بندر انزلی بزرگ‌ترین بندر شمال ایران است و در استان گیلان، در فاصله ۴۰ کیلومتری شهر رشت قرار دارد. دیدنی های بندر انزلی که شامل جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی متنوعی است هر سال گردشگران زیادی را از سراسر ایران به این شهر که به دلیل موقعیت بندرگاهی و پرباران بودن، اروپای کوچک نامیده می‌شود جلب می‌کند. بندر انزلی به دلیل نزدیک به کشورهای شمالی و نیز مسیرهای ارتباطی به اروپا از طریق رود ولگا و دریای سیاه از جنبه اقتصادی و استراتژیک هم برای ایران اهمیت زیادی دارد. بندر انزلی در طول تاریخ و به‌خصوص صد سال گذشته، یکی از شهرهای تجاری مهم ایران بوده است و از اولین شهرهای ایران بوده که به دلیل ورود مهاجران ارمنی و اروپایی که از جنگ جهانی گریخته بودند با فرهنگ غربی آشنا شد. در این مقاله قصد داریم از دیدنی های بندر انزلی برایتان بگوییم. با مجله مجله گردشگری سفرزون همراه باشید.

دیدنی های بندر انزلی : اروپای کوچک شمال ایران

دیدنی های بندر انزلیانزلی ، بهشت کوچک اروپایی در ایران

بندر انزلی زیبا انقدر دیدنی و رفتنی دارد که شاید یک بار سفر برای رفتن به تمام آن‌ها کم باشد، اما بعضی از دیدنی های بندر انزلی مشهورتر هستند و در بالای لیست تمام گردشگرهای این شهر قرار دارد مثل تالاب انزلی، اسکله غازیان، بلوار ساحلی و…در ادامه مطلب این دیدنی‌های خاص را به شما معرفی می‌کنیم.

تالاب انزلی ، زیبا و خاص

مرداب انزلی

تالاب انزلی آنقدر مشهور و شناخته شده است که تعداد زیادی از گردشگران فقط با هدف دیدن این تالاب راهی بندر انزلی می‌شوند. تالاب انزلی که از مهم‌ترین دیدنی های بندر انزلی است، یکی از مهم‌ترین تالاب‌های کشور است و در جنوب غربی شهر انزلی قرار دارد. تالاب انزلی زیستگاه بیش از صد گونه از پرندگان بومی و مهاجر، ۵۰ گونه ماهی است و با وجود لاله‌‌ی مرداب و نیلوفر‌های آبی که در تمام تالاب وجود دارند و منظره‌ای بی‌نظیر به وجود آورده‌اند، مقصدی منحصربه‌فرد برای گردشگری طبیعت است. سفر با قایق روی تالاب یکی از لذت‌بخش‌ترین خاطرات سفرتان به بندر انزلی را رقم خواهد زد. می‌توانید پیش یا پس از گردش روی تالاب، در هتل‌ها و کافه‌های کنار تالاب خودتان را به چای و قهوه یا وعده‌ای غذای ادامه مطلب...

خرید بلیط هواپیما خارجی و بلیط هواپیما داخلی و رزرو هتل خارجی و رزرو هتل داخلی به سایت سفرزون مراجعه کنید