تهران قلب تپنده‌ی سرگذشتی است که در روزگاران مختلف بر ایران گذشته. این قلب تپنده از هر کدام این ایام خاطره‌ای در رگ و پی خود نگه‌داشته تا برای فرداها روایت کند. میراثی که تاریخ برای شهر تهران به‌جا گذاشته است سرشار از شگفتی‌های کمتر شناخته شده است. موزه زمان یکی از همین میراث تاریخ در شهر تهران است. این بنا با معماری قجری خود بیش از ۱۵ سال است که میزبان زمان در پایتخت است. برای اینکه درباره‌ی این موزه‌ی خوش نقش و نگار بیشتر بدانیم با  مجله گردشگری سفرزون همراه شوید تا به سمت شمال تهران سفر کنیم و تماشاگه زمان را بیشتر بشناسیم.

موزه زمان ،آرامش در لابه‌لای ساعت‌ها

موزه زمان

موزه زمان ، آرامش خوش‌رنگ پایتخت

پیدا کردن گوشه دنجی در شلوغی تهران کمی سخت به‌نظر می‌رسد اما در عمارتی اشرافی که به رنگ رویایی آبی درآمده و درختان اطراف آن‌را فرا گرفته‌اند، آرامشی نهان است که شما را برای لحظاتی از همه چیز جدا می‌کند. موزه زمان تهران همان نقطه‌ای است که شما را با ساعت‌ها پیوند می‌دهد و تاریخ سنجش زمان را برایتان مرور می‌کند. این ساختمان نخستین موزه‌ ساعت ایران است که در آن به زمان و متعلقات آن پرداخته می‌شود و تاریخ آن را زنده نگه‌داشته. در این مجموعه می‌توانید انواع ساعت‌ها، سیر تحول و پیشرفت آن‌ها و و سایر جزئیات مربوط به آن‌را ببینید و به زمان نگاهی نو داشته باشید.

موزه زمان تهران ، مهمان خانه‌ی پر ماجرای زعفرانیه

موزه زمان

تماشای زیباترین اثر قجری _ عکس از فاطمه امیدی

ساختمان موزه زمان در واقع ملکی شخصی بود که پس از انقلاب به تصرف بنیاد مستضعفان درآمد و در نهایت به موزه‌ زمان تبدیل شد. بنای ابتدایی موزه زمان ، ملکی اشرافی و وابسته به دربار قاجار بود. زمانی این باغ بخشی از اراضی باغ فردوس محسوب می‌شد و در اختیار معیرالممالک – داماد ناصرالدین شاه- قرار داشت. پس از مرگ او، پسرش دوستعلی خان معیر الممالک صاحب باغ شد و از آنجا که علاقه‌ای‌ به عمارت نداشت درختانش را یکی یکی قطع کرد تا به عنوان هیزم استفاده شوند. در سال ۱۳۰۴ خورشیدی فردی به نام عبدالله خان منصور، ملک را از دوستعلی خان خرید و این باغ تا سال ۱۳۴۶ در اختیار وراث وی بود. حسین خداداد در همین سال‌ها ملک را خرید؛ در آن زمان ساختمان داخل باغ عمارتی یک طبقه و از خشت و گل ادامه مطلب...

خرید بلیط هواپیما خارجی و بلیط هواپیما داخلی و رزرو هتل خارجی و رزرو هتل داخلی به سایت سفرزون مراجعه کنید.