ایلام از استان های خوش اقلیم غرب کشور است که علاوه بر اهمیت مرزی اش به سرسبزی و خوش آب و هوایی شهره است. وسعت کم و جمعیت اندک، سبب شده تا ایلام طبیعت بکرتر و دست نخورده تری داشته باشد. آب و هوایش معتدل و کوهستانی است. و ارتفاعاتش آنچنان با رنگ سبز در آمیخته اند که نظیرشان را در کمتر جایی پیدا خواهید کرد. ایلام دارای منابع نفت و گاز بوده و از حیث قرارگیری در مسیر زائرین عتبات عالیات، از اهمیت مواصلاتی قابل توجهی دارد. اگر در پی سفر به طبیعتی دنج و آرام هستید، حتمن ایلام را به لیست گزینه های خود اضافه کنید. مجله گردشگری سفرزون شما را بیشتر با جاهای دیدنی ایلام ، این بهشت زمینی آشنا می کند. با ما همراه باشید.

تنگ کافرین ؛ از بکرترین جاهای دیدنی ایلام

 تا از نزدیک این تنگ سراسر شگفتی را نبینید وجودش را باور نمی کنید! شاید خیال کنید دره‌ای کهن در شرق آسیاست یا دریاچه ای مرموز در قلب آفریقا. احتمالن نظایر آن را در تصاویر تلویزیونی یا مستندهای طبیعت که مناطقی بکر از نواحی دوردست زمین را نشان می دهند دیده باشید. اما اشتباه نکنید. این تنگ بخشی از طبیعت بکر استان کشورمان ایلام است.

%D8%AA%D9%86%DA%AF-%DA%A9%D8%A7%D9%81%D8%B1%DB%8C%D9%86.jpg

آب های جاری درون تنگ کافرین، از کوه های بلند و سر به فلک کشیده کبیرکوه سرچشمه می گیرند و پس از عبور از این تنگ به رودخانه سمیره می ریزند. طول تنگ دو کیلومتر است و در یک کیلومتری مدخل ورودی آن برکه آب زمزم قرار گرفته است زیارتگاه جابر در این منطقه نیز از دیگر نقاط گردشگری این منطقه محسوب می شود.از تفریحات مورد علاقه گردشگرانی که به این ناحیه می آیند قایق سواری در طول تنگ کافرین است. با قایق می شود راهی این رودخانه شد، پارو زد و ادامه مطلب...

خرید بلیط هواپیما خارجی و بلیط هواپیما داخلی و رزرو هتل خارجی و رزرو هتل داخلی به سایت سفرزون مراجعه کنید.