هر گوشه‌ی ایران جاذبه‌ای است که شما را غافلگیر می‌کند. این پراکندگی زیبایی‌ها را می‌توانید در سراسر این سرزمین جستجو و لمس کنید تا از ذره ذره‌اش شگفت‌زده شوید. یکی دیگر از جاذبه‌های طبیعی ایران در مسیر میانه – زنجان قرار دارد. کوه‌های آلاداغ لار با رنگ‌های چشم‌نواز و حیرت انگیز خود چشمان شما را در طول این مسیر به سوی خود می‌کشند و شما از کشف این حجم از رنگ و هنرمندی طبیعت جادو می‌شوید. با مجله گردشگری سفرزون همراه شوید تا اطلاعات بیشتری درباره‌ی این جاذبه به‌دست بیاوریم.

آلاداغ لار کجاست؟

آلاداغ لار

برای دیدن زیبایی این کوه‌ها به سمت جاده‌های شمال غربی ایران سفر می‌کنیم و راه زنجان را در پیش می‌گیریم. زمانی‌که وارد جاده‌ی میانه – زنجان می‌شوید خودتان را برای دیدن‌ سحرانگیزترین جلوه‌ی سنگ‌ها آماده کنید.

کمی که این مسیر را پیش بگیرید ردیفی از رنگ‌های قرمز، زرد، نارنجی و سفید پیش چشم‌هایتان قد می‌کشند که نظم و گستردگی آن‌ها قاب چشم شما را پر می‌کند و زیبایی طبیعت شما را غافلگیر می‌کند. این رنگین کمان سنگی از زنجان شروع شده و تا اهر ادامه دارد. آلاداغ لار حدود ۷۰ کیلومتر مربع وسعت دارد.

آلاداغ لار و دیدنی‌هایش

بهتر است برای بازدید دقیق‌تر از این رنگ‌های چشمگیر از ماشین پیاده شوید و دقایقی را به لمس و کشف جادوی طبیعت اختصاص دهید. این جاذبه یکی از بهترین مکان برای عکاسی است. درست جایی که رنگ‌ها با مهربانی به شما لبخند می‌زنند.

در این گشت و گذار مراقب زیبایی آن باشید و پس از بازدید مطمئن شوید که زباله‌ای را در طبیعت رها نکرده باشید تا این میراث برای همگی حفظ شود.

چه زمانی سفر کنیم؟

این پدیده با توجه به شرایط آب و هوایی مختلف نماهایی متفاوت دارد و در برابر سرما و گرما رنگ‌ها و شفافیت آن‌ها کمی تغییر می‌کند. برای مثال در فصول سردتر و هنگام بارش سرخی کوه‌ها بیشتر می‌شود.

آدرس

استان آذربایجان شرقی، ۲۵ کیلومتری شمال شرقی تبریز ادامه مطلب...