جنگل حرا از آن دسته جنگل هایی است که تصور شما را نسبت به مفهوم جنگل و آب عوض می کند. این جنگل به تنهایی خود می تواند معجزه الهی به شمار بیاید. نام جنگل حرا معلوم نیست از کجا می آید ولی بی ارتباط با غار حرا، غار نزول قرآن نیست. چرا که همه چیز در اینجا به طرز عجیب و غریبی نشان از معجزه می دهد. البته روایت شایع تری وجود دارد و آن اینکه حرا از اشک ادم روییده شده است. با مجله گردشگری سفرزون همراه باشید.

رمز جنگل حرا : زنده باد نمک!

رمز به وجود آمدن جنگل در میانه دریا واقعا هنوز که هنوزه معلوم نیست، آب شور خلیج فارس تحت مکانیزمی عجیب برای درختان این جنگل شیرین می شود. این درخت ها آب را جذب کرده و نمک درون آن را دفع می کند. مشابه جنگل حرا در دنیا وجود دارد ولی حرا یکی از جنگل های بزرگ از این نوع جنگل ها به شمار می آید.

جنگل حرا از پوشش گیاهی مانگرو بهره می برد، مانگرو از انواع گیاهانی است که شور زی هستند.

از این نوع جنگل ها در کشورمان وجود دارد. جنگل نای بند استان بوشهر هم شبیه به جنگل حرا است. از این دست جنگل ها در مناطق جنوبی چون سیستان و بلوچستان و چند نقطه از استان هرمزگان دیده می شود ولی بزرگترین جنگل دریایی همین جنگل حرای قشم است.

بهترین قسمت جنگل از نظر دیداری، رشد و ارتفاع در ناحیه قشم و مابین بندر پل و بندر خمیر به چشم می خورد. فاصله این منطقه تا جزیره قشم حدودا پنجاه کیلومتر دریایی است. زیبا ترین قسمت دیداری آن مابین بندر لافت، منطقه گازی گورزین و روستای کوران است. در وسط این قسمت جزیره های زمرد، نگین، مروارید ادامه مطلب...

خرید بلیط هواپیما خارجی و بلیط هواپیما داخلی و رزرو هتل خارجی و رزرو هتل داخلی به سایت سفرزون مراجعه کنید.