سفر به کویر به ویژه در فصل‌های سرد سال تجربه‌ای شگفت انگیز برای گردشگران است. پهنه‌ای وسیع و نامحدود از ماسه‌ها در مقابل چشمان شما نقش می‌بندد و منظره‌ای بی تکرار می‌آفریند. ایران از این کویرها کم ندارد. می‌توان گفت آلبومی از زیباترین تل‌های ماسه‌ای سهم طبیعت کشور ما است. یکی از این کویرهای معروف و زیبا، کویر سیاه کوه است. با مجله گردشگری سفرزون همراه شوید تا از این منطقه بیشتر بدانید.

کویر سیاه کوه در همسایگی اردکان

کویر سیاه کوه

پیاده‌روی روی ماسه‌های کویر سیاه کوه

اردکان شهری در بخش‌ شمالی استان یزد است. جایی که در روزهایی از سال، دماسنج‌ها بالاترین درجه‌ی حرارت ایران را نشان می‌دهند. به دلیل این موقعیت خاص جغرافیایی، عجیب نیست که اطراف این شهر را سراسر کویر احاطه کرده است. کویر سیاه کوه درست در بخش شمالی شهر جای گرفته و فاصله‌ای کمتر از ۴۰ دقیقه با آن دارد. به همین دلیل به آن کویر اردکان هم می‌گویند. برای رسیدن به کویر سیاه کوه باید از روستایی به نام احمد آباد گذر کنید.

علاوه‌بر آن در حدود ۲۰ کیلومتری شهر اردکان، روستایی تاریخی به نام عقدا وجود دارد. این روستا درست در مجاورت کویر سیاه کوه قرار گرفته و این عامل باعث شده تا عده‌ای این کویر طلایی رنگ را با نام کویر عقدا ادامه مطلب...

خرید بلیط هواپیما خارجی و بلیط هواپیما داخلی و رزرو هتل خارجی و رزرو هتل داخلی به سایت سفرزون مراجعه کنید.