سفرزون در این مقاله خوراک‌ها و غذاهای روسیه را به شما معرفی می‌کنیم و چندتا پیشنهاد، چاشنی سفر به روسیه و جام جهانی‌تان خواهیم کرد تا وقت‌مان در سن‌پترزبورگ، کازان و سارانسک زیبا هدر نرود. بی مقدمه بیش‌تر به‌سراغ غذاها می‌رویم. با مجله گردشگری سفرزون همراه باشید.

غذاهای روسیه و طعم خوش گوشت‌ها

بخش بزرگی از غذاهای روسیه با گوشت درست می‌شود. در این کشور اکثرا از گوشت گاو استفاده می‌کنند، اما گوشت گوسفند هم در جنوب طرفداران خاص خودش را دارد.

بیف استراگانف و طعم خوش یک غذای روسی

غذاهای روسیه- Beef Starganovبیف استراگانف | از خوشمزه ترین غذاهای روسیه

از خوراک‌ها و غذاهای روسی «بیف استراگانف» را ایرانی‌ها بیش‌تر از بقیه می‌شناسند. بیف استراگانف البته دستورهای پخت فراوانی دارد. بعضی با کمی برنج و خامه و برخی با پاستا و سس مخصوص آن را سرو می‌کنند. در هر صورت باید توجه کنید که اگر به روسیه رفتید و گوشت دوست دارید، هیچ‌وقت خوردن بیف استراگانف را از ذهن‌تان بیرون نکنید.

غذاهای روسیه ، سوپ‌های زمستانی و تابستانی

روسیه سرزمین سوپ‌های خوشمزه است. راز خوشمزگی سوپ‌های روسی اما در سادگی آن‌هاست. سوپ در هوای سرد و برفی خیلی می‌چسبد و روس‌ها تخصص ویژه‌ای در درست کردن سوپ‌های خوشمزه هستند. آن‌ها با انواع سبزیجات گرم‌ترین، ساده‌ترین و لذیذترین سوپ‌ها را می‌سازند.

بورش ، یک غذای محبوب روسی در جهان

بورش | سوپی که غذاهای خوشمزه‌ی روسیه را به جهان شناساندبورش (Borscht) | سوپی که غذاهای خوشمزه‌ی روسیه را به جهان شناساند

یک سوپ ترش بی‌نظیر و خوش‌رنگ معروف در غذاهای روسی که در بیش‌تر دستور غذاهای کشورهای اروپای شرقی مثل اکراین، لهستان، لیتوانی، بلاروس، رومانی و ارمنستان وجود دارد. چغندر اصلی‌ترین گیاه استفاده شده در این سوپ است که باعث می‌شود رنگ سوپ به رنگ سرخ دربیاید. برش با رنگ سرخ در روسیه بیش‌تر به‌چشم می‌خورد. رنگ سرخ در زبان روسی به‌معنای «زیبا» است. این‌همه سرخی نه فقط به‌خاطر وجود شوروی و کمونیسم که علت معنای آن در زیان روسی است. این سوپ چغندر با رنگ‌های سبز و سفید هم وجود دارد. اگر مایل بودید می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید. در شیوه‌ی سرو بورش، معمولا کمی خامه هم وجود دارد.

آکروشکا ، ترکیب گوشت و تخم‌مرغ و سیب‌زمینی

غذاهای روسیه- Okroshkaآکروشکا ، ترکیب گوشت و تخم‌مرغ و سیب‌زمینی

وقتی در روسیه از سوپ حرف می‌زنیم از چیزی کم‌حجم و پرکالری حرف نمی‌زنیم، چون در سوپ سنتی آکروشکا، ما تکه هایی گوشت پخته شده مثل بیف یا «هم» (Ham)، تخم مرغ و سیب زمینی پخته هم داریم که در کنار سبزیجاتی چون خیار و پیاز قرار گرفته است. معمولا قبل از خوردن «کواس» (Kvass)، نوشیدنی سنتی روسیه را به آن اضافه می‌کنند که آن را حسابی خوشمزه می‌کند. با این‌که این محتویات به‌صورت عمومی در سالادهای روسی هم وجود دارد اما آکروشکا، طعم و مزه‌ای کاملا متفاوت دارد. می‌توانید آکروشکا را با نمک یا شکر امتحان کنید و پیشنهاد ما این است که ادامه مطلب...

خرید بلیط هواپیما خارجی و بلیط هواپیما داخلی و رزرو هتل خارجی و رزرو هتل داخلی به سایت سفرزون مراجعه کنید.