شهرت و اهمیّت اردبیل تنها از آن جهت نیست که چند تن از پادشاهان ایران آن شهر را قرارگاه خود ساختند، بلکه از آن لحاظ است که سر حلقه‌ی فرقه‌ی صفویه، شیخ صفی‌الدین اردبیلی، از این‌جا برخاست و در همین‌جا به خاک سپرده شد. جاهای دیدنی اردبیل طیف متنوعی دارند و می‌توانند همه را سرگرم کنند و در این مطلب سفرزون به آن‌ها می‌پردازیم.

واژه‌ی اردبیل یک واژه‌ی ایرانی است که ریشه اوستایی دارد. این واژه، از از واژه‌ی «آرتا» (به‌معنی مقدس که در فارسی میانه تبدیل به «ارد» شده‌ است) و «ویل» به معنی شهر تشکیل شده‌است. وسعت این شهرستان ۳۸۱۰ کیلومتر مربع است و در میان ارتفاعات کوهستان‌های ساوالان (سبلان)، باغرو (تالش) و بزغوش قرار دارد. اردبیل از مناطق با اهمیّت ایران به‌شمار می‌آید و دارای آثار و بناهای تاریخی فراوان جاذبه‌های طبیعی بسیار است. در ادامه با مجله گردشگری سفرزون همراه شوید.

گردنه حیران ، بهشت سبز جاهای دیدنی اردبیل

جاهای دیدنی اردبیل۱حیران | بهشت سبز ایران

جاده آستارا – اردبیل، رویای زیبای ایران است و باید آن را از بهترین جاهای دیدنی اردبیل به حساب آورد. عاشقان سفر و جاده‌گردها حتما هر ساله این مقصد را به عنوان یک سفر زیبا برای خود انتخاب می‌کنند. یکی از تماشایی‌ترین جلوه‌های این جاده گردنه حیران است که با زیبایی‌های جادویی‌اش در خاطر همه می‌ماند. گردنه‌ای با تصاویر حیرت‌انگیز و به‌یادماندنی. این گردنه نگین انگشتر مسیرهای جاده‌ای در ایران است. گردنه‌ی زیبای حیران که یک منطقه‌ی مرزی است جایی است که می‌توانید هم زیبایی‌های ایران را ببینید و هم جنگل‌های کشور آذربایجان را. در این مسیر می‌توانید از امکانات تفریحی خوبی مثل تله‌کابین استفاده کنید.

هر لحظه یک غافلگیری

گردنه حیران که ۳۵ کیلومتر طول دارد به عنوان یکی از زیباترین مسیرهای جاده‌ای ایران شناخته می‌شود. حیران در منطقه‌ای ییلاقی قرار گرفته و آخرین منطقه‌ی حفاظتی استان گیلان است. می‌گویند برای این حیران نام دارد که محال است کسی در رخ در رخ این گردنه بایستد و مبهوت زیبایی‌های شگفت‌انگیز آن نشود. در گردنه حیران، هر لحظه یک غافلگیری از طبیعت پیش روی چشمان شماست.

جاده اسالم به خلخال یک رویای سبز

جاهای دیدنی اردبیل۲جاده اسالم به خلخال | تماشایی و چشم نواز

جاده اسالم به خلخال، جاده ای است تماشایی و چشم نواز به طول ۷۰ کیلومتر که از شهر اسالم در استان گیلان آغاز می شود و به شهر خلخال در جنوب استان اردبیل و بین استان آذربایجان شرقی و زنجان منتهی می شود.

قرار گرفتن این جاده در منطقه شمالی کشور، آن را تحت تاثیر اقلیم خاص این منطقه قرار داده؛ به طوری که در اغلب فصول سال بارش باران در آن مشاهده می شود. ارتفاع زیاد جاده نیز در نزدیکی خلخال باعث شده تا دمای هوا حتی در تابستان نیز سرد باشد و تجربه ای متفاوت برای تان رقم بزند. رطوبت و مه نیز ادامه مطلب...

خرید بلیط هواپیما خارجی و بلیط هواپیما داخلی و رزرو هتل خارجی و رزرو هتل داخلی به سایت سفرزون مراجعه کنید.