمارت در زمان سلسله پهلوی به عنوان زندان مورد استفاده قرار می‌گرفت ولی از زیبایی این عمارت کم نشده‌است و به خوبی جلال و جبروت در عمارت نمایان است.

این بنا مخلوطی از معماری دوران صفوی و معماری تخت جمشید است، وجود شیراز مابین شهر اصفهان به عنوان مهد صفویه از یک طرف و تخت جمشید پاسارگاد از طرف دیگر در نوع طراحی این بنا قطعا بی تاثیر نبوده‌است. حال که از اهمیت این بنا در طول تاریخ ایران آشنا شده‌اید، بیایید کمی به بررسی ارگ کریم خان بپردازیم.

بررسی آجر به آجر کریم خان زند

به دستور شاه کریم خان زند، ارگ کریم خان یک میدان بسیار بزرگ دارد و همه قسمت های مهم گرداگرد این میدان ساخته شده اند. اکنون در این میدان انواع درخت ها دیده می شود و بیشتر شبیه یک باغ ادامه مطلب...

خرید بلیط هواپیما خارجی و بلیط هواپیما داخلی و رزرو هتل خارجی و رزرو هتل داخلی به سایت سفرزون مراجعه کنید.