رم، بی‌شک یکی از قشنگ‌ترین شهرهای دنیاست؛ هر سال میلیون‌‌ها جهانگرد از گوشه و کنار دنیا برای ستایش و تحسین گنجینه‌‌ها و شاهکارهای‌‌ بی‌نظیر معماری رومی به این شهر سفر‌‌ می‌کنند، اما ممکن است سفر به رم، برای کسانی که برای بار اول از آن دیدن‌‌ می‌کنند، حسابی گیج‌کننده باشد. در این مطلب با یک عالمه نصیحت کاربردی، ما در مجله گردشگری سفرزون ، کمک‌‌‌تان می‌کنیم در مسیر کشف تمام افتخارهای رم، لحظه‌‌‌‌هایی هیجان‌انگیز و لذت‌بخش را تجربه کنید و یاد بگیرید چگونه در سفر به رم آن را ارزان بگردید؟


  1. برنامه‌ریزی برای سفر به رم

اولین قدم در سفر به رم، برنامه‌ریزی‌ست. رم یکی از بزرگ‌ترین مقصدهای گردشگری دنیاست و به همین دلیل باید تاریخ سفرتان را به این شهر حسابی با دقت انتخاب کنید. بهترین وقت سال برای سفر به رم، فصل بهار (از اواسط فروردین تا اواسط خرداد) و مهرماه است. گرما و شلوغی زیاد، تابستان رم را تقریبا غیرقابل تحمل‌‌ می‌کند. به‌خصوص در مردادماه، فکر سفر به رم را از سرتان بیرون کنید؛ این دقیقا وقتی از سال است که تمام مردم ایتالیا عازم تعطیلات سالانه‌شان می‌شوند و جای سوزن انداختن در خیابان‌‌‌‌های رم پیدا‌ نمی‌کنید! همین‌طور توصیه‌ نمی‌کنیم زیادی قبل‌‌تر یا بعدتر از این تاریخ‌‌ها راهی رم بشوید، چون در این ایام، بیش‌‌تر مکان‌های گردشگری شهر، ساعت کار کوتاه‌تری دارند و حتی بعضی‌شان در ماه‌‌‌‌های خلوت سال تعطیل‌اند.

رم| شهر مجسمه‌ها و تاریخ

رم| شهر مجسمه‌ها و تاریخ

در بهار و ابتدای پاییز، قیمت بلیط هواپیما معمولا ارزان‌‌تر است که باعث‌‌ می‌شود این ایام، بهترین زمان برای دیدن رم تلقی شود؛ ایامی که روزها هنوز گرم‌اند، شب‌‌ها خنکای دلنشینی دارند، و خبری هم از گروه‌‌‌‌های تور پرسروصدا و اردوهای شلوغ‌پلوغ دانش‌آموزی نیست. جاهای دیدنی رم آنقدر زیاد است که با خیال راحت‌‌ می‌توانید حتی برای یک هفته اقامت در یکی از هتل‌هایش برنامه‌ریزی کنید، ولی باز هم وقتِ رفتن، حس کنید هنوز کلی جای دیگر برای دیدن باقی مانده، اما اگر زمان‌‌‌تان محدود است، دست‌کم چهار روز برای دیدن تمام جاذبه‌‌‌‌های اصلی رم، زمان در نظر بگیرید.

اگر سعی کنید در یک برنامه‌ی فشرده‌ی ۲ روزه، کل شهر را بچرخید و بعد از بازدید سرسری شهر و جاهای دیدنی و سلفی انداختن سرعتی، به خانه برگردید، هیچ‌کاری به‌‌جز خیانت به خودتان نکرده‌اید. هرچه باشد، رم یک‌روزه ساخته نشده و به طبع، یک‌روزه هم‌ نمی‌شود دیدش.

  1. ورود به رم

سفرتان به رم از فرودگاه این شهر شروع می‌شود. فرودگاه «فیومیچینو»ی رم (Fiumicino) در ۳۰ کیلومتری شهر است. یک ایستگاه قطار درون فرودگاه هست که به شما امکان‌‌ می‌دهد با حدود ۱۲ دلار برای هر نفر، مستقیم به ایستگاه «ترمینی» (Termini)، نزدیک مرکز شهر، سفر کنید، اما بعد از آن نیاز دارید راهی برای رسیدن به هتل‌‌‌تان ادامه مطلب...

خرید بلیط هواپیما خارجی و بلیط هواپیما داخلی و رزرو هتل خارجی و رزرو هتل داخلی به سایت سفرزون مراجعه کنید.