در این مطلب از سفرزون قصد داریم شما را با مطرح ترین بناهای تاریخی تهران آشنا کنیم. بناهایی که می توانند در دسته زیباترین بناهای تاریخی تهران قرار بگیریند. با مجله گردشگری سفرزون همراه باشید تا این سفر شهری در تهران را با یکدیگر به انجام برسانیم.

یک پاراگراف در ستایش تهران

وقتی صحبت از تهران می شود همه یاد شلوغی، گرانی، ترافیک و هزار و یک بلای طبیعی و انسانی می افتند. شهروندانش از آن گریزان هستند و مسافرانش در آن هراس و وحشت دارند. همه فراموش کرده اند  این شهر پایتخت کشوری است که چندین هزار سال تمدن و فرهنگ را به دوش می کشد، امن ترین پایتخت منطقه است و فراموش کرده اند که این شهر حدودا سیصد سالی هست که پایتخت ایران بوده و حوادث و دوره های مختلف تاریخی را در خود دیده است. در این سال‌ها وضعیت مردمان تهران شاید خوب نشده باشد ولی هر چه که هست این شهر پایتخت ایران است. پایتختی که تاریخ در آن رخ می دهد و جهت تاریخ یک کشور در آن عوض می شود. شاید تهران را دوست نداشته باشید ولی نمی توانید نسبت به آن بی اهمیت باشید. آنچه که در ادامه می آید. کوششی است برای معرفی بناهای تاریخی در تهران. هر قدم که به پیش می روید بنای تاریخی مهمتری خواهید دید.

خانه ظهیرالاسلام ؛ تلفیفی از معماری ایرانی و خارجی از جاهای دیدنی تهران

اولین بنای تاریخی از مجموعه بناهای تاریخی که به شما معرفی می کنیم خانه ظهیرالاسلام است. این خانه در منطقه بهارستان کنونی قرار دارد. معماری این خانه تلفیفی از معماری ایرانی و خارجی است. این تلفیق سبب شده تا ظاهر و ساختار خانه شیوه تقریبا نوینی به خود داشته باشد.

این خانه محل اسکان یکی از با نفوذ ترین افراد تاریخ معاصر ایران یعنی سردار ولی خان تنکابنی ریس الوزرای ایران است. شما می توانید این خانه را در منطقه بهارستان تهران، خیابان هدایت، چهاراه ولی آباد می توانید ادامه مطلب...

خرید بلیط هواپیما خارجی و بلیط هواپیما داخلی و رزرو هتل خارجی و رزرو هتل داخلی به سایت سفرزون مراجعه کنید.