یکی از مهم‌ترین تفریحاتی که می‌توانید در تهران داشته باشید، بازدید از موزه‌ها است. در هر موزه، صفحه‌ای از تاریخ را می‌بینید که امروز تنها خاطره‌ای از اتفاقات سالیان دور ایران است. مجموعه فرهنگی و تاریخی نیاوران شامل موزه‌هایی است که می‌توانید یک روز کامل از وقت خود را به دیدن آن بگذرانید. اما در میان این کاخ‌های پهلوی، برجی آجری وجود دارد که اگرچه نسبت به دیگر کاخ‌ها چندان بزرگ نیست، اما یادگار ته تغاری قاجاریان است. با  مجله گردشگری سفرزون در این مطلب همراه شوید تا کوشک احمد شاهی را بیشتر بشناسید.

کوشک احمدشاهی، نماد معماری قاجاری

کوشک احمد شاهی

کوشک احمد شاهی یادگار معماری قاجاری

اگر در باغ نیاوران با آن درختان سربه فلک کشیده و نسیم خنک دائمی‌اش قدم بزنید، حتما به بازمانده‌ی قاجاریان حق می‌دهید که ساختمانی ییلاقی با نام خود را در آن محل دست و پا کند. کوشک احمد شاهی بنایی در حدود ۸۰۰ متر و دو طبقه است که احمد شاه قاجار، آن را برای گذراندن ییلاق خود برگزیده بود. به همین جهت نام خود را بر آن گذاشت تا از خانواده‌ی سلطنتی خود، بنایی به هدیه برداشته باشد.

کوشک احمد شاهی

نمای پشت عمارت

کوشک در لغت نامه‌ی دهخدا، بنایی بلند با بارگاه و سرایی عالی تعریف شده است. اما در ادبیات تاریخی ایران، به بنایی گفته می‌شد که به شکوه کاخ‌های سلطنتی نبود، اما شاه نشین و باغ‌های زیبا داشت و ساختمانی مجلل ادامه مطلب...

خرید بلیط هواپیما خارجی و بلیط هواپیما داخلی و رزرو هتل خارجی و رزرو هتل داخلی به سایت سفرزون مراجعه کنید.