شهر کرمان از جمله شهرهای دیدنی ایران است که با وجود داشتن دیدنی‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی تا حد زیادی ناشناخته مانده است. شهر کرمان در چند دهه اخیر اخیر مورد توجه گردشگران قرار گرفته و در نیمه‌ی دوم سال که هوا خنک‌تر و برای سفر به این شهر مناسب‌تر است، عده‌ی زیادی برای سفر به کرمان برنامه‌ریزی می‌کنند. در این مطلب قصد داریم جاهای دیدنی کرمان را به شما معرفی کنیم. هر چند این شهر چنان دست پری از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی دارد که در یک مطلب کوتاه نمی‌توان همه‌ی آنها را آن‌طور که شایسته است، معرفی کرد. برای آشنایی با شهر کرمان و دیدنی‌هایش با مجله گردشگری سفرزون همراه شوید.

جاهای دیدنی‌ کرمان ، شهری غنی از تاریخ و طبیعت

بعد از تقسیم خراسان بزرگ به سه استان، لقب پهناورترین استان کشور به کرمان تعلق پیدا کرد. استان کرمان در جنوب شرقی ایران و در میان پنج استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس، یزد و خراسان جنوبی قرار دارد. کرمان با داشتن بیش از ۷۰۰۰ جاذبه‌ی تاریخی جزو پنج شهر تاریخی ایران است. در ادامه از جاذبه‌های کم‌نظیر این استان، به تفکیک جاذبه‌های تاریخی و طبیعی، خواهیم گفت.

جاذبه‌های تاریخی کرمان

حتی اگر به کرمان سفر نکرده باشید هم نام دیدنی‌های تاریخی مشهور این شهر و در صدر همه ارگ برایتان آشنا است. گردشگران داخلی و خارجی زیادی برای دیدن ارگ بم، باغ شازده ماهان، ارگ راین، باغ فتح آباد، موزه‌ی هنرهای معاصر صنعتی، کتابخانه‌ی ملی کرمان، گنبد جبلیه، حمام وکیل و مجموعه گنجعلی‌خان که از مشهورترین جاهای دیدنی کرمان هستند، به این شهر سفر می‌کنند.

میدان گنجعلی خان

که در بخش قدیمی شهر کرمان واقع شده، مجموعه‌ای است شامل بازار سنتی، حمام، ضرابخانه، آب انبار، مدرسه و سرا. بازار که از میدان ارگ شروع می‌شود و تا خیابان میرزا رضای کرمانی  ادامه دارد، مانند تمام بازارهای سنتی ایران معماری جذابی دارد و قدم زدن در آن و سرکشیدن به گوشه و کنارهایش از جمله لذت‌های سفر به کرمان است. یکی از جذاب‌ترین بخش‌های بازار کرمان بازار مسگرها در چارسوی دوازدهم بازار است. در این بخش از بازار می‌توانید از کارگاه‌های تولید ظروف مسی هم دیدن کنید. حمام مجموعه گنجعلی خان به موزه مردم شناسی و ضرابخانه به موزه سکه تبدیل شده‌اند.

حمام وکیل

که امروز به چایخانه‌ی سنتی تبدیل شده است، بنایی بسیار زیبا و باشکوه متاثر از معماری قاجاری-زندی است و در سال ۱۲۸۰ شمسی ساخته شده. در چایخانه و گرمخانه خوردنی‌ها و نوشیدنی‌های سنتی و محلی کرمانی به گردشگران ادامه مطلب...