دیدنی‌های اصفهان، شهر فرهنگ و هنر می‌تواند بخش بزرگی از خاطرات سفر ما را به خود اختصاص دهد. گشت و گذار در دنیای تاریخ، فرهنگ و بناهای شگفت انگیز آنقدر جذبتان می‌کند که زمان را فراموش خواهید کرد. مسجد شیخ لطف الله یکی از شاهکارهای کارنامه‌ی معماری صفویان در ایران است که از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری به حساب می‌آید؛ آنقدر که لوئی کان، معمار برجسته جهان، درباره‌ی آن گفته است: من فقط در عالم خیال و با جوهری از طلا و نقره می‌توانم چنین اثری را تصور کنم. با  مجله گردشگری سفرزون همراه شوید تا از راز زیبایی‌های این بنای لاجوردی آگاه شوید.

مسجد شیخ لطف الله در دالان تاریخ

مسجد شیخ لطف الله

مسجد شیخ لطف الله در میدان عالی قاپو از جاهای دیدنی اصفهان

مسجد شیخ لطف الله شهرتی جهانی دارد. بسیاری از گردشگران خارجی که برای دیدن اصفهان به ایران می‌آیند در لیست مهم‌ترین دیدنی‌های سفر خود این مسجد خوش آب و رنگ لاجوردی را در اولویت خود قرار می‌دهند. این زیبایی اما به حدود ۳۰۰ سال پیش بازمی‌گردد. یعنی درست زمانی که صفویان در حال معماری بناهای مختلف برای آبادانی ایران و زنده نگه داشتن نام خود بودند.

مسجد شیخ لطف الله

مسجد شیخ لطف الله در گذر زمان

هنگامی که طرح ساخت میدان نقش جهان اصفهان در حکومت صفویان پایه ریزی شد، مسجدی نه چندان بزرگ در طرح اولیه‌ی آن وجود داشت. اجرای این طرح در سال ۱۰۱۱ هجری قمری به دستور شاه عباش اول شروع شد و ۱۷ سال بعد یعنی در سال ۱۰۲۸ هجری قمری، گنبدی چند رنگ و زیبا از میدان زیبای اصفهان سربرآورد.البته اسناد تاریخی نشان می‌دهند که مسجدی کوچک در همان مکان قرار داشته و بنای تازه به دست استاد محمدرضا اصفهانی بر آن ساخته شد تا پازل خوش‌طرح و رنگ بناهای اصفهانی با آن ادامه مطلب...

خرید بلیط هواپیما خارجی و بلیط هواپیما داخلی و رزرو هتل خارجی و رزرو هتل داخلی به سایت سفرزون مراجعه کنید.