تهران شهر پر جاذبه‌ای است که در بین شلوغی‌های هزار رنگ آن نباید طبیعت بی‌نظیرش را فراموش کرد. طبیعتی خرم که میان برج‌های بلند و هجمه‌ی مدرنیته روبه فراموشی است. اینبار در سفرزون می‌خواهیم به گوشه‌ی دیگری از طبیعت زیبای تهران قدم بگذاریم و درکه تهران را بهتر بشناسیم. برای آشنایی این منطقه قدیمی و خوش آب و هوا همراه مجله گردشگری سفرزون باشید تا گوشه گوشه‌ی آن را قدم بزنیم و با هر بخش آشنا شویم.

درکه تهران ، یک تنفس جانانه

درکه تهران

درکه تهران

هر چقدر که از مرکز تهران فاصله می‌گیریم هوای این شهر تغییر می‌کند و نفس کشیدن لذت‌بخش‌تر می‌شود. این‌بار وارد محله‌های شمالی می‌شویم و به یکی از محبوب‌ترین مقاصد پیاده‌روی تهران می‌رویم. درکه تهران یکی از بهترین انتخاب‌ها برای یک پیاده‌روی حسابی و کوه‌پیمایی محسوب می‌شود.

در این مسیر پیاده‌روی که با صدای آب‌های خورشان رودخانه همراه است دیدنی‌های بسیاری را تماشا می‌کنید. در محله‌ی درکه در کنار طبیعت زیبا و خانه‌هایی وجود دارند که معماری ساده و صمیمی خود را در حاشیه رودخانه حفظ کرده‌اند شما می‌توانید مسجد جامع، حسینیه، امام زاده و بازارچه‌ی این محل را هم ببینید.

جنگل کارا ، انتخابی بر سر راه درکه

در مسیر پیاده‌روی درکه تهران یکی دیگر از انتخاب‌هایتان جنگل کارا است. این جنگل چهره‌ای سرسبز و خرم از این منطقه را به شما نشان می‌دهد. انبوه درختان جنگل کارا پناه خستگی‌هایتان می‌شود و شما را از همه‌‌ی ‌روزمره‌گی‌ها دور می‌کند.

می‌توانید زیر سایه‌ی این درختان به صدای آب گوش فرا دهید و از سخاوت طبیعت لذت ببرید. اگر در فصل پاییز به جنگل کارا قد می‌گذارید دوربین را فراموش نکنید چرا که زمین از برگ‌های سرخ و طلایی فرش شده است و زیبایی بی‌نظیر این صحنه را باید در قاب دوربین‌تان ثبت کنید. از طرف دیگر پهنه‌ی هزار رنگی که درختان وحشی ادامه مطلب...