مراکز تفریحی کرمان مجموعه‌ای از بهترین گزینه‌ها برای گذران اوقات فراقت در این شهر هستند. اگر شماهم همه‌ی این مراکز را نمی‌شناسید یا ویژگی‌های مختلف آن‌ها آشنا نیستید با مجله گردشگری سفرزون همراه شوید تا در شهر رطب و قالی قدم بزنیم و تفریحات آن‌را بشناسیم.

جنگل پردیسان قائم ، ریه‌های کرمان

مراکز تفریحی کرمان

جنگل دست کاشت پردیسان

در حاشیه‌ی شرقی شهر کرمان پارکی جنگلی به مساحت ۲۳۰ هکتار بزرگ‌ترین جنگل دست کاشت ایران قرار دارد. این پارک توسط مظفر بقایی در سال ۱۳۴۳ بنا نهاده شد تا به عضوی حیات بخش از زندگی مردم کرمان تبدیل شود. در کنار جنگل پردیسان قائم آثار تاریخی از جمله گنبد جبلیه و تخت دریا قلی بیگ دیده می‌شود. جنگل پردیسان قائم یکی از مراکز تفریحی کرمان است که سرسبزی و طراوت آن طرفداران بسیاری دارد.

بام کرمان ، بلندای مراکز تفریحی کرمان

کمی دور تر از جنگل پردیسان قائم بر فراز کوه‌های اطراف این چشم‌انداز بی‌نظیر به بام کرمان می‌رسیم. این ارتفاع یکی از مراکز تفریحی کرمان است که زیباترین صحنه‌ها را پیش چشم شما می‌گذارد. بام کرمان از بهترین گزینه‌ها برای کوهنوردی محسوب می‌شود.

موزه سنگ ، میراثی زیر سقف گنبد جبلیه

این موزه یکی از زیباترین مراکز تفریحی کرمان است که میراث ارزشمندی در آن نگهداری می‌شود. در این مکان ۱۲۰ قطعه سنگ حجاری شده به نمایش گذاشته شده است که از روزگاران مختلف به یادگار مانده‌اند. از جمله سنگ هزار ساله رابر، سنگ مقبره خواجه اتابک مربوط به دوران سلجوقی و چندین نمونه وقف سنگی به عنوان مهم‌ترین کتیبه‌های سنگی در این موزه هستند. جالب است بدانید که بنای موزه به‌طور کلی از آجر ساخته شده است و تنها قسمت بالایی آن از آجر تشکیل شده.

موزه مردم شناسی زرتشتیان ، تنها موزه‌ی ویژه‌ی زرتشتیان

ساخت این موزه در سال ۱۳۷۰ توسط بهدینان فرزانه، هرمزدیار اشیدری و مهیندخت سیاوشیان آغاز شد. موزه مردم شناسی زرتشتیان تنها موزه تخصصی در این موضوع است. از مهم‌ترین آثار موزه می‌توان به کهن‌ترین اشیاء این موزه یک جلد کتاب دستنویس گاتاها اشاره کرد. این موزه داخل مجموعه آتشکده زرتشتیان شهر ادامه مطلب..