ارمنستان کشوری کوچک است با تاریخی نسبتا کهن. این کشور توسط یکی از نوادگان نوح پیامبر پایه‌گذاری شد و در همان زبان ارمنی هایک خوانده می‌شود. این کشور زیبا که طبیعتی دل‌انگیز و روح‌بخش دارد یکی از اولین سرزمین‌هایی بود که دین مسیحیت را در خاک خود پذیرفت. سفر به ارمنستان می‌تواند خاطراتی بی‌تکرار برای شما بسازد. این تجربه بین تنفس در هوای خوش و دیدن مناظر طبیعی این سرزمین تا بازدید از بناهای تاریخی و کلیساهای هنرمندانه‌ی ارمنستان تقسیم می‌شود. با مجله گردشگری سفرزون همراه شوید تا گشت و گذاری داشته باشیم در دل جاهای دیدنی ارمنستان و بیشتر با این کشور آشنا شویم.

پارک ملی شیکاهو ، رویایی حقیقی

جاهای دیدنی ارمنستان

پارک ملی شیکاهو و دشت‌های ناشناخته‌اش

این پارک شگفت‌انگیز می‌تواند به یکی از زیباترین خاطرات طبیعت‌گردی در میان جاهای دیدنی ارمنستان برای شما تبدیل شود. پارک ملی شیکاهو مانند سرزمینی ناشناخته است که بسیاری از بخش‌های آن هنوز کشف نشده. ممکن است در این منطقه پلنگ، بز کوهی، خرس و مار حیات داشته باشند. یکی از زیبایی‌هایی که خیال‌انگیزی این پارک را بیشتر کرده وجود بیش از ۱۱۰۰ گونه‌ی گیاهی در منطقه است. حدود ۷۰ نوع از این گیاهان در کتاب قرمز ارمنستان به‌ثبت رسیده است. این میراث گران‌بهای طبیعی یکی از بکرترین نقاط زمین است.

کوه آراگاتس ، آفریده‌ی طبیعت

این کوه مقصد محبوب کوهنوردان است. اگر شما هم از طرفداران این رشته‌ی ورزشی هستید و می‌خواهید نفسی تازه کنید پیشنهاد ما در میان قدم به راه بگذارید و به‌سوی کوه آراگاتس حرکت کنید. این کوه آتشفشانی خاموش در قلب خود دارد و اطراف آن‌را چهار قله گرفته‌اند که منظره‌ای جادویی خلق کرده است. همنشینی صخره‌ها و گیاهان شما را به آرامشی بی‌پایان دعوت می‌کند. همچنین در کنار این کوه می‌توانید به رصدخانه اخترفیزیک بیوراکان سر بزنید ذو از قلعه آمبرد بازدید کنید.

رصدخانه کاراهونج ، نشانی از علم قدیم

به جنوب ارمنستان سفر کنید تا یکی از کهن‌ترین رصدخانه‌های جهان را ببینید. رصدخانه کاراهونج یکی از عجیب‌ترین نشانه‌ها از علم گذشتگان است که هنوز هم دیدن آن پر از هیجان و شگفتی است. در برنامه بازدید از جاهای دیدنی ارمنستان رصدخانه کاراهونج را فراموش نکنید.
کوه آرارات شناسنامه ارمنستان است و نقشی کلیدی در تاریخ و فرهنگ مردم این سرزمین بازی کرده، با این حال امروزه قله این کوه در کشور ترکیه قرار دارد. کوه آرارات را می‌توان از نقاط زیادی در ایروان مشاهده کرد و معماری این شهر