تقویم ایران باستان پر از جشن و پایکوبی بود. امروزه از آن همه جشن و سرور تنها نوروز و چهارشنبه سوری برای ما به ارث مانده است. در این روزهای میانه‌ی پائیز، هر چه روزها پیش می‌روند به آذر جشننزدیک‌تر می‌شویم.

بد نیست درباره‌ی این جشن بیشتر بدانیم تا در آذر، دوست و آشنا را دور هم گرد آوریم، گل بگوئیم، گل بشنویم، از میوه‌ها و غذاهای پائیری تناول کنیم، لذت ببریم و جشن بگیریم. فردا، روز برگزاری «آذر جشن»، یکی دیگر از جشن‌های ایرانیان است که در پیوند با آتش قرار دارد و به مناسبت فرارسیدن ماه آذر و برافروختن نخستین شعله زمستانی گرامی داشته می‌شود.

فصل خوب میوه‌های پاییزی

فصل خوب میوه‌های پاییزی

پس اگر شما هم دنبال بهانه‌ای اصیل ریشه‌دار برای مهمانی گرفتن هستید برای مهیا شدن برای جشن آذر با مجله گردشگری سفرزون  همراه باشید.

ریشه‌ی تاریخی آذر جشن

جالب است بدانید، نیاکان ما بسیار شاد بودند و در هر ماه بهانه‌ای برای دور هم جمع شدن و جشن گرفتن دست و پا می‌کردند. مثلا هر وقت عدد ماه و عدد روز با هم یکی می‌شدند، شادی می‌کردند. در این میان نوروز یکی از این جشن‌های ماهیانه و از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین آن‌هاست.

جشن مهرگان و شهریورگان هم جشن‌های شناخته شده و معروفی بودند که به ترتیب در مهر و شهریور برگزار می‌شدند. آذر جشن هم از جشن‌هایی است که در آن به استقبال زمستان می‌رویم.

ابوریحان بیرونی گفته است که وقتی روز آذر با ماه آذر کنار هم قرار بگیرد، آن روز جشن آذر است. این جشن را با نام‌های آذرگان و آذرخش هم می‌شناسند. البته در برخی متون، روز سوم آذر هم به نام آذرگان  نام‌گذاری شده است.

اما آذر جشن را باید جشن آغاز آخرین ماه پاییز  ادامه مطلب...

خرید بلیط هواپیما خارجی و بلیط هواپیما داخلی و رزرو هتل خارجی و رزرو هتل داخلی به سایت سفرزون مراجعه کنید.